Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 99r. 1.6 sonda lambda

kryś184 07 Paź 2011 08:46 8329 7
  • #1 07 Paź 2011 08:46
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam.
    Podczas diagnostyki texą na zimnym silniku wywala błąd "Regulacja sondy lambda I wartość dolnego stopu". Jest to silnik ośmio-zaworowy z jedną sondą lambda w układzie wydechowym.
    Może miał ktoś podobny przypadek?
    Prosiłbym o podpowiedź.
    Pozdrowienia.

    0 7
  • Katalog Megger
  • #2 07 Paź 2011 15:35
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sonda podgrzewana ?
    Sprawdzaj sondę na nagrzanym silniku!

    0
  • #3 08 Paź 2011 14:25
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam dzięki za podpowiedz
    Sonda jest na cztery przewody gdy odpiąłem wtyczkę to tester wyświetił podgrzewanie sondy lamda przerwa w obwodzie
    To raczej jest podgrzewana ale gdy silnik ośiągnie na wskażniku temperature wody powyżej 60 stopni to już nie wywala błędu regulacji sondy lambda jeszcze jest troche nie sczelny układ wydechowy znaczy się uszczelka na kolektorze łącząca kolektor z dwu rurką co idzie do katalizatora może to ma wpływ na prace sondy

    Pozdrowienia

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze że silnik ma nierównomierne obroty na biegu jałowym poprostu faluje i czasem jest problem z uruchomieniem silnika bez dodania gazu w parametrach napięcie sondy na nagrzanym silniku nie przekracza 1 V ale jest bardzo zmienne

    0
  • Katalog Megger
  • Pomocny post
    #4 08 Paź 2011 17:04
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sonda przed katalizatorem , na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach , winna oscylować z częstotliwością 1Hz , pomiędzy 0,2 a 0, 9V. Sonda nie ma nic wspólnego z trudnością z uruchomienia silnika!

    0
  • #5 08 Paź 2011 21:42
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam dzięki za podpowiedz

    To niby sonda mieści sie w parametrach co chodzi o napięcie silnik pracował na biegu jałowym około 20 minut oczywiście uzyskał temperature roboczą 90 stopni ale jak autem przejade ponad 10 km i to napięcie sondy na biegu jałowym wzrośnie ponad 1 V to znaczy że sonda walnięta ale z drugiej strony na rozgrzanym silniku wykasowałem błąd i nie wywalało żadnych błędów może ta uszczelka na kolektorze robi robote?
    Co chodzi o sonde gościu w sklepie powiedział mi że kosztuje 150zł tylko boje się że kase w błoto wyrzuce
    Może coś z grzałką nie tak napiecie dochodzi do niej jest jakieś 11,5 V ale może nie podgrzewa spalin?

    Pozdrowienia

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Paź 2011 07:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic374063.html poczytaj to. Stary , pisz dokładnie - co znaczy wzrośnie powyżej 1V ' - i tak stoi , czy oscyluje, może miernik do kitu. Nieszczelność wydechu / przed sondą / ma znaczenie . Z kupnem sondy daj sobie na razie spokój. Sprawdź dolot , czy nie ma fałszywego powietrza i jeżeli masz możliwość sprawdź spalanie.

    0
  • #7 09 Paź 2011 10:00
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    Co chodzi o napięcie sondy to sugeruje się parametrami z texy a może nie prawde pokazywać , co chodzi o badanie miernikem to trzeba na pinie 3 i 4 mierzyć napięcie na tych dwóch pinach jest sygnał wychodzących z sondy do sterownika .Dlaczego napisałem że powyżej jak wzrośnie powyżej podczas pierwszego podłączenie i po po jezdzie próbnej to w parametrach testera napięcie sondy było 1,28 i stało ale najpierw zrobię ten wydech i sprawdzę czy jakiegoś lewego powietrza nie ciągnie

    Pozdrowienia

    0
  • #8 13 Paź 2011 23:44
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    Jak wcześnie pisałem że wydech nieszczelny uszczelniłem ale dalej lipa w końcu zdecydowałem że wymienie sonde na nową i w nowej oporność grzałki wyniosła 5 om a w starej dziesięć i jeszcze wyglądem sonda się różniła znaczy się tą cześciom co w kolektorze siedzi ale zamontowałem usunąłem usterki ze sterowinka po patrzyłem w parametry sondy w testerze od razu widać zmiany przy nagrzanym silniku to napięcie sondy zmieniało się max 0.3 V na biegu jałowym a starej przykładowo było 0.9V max wartość a min. 0.2V to jest 0.7V czyli oscylowała tak stara i nowa ale wdocznie nie prawidłowo znajomy podpowiedział mi że dobrze było by to widać na oscyloskopie z drugiej strony trzeba mieć oscyloskop i wykres żeby porównać .Ale dobrze jest dzięki za podpowiedzi były przydatne na co dzień naprawiam ciężarówki u pracodawcy a osobówki pogodzinach ale chyba dam sobie spokój
    Pozdrowienia

    -1