Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku

adamo776 12 Gru 2009 23:37 4814 6
  • #1 12 Gru 2009 23:37
    adamo776
    Poziom 2  

    Witam, jestem nowy na tym forum i mam problemy z moim Golfem II 1.8 benzyna + LPG, silnik ma oznaczenie GX i jest na mechanicznym wtrysku KE Jetronic.

    1)Pierwszy problem polega na tym że ma trudności z paleniem na zimnym silniku ale udaje mu się zapalić po kilkukrotnych próbach. Na ciepłym silniku pali bez problemu, gorzej jak ostygnie. Za każdym razem gdy auto będzie miało kilku godzinny postój gaszę go na benzynie i odpalam również na benzynie.

    2)Drugi problem polega na tym że jak już go zapale to trzyma 1000-1200 obr/min. po ruszeniu nie raz ma lekkie szarpania ale jak się silnik nagrzeje to ustają i po tym jak się nagrzeje to również obroty wzrastają na 1500 i tak się trzymają na benzynie i na gazie. Widać na obrotomierzu jak obroty falują. Jak tylko silnik trochu ostygnie to znowu obroty są około 1100. I nie wiem czy ma to z tym jakiekolwiek znaczenie ale temp rośnie na ¾ skali.

    Do tej pory wymieniłem świece, przewody WN, kopułkę z palcem, filtr paliwa i dalej nie widać poprawy. Wiem że jest tam pomocniczy wtryskiwacz który daje dodatkową dawkę paliwa na zimnym silniku, wyczytałem żeby zrobić pomiar miernikiem i niby jest dobry, podobno jest sterowany przez zegarowy przełącznik termiczny temperatury, są w nim dwa bimetale. Słyszałem również o zaworze regulującym bieg jałowy, ale nie za bardzo wiem gdzie go znaleźć i jak sprawdzić. Już sam nie wiem czego to może być przyczyna, czytałem na forum i niektórzy mieli podobne problemy, po wymianie filtru paliwa bądź świec, kabli wszystko było ok. Proszę o pomoc i poradę co to może być, może ktoś miał podobne problemy z tym silnikiem. Z góry dzięki.

  • #2 13 Gru 2009 08:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Temperatur na zegarach , to nie to samo co widzi sterownik wtrysku , jest drugi czujnik temperatury, czarny.
    Sprawdz układ dolotowy poza klapą spiętrzającą , łapie fałszywe powietrze. Silnik ma trochę przejechane , czyszczenie przepustnicy wskazane.

  • #3 13 Gru 2009 15:03
    adamo776
    Poziom 2  

    Jak sprawdzić ten drugi czujnik? Dużo o tym czarnym czujniku nie pisze. Jutro jak bedę miał trochę czasu to zabiorę się za czyszczenie przepustnicy ale mam jeszcze pytanie jak już wyczyszcze przepustnice to jak zrobić tzw adaptacje w MK2, czy trzeba ją robić?? Wszędzie pisze o MK3 że trzeba podłączyć pod kompa i programem vag zrobić adaptacje, ale w moim golfie II nie ma chyba gniazda diagnostycznego.

  • #4 13 Gru 2009 17:45
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam nie ma co podłączać do kompa. Nie trzeba robić adaptacji przepustnicy , to wtrysk mechaniczny.
    Ilością wtryskanego paliwa steruje klapa spiętrzająca i elektro mechaniczny zawór regulujący ciśnienia paliwa na głowicy rozdzielacza. Tych elementów nie próbuj regulować , bo nigdzie nie pojedziesz.

  • #5 15 Gru 2009 15:58
    adamo776
    Poziom 2  

    Cały układ dolotowy z przepustnicą wyczyściłem, fakt było bardzo brudno, ale nic nie pomogło, dalej obroty na ciepłym silniku trzymają się na około 1600. Jaka jeszcze by mogła być przyczyna?? Najlepiej jak by mi się udało podłączyć pod kody migowe może bym sie czegoś dowiedział po kodach, ale nie wiem która to wtyczka. Może ktoś już próbował tego w podobnym silniku i wie która to, zrobiłem zdjęcia jakie udało mi sie znaleźć wtyczki:
    1) Pod zbiorniczkiem płyny chłodniczego:
    Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku

    2) Tuż obok cewki:
    Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku

    3) Nad nogami kierowcy, za skrzynką bezpieczników, są gdzieś podpięte, ale słyszałem że takim silniku jak moim mają tam gdzieś być. Znalazłem tylko te:
    Problemy Golf II 1.8 GX na pełnym wtrysku

    Która to??

  • #6 28 Sty 2015 12:22
    jcoll
    Poziom 1  

    Witam miałem podobny problem w golf II 1.8 gx przy odpaleniu falowały obroty a nie raz zgasł jak się nagrzał to było oki. ewidentnie brakowało ssania. na początku myślałem ze czujnik termiczno czasowy wymieniłem zawór dodatkowego powietrza na nowy i problem się zakończył. używki są często uszkodzone dlatego warto zainwestować w nowy jeśli się uda znaleźć. obroty po odpaleniu wzrastają do 1400 po nagrzaniu spuszcza na 950.

  • #7 28 Sty 2015 14:09
    carrot
    Moderator Samochody

    Tam nie ma żadnej diagnostyki, bo nie ma co diagnozować, ten silnik nie ma żadnego elektronicznego sterownika

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME