Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 1.3kat. nie odpala na ciepłym silniku

sławek80;-) 27 Gru 2011 21:09 5238 10
  • #1 27 Gru 2011 21:09
    sławek80;-)
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem z moim nie dawno zakupionym Golfem II 1.3kat., a mianowicie na ciepłym silniku nie chce zapalić dopiero po upływie jakiegoś czasu 15-30min. znowu odpala. Na zimnym silniku odpala bez problemu, podczas jazdy obroty moim zdaniem troche za duże, nie falują, po wymianie kabli, kopułki, świec. Gdy nie chce odpalić-iskra jest bo sprawdzałem.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać?
    Pozdrawiam.

    0 10
  • Fibaro
  • #2 27 Gru 2011 21:32
    kortyleski
    Poziom 40  

    Jakiś rok auta? Typ silnika? jakaś diagnostyka? Czas wtryskiwacza na ciepłym? Skład mieszanki gdy nie chce palić? Prowadzi do jednej bolączki tych aut. Ale najpierw odpowiedz na moje pytania

    0
  • #3 27 Gru 2011 21:44
    loy_b
    Poziom 11  

    trzeba jeszcze paliwo żeby zapalał

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Gru 2011 22:25
    car centre
    Poziom 18  

    Najprościej zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury czy nie oszukuje. Sprawdź jego rezystencję gdy silnik jest ciepły.

    0
  • Fibaro
  • #6 27 Gru 2011 22:32
    ociz
    Moderator Samochody

    A skąd niby wiecie że to NZ? Gaźnikowiec też może mieć katalizator. :P

    0
  • #8 27 Gru 2011 22:55
    ociz
    Moderator Samochody

    A no właśnie nie tylko NZ miały "kat" w dowodzie, były też niektóre MH z gaźnikiem Pierburg 2E3, sondą lambda, jakimś pseudo sterownikiem i katalizatorem.
    Można się pośmiać bo temat i tak poleci do kosza. :D

    0
  • Fibaro
  • #9 02 Sty 2012 20:26
    sławek80;-)
    Poziom 2  

    Wymieniłem czujnik temperatury ale zakupiony w sklepie /ponoć ma być dobry/ na szrocie nie było, poza tym nie wiadomo czy byłby sprawny. Teraz będe testował.
    Jak lub gdzie sprawdzić "rezystencje"?
    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Sty 2012 10:51
    car centre
    Poziom 18  

    Jeśli zakupiłeś go w sklepie to raczej nie musisz go testować - jest dobry. Ale jeśli chcesz go przetestować dla własnej satysfakcji to nagrzewasz silnik do temperatury roboczej (czyli około 85stopni - przeważnie jest to ustawienie wskazówki na tablicy wskaźników mniej więcej po środku czyli pomiędzy zimny a gorący o ile czujnik na tablicy wskaźników jest sprawny oczywiście), wyłączasz silnik, odłączasz wtyczkę czujnika temperatury (mierzysz po stronie czujnika oczywiście a nie wtyczki!) i ma być coś około 250 - 350 Ohm z tego co pamiętam pomiędzy sygnałem a masą. Jak odchylenie będzie dosyć spore (np. 200 do nawet 600 Ohm różnicy) to się nie przejmuj, przy temperaturze 80stopni czujniki te są bardzo czułe na każdy stopień zmiany temperatury (w przeciwieństwie do niskich temperatur) i już po minucie po wyłączeniu silnika na pewno temperatura się zmieni wiec zanim wszystko porozłączasz już może być na przykład 75 zamiast 80 stopni. Jeśli chcesz się pobawić w małe laboratorium - to wykręcasz czujnik z silnika i gotujesz wodę w garnku, sprawdzasz termometrem jej temperaturę (80- 85 stopni), zanurzasz czujnik i sprawdzasz rezystencję wtedy pomiar dokładniejszy. Pozdrawiam

    0
  • #11 09 Sty 2012 13:42
    sławek80;-)
    Poziom 2  

    Witam, po tygodniu eksploatowania samochodu wszystko działa jak należy, dzięki za porady. Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo