logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć i zrozumieć wyświetlacz LED4-AF-05643FB-B PBF?

mamcia 23 Paź 2011 02:33 1546 3
REKLAMA
  • #1 10055707
    mamcia
    Poziom 1  
    Witam wszystkich forumowiczów mam wielką prośbę do doświadczonych elektroników o pomoc w rozszyfrowaniu jak rozpatrywać pod względem podłączania i liczenia nóżek w wyświetlaczu 7 segmentowym który ma 4 cyfry.Jestem laikiem pod względem elektroniki wiec im bardziej łopatologicznie tym lepiej :)

Posiadam wyświetlacz

LED4-AF-05643FB-B PBF

tu link do schematu :Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    i ja to widzę tak mam 7 nóżek u góry i 7 u dołu skąd mam wiedzieć która nóżka odpowiada np: za 1 cyfrę (tzn 1 ósemkę ) , która za kropkę ,która za 2 ósemkę , która za : itd. Proszę was o wyrozumiałość chcę się pobawić trochę programowaniem więc potrzebuje waszej pomocy jak czytać schemat.

Bardzo dziękuje za wyrozumiałość i za pomoc.

Pozdrawiam P.
  • REKLAMA
  • #2 10055740
    yuji
    Poziom 13  
    Ocena: 13
    Na schemacie wszystko jest narysowane.

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Zasada jest taka, że świeci tylko jedna "ósemka" na raz. Po kolei pierwsza, druga, trzecia, czwarta i od nowa.
    "Ósemki" wybiera się nóżkami nr 14, 11, 10, 6 (tam podajesz po kolei "plus")
    Nóżkami nr 13, 9, 4, 2, 1, 12, 5 sterujesz co ma być wyświetlane w "ósemkach".
    Na przykład podając "minus" na stałe na nóżki 9 i 4 na "ósemkach" pojawią się jedynki (1111).
  • REKLAMA
  • #3 10055778
    mikstu2
    Poziom 27  
    Ocena: 290
    Jest to tzw. wyświetlacz multipleksowany, tzn. w danej chwili będzie świecić tylko jedna z czterech cyfr, zależnie od tego na którą z końcówek (14, 11, 10 lub 6 - wg schematu) będzie podany plus.