Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat stilo 1.9 120km 2005 brak mocy.

21 Sep 2011 22:07 7839 9
  • Level 9  
    Witam, otóż mam następujący problem. Mianowicie występują dwie objawy utraty mocy. Pierwsza znaczna: Autko do 3 tys obrotów zachowuje się prawidłowo. Po uzyskaniu około 3 tys. auto znacznie traci moc, wciskając pedał gazu do końca auto wogóle nie przyspiesza, czuje jakbym wciskał go w powietrze. Na każdym biegu jest tak samo. Natomiast przy bardzo delikatnym naciskaniu gazu, auto powolutku przyspiesza, jednak potrzeba byłoby z 10 km prostej, żeby się porządnie rozpędzić. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu auto jakiś czas działa jak należy. I w tym momencie druga objawa (delikatny spadek mocy): ciężko określić jak długo będzie chodzić prawidłowo, ponieważ raz jest to przejechany kilometr, drugi raz może to być 20 kilometrów jednak nie zawsze bez problemów i tu opis zachowania się pojazdu, gdy przez jakiś czas działa "prawidłowo". Na 1 biegu jest ok,na 2 jest ok, a na 3 po przekroczeniu 3 tys. obrotów można wyczuć tym razem delikatne osłabnięcie mocy . Czasem jadę kilka kilometrów i wszystko jest ok, nagle po zwolnieniu i redukcji do 2 biegu ciągnie bardzo dobrze do 3 tys. potem jakby delikatnie mocy mu ubyło i na dalszych biegach tak samo do 3 tys. ok, potem słabo, ale jednak moc spada. Czasami się zdarza, że jest wszystko w porządku i nic się dzieje, i nagle jak w pierwszej objawie zaczyna się znaczny spadek mocy na każdym biegu pow 3 tys. obrotów. Wtedy muszę zgasić i ponownie uruchomić silnik. Wymieniłem zawór EGR na nowy, ponieważ wcześniej już raz się zanieczyścił, ale wtedy nie miał mocy do 2 tys obrotów, zawór ciśnienia na nowy, ponieważ mechanik podejrzewał ten zawór oraz musiałem już wymienić filtr paliwa, powietrza, kabinowy, olej, olejowy, rozrząd. Ponadto samochód nie działał prawidłowo i czyszczona była pompka w baku oraz wlewany specjalny płyn, który miał oczyścić układ paliwowy. Przebieg 95 tys. Przed wymianą części miałem objawy typu pierwszego czyli znaczny spadek mocy i czasami samochód gasł oraz wyskakiwały błędy. Teraz nie gaśnie, żaden błąd nie wyskakuje i występują objawy typu pierwszego (znaczny spadek mocy) i typu drugiego (delikatny spadek mocy).Proszę o Wasze opinie, porady, aby uniknąć dodatkowych kosztów.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 15  
    witam, może to być wina pompy wtryskowej, lub wtrysków. czy robiłeś test przelewowy?

    Dodano po 5 [minuty]:

    .....aha jeszcze jedno: czy w twojej wersji są klapy wirowe?
    ( przeważnie były w 1.9 jtd o mocy 150km ale nigdy nie wiadomo co fiat tam wstawił u ciebie ) :-)
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Moderator of Cars
    Trzeba by się przyjrzeć odczytwoi potencjometru pedału przyspieszenia oraz ciśnieniu doładowania i przepływowi powietrza - zrób log dynamiczny z ciśnieniem doładowania, odczytem MAF, pozycją pedału przyspieszenia i obrotami silnika (3 bieg, 1500rpm, gaz w podłogę i przyspieszaj do 4500rpm i drugi raz to samo tylko płynnie wciskaj pedał przyspieszenia).
  • Level 9  
    Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd przepływomierza. Czy to może być to?
  • Moderator of Cars
    Może, wszystko zależy jaki to błąd - niezgodność danych czy zwarcie/przerwa w obwodzie.
  • Level 9  
    Miałem podobny problem też w Stilo. Przyczyną była turbina, po jej regeneracji miał o wiele lepsze przyśpieszenie. Pozdrawiam !
  • Level 9  
    Wymieniłem przepływomierz, stary był w opłakanym stanie, mechanik mówił, że jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkał, żeby plastikowe kratki były spalone, aż stopione i zwęglone. Teraz chodzi jak burza, ostatnio jak był nowy to miał takiego buciora:) Czym to mogło być spowodowane?
  • Level 41  
    Gorącym olejem z odmy. Choć bardziej gdzieś zwarcie na przepływce - zasada działania.
  • Moderator of Cars
    Gdzie kratka a gdzie przepływka... jakby kratki miały się zwęglić od zwarcia w przepływce to prędzej instalacja elektryczna by się zapaliła.
  • Level 9  
    Narazie wszystko działa jak powinno, czy muszę się martwić, że coś jest jeszcze nie tak?