Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik rolniczy JUMZ MTZ Białoruś po prostu super maszyna

pingwinek_488 08 Sep 2011 21:36 22747 4
  • #1
    pingwinek_488
    Level 11  
    Posiadam traktor JUMZ i mam problem ze skrzynia biegów.
    Mianowicie na wolnych biegach jest wszystko OK! Na szybkich 1,2,3 też jest OK!
    Ale, gdy wbiję 4 lub 5 pojawia się ze skrzyni grzechot jakby wałek się cofał i uderzał w mechanizm różnicowy, bo nawet są na nim ślady.
    Moze ktoś mi powie jak tę usterkę osunąć i czy można to zrobić bez rozjeżdżania.
    Drugi problem mam z silnikiem.
    Jest po generalnym remoncie a wyrzuca mi olej do kolektora wydechowego na wolnych obrotach.
  • #3
    tpolo
    Level 17  
    Witam
    Panie prowadź JUMZ powietrzem chłodzony hehe fajne.
    W moim jak walił olejem przez wydech to po wielu przejściach wyszło że nie chodził na jeden garnek. Tak Fachura zregenerował i ustawił pompę wtryskową. Ostatnie pieniądze widział po tym zabiegu z mojej strony. Partacz.

    Moderated By robokop:

    Wyjaśnij co ma ustawienie pompy wtryskowej i wyrzucanie oleju przez wydech wspólnego - inaczej ten "błyskotliwy" post zostanie odpowiednio nagrodzony.



    Moderated By robokop:

    Zgodnie z obietnicą, nadaję ostrzeżenie ostrzeżenie - 3.1.14. (8.3) Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Helpful post
    #4
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Silnik chłodzony cieczą d-60 chyba jeśli się nie myle chociaż w niektórych zdaje się można spodkać d-240. Kolego tpolo to nie spalona ropa leciała ci z tłumika a nie olej.
    Ze skrzynią ci nie pomoge niestety a jeśli chodzi o silnik to; czy dobrze założyłeś pierścienie, czy są przesunięcia na zamkach, jaki był na nich luz i czy to te co trzeba? Mogą być prowadnice zaworów.Czy widać oznaki spalanego oleju w cylindrach, niebieskawy dym i charakterystyczny zapach? Bo to by znaczyło że olej jest z cylindrów.
    A teraz troche bardziej optymistycznie. Który masz silnik bo w d-240 śruby kolektora wydechowego są na przelot do kanałów w których idą popychacze i często się właśnie tamtędy leje. Trzeba śruby na silikonie wkręcać. Sprawdz to. W d-60 nie wiem jak jest.
  • #5
    piotrek z mazur
    Level 2  
    witam, po kapitalce na wolnych obrotach olejem będzie trochę chlapać, to przejściowy obiaw aż silnik się nie dotrze, w moim jumzie też tak było po remoncie. model silnika to D65 odnośnie skrzyni to trzeba chyba rozpoławiać i wdodatku ściągnąć dzwon sprzęgła i tam na dolnym wałku w obudowie skrzyni jest taka tuleja z łożyskiem, są tam podkładki półksiężycowe którymi kasujesz luz. ps. mam pytanie czy pierścienie zostały poprawnie założone, szczególnie te zgarniające tzn czy znakami do góry i czy ubywa olej w silniku? pozdrawiam