Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprintre313cdi licznik nie działa brak wskazań

jczarek 05 Paź 2011 21:46 3196 15
  • #1 05 Paź 2011 21:46
    jczarek
    Poziom 8  

    Witam.Mam problem z licznikiem w sprinterze 313cdi 99r nie pokazuje prędkości myślałem że to może wina impulsatora przy skrzyni więc go wymieniłem na taki sam używany i nic to samo robiłem pomiary na przewodach przy kostce gdzie dochodzą do tachografu brązowy -masa ,czarny -zasilanie 3V ,niebieski wyjście impulsów 0,2V na postoju ,biały-wyjście impulsów odwrócone (powrotne)narasta od 0 do3V i maleje do zera i tak na okrągło czy takie powinny być wskazania ? tachografu nigdy nie używałem używam go tylko do zmiany godziny na liczniku jakieś sugestie !

    0 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 06 Paź 2011 08:07
    apollo229
    Poziom 21  

    A powiedz, jaki tam jest tachograf?
    Wykresówki są wciągane w licznik, czy podobny jest kształtem do radia samochodowego?

    0
  • #3 06 Paź 2011 13:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Od drugiej serii Sprintera były już tachografy modułowe - fabrycznie był to typ 1324.
    Przyznam że miałem kiedyś identyczny chyba przypadek włąśnie w Sprinterze II. Krótka diagnoza wykazała, że tacho jest sprawne, sygnał prędkości z niego wychodzi i po CAN-ie dociera do licznika (można go podejrzeć w wartościach aktualnych licznika). Niestety - gościu nie miał czasu i usterka pozostała tajemnicą...
    P.S.: Zasilanie czujnika ma być na poziomie 6,5 do 9v na pinie 1 (wg danych Kienzle)

    0
  • #4 06 Paź 2011 15:42
    jczarek
    Poziom 8  

    Witam .Tachograf Kienzle coś jak radio z cd w tej chwili nie ma w środku tarcz może w tym problem !!! to napięcie trochę małe jak sugeruje Gerri czyli czujnik(impulsator) może być dobry tylko tacho uszkodzone

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 06 Paź 2011 15:54
    apollo229
    Poziom 21  

    Zróbmy tak,
    Przekręć zapłon i wciśnij przycisk M na panelu tachografu dwa razy. Tachograf powinien pokazać Ci aktualne błędy pamięci. Przyciskiem + przejdź dalej i sprawdź cała pamięć dostępnych błędów, jeśli uda się odczytać, napisz co pokazał tacho, wtedy będziemy radzić :D
    Pozdrawiam

    0
  • #6 06 Paź 2011 16:50
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Wsadz tarcze ( do 180 km/h) i od razu zobaczysz czy rysuje prędkość.

    0
  • #7 07 Paź 2011 08:09
    apollo229
    Poziom 21  

    Jeśli dobrze zrozumiałem, to jemu nie pokazuje prędkości na desce, brak wykresówek nie będzie miał wpływu na wskazy licznika (i bez nich licznik powinien się wychylać)

    0
  • #8 07 Paź 2011 12:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Oczywiście że nie będzie miał wpływu - dowiemy się jednak, czy impulsator jest dobry i czy sygnał prędkości dociera do tacho.

    0
  • #9 07 Paź 2011 12:42
    apollo229
    Poziom 21  

    Jeżeli zamienił impulsatory, powinien też "dopasować" nadajnik z tachografem. W przeciwnym razie na wykresówkach będzie rysować grubą czarną linię (rysiki będą wychylać się do ok 30km i spadać do 0).

    0
  • #10 09 Paź 2011 10:38
    jczarek
    Poziom 8  

    Witam. Zrobiłem dzisiaj odczyt błędów jak radził appollo229 i pokazało mi tylko A 420 i nic poza tym + tarcze jutro kupię i założę i zobaczymy co będzie pokazywał piszecie coś o dopasowaniu impulsatora z tachografem (z czym to się je !!)Może łatwiej będzie przerobić tak aby ominąć tacho nie jest mi do niczego potrzebne chodzi tylko o prędkościomierz gdzieś czytałem że wystarczy zmienić impulsator na dwu przewodowy podpiąć się pod przewody od licznika i jest ok

    0
  • #11 09 Paź 2011 12:43
    apollo229
    Poziom 21  

    Jesteś pewien, że pokazał się błąd 420?
    Przy zmianie nadajnika powinien być to A423....
    Sprawdź jeszcze raz i przyciskiem + przejdź do kolejnych błędów.
    Napisz nam jak odczytasz...

    0
  • #12 09 Paź 2011 17:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    jczarek napisał:
    gdzieś czytałem że wystarczy zmienić impulsator na dwu przewodowy podpiąć się pod przewody od licznika i jest ok

    Nie wystarczy - trzeba zmienić w liczniku opcję z pracy z tachografem na pracę bez tachografu.

    1
  • #13 11 Paź 2011 17:25
    jczarek
    Poziom 8  

    Błędy jakie odczytałem to A 420 po naciśnięciu + wyskoczyło jeszcze nie jestem pewien pierwszych dwóch cyfr 09 00 90 a następne to 51 czyli albo to było (0951 ,0051 ,9051 ) i to wszystko co pokazuje słabo widać na tym wyświetlaczu ale pocieszające jest to że licznik na moment ożył i przez chwile pokazywał prędkość i nabijał kilometry a teraz dalej nic nie pokazuje tarcze do tachografu założę jutro dziś w żadnej stacji nie mieli .Jutro się odezwę jak założę tarcze do tacho

    0
  • #14 12 Paź 2011 13:34
    apollo229
    Poziom 21  

    jczarek napisał:
    Błędy jakie odczytałem to A 420 po naciśnięciu + wyskoczyło jeszcze nie jestem pewien pierwszych dwóch cyfr 09 00 90 a następne to 51 czyli albo to było (0951 ,0051 ,9051 ) i to wszystko co pokazuje


    420 nie ma takiego błędu
    9051 - brak wykresówki kierowcy 1
    9052 - brak wykresówki kierowcy 2

    Jeśli włożysz wykresówki, to na pewno będzie rysował czarną grubą linię, piszę tu o sytuacji, gdy tachograf będzie w stanie odpoczynku (czyli nie będzie dokonywana żadna jazda).
    Najlepszych informacji udzieliłby serwis, który zajmuje się tachografami. Wtedy i łatwiej udało by się ustalić usterkę i ewentualnie usunąć przyczynę usterki :D
    Jeśli będziesz w naszej okolicy, zapraszam. Coś poradzimy....

    0
  • #15 14 Paź 2011 21:40
    jczarek
    Poziom 8  

    Witam.Dziś po wyciągnięciu wykresówki okazało się że jest na tej dolnej tarczy gruba czarna linia a na górnej cieńsza do tego doszedł nowy objaw wskazówka licznika co trzy sekundy podnosi się do 70-80km i opada i tak non stop nie zależnie czy jadę czy stoję w tym czasie nabijane też są kilometry dodam jeszcze że cały czas kontrolka tacho która jest w liczniku świeci na czerwono od kiedy mam to auto (kilka lat). Zgłupiałem zupełnie dzięki apollo 229 za zaproszenie do warsztatu ale jestem w pomorskim .Jak tylko znajdę chwilę udam się do warsztatu gdzie serwisują tachografy może coś poradzą .Jak będę coś wiedział dam znać

    0
  • #16 16 Paź 2011 13:20
    apollo229
    Poziom 21  

    Jeśli jesteś z okolic Kościana lub Komornik, podjedź do firmy MATT, na pewno coś poradzą :D
    A tak swoją drogą, wskazówka powinna się uspokoić po sparowaniu nadajnika z tachografem, ale to tylko może zrobić serwis tacho.
    Jak uda się rozwiązać problem, daj znać
    Pozdrawiam

    0