Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piekarnik elektryczny Ikea LAGAN OV3

LocustReign 09 Paź 2011 02:30 9855 22
  • #1 09 Paź 2011 02:30
    LocustReign
    Poziom 9  

Witam, już wyjaśniam:

Kupiłem piekarnik elektryczny do zabudowy Lagan w ikei. Dokupiłem oczywiście też odpowiednią szafkę do niego. Piekarnik ten posiada jedynie wystający przewód bez wtyczki, w dodatku bardzo krótki (50cm). Przewód składa się z trzech kabelków: niebieski, brązowy oraz żółto-zielony. Łączna moc znamionowa tego piekarnika to 1850 W.
    Jestem totalnym laikiem w kwestii elektryczności z tąd też moje pytania:

Czy mogę podłączyć kabel do wtyczki (jeśli tak to w jaki sposób) a następnie podłączyć przedłużaczem do najbliższego gniazdka (z uziemieniem)?

Zależy mi na "prostym" podłączeniu ponieważ wynajmuję to mieszkanie i tak na prawdę nie wiem jak długo tu będę mieszkał więc nie chcę inwestować w podłączanie piekarnika do instalacji "na sztywno".

Czy robiąc w ten sposób tracę gwarancję?
    Panowie/Panie co robić w tej sytuacji?

Pewnie niektórych porażę naiwnością zadanych pytań ale gdzie szukać porady jak nie właśnie tutaj?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.

0 22
  • #2 09 Paź 2011 08:08
    retrofood
    Moderator

To wszystko powinno znajdować się w warunkach gwarancji i instrukcji obsługi. Proszę je przeczytać.

0
  • Pomocny post
    #3 09 Paź 2011 08:20
    elpapiotr
    Specjalista elektryk

Witam.

Dopiszę za kolegą retrofood, że producent nie wyposażając przewodu zasilajacego we wtyczkę informuje, że obciążenie tego urzadzenia jest spore, przekraczające wartości obciążalności długotrwałej wtyczka-gniazdo ścienne.
    Należy (patrz: instrukcja) podłączyć przewód pod odpowiednie zaciski np. w puszce podtynkowej, do instalacji przygotowanej do tego odbiornika.

0
  • #4 09 Paź 2011 12:47
    karolq
    Poziom 22