Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak iskry Ford Mondeo 2.0

20 Lis 2011 20:21 4893 20
  • Poziom 8  
    Witam.
    Posiadam Forda Mondeo 2.0 z 96 roku.
    Otóż ostatnio miałem z nim problem. Gdy próbowałem go odpalić około po 3 minutach piłowania odpalił.
    Tak było kilka razy aż przestał wogóle odpalać.
    Sprawdziłem i odkryłem, że nie ma iskry.
    Cewka sprawna. Czujniki obydwa sprawdzone działają. Po kablach tez patrzyłem i działają.
    I nie mam już pojęcia co mu się stało nigdy nie miałem z nim większych problemów. :cry:
    Proszę o pomoc.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 29  
    Zdejmij wtyczkę od cewki i na środkowym pinie po włączeniu zapłonu powinno być napięcie jak na akumulatorze. Masz może jakieś dodatkowe zabezpieczenia w aucie?
  • Poziom 17  
    a immo jak się zachowuje?
  • Poziom 27  
    kacpermiki immo pewnie sprawne bo rozrusznik kręci.
    Zobacz czy wszystkie bezpieczniki są dobre.
    Mówisz że iskry nie ma a powiedz czy pompa paliwa chodzi?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 8  
    dodatkowych zabezpieczen nie mam w aucie i immo tez nie ma w nim, bezpieczniki wszystkie posprawdzalem zarowno w aucie jak i w silniku, a na tym pinie sprawdzilem i jest prad na srodkowym a co do pompy to nie jestem pewiem bo nie pamietam czy bylo ja slychac jak silnik sie uruchamia
  • Poziom 25  
    Co ma wspólnego praca pompy paliwa z brakiem iskry ?
    1. Musisz sprawdzić czy na wtyczce na dwóch zewnętrznych pinach pokazują się impulsy z ECU. Jak nie masz czym to zrób sobie tester z diody świecącej + rezystor 1 kohm.
    Włącz to pomiędzy środkowy pin a któryś z zewnętrznych. Przy zapalaniu dioda powinna migać. Sprawdź z drugim zewnętrznym pinem.
    2. Jeśli miga LED wymień cewkę.
    3. Jeśli nie miga LED uszkodzone ECU, koszt naprawy ....
  • Poziom 8  
    posiadam omomierz tylko wtedy jakie liczby powinny sie pokazac???

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i mam odlaczyc kabel od cewki i wtedy patrzec na pinach tak ???
  • Poziom 25  
    Raczej szybki woltomierz najlepiej wskazówkowy. Cyfrowy może Ci nie pokazać krótkiego impulsu. Możesz też włączyć małą żarówkę 12V o małej mocy około do 1W by wyeliminować bezwładność włókna żarówki. Impulsy te są krótkie, dlatego diody LED najlepiej do tego się nadają.
  • Poziom 8  
    postaram sie jutro to sprawdzic i dam znac
  • Poziom 26  
    msepl napisał:
    Co ma wspólnego praca pompy paliwa z brakiem iskry ?

    Ma dożo wspólnego!
    Jeżeli pompa nie startuje i jednocześnie brak iskry to może być np. czujnik położenia walu, zasilanie sterownika, okablowanie... Praca pompy (+kluczowanie wtryskiwaczy) eliminuje już parę rzeczy.
  • Poziom 25  
    Blicek napisał:
    msepl napisał:
    Co ma wspólnego praca pompy paliwa z brakiem iskry ?

    Ma dożo wspólnego!
    Jeżeli pompa nie startuje i jednocześnie brak iskry to może być np. czujnik położenia walu, zasilanie sterownika, okablowanie... Praca pompy (+kluczowanie wtryskiwaczy) eliminuje już parę rzeczy.


    Wiesz co sorki ale pompa paliwa startuje wcześniej niezależnie od tego czy kręcisz rozrusznikiem czy nie i z czujnikiem położenia wału ma tyle wspólnego co z ciśnieniem w oponach.
  • Poziom 8  
    narazie laduje akumulator bo padl, a odnosnie czujnikow walu i walka to czy po wlaczeniu stacyjki w obu pinach ma byc 12 volt???
  • Poziom 26  
    msepl napisał:
    Wiesz co sorki ale pompa paliwa startuje wcześniej niezależnie od tego czy kręcisz rozrusznikiem czy nie i z czujnikiem położenia wału ma tyle wspólnego co z ciśnieniem w oponach.

    Nieprawda.
    Sterownik nie zapnie przekaźnika pompy paliwa do masy, jak nie zobaczy impulsów z czujnika położenia. Pompa ruszy tylko na chwile po przekręceniu zapłonu, potem stanie.
  • Poziom 25  
    Ale ruszy !!
    Doładuje ciśnienie i stanie.
    Poza tym ściągasz przewód paliwowy z listwy i po przekręceniu kluczyka zalewasz benzyną sobie wszystko wokoło niezależnie od tego czy masz czujnik położenia czy nie. Sprawdź a poczujesz ten przyjemny zapach. Fakt, bez czujnika nie dostaniesz iskry ale to już inna sprawa.
  • Poziom 27  
    Więc panowie w kwestii tej pompy mam taki samochód jeden 2,0 (drugi 2,9 litra ale przyciągną rano) więc napiszę . U mnie jest tak przed unicestwieniem immo auto z 2 litrowym silnikiem po przekręceniu stacyjki było zupełnie martwe .Nie odzywało się nic pompa załączała się na sekundę przy przekręceniu stacyjki i cisza rozrusznik nie kręcił pompy również już później nie słyszałem .Szkoda że utopiona była skrzynka bezpiecznikowa a poprzedni elektryk grzebał nie wiadomo za czym w komputerze. Zrobiłem obejście na rozrusznik ale pompa dalej nie startowała i również nie było iskry. Dioda na podszybiu mrugała w tym czasie. Jutro rano jak przyciągną drugiego forda z silnikiem 2,9 Litra Napiszę jak tamto auto się zachowywało przed moją ingerencją.W drugim samochodzie wymieniony został sterownik silnika ponieważ samochód jest po kolizji.
  • Poziom 8  
    no ja prubowalem z ta zarowka ale nic sie nie dzialo, potem jak sprawdzalem to we wszystkich tych 3 pinach bylo kolo 10volt wiec sila rzeczy nie bylo szans zeby ona zamrugala bac sie zaswiecila
  • Poziom 8  
    dobra juz sie nie trudzcie ford poszedl na zlom juz nie mialem sily grzebac przy nim
  • Poziom 29  
    Witam.

    Zna ktoś rozwiązanie tego problemu ? ( nie startuje pompka paliwa i brak iskry)
    Też mam ten problem i do tego nie nie przechodzi w stan serwisowy. Nie można odczytać błędów ani kompem, ani diodą testową.
  • Poziom 29  
    Czyli uszkodzony komputer ? czy może coś z instalacją w aucie ? większość instalacji w komorze silnika została już sprawdzona.
  • Poziom 8  
    No ja u mnie zanim poszedl na zlom to wszystko oprocz komputera sprawdzilem wiec moze tam sprobuj