Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1.6 GLI Problem z ogrzewaniem

07 Gru 2004 00:51 13869 25
  • Poziom 16  
    1. Posiadam Poloneza Cargo 96` ale jest on zrobiony na bazie Caro więc rozwiązania powinny być podobne. Chodzi o to, że nie działa w nim ogrzewanie. Wieje letnie powietrze, gdy przymykam wlot powietrza (niebieska wajcha) i otwieram wlot ciepłego (czerwona wajcha). Co tu może nie grać. Mój tata mówi, że to jest wada fabryczna i "ten typ tak ma", a mi się wydaje, że to musi być jakiś drobiazg. (termostat był wymieniany - bez efektów).

    2. Polonez nie posiada przełącznika by odpalał na samym gazie a na benzynie nie odpala. Gdy wleje mu benzyne pod pokrywke od filtra powietrza po 10 sek. krencania dopiero zaskakuje i gdy podbije obroty powyrzej 2000 to przeskakuje na gaz i jest ok. Na benzynie brak mocy, jak wogóle chodzi a nie zgasnie.

    Z góry dzięki za rady
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Jeśli zmieniałeś płyn w silniku to może być zapowietrzony układ ogrzewania.
    Czy łapie temperaturę?? Co pokazuje wskaźnik?? Jeśli temp łapie a nie grzeje to zapowietrzony układ może masz jakiś filtr powietrza przed nagrzewnicą i to powstrzymuje grzanie. Jeśli z kolei nie łapie temp to stawiam na termostat. Nie zamyka obiegu.

    Co do palenia to wydaje mi się że to wina pompki zasilającej. A co z filtrami paliwa?? Wymieniałeś?? Być może nieszczelny układ zasilania bądź ciągnie lewe powietrze (chodź w tedy na gazie też by szwankował)

    Sprawdź pompkę filtr szczelność.
  • Poziom 21  
    He,He! ta niebieska(czasami zielona) "wajcha" jest od nawiewu a nie od zimnego.Dziala tak ze przymyka wlot powietrza do nagrzewnicy/samochodu(jak jedziesz za ciężarówką,zamykasz i nie wąchasz smrodów).Zostaw nawiew calkowicie otwarty a cieple/zimne regulujesz drugim suwakiem.Jeśli zamkniesz nawiew to nawet przy włączonej dmuchawie nie bedzie dmuchalo do samochodu(przy szczelnej nagrzewnicy).
  • Poziom 19  
    zakładam że jest to gaźnik z jednopunktowym wtryskiem abimex lub bosh - z tego co pamiętam pompka elektryczna powinna tłoczyć paliwko w momencie rozruchu - jeżeli zdejmiesz przewód dopływowy i zakręcisz to paliwko powinno popłynąć, (o ile nie ma immobilisera odcinającego dopływ paliwa) jeżeli leci to wina leży po stronie komputerka który jest sprzężony z instalacją gazową . nieprawidłowo podłączona lub ustawiona elektronika - odcina wtrysk paliwa i koniec.
    Miłego poszukiwania i jak już coś znajdziesz to daj znać, a z drugiej strony to co to za instalacja bez przełącznika ? benzyna/gaz - ja w mesiu mam benzyna/auto-B i G

    pozdro
  • Poziom 16  
    Wlasnie wszyscy mi muwia ze powinienem miec 3 przelonczniki ale ja mam 2 (auto/benzyna), ale to nie likwiduje problemu tylko go omijam. Ja chce miec sprawny samochód bo jak mi sie gaz skończy to do domu musze wracać piechotą. Jeśli chodzi o ten nawiew to ja wiem do czego on słurzy tylko rzecz jest w tym ze jak jest przymkniety to wtewdy cos cieplego leci (powoli ale jak zgrzytasz zembami to zawsze cos). Moim zdanie to morze pompka cos szwankuje. Troche w nim podlubie jak wyzdrowieje jesli śnieg nie spadnie. Wtedy dam znać. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    weż dwie wajchy niebieską i czerwoną na dół.jak to nic nie pomoże to sprawdz czy linki są prawidłowo popodłanczane i czy się nie poluzowały śruki trzymające je,jeżeli to nic nie pomoże to sprawdz czy nie są zapchane przewody od nagrzewnicy,jak to nie pomoże wymień nagrzewnice,mimo że nie przecieka to może ktoś wsypał proszku do uszczelniania chłodnic i zapchało ją.ewentualnie nie działa zawór w nagrzewnicy
  • Poziom 25  
    W moim poldku zapchana była (rdza, korozja) metalowa rurka biegnąca wzdłuż pokrywy zaworów od termostatu do nagrzewnicy. Średnica rurki ok 18 mm, ale rdza sprawiła, że było tam ok 3-4 mm srednicy. Zapchany był także króciec wciśnięty do głowicy, pod zaworem nagrzewnicy.
  • Poziom 18  
    moze byc zawor nagrzewnicy sprawdzic czy dziala jak przesuwamy nastawe, mozna dostac sie do nagrzewnicy i sprawdzic czy jest ciepla, lub czy jest przeplyw przez nagrzewnice, pozdrawiam
  • Poziom 18  
    a ja bbym stawail na zapowietrzony uklad
  • Poziom 18  
    a ja bbym stawail na zapowietrzony uklad
  • Poziom 25  
    Pracowałem w serwisie Fiata i widziałem zawory do odpowietrzania we Fiatach. Ale nie widziałem tego w Polonezie, którym "trochę" przejeździłem.
    Widać nie ma takiej potrzeby, by odpowietrzać. Najwyraźniej pompa daje sobie radę, skoro po wymianie płynu nie trzeba odpowietrzać.
  • Poziom 13  
    Ja peloponezie miałem podobny problem pomogło wydarcie nagrzewnicy i przepłukanie wodą bierzącą z weża.
    Termostat mam na stałe włączony przez co tem silnika nawet po długim czasie jest niewielka.Ale ogrzewanie jest ok
  • Poziom 16  
    Silnik ma temp. normalną 70-90 C. Czy jeśli jest zapowietrzony układ to czy płyn chłodniczy "krąży" w odwodach czy stoi w "miejscu". Co do tego odpowietrzania to musze sprawdzić. Mam pytanie jak sie dobrać do nagrzewnicy by sprawdezić czy jest ciepła i jak ją odpowietrzyś w razie konieczności? To czy rdza zapycha to też sprawdze. Jeśli chodzi o ten proszek do uszczelniania to zapytam się wcześniejszego właściciela czy coś wie na ten temat. Poza tym serdeczne dzięki za rady.
  • Poziom 13  
    Zeby dostac sie do nagrzewnicy trzeba cały kokpit rozebrac najprosciej sprawdz czy wąż wracający z nagrzewnicy jest ciepły,nie wim dokładnie ale mozna go scągnąc czyli i w ten sposób odpowietrzyc ale ja nigdy tego nie musiałem robic
  • Poziom 16  
    sprwadziłem i okazuje się, że pompka będzie ok. Ale przy tym oglądzniu zauwarzyłem że wiele kabli prowadzi do nikąd. Kiedy jeden z nich prubowałem podłączyć do miejsca przeznaczenia wtedy pękł a przypominam, że te kable są plastikowe a łamią się jak zapałki. Chcę wymienić całą instalacje ale potrzebuje jakiś schemat co gdzie połaczyć. Jak ktoś posiada takowy to bardzo bym prosił. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    jezli zrobileś wszystko co zostało już napisane to mozesz jeszcze wypłukać układ płukaczem do układu chlodzenia jezeli nagrzewnica jest zabrudzona powinno być lepiej jeżeli dalej kiepsko grzeje to zamień węże w nagrzewnicy w komorze silnika. Uwaga płukając układ tym płynem istnieje ryzyko uszkodzenia pompy wody jeszcze osobiście mnie sie to nie zdażylo ale jest takie ryzyko wykonalem juz kilka takich zabiegów i wszysto ok. Przy temp. silnika 90° powietrze z nawiewu parzy.
  • Poziom 13  
    jesli chodzi o pompke paliwa to nie wystarczy ze bedzie "leciec" paliwo z przewodu - przy wtrysku cisnienie musi byc porzadne - zatknij przewod palcem - powinno paliwo i tak wydobyc sie z wezyka - cisnienie tam jest spore - jesli ktos dlugo jezdzil na samym gazie to na 100% pompka nie daje wlasciwego cisnienia - tak niestety bylo u mnie, 250zl nie twoje :(
    zycze powodzenia...
  • Poziom 1  
    Ja am poloneza Caroplus '97. Problemy z ogrzewaniem miał zawsze i nic nie mozna na to było poradzić. Wiało letnie powietrze. Pewnego dnia pekła nagrzewnica (zalało mi buty łynem chłodniczym :sm2: ). Po wymianie nagrewnicy na nowa sytuacja uległa poprawie, ale na 5 nadal nie grzeje.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Kiedyś jezdziłem takim wynalazkiem jak słynny POLDEK i jeśli chodzi o ogrzewanie to jest dobre w jesieni i na wiosnę przy temperaturach -5 do +5 stopni.
    Po wielu różnych próbach okazało się, że nagrzewnica jest całkiem oblepiona od wewnątrz jakimś świństwem i nie ma obiegu. Jeśli chcesz inwestować (150 do 200 zł)to kup nową nagrzewnicę i będzie znacznie lepiej.
    Jeśli chodzi o zapalanie to z objawów wygląda na to iż zaworki w pompce paliwa są do wymiany i paliwo ścieka do zbiornika a pompa nie daje rady zassać go do gaźnika (ma rację bo to jest pompa a nie ssawa).

    Pozdrowienia
  • Poziom 2  
    Miałem coś podobnego..ale u mnie po wymianie termostatu było wszystko Ok.. Spróbował bym wziąść węża z wodą i spróbować przepłukać nagrzewnice i sprawdziśczy jest przepływ przez nią. i czy wogóle zawór reaguje na ruchy suwaka.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam problem z ogrzewaniem wnętrza kabiny.(polonez Caro Plus) Podczas osiągniecia tem. 90 st. nadal dmucha letnim powietrzem.
    Zasilanie nagrzenicy jest gorące, a odpływ letni.
    Układ był płukany K2
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam. Dzieki za odpowiedź.
    Ten Polonez jest wersji Plus i jak mi wiadomo nie posiada zaworka chyba że o tym nic nie wiem. Jeszcze mam pytanie jak sie odpowietrza układ ogrzewania w tym Plusie
  • Poziom 12  
    nagrzewnica do wymiany
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Samochód sprzedany, temat uważam za zamknięty - pewnie rozwiązania przyczyny słabego ogrzewania nigdy nie zostanie dane mi poznać.