Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro 1.6 GLI Problem z ogrzewaniem

Paszczak22 07 Dec 2004 00:51 14433 25
  • #1
    Paszczak22
    Level 16  
    1. Posiadam Poloneza Cargo 96` ale jest on zrobiony na bazie Caro więc rozwiązania powinny być podobne. Chodzi o to, że nie działa w nim ogrzewanie. Wieje letnie powietrze, gdy przymykam wlot powietrza (niebieska wajcha) i otwieram wlot ciepłego (czerwona wajcha). Co tu może nie grać. Mój tata mówi, że to jest wada fabryczna i "ten typ tak ma", a mi się wydaje, że to musi być jakiś drobiazg. (termostat był wymieniany - bez efektów).

    2. Polonez nie posiada przełącznika by odpalał na samym gazie a na benzynie nie odpala. Gdy wleje mu benzyne pod pokrywke od filtra powietrza po 10 sek. krencania dopiero zaskakuje i gdy podbije obroty powyrzej 2000 to przeskakuje na gaz i jest ok. Na benzynie brak mocy, jak wogóle chodzi a nie zgasnie.

    Z góry dzięki za rady
  • #2
    Heroses
    Level 24  
    Jeśli zmieniałeś płyn w silniku to może być zapowietrzony układ ogrzewania.
    Czy łapie temperaturę?? Co pokazuje wskaźnik?? Jeśli temp łapie a nie grzeje to zapowietrzony układ może masz jakiś filtr powietrza przed nagrzewnicą i to powstrzymuje grzanie. Jeśli z kolei nie łapie temp to stawiam na termostat. Nie zamyka obiegu.

    Co do palenia to wydaje mi się że to wina pompki zasilającej. A co z filtrami paliwa?? Wymieniałeś?? Być może nieszczelny układ zasilania bądź ciągnie lewe powietrze (chodź w tedy na gazie też by szwankował)

    Sprawdź pompkę filtr szczelność.
  • #3
    P.Artek
    Level 21  
    He,He! ta niebieska(czasami zielona) "wajcha" jest od nawiewu a nie od zimnego.Dziala tak ze przymyka wlot powietrza do nagrzewnicy/samochodu(jak jedziesz za ciężarówką,zamykasz i nie wąchasz smrodów).Zostaw nawiew calkowicie otwarty a cieple/zimne regulujesz drugim suwakiem.Jeśli zamkniesz nawiew to nawet przy włączonej dmuchawie nie bedzie dmuchalo do samochodu(przy szczelnej nagrzewnicy).
  • #4
    delta_110
    Level 20  
    zakładam że jest to gaźnik z jednopunktowym wtryskiem abimex lub bosh - z tego co pamiętam pompka elektryczna powinna tłoczyć paliwko w momencie rozruchu - jeżeli zdejmiesz przewód dopływowy i zakręcisz to paliwko powinno popłynąć, (o ile nie ma immobilisera odcinającego dopływ paliwa) jeżeli leci to wina leży po stronie komputerka który jest sprzężony z instalacją gazową . nieprawidłowo podłączona lub ustawiona elektronika - odcina wtrysk paliwa i koniec.
    Miłego poszukiwania i jak już coś znajdziesz to daj znać, a z drugiej strony to co to za instalacja bez przełącznika ? benzyna/gaz - ja w mesiu mam benzyna/auto-B i G

    pozdro
  • #5
    Paszczak22
    Level 16  
    Wlasnie wszyscy mi muwia ze powinienem miec 3 przelonczniki ale ja mam 2 (auto/benzyna), ale to nie likwiduje problemu tylko go omijam. Ja chce miec sprawny samochód bo jak mi sie gaz skończy to do domu musze wracać piechotą. Jeśli chodzi o ten nawiew to ja wiem do czego on słurzy tylko rzecz jest w tym ze jak jest przymkniety to wtewdy cos cieplego leci (powoli ale jak zgrzytasz zembami to zawsze cos). Moim zdanie to morze pompka cos szwankuje. Troche w nim podlubie jak wyzdrowieje jesli śnieg nie spadnie. Wtedy dam znać. Pozdrawiam
  • #6
    dakus
    Level 13  
    weż dwie wajchy niebieską i czerwoną na dół.jak to nic nie pomoże to sprawdz czy linki są prawidłowo popodłanczane i czy się nie poluzowały śruki trzymające je,jeżeli to nic nie pomoże to sprawdz czy nie są zapchane przewody od nagrzewnicy,jak to nie pomoże wymień nagrzewnice,mimo że nie przecieka to może ktoś wsypał proszku do uszczelniania chłodnic i zapchało ją.ewentualnie nie działa zawór w nagrzewnicy
  • #7
    JAFO
    Level 25  
    W moim poldku zapchana była (rdza, korozja) metalowa rurka biegnąca wzdłuż pokrywy zaworów od termostatu do nagrzewnicy. Średnica rurki ok 18 mm, ale rdza sprawiła, że było tam ok 3-4 mm srednicy. Zapchany był także króciec wciśnięty do głowicy, pod zaworem nagrzewnicy.
  • #8
    ger56
    Level 18  
    moze byc zawor nagrzewnicy sprawdzic czy dziala jak przesuwamy nastawe, mozna dostac sie do nagrzewnicy i sprawdzic czy jest ciepla, lub czy jest przeplyw przez nagrzewnice, pozdrawiam
  • #9
    Jazdaaaa
    Level 18  
    a ja bbym stawail na zapowietrzony uklad
  • #10
    Jazdaaaa
    Level 18  
    a ja bbym stawail na zapowietrzony uklad
  • #11
    JAFO
    Level 25  
    Pracowałem w serwisie Fiata i widziałem zawory do odpowietrzania we Fiatach. Ale nie widziałem tego w Polonezie, którym "trochę" przejeździłem.
    Widać nie ma takiej potrzeby, by odpowietrzać. Najwyraźniej pompa daje sobie radę, skoro po wymianie płynu nie trzeba odpowietrzać.
  • #12
    coach
    Level 13  
    Ja peloponezie miałem podobny problem pomogło wydarcie nagrzewnicy i przepłukanie wodą bierzącą z weża.
    Termostat mam na stałe włączony przez co tem silnika nawet po długim czasie jest niewielka.Ale ogrzewanie jest ok
  • #13
    Paszczak22
    Level 16  
    Silnik ma temp. normalną 70-90 C. Czy jeśli jest zapowietrzony układ to czy płyn chłodniczy "krąży" w odwodach czy stoi w "miejscu". Co do tego odpowietrzania to musze sprawdzić. Mam pytanie jak sie dobrać do nagrzewnicy by sprawdezić czy jest ciepła i jak ją odpowietrzyś w razie konieczności? To czy rdza zapycha to też sprawdze. Jeśli chodzi o ten proszek do uszczelniania to zapytam się wcześniejszego właściciela czy coś wie na ten temat. Poza tym serdeczne dzięki za rady.
  • #14
    coach
    Level 13  
    Zeby dostac sie do nagrzewnicy trzeba cały kokpit rozebrac najprosciej sprawdz czy wąż wracający z nagrzewnicy jest ciepły,nie wim dokładnie ale mozna go scągnąc czyli i w ten sposób odpowietrzyc ale ja nigdy tego nie musiałem robic
  • #15
    Paszczak22
    Level 16  
    sprwadziłem i okazuje się, że pompka będzie ok. Ale przy tym oglądzniu zauwarzyłem że wiele kabli prowadzi do nikąd. Kiedy jeden z nich prubowałem podłączyć do miejsca przeznaczenia wtedy pękł a przypominam, że te kable są plastikowe a łamią się jak zapałki. Chcę wymienić całą instalacje ale potrzebuje jakiś schemat co gdzie połaczyć. Jak ktoś posiada takowy to bardzo bym prosił. Pozdrawiam
  • #16
    krisu
    Level 12  
    jezli zrobileś wszystko co zostało już napisane to mozesz jeszcze wypłukać układ płukaczem do układu chlodzenia jezeli nagrzewnica jest zabrudzona powinno być lepiej jeżeli dalej kiepsko grzeje to zamień węże w nagrzewnicy w komorze silnika. Uwaga płukając układ tym płynem istnieje ryzyko uszkodzenia pompy wody jeszcze osobiście mnie sie to nie zdażylo ale jest takie ryzyko wykonalem juz kilka takich zabiegów i wszysto ok. Przy temp. silnika 90° powietrze z nawiewu parzy.
  • #17
    pumex
    Level 14  
    jesli chodzi o pompke paliwa to nie wystarczy ze bedzie "leciec" paliwo z przewodu - przy wtrysku cisnienie musi byc porzadne - zatknij przewod palcem - powinno paliwo i tak wydobyc sie z wezyka - cisnienie tam jest spore - jesli ktos dlugo jezdzil na samym gazie to na 100% pompka nie daje wlasciwego cisnienia - tak niestety bylo u mnie, 250zl nie twoje :(
    zycze powodzenia...
  • #18
    roman_j
    Level 1  
    Ja am poloneza Caroplus '97. Problemy z ogrzewaniem miał zawsze i nic nie mozna na to było poradzić. Wiało letnie powietrze. Pewnego dnia pekła nagrzewnica (zalało mi buty łynem chłodniczym :sm2: ). Po wymianie nagrewnicy na nowa sytuacja uległa poprawie, ale na 5 nadal nie grzeje.
  • #19
    pwrlax
    Level 11  
    Witam,
    Kiedyś jezdziłem takim wynalazkiem jak słynny POLDEK i jeśli chodzi o ogrzewanie to jest dobre w jesieni i na wiosnę przy temperaturach -5 do +5 stopni.
    Po wielu różnych próbach okazało się, że nagrzewnica jest całkiem oblepiona od wewnątrz jakimś świństwem i nie ma obiegu. Jeśli chcesz inwestować (150 do 200 zł)to kup nową nagrzewnicę i będzie znacznie lepiej.
    Jeśli chodzi o zapalanie to z objawów wygląda na to iż zaworki w pompce paliwa są do wymiany i paliwo ścieka do zbiornika a pompa nie daje rady zassać go do gaźnika (ma rację bo to jest pompa a nie ssawa).

    Pozdrowienia
  • #20
    ASQ
    Level 2  
    Miałem coś podobnego..ale u mnie po wymianie termostatu było wszystko Ok.. Spróbował bym wziąść węża z wodą i spróbować przepłukać nagrzewnice i sprawdziśczy jest przepływ przez nią. i czy wogóle zawór reaguje na ruchy suwaka.
  • #21
    sum272
    Level 2  
    Witam
    Mam problem z ogrzewaniem wnętrza kabiny.(polonez Caro Plus) Podczas osiągniecia tem. 90 st. nadal dmucha letnim powietrzem.
    Zasilanie nagrzenicy jest gorące, a odpływ letni.
    Układ był płukany K2
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    sum272
    Level 2  
    Witam. Dzieki za odpowiedź.
    Ten Polonez jest wersji Plus i jak mi wiadomo nie posiada zaworka chyba że o tym nic nie wiem. Jeszcze mam pytanie jak sie odpowietrza układ ogrzewania w tym Plusie
  • #24
    lukasz plonka 83
    Level 12  
    nagrzewnica do wymiany
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    Paszczak22
    Level 16  
    Samochód sprzedany, temat uważam za zamknięty - pewnie rozwiązania przyczyny słabego ogrzewania nigdy nie zostanie dane mi poznać.