Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

uniwersalny centralny zamek astra f

11 Wrz 2011 19:24 3117 15
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jak w temacie mam problem z centralnym w astrze, a mianowicie (przy zamontowanych 4 siłownikach) nie otwierają się żadne drzwi, a po odłączeniu 2 siłowników 2 drzwi się otwiera. Czy problemem jest za małe napięcie na każdym siłowniku, bo są one połączone 1 kablem. Z góry dziękuje.
  • Poziom 41  
    suru55 napisał:
    bo są one połączone 1 kablem

    Opisz jaśniej,siłownik dwuprzewodowy masz podłączony jednym kablem?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co za problem zamiast siłowników podłączyć żarówkę 21W i zobaczyć czy świeci pełnym światłem? Zapewne jest zaśniedziałe zasilanie sterownika zamka.
  • Poziom 8  
    Chciałem dodać fotkę schematu, ale jakoś nie umiem się tu połapać. są po 2 przewody przy każdym siłowniku. i idzie 2 głowne kable i rozchodzą się na 4 siłowniki . ( niebiski i zielony) 12 i masa jak mniemam. A co do odpowiedzi 2 pana to jest to nowe i po raz pierwszy zakładane. tylko dziwi mnie że nikt nie miał takiego problemu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    źle mniemasz. Na tych dwóch przewodach jest zamiennie masa i plus. Zamykanie i otwieranie. Masz zatem słaby akumulator albo źle podłączone zasilanie. Test z żarówką pomoże ustalić przyczynę. Możliwy też zimny lut w sterowniku.
  • Poziom 8  
    Aha. Ale sprawdzałem miernikiem akumulator i miał powyżej 12v i robiłem bezpośrednio z akumulatora a co do połączenia to nie ma filozofii bo jest tylko masa i 12v.
  • Poziom 20  
    Jakie przewody?? Zapewne nadają się do zasilania oświetlenia choinkowego.
  • Poziom 8  
    No kable są trochę cienkie, ale nie wiem czy to ma większe znaczenie. Jest jeszcze jedna dziwna rzecz, kiedy nacisne na pilota otwarcia i zamkniecia drzwi zapalają mi się w aucie wszystkie diody jakie mam oraz kontrolki które się palą przy zapłonie.
  • Poziom 30  
    Sam to podłączałeś czy u elektryka? Z tego co piszesz to gdzieś spaprane, to jest alarm+sterownik czy bezprzewodowy sterownik CZ? Sprawdź dokładnie jak to jest podłączone albo poproś kogoś o pomoc zanim coś się sfajczy.
    pozdr
  • Poziom 8  
    Sam. 4 siłowniki bez alarmu. zapytam się i napisze co mi powiedzieli.
  • Poziom 20  
    No to prawie pali z pilota na razie kontrolki :) . A tak na poważnie znajdź kogoś kto zna podstawy elektryki, skonsultuj z nim temat będzie bezpieczniej.
  • Poziom 12  
    Grubość kabli MA znaczenie, ale bez przesady. do tych "uniwersalnych chińczyków" 1mm2 wystarcza. Przede wszystkim przy prawidłowym podłączeniu NIE MA PRAWA Ci błyskać kontrolkami na desce - coś pomieszałeś.
    Czy kontrolki zapalają Ci się przy włączonym zapłonie? (powodem mogą być zbyt duże spadki napięć) czy bez włączenia zapłonu? (COŚ POMIESZAŁEŚ NA 100%)
    Po drugie - jeśli piszesz że 2 działają a 4 nie - wygląda mi to na zbyt duży spadek napięcia. Nie wiem czy 21W żarówka wystarczy (czas załączenia niektórych z tych "sterowników" jest zbyt krótki do pełnego "wysterowania" żarówki) ale można by sprawdzić multimetrem z funkcją peak hold - może złapie. Po trzecie - jeśli nie czujesz się na siłach - daj to komuś co będzie wiedział co z tym zrobić.
    Czasem te sterowniki mają element PTC w środku, co MOŻE powodować, że przy zbyt dużym obciążeniu zbyt szybko rośnie jego rezystancja i w efekcie silniki nie zdążą się "obrócić". Możesz też sprawdzić, czy polaryzacja wszystkich siłowników jest jednakowa - wszak to Chińczycy.
    I jeszcze jedna uwaga: Właściwie to drzwi kierowcy powinieneś mieć z siłownikiem pięcioprzewodowym. te trzy pozostałe (Masa-NC-NO) służą za informację, czy drzwi są akurat zamknięte czy otwarte - sterownik nie musi wykonywać operacji sprzecznych z logiką (otwórz otwarte drzwi)
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak można spaprać taki montaż? Przecież siłowniki posiadają swoją autonomiczną instalację. Przecież są izolowane od pojazdu ze względu na specyfikę zasilania. Jedynymi punktami wspólnymi są zasilanie stałe i masa idąca na sterownik. Więc jak można to tak skomplikować, by wywoływało niemal uruchamianie auta?
    Fotka schematu nie jest potrzebna. Jest już wielokrotnie na forum, bo wszystkie uniwersalne centralne opierają się na jednym schemacie podłączenia. Interesujące jest to, co i jak ty podłączyłeś.
  • Moderator Samochody
    mar_wro napisał:
    1mm2 wystarcza

    Aż z zapasem, tylko że oni 0.5 dają w grubej izolacji. :)
  • Poziom 30  
    Bez urazy ale chyba faktycznie będzie lepiej jak pojedziesz do kogoś kto się na tym zna zanim sfajczysz auto.
    Pozdrawiam i napisz o efektach.
  • Poziom 8  
    A więc po wizycie u elektryka okazało się że mam gdzieś przy kierownicy przebicie i to było przyczyna iż wtedy coś się tam łączyło z kabelkiem od centralnki z kierunkowskazów. Dziękuje wszystkim za pomoc ; ) Pozdrawiam