Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaz instalacji gazowej w dobrej kondycji silniku

logitech2020 11 Gru 2011 11:10 1490 7
  • #1 11 Gru 2011 11:10
    logitech2020
    Poziom 8  

    Witacie forumowicze. Mam do was pytanie zwiazane z montazem gazowki do Laguny 1.8 8v 98r Zmusza mnie do tego cena paliw na naszych stacjach, od zawsze tankuje tylko Verve lub Ultimate ale chyba w niedlugim czasie sie to zmieni, gaz jest o polowe tanszy. Nurtuje mnie pytanie czy gaz pogoszy w jakims stopniu stan silnika. Obecnie laga bardzo szybko i sprawnie wkreca sie na obroty i w miare przyspiesza jak na te 90konikow. Kolega ma Glofa III 1.6 na gazie i i jak chodzi ten silnik to az glowa boli, bardzo opornie wkreca sie na obroty zeby otrzymac predkosc 140km/h to musi miec bardzo spory odcinek prostej zeby to nastapilo. Wujek mial poloneza zrobil na gazie ponad 200tys/km ale stan silnika to katastrofa raz jak nim jechalem to przy przyspieszeniu rowerem szybciej mozna by pojechac fakt zaniedbywal tez wymiany oleju ale mniejsza o to. Dzieki z gory za wszystkie odpowiedzi.

    0 7
  • #2 11 Gru 2011 22:57
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jak zrobił 200 tys na gazie to policz ile polonezów by kupił za zaoszczędzoną kasę , a sam silnik kosztuje grosze.
    Przeżywasz troche za mocno ta lagune. Zagazuj i jeździj i licz oszczedniści. Tylko u człowieka z głowa i dołóz ze 200 zł do najtańszej instalacji na przyzwoitsze wtryskiwacze. Po roku lub wcześniej ( 15 tys km)zwróci Ci sie instalacja, a po dwóch następnych cały samochód, a w razie czego silnik kosztuje 600zł+ wymiana więc czym tu sie przejmować? Widze, że dla wielu wyznacznikiem jest wciąż golf 1,6 z instalacją na mikserze. I bez gazu jest to mułowate i żadne cudo.

    0
  • #3 12 Gru 2011 10:10
    b2r
    Poziom 16  

    Jeśli instalacja jest profesjonalnie założona, "części" nie są najtańsze, mapy silnika prawidłowe to nie ma różnicy między benzyną a gazem. Niektóre testy w internecie pokazały, że moc na benzynie i gazie jest identyczna lub nawet minimalnie większa na gazie.

    Berlingo 1.4 benz., od 120k km założony gaz, dzisiaj na liczniku 296k. Żadnych problemów.

    0
  • #4 12 Gru 2011 19:31
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    logitech2020 napisał:
    Nurtuje mnie pytanie czy gaz pogoszy w jakims stopniu stan silnika. Obecnie laga bardzo szybko i sprawnie wkreca sie na obroty i w miare przyspiesza jak na te 90konikow.

    Tak naprawde by zamontować gaz silnik i osprzęt musi być w poprawnym stanie technicznym, bo właśnie stąd biora sie problemy ponoć z gazem , a tak na prawde to sa problemy z sondami, przepływomierzami, czy innymi czujnikami.
    Tak jak kolega napisał wyżej prawidłowo zamontowany i wyregulowany "gaz" może podnieść moc silnika- oczywiście kosztem spalania LPG.

    0
  • #5 18 Gru 2011 17:15
    tolod
    Poziom 10  

    Jeżeli chodzi o wpływ LPG na obecnie montowane silniki, to odpowiadam - nie ma wpływu na jego zużycie. Problemy były z silnikami, które miały nie utwardzanych gniazd zaworów, ale to było zanim wprowadzono benzynę bezołowiową, czyli to bardzo dawne czasy. Osobiście miałem 4 auta z różnymi typami instalacji LPG i nic złego z tego powodu mnie nie spotkało, obecnie też używam gazu do zasilania silnika Opla 2,0 przejechane 140000 km i oby tak dalej.
    Proszę sobie zamontować gaz (tylko w sprawdzonym zakładzie) i cieszyć się niskimi kosztami eksploatacji.

    0
  • #6 21 Gru 2011 18:31
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ale trzeba tu podkreślić, że samochód z gazem nie zniesie takiej barbarzyńskiej obsługi co samochód na oryginalnym zasilaniu, jak co poniektórzy praktykują. Regularnie serwisowany i naprawiany na bieżąco kula się tak samo dobrze jak na benzynie. Oczywiscie instalacja gazowa nie z tych najtańszych.

    0
  • #7 21 Gru 2011 22:07
    kamil907
    Poziom 28  

    kybernetes napisał:
    Ale trzeba tu podkreślić, że samochód z gazem nie zniesie takiej barbarzyńskiej obsługi co samochód na oryginalnym zasilaniu, jak co poniektórzy praktykują. Regularnie serwisowany i naprawiany na bieżąco kula się tak samo dobrze jak na benzynie. Oczywiscie instalacja gazowa nie z tych najtańszych.

    Na to też nie ma reguły. Ja mam jedną z najtańszych instalacji 2gen (już kilkuletnią), nie robię przy niej zupełnie nic, żadnych regulacji, nawet filtrów nie wymieniałem ostatnio i póki co śmiga aż miło. Silnik chodzi idealnie równo, nie ma żadnego falowania, gaśnięcia itp. Gaz tankuję różnej jakości na różnych stacjach, nie zawsze tych "markowych" i tak jak napisałem nie stwierdziłem żadnych problemów, jedynie są różnice w spalaniu w zależności od stacji, ale jakość pracy jest ta sama.

    0
  • #8 23 Gru 2011 11:09
    logitech2020
    Poziom 8  

    Dzieki chlopaki za odpowiedzi. W przyszlym roku gdzies kolo marca moze ciut wczesniej zakladam LPG. Dzis jak zobaczylem ceny na BP 98 to az sie obrocilem 2 razy bo nie dowierzalem/5,79zl

    0