Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 90 1.4 za dużo pali!(!!!!)

gregor_1980 14 Gru 2004 23:20 4854 7
  • #1 14 Gru 2004 23:20
    gregor_1980
    Poziom 14  

    Mam problem z moim brum brum, bo za dużo pali czyli ok 10l/100km (po mieście, poza ok 9l/100). Byłem już na diagnostyce silnika i nic, znaleźli tylko uszkodzony potencjometr przepustnicy, który wymienili na nowy, ale bez zmian. Zastanawia mnie to czy "komputerem" diagnostycznym da się wykasować pamięć błędów, bo mówił że to zrobił, ale skąd mam to wiedzieć. Diagnosta sprawdził wszystko, stopień sprężania, spaliny, obroty, sonde lambda, niby wszystko ok, ale jednak dalej dużo pije. Może samemu coś poszukać? Tylko co tam jeszcze szukać? Zauważyłem jeszcze jedną dziwną sprawę, czasami mam wrażenie że samochód jest raz silniejszy raz słabszy, jest to niewielka różnica, ale jest. Zdarza się to bez różnicy czy silnik zimny czy gorący. Częściej jednak silnik jest słabszy.Co można z tym fantem zrobić????
    (!!!!) - ozdobnik?[h]

    0 7
  • #2 14 Gru 2004 23:32
    baraka
    Poziom 17  

    witam

    sprawdz czujnik temperatury , może być walnięty i przez niego silnik pracuje cały czas na ssaniu ( słaby i dużo pali )

    a jeśli chcesz wykasować kompa z błędów , to odłącz klemę aka na ok 10--15 minut

    pozdrawiam

    0
  • #3 15 Gru 2004 17:36
    gregor_1980
    Poziom 14  

    Czy jest tam tylko jeden czujnik temperatury? To jest ten w bloku? Bo wcześniej był uszkodzony, bo widziałem to po wsakźniku, wymieniłem go wsaźnik działa już normalnie ale nie odłanczałem po tym akumulatora, ale pozniej na diagnostyce mowili że skasują pamięć błędów. I jeszcze jedno pytanie jak się mierzy napięcie na sondzie lambda, bo są tak 4 przewody i nie wiadomo pod które podłączyć mienik aby odczytać wsakzania.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Gru 2004 17:41
    Tinny1
    Poziom 13  

    czujniki temp. masz dwa - jeden idzie na wskaznik na deske, drugi idzie do sterownika silnika (prawdopodobnie czrna kostka).
    Jesli na sadzie lambda masz 4 przedowy to jest podgrzewana. napiecie mierzysz wzgledem masy (szary przewod) i przewodem sygnalowym (czarny), pozostale dwa to grzanie sondy (biale)

    0
  • #5 15 Gru 2004 21:58
    gregor_1980
    Poziom 14  

    Tinny1 napisał:
    czujniki temp. masz dwa - jeden idzie na wskaznik na deske, drugi idzie do sterownika silnika (prawdopodobnie czrna kostka).

    No tak tylko gdzie szukać tego czujnika temperatury? i ile z niego wychodzi przewodów bo na schematach widziałem że 2, i jedyny taki czujnik (pod termostatem) co tam widziałem to prawdopodobnie włącznik wentylatora, chociaż dokładnie nie wiem.

    0
  • #6 16 Gru 2004 00:13
    docent
    Poziom 15  

    czujnik temp powinien być wkręcony w kolektor ssący , wtyczka 2 styki , prawdopodobnie czarna ,.
    następna sprawa norma miejska tego sprzęta to 11,4l/100km także jesteś jeszcze pod kreską a teraz bez żartów jeśli masz możliwość (króciec pomiarowy ciśnienia paliwa na aparacie wtryskowym) to przestaw ciśnienie paliwa na 1.2 bara . różnica jest znaczna zużycie spada a dynamika rośnie i nic się ztego tytułu nie paskudzi

    0
  • #7 16 Gru 2004 17:01
    gregor_1980
    Poziom 14  

    docent napisał:
    przestaw ciśnienie paliwa na 1.2 bara . różnica jest znaczna zużycie spada a dynamika rośnie i nic się ztego tytułu nie paskudzi

    No tak tylko jak i czym to zrobić może ktoś mi powie, jakie narzędzia do tego będą potrzebne?

    Dodano po 3 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie skąd spalanie 11,4l/100km skoro w danych katalogowych jest napisane że w mieście 8l/100km? 3,5 litra to przecież bardzo duża rozbieżność!

    0
  • #8 24 Lis 2005 02:19
    kolekkk
    Poziom 11  

    Ja mam Escorta 1,6 16 v zeteca na wielo punkcie i pali mi na 100 cos kolo 8,5 do 9 liter wydaje mi sie ze to duzo jak na taki Silnik, oczywiscie jade tak maxymalnie 100 km/h nie wiecej... czyz bym mial cos przestawione?

    Pozdrawiam

    0