Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Scorpio 95r oświetlenie wnętrza - pobór prądu

14 Paź 2011 11:11 4170 7
  • Moderator Samochody
    Ford Scorpio 95r. silnik był jakiś benzyniak ale teraz siedzi stary diesel z jakiegoś Mercedesa.
    Problem mam z poborem prądu na postoju przez przekaźnik od oświetlenia wnętrza.
    Jest tak, podłączam aku i jest wszystko ok, pobór 0,03A. Otwieram któreś drzwi to się załączają przekaźniki K86 I i K82 II i zapalają się światła w środku. Zamykam drzwi to lampka w drzwiach gaśnie od razu a po chwili wyłącza się przekaźnik K82 II i gaśnie reszta. Przekaźnik K86 I jednak pozostaje cały czas załączony i przez to mam pobór ~0,2A.
    Odłączam i podłączam z powrotem moduł A94 to jest ok dopóki nie otworze drzwi.
    Czasem też nie reaguje na otwarcie drzwi kierowcy mimo że krańcówka ok i lampka w drzwiach się zawsze zapala.
    Już nie mam pomysłu co mu zrobić.
    Ford Scorpio 95r oświetlenie wnętrza - pobór prądu
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Skłaniał bym się ku temu modułowi A94. Jak wynika z schematu jaki załączyłeś tylko on jest odpowiedzialny bezpośrednio za załączenie tego przekaźnika, a jest to zapewne jakas elektronika z którą różnie bywa :). Takie moje zdanie. Pozdrawiam :)
  • e-miernikie-mierniki
  • Moderator Samochody
    Schemat raczej nie jest kompletny bo otwarcie bagażnika (S22) też powoduje załączenie przekaźników.
    Udało mi się prześledzić drogę od procka do przekaźnika. Jak na nóżce procka jest stan niski to tranzystor jest zatkany a jak stan wysoki to otwarty i załącza się przekaźnik wiec tu wszystko ok. Chyba sam procek by nie był uwalony?
    Nie napisałem też że auto ma też CZ, alarm, elektryczne lusterka z pamięcią i to wszystko jest jakoś ze sobą powiązane a ja tego za cholerę nie ogarniam.
  • Moderator Samochody
    Wstawiłem mostek zamiast przekaźnika, skoro i tak cały czas załączony to chociaż niech jego cewka prądu nie kradnie.

    Teraz próbuję ogarnąć nawiew, silnik cały czas pracuje gdzieś na połowie swojej prędkości i w ogóle nie reaguje na kręcenie regulacją.
    W AD jest tylko schemat maunalnej klimy a tu mam klimatronik.
    Wie ktoś może jak działa regulator obrotów? Idzie tam jeden przewodzik do sterowania, napięcie na nim się zmienia od 12-9V w zależności od położenia pokrętła, myślałem że to PWM ale jak podłączałem miernik częstotliwości i wypełnienia to nic nie pokazał.
    edit:
    Znalazłem http://www.fordscorpio.co.uk/hbc.pdf
    To już wiem że HBC jest uwalony bo jakie napięcie bym mu tam nie podstawił to cały czas tak samo silnik kręci.
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem w swoim FORD SCOPRIO 2.0 DOHC 8v 115 KM kod silnika NSD.
    wyposazenie ogromne i w koncu ktoregos dnia po 3 dniach nie uzytkowania samochodu zima przy 0 stopni - nie odpalilem samochodu, nawet nie przekrecil rozrusznikiem.
    sprawdzilem wszystko ladowanie, zmienilem akumulator, pozniej u znajomego elektryka zaczelismy sprawdzac na ktorym obwodzie kradnie prad, okazalo sie ze to "modul oswietlenia wnetrza i systemu audio". najlepszym sposobem jest wyjecie bezpiecznika by nie kradlo mi pradu jak samochod kilka dni stoi nie uzywany, ale wkladanie i wyjmowanie bezpiecznika nie jest dobra droga. i lipne bardzo
    Cytat:
    Jest tak, podłączam aku i jest wszystko ok, pobór 0,03A. Otwieram któreś drzwi to się załączają przekaźniki K86 I i K82 II i zapalają się światła w środku. Zamykam drzwi to lampka w drzwiach gaśnie od razu a po chwili wyłącza się przekaźnik K82 II i gaśnie reszta. Przekaźnik K86 I jednak pozostaje cały czas załączony i przez to mam pobór ~0,2A.
    Odłączam i podłączam z powrotem moduł A94 to jest ok dopóki nie otworze drzwi.


    u mnie tez jest cos podobnego, po zamknieciu drzwi i centralnego takze gasna lampki w samochodzie i jeden przekaznik od strony pasazera sie wylacza, jednak od strony kierwocy nie ma zamiaru sie wylaczyc ( tak jakby modul sterujacy nie dawal impulsu do wylaczenia go).
    gdy wyjme przekaznik i wloze ponownie to jest ok, dopoki nie otworze drzwi i ich znow nie zamkne. Prad kradnie doslownie 2 ampery !!!.
    probowalem sie dobrac do tego modulu, wedlog instrukcji powinien byc pod poduszka pasazera a nad polka. polke ta przy nogach pasazera wyjalem a tu sie okazuje ze tam 2 czy 3 moduly sa i to zanitowane na maksa, nie wiadomo ktory od czego i jeden na drugim.

    Co radzicie mi zrobic? by oswietlenia wnetrza dzialalo i radio takze, oraz by nie kradlo mi tyle pradu ze po 3 dniach juz silnikiem akumulator nie kreci.
    1. Czy wymienic modul ? pytanie jak on sie nazywa numer czy nazwa? to mozna kupic z uzywanych samochodow.
    2. czy wstawic mostek tak jak "ociz" i co to spowoduje zlego dla ukladu elektrycznego? czy jest bezpieczne itd.
    3. czy jest mozliwosc ze to gdzies na kablu miedzy modulem a skrzynka jest zwarcie czy nie? oswietlenie i radio dziala bez zarzutow....
    prosze o odpowiedz
    hoyer09(malpa)gmail.com lub forum
  • Moderator Samochody
    ~2A to ciągną lampki co oświetlają podłogę, trzeba chwilę odczekać zanim zgasną.
    Przekaźnik to mi się nie wyłączał ten od strony pasażera, i zamiast niego wstawiłem mostek, a jak w ogóle nie będzie tego od pasażera to ten od kierowcy też się włączy i już nie wyłączy. Posrany samochód jakiś...
  • Poziom 2  
    u mnie od kierowcy sie nie wylacza, wiec wyjmuje bezpiecznik i jest ok.
    ale chce to naprawic dobrze, juz wiele rzeczy naprawialem w tym samochodzie i najgorzej to jest sie zabrac, ale pozniej okazuje sie ze czasem takie pierdoly byly zepsute. patrzac na to ile ma ten samochod wyposazenia to nie ma co sie dziwic.
    czemu te komputery sa ponitowane i jak sie do nich dostac to mnie wkurza, tym barzdziej ze nad nimi jest poduszka powietrzna pasazera....
    na allegro jest wiele modulow , sterownikow itd, ktory jest tym od sterowania systemem audio i oswietleniem wnetrza?
  • Moderator Samochody
    Tylko sterownik silnika jest ponitowany, pewnie żeby ewentualną próbę kradzieży utrudnić, ostatnio też Corolli szlifierką kątową się dobierałem. :)
    Ten od oświetlenia wnętrza jest po stronie kierowcy, włącz np światła to go znajdziesz po pipczeniu.