Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza II 1.4 - Błąd sondy lambda

demon111 04 Paź 2011 20:46 13855 20
  • #1 04 Paź 2011 20:46
    demon111
    Poziom 10  

    Witam, posiadam seata ibize II z silnikiem 1.4 97r dużo mi cos pali 9-10l w cyklu miejskim;/. Z poczatku jak zakupiłem samochod to podpiąłem auto pod vag'a i był błąd sondy sporadyczny no więc wyminiłem ją na zamiennik za 120zł z firmy Magneti Marelli lecz musiałem przerobić wtyczke. Po tej wymianie nadal pokazuje mi błąd 525 Sonda Lambda - G39 brak napięcia czy jakoś tak i samochód mi pali nwm czy nie więcej niż przedtem. Czas wtrysku pokazuje w granicach 4.70-5ms sonda napięcie sondy bodajże 0700 i zmienia się co jakiś czas na 0200. Moje pytanie brzmi czy ta sonda może być zła skoro ten błąd nadal jest po jej wymianie i z tego to duże spalanie czy mam gdzie indziej szukać przyczyny?

    0 20
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • #3 06 Paź 2011 19:26
    demon111
    Poziom 10  

    No ale dzisiaj wkręciłem sonde oryginalną z BOSCHA z golfa 3 2.0 tyle że wtyczke przelutowałem bo inna była ale kolorami dobrze połączyłem i tak samo na tej oryginalnej sondzie sie błąd pokazuje ;/ Czas wtrysku pokazuje 4.80ms a napięcie na sondzie 0,47V co może być nie tak?

    0
  • #4 06 Paź 2011 19:31
    decybel91
    Poziom 39  

    Brak napięcia to albo kabel albo sterownik. Jak masz 4 przewody to dwa białe grzałki, szary + ,a czarny sygnałowy.

    1
  • #5 06 Paź 2011 20:06
    demon111
    Poziom 10  

    No tak wiem. Więc sonda będzie dobra czy jak? błąd wyskakuje albo brak sygnału albo brak napięcia

    0
  • #6 06 Paź 2011 20:11
    robokop
    Moderator Samochody

    Wywalić w kosz od razu, czy łaskawie zaczniesz czytać dokładnie? Sprawdź w końcu napięcie na białych przewodach sondy!

    0
  • #8 07 Paź 2011 16:37
    demon111
    Poziom 10  

    Może to być wina sondy jak mi auto przerywa? Miałem rezerwe wlalem 4l zrobilem moze autem 20km i zgasło mi na tej sondzie co jest z boscha kurde powiedzcie mi co jest nie tak ;/

    0
  • #9 09 Paź 2011 08:45
    DEDMAN
    Poziom 14  

    Sonda- powinna ci falować tzn open i closed loop ~ 0.3 do 1V . Najlepiej na analogowym mierniku. A właściwie na oscyloskopie.
    Z tego co piszesz jedziesz cały czas na otwartej petli :((

    0
  • #10 09 Paź 2011 13:15
    decybel91
    Poziom 39  

    kwok napisał:
    decybel91 szary to +?


    Błąd tu ma być + ,-, i dwa kable ze sterownika jako sygnał. Dokładnie widać to na wtyczce łączącej sondę na wyskości kolektora wydechowego.

    0
  • #11 09 Paź 2011 14:43
    demon111
    Poziom 10  

    Otwartej pętli czyli?

    1
  • #12 09 Paź 2011 15:27
    DEDMAN
    Poziom 14  

    Ok macie sciagawke, w zależności co macie na stanie.
    1Podłączyć ujemną sondę woltomierza do masy
    2. Podłączyc dodatnią sondę woltomierza do styku sygnału sondy lambda.
    3. Podłączony do układu wylotowego analizator spalin powinien pokażywać:
    - CO: wg danych technicznych pojazdu,
    - CH: mniej niż 50 ppm,
    - CO2: więcej niż 15%,
    - O2: mniej niż 2%,
    - współczynnik lambda: 1.0?0.03.
    4. Zapalići silnik i rozgrzać go do temperatury normalnej pracy.
    5. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min i utrzymać ją przez 40 sekund. W ten sposób zwiększymy temperature sondy. Sonda rozpocznie próbkowanie.
    6. Prędkość obrotową silnika utrzymujemy na poziomie 2500-2800 obr/min.
    7. Sprawdzamy próbkowanie napięcia sygnału, tzn. czy sonda działa
    Sprawdzanie sygnału sondy lambda
    8. Sprawdzamy, czy napięcie zasilania sondy jest równe napięciu akumulatora. W przypadku braku napięcia sprawdzamy ciągłość obwodu , do przekaźnika , wyłącznika zapłonu sprawdzamy także mase ogrzewania sondy.
    Sprawdzanie zmian napięcia wyjściowego w sondzie lambda
    9. W pojazdach z katalizatorami i zamkniętą pętlą regulacji, jest sprawdzana ilość tlenu w spalinach w celu regulowania ilość wtryskiwanego paliwa. Sonde lambda utrzymujemy w granicach 1.0-0.03.
    10. Podłączyc oscyloskop do przewodu sygnału próbkowania, może być woltomierz
    11. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2800-3000 obr/min i utrzymać ją przez 3-4 minuty ma to na celu rozgrzanie sondy i uaktywnienie katalizatora.
    12. Pozostawić silnik pracując i sprawdzić, czy występuje próbkowanie napięcia.
    Brak próbkowania sondy
    13. Sprawdzić, błędy w sterowniku . W momęncie uszkodzenia sondy sterownik pracuje w trybie awaryjnym, stałą wartość wynoszącą ok 0.45 V, w ten sposób sterownik ustawia współczynnik lambda równy 1.
    14. Nagle zwiększyc prędkość obrotową silnika- spaliny ulega wzbogaceniu, a napięcie sygnału sondy osiąga dużą wartość.
    15. Jeśli układ ma otwór kontrolny CO przed katalizatorem, mirzymy zawartość CO i CH w otworze przed katalizatorem.
    16. Zwiększamy prędkość obrotową silnika do 2600-3000 obrotów/min przez 3min powoduje to rozgrzania sondy i uaktywnienia katalizatora.
    17. Pozostawić silnik wa wysokich obrotach 2000-3000 obr/min biegu jałowym.
    18. Wprowadzamy układ w otwartą pętlę regulacji czyli odłączamy sonde lambda.
    Silniki z wtryskiem wielopunktowym
    19. Rozłączyć przewód podciśnienia z regulatora cisnienia paliwa należy uszczelnić koniec przewodu.
    Silniki z wtryskiem jednopunktowym
    20. Zacisnąć przewód powrotny paliwa do zbiornika paliwa.
    Wszystkie silniki
    21. Poziom CO powinien wzrosta, a napięcie sondy lambda powinno osiągać wysokie wartości.
    22. Podłączyć sonde lambda, y system powraca do zamkniętej pętli regulacji.
    23. Poziom CO powraca do normalnej wartości, silnik, sonda, sterownik reaguje na bogatą mieszankę.
    Silniki z wtryskiem wielopunktowym
    24. Przewód podciśnienia po łączyć do regulatora ciśnienia.
    Wszystkie silniki
    25. Rozłączyć sondy lambda, silnik pracuje w otwartej pętli regulacji.
    26. Wyjąć wskaźnik poziomu oleju , symulujemy nieszczelność układu podciśnienia.
    27. Poziom CO powinien wzrosta, napięcie sondy lambda powinno zmieniac sie na niskie
    28. Podłączyć sonde lambda, układ pracuje w zamkniętej pętli regulacji.
    29. Poziom CO wraca do normalnej wartości, gdy silnik reaguje na ubogą mieszankę, reaguje sonda lambda i sterownik reguluje ubogą mieszankę.

    0
  • #13 09 Paź 2011 15:44
    demon111
    Poziom 10  

    Zbyt dużo z tego nie wiem;/ nwm w koncu czy moja sonda pracuje czy nie pracuje tak jak mowie sprawdzalem multimetrem to napięcie jest 0,46v a grzałka ponad 13v ale błąd sondy jest cały czas może coś z komputerem jest coś nie tak no nwm

    -1
  • #15 09 Paź 2011 18:23
    demon111
    Poziom 10  

    Czyli w moim przypadku co musze zrobić?

    0
  • #16 09 Paź 2011 19:51
    emeryt2
    Poziom 42  

    W pkt.13 pisze ,że uszkodzona . Jak umiesz to ją napraw, jeżeli nie umiesz to załóż nową.

    0
  • #17 09 Paź 2011 22:11
    demon111
    Poziom 10  

    Jak może być uszkodzona skoro nową kupowałem zamiennik tak samo jak założyłem z golfa 3 sonde z boscha tez tak samo wiec co 2 sondy uszkodzone? Coś musi być zdrowo nie tak...

    0
  • #18 10 Paź 2011 15:06
    DEDMAN
    Poziom 14  

    sprawdz sterownik pierwsze czy masz napiecie 12V, 2 sprawa napewno masz dobra sonde??
    Zrob pkty od 4 pomijajac probkowanie tylko mierz napiecia

    0
  • #19 17 Paź 2011 19:17
    demon111
    Poziom 10  

    Witam ponownie, jednak ta sonda z golfa zla jest;/ wróciłem do tej co miałem zamiennik na ktorej był również błąd i co dziwne ona jest lutowana bo przerabiana była w niej wtyczka i samochod odebrałem dzisiaj od mechanika, przeszedł całą diagnostyke i stwierdził że sonda pracuje w duzym zakresie czyli wszystko ok, czas wtrysku również prawidłowy wieć ja nwm niby nie można lutować a mechanik dobry stwierdził jak i mu pokazało na diagnostyce że sonda pracuje. To co z tym błędem?

    0
  • #20 22 Paź 2013 09:20
    skipol1313
    Poziom 2  

    Witam posiadam Ibizę z 97 roku 1,4 AEX 60KM.
    Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana, lecz są błędy na sondzie lambda ( prawdopodobnie zdechła) w aucie jest instalacja LPG sekwencja ESGI ver.2 czy przy wymianie sondy bądź jej czyszczeniu i ponownym montażu nowej czy używanej robi się jakąś adaptacje Wag-iem czy tylko wymiana i po krzyku ??????

    1
  • #21 24 Paź 2013 20:20
    ANDRZEJ67
    Poziom 12  

    Wymiana i po krzyku.
    Ewentualnie spr. komp. jak nowa pracuje.

    0