logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak przedłużyć i zabezpieczyć krótkie przewody zasilające na zewnątrz?

crazy_leon 04 Paź 2011 23:32 11908 13
  • #1 9994206
    crazy_leon
    Poziom 1  
    Witam forumowiczów

postanowiłem wymienić lampę naścienną na zewnątrz mojego domu i niestety napotkałem na problem w postaci zbyt krótkich przewodów zasilających. Muszę dosztukować ok. 10cm, niestety nie bardzo wiem w jaki sposób mam takie połączenie zabezpieczyć przed wilgocią/opadami atmosferycznymi. Zależy mi na minimalnych rozmiarach ze względu na to, że chcę to "ukryć" za obudową oświetlenia (typowa lampa z czujnikiem ruchu, mocowana uchwytem w kształcie "C"). Niestety nie jestem elektrykiem, a i nie chcę wołać fachowca do takiej drobnostki, Stąd prośba o poradę.

Uaktualnienie:
    nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przewody "wychodzące" ze ściany są pozbawione osłony zewnętrznej.

Pozdrawiam
  • #4 9995875
    arkdom
    Poziom 19  
    Ocena: 42
    crazy_leon napisał:
    Zależy mi na minimalnych rozmiarach

Łukasz-O napisał:
    Puszka hermetyczna

To chyba jednak trochę za duże.
    goldi74 napisał:
    Istnieją koszulki termokurczliwe z klejem uszczelniającym

A jak połączyć żyły? Oczywiście są tulejki i praski, ale to już chyba taniej będzie zawołać elektryka, który dysponuje odpowiednim sprzętem.

Można spróbować wyjąć z typowej LZ-ki tory prądowe i wykorzystać do połączenia żył, a na to termokurcze.
  • #5 9996126
    Arturo2005
    Poziom 33  
    Ocena: 483
    arkdom napisał:
    A jak połączyć żyły? Oczywiście są tulejki i praski, ale to już chyba taniej będzie zawołać elektryka, który dysponuje odpowiednim sprzętem.

Nie łatwiej wziąć lutownice?
  • #6 9996461
    arkdom
    Poziom 19  
    Arturo2005 napisał:
    Nie łatwiej wziąć lutownice?

Skoro to takie dobre połączenie, to dlaczego się go praktycznie nie stosuje?
  • #7 9996548