Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja elektryczna z mieszkania do piwnicy

McKansy 30 Lis 2011 18:27 4346 12
  • #1 30 Lis 2011 18:27
    McKansy
    Poziom 14  

Witam,

Od razu informuję, że jestem prawie zielony (prawie tzn. uczę się czytając w internecie, ale nigdy nie mam pewności co do tych informacji) ze spraw elektrycznych, dlatego też piszę ten temat z prośbą o konkretną pomoc i doradzenie, jak należy postąpić.

Sprawa przedstawia się tak, mieszkam w starej kamienicy przed wojennej jeszcze, zakład energetyczny to Vattenfall, na klatce schodowej jak każdy - mam swój licznik na tablicy i bezpiecznik topikowy 16A, w instalacji są tylko po dwa przewody (neutralny i fazowy do i od licznika do mojego mieszkania do pierwszej puszki wiadomo wszystko jest stare w aluminium, w mieszkaniu już wszystko miedź). Pierwsze piętro.

Planuję w piwnicy założyć swój mały warsztacik, dlatego też muszę mieć tam nowy prąd (aktualny prąd do oświetlenia żarówki jest z przedsionka 24V). Postanowiłem już częściowo, że nową instalację w piwnicy pociągnę wprost z skrzynki licznika z klatki schodowej, tzn. drugi bezpiecznik topikowy 16A podpięty równolegle do licznika na tablicy. I już tutaj nie wiem, czy tak będzie dobrze, w każdym bądź razie - jeśli będzie pobierany prąd w piwnicy, to największe obciążenie przypadać będzie tylko i wyłącznie w czasie, gdy w domu nikogo nie będzie. Kabel (bo taki posiadam) jaki chcę wykorzystać do pociągnięcia tego to YDY 3 x 2.5mm² , myślę, że wystarczy?