Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki i jak podłaczyć wzmacniacz do 2 x pioneer

02 Jan 2012 12:33 3028 17
  • Level 9  
    Witam mam 2x pioneer Ts-w306c. w skrzyni podwojnej dzielonej bez BR. Podlaczanie głosników jest na obu bocznych sciankach, po lewej i po prawej, dla poszczególnych głosników. Teraz moje pytanie o wzmacniacz??

    1.) Czy moze to byc monoblock (podlaczyć wzmaczniacz do lewego glosnika i od lewego głosnika do prawego?? mozna takie cos zrobic??

    2.) Moze 2 kanały i osobno kablami z kanałów do lewego i prawego??

    3.) Czy wystarczy Jbl Gto 4000?? (mozliwosc kupna)

    4.) Ile Musi miec wzmacniacz mocy??

    Z góry dziekuje za wszelka pomoc Damian.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Odpowiedzi masz w FAQ.

    Jest w podwieszonych.
  • Level 28  
    1. Może być monoblok stabilny przy 2 ohm i mocy ok. 800W RMS. Spinasz plusy ze sobą i pod wzmacniacz. Z minusami robisz tak samo. Wtedy będziesz miał 2 ohm.
    2. Też tak można ale wzmacniacz który ma 2 x 400W RMS będzie ciężko znaleźć.
    3. Jest o wiele za słaby.
    4. Monoblok ok. 800W RMS przy 2ohm lub 2 kanały po 400W RMS.

    Jakby co parametry tych głośników masz tu: Link.
  • Level 9  
    Dziekuje za odpowiedz, bedę szukał Monoblock. Mysle ze bedzie ok. Najwazniejsze było pytanie jaki i jakiej mocy wzmacniacz i juz wiem.

    Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam.
  • Level 28  
    W przypadku takiej mocy wypadałoby mieć też czym ten wzmacniacz zasilić. Czyli musi być mocny i w pełni sprawny altek, dobry aku i odpowiednie kable.
  • Level 9  
    Myślę ze najbardziej problemową rzeczą jest dobór wzmacniacza. Jak dla mnie. Pozniej będą nastepne podzespoły. Akumulator zostanie, jesli bedzie czesto padał to wtedy bede myslał. Jeśli juz bede mial wzmacniacz, to zabieram sie za okablowanie .
    Chodzi jeszcze o kondensator do oddawania mocy??
    Napisałes ze odpoiwiedni był by Mono 800W, co w przypadku 600W RMS? Bardzo bedzie sie różnic odłuch muzyki?? Czy moze wzmacniacz bedzie sie męczył??
  • Level 28  
    Uwierz że sprawa zasilania jest najważniejsza. Spadkami napięcia możesz nawet wypalić sprzęt. Tym bardziej że mogą one sięgać nawet 2-3V przy źle zrobionej instalacji. Kondek jest ostatecznością jak mimo grubych kabli i odpowiedniego altka i aku dalej będą spadki przy mocnym basie.
    Przy cichszym słuchaniu różnica nie będzie duża jeśli ten mono będzie porządny. Przy głośniejszym może się męczyć z kontrolowaniem tych głośników. Mocniejszy wzmacniacz nie męczy się ze słabszymi głośnikami i lepiej je kontroluje. Co nie znaczy że na słabszym nie zagrają. To jak to będzie grać będzie w dużym stopniu zależeć od zasilania i dobrego ustawienia całego sprzętu.
  • Level 9  
    Musze odświerzyć temat.

    Wiec zakupilem wzmacniacz. VIBE A3 (uzywany)

    Tutaj podaje instrukcje obsługi.

    http://issuu.com/vibeaudio/docs/slick_a3

    A moj problem polega na tym ze wlasnie go kupilem i postanowilem go sprawdzic.

    Podłaczylem wszystko, i we wzmacniaczu zaświecają sie 2 diody Czerwona Protection i Niebieska Power, po chcili Dioda Niebieska Power powoli sie wygasa a Czerwona Protection świeci. Poczytał troche u Angoli i na ich forach stwierdzilem ze wzmacniacz jest zepsuty.

    Mysle ze to moze ja zle podałaczylem.
    Czy moze masa jest zle podpieta albo za słaba.
    Dodam takze obrazki jak wyglada wzmacniacz.

    Jaki i jak podłaczyć wzmacniacz do 2 x pioneer
    Jaki i jak podłaczyć wzmacniacz do 2 x pioneer

    Jutro rano wstaje o 6 i od nowa wszystko bedę podlaczał, mase takze do akumulatora.

    Moze macie jakies pomysły co jest zle. Czy moze wzmacniacz naprawde zepsuty??
  • Level 17  
    Po fotce widze ze to 4 kanalowka. Jesli pali sie protect znaczy ze cos z ukladem jest nie tak. Sprobuj podlaczyc sam piec narazie bez glosnikow i zobacz czy bedzie palila sie nadal czerwona dioda.
  • Level 9  
    Podłacze za poł godziny tak jak mówisz mase takze do akumulatora bez głosników. Napisze jaki wynik. Dzieki.
  • Level 26  
    Po co go kupiłeś ? Chyba nie pod te 2 Pionki, bo zjedzą go z kopytami... Skoro miałeś wszystko wytłumaczone, a zrobiłeś po swojemu, to moja propozycja taka, żebyś teraz też zrobił po swojemu... Jeżeli uda się go odpalić, to głośniki będą zdrowo niedowatowane i poprawnie ich nie wysterujesz, a jeden z nich dobrze zasilony zagrał by lepiej jak 2 pod tym Vibe.
  • Level 9  
    On ma 2 x 325 Rms po zmostkowaniu, napisaliscie ze 2 x 400 rms, troszeczke mnie ma, mysle ze nie jestem w stanie wykorzystac całej mocy tych głosnikow, nie bede sluchał napewno zeby mi szyby wylatywaly. Dlatego go kupilem.

    W sumie nie wazne, pójdzie do oddania, bo chyba nie działa. Jest tak samo, Niebieska Power zaswieci sie i powoli wygasa, Czerwona Protect ciagle świeci.

    Sluchaj, jestem w Anglii, i wiesz ze tutaj nie ma takiego sprzetu jak w Polsce, Polak ma głowe, Angole podłaczaja te głosniki pod jakiegos Toxic, Długo nie odpisywałem, tyle mi zajelo szukanie nawet takiego jak kupiłem teraz.
  • Level 26  
    Domyśliłem się, że masz z GB ten sprzęt (znam Vibe, Fli, Mutant itp.). Jak gaśnie dioda od zasilania, to obstawiam uszkodzenie wzmacniacza. Możesz się nastawić na Vibe, ale jakieś typowe mono (A3 tych 325 RMS nie ma za groma). Najlepiej coś co ma najmarniej te 800 RMS w 2 Ohmy, bo te Pionki, to raczej typowe pompy. Z Vibe np. Deep Space Bass 1 - ale takie zabawy, to trzeba mieć już elektrownię na wysokim poziomie...
  • Level 9  
    Jak mowisz, masz racje, sprzet jest z GB, gdzie aktualnie jest ciezko cos kupic z dobrymi parametrami. Jak juz powiedzialem, moge Zakupić jakiegoś Toxica, albo Couguara, gdzie tego jest mase, stwierdzilem Vibe bedzie lepszy. A twój vibe który podales, to koszt 10-krotny od wartości głosnikow... Heheh, szkrzynia z glosnikami 45 Ł a wzmacniacz 350Ł. Ciezko ogarnac.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Dobra , przepraszam za wszystkie nieporozumienia. bogus1984 powiedziałes ze przy takim wzmacniaczu to nie da rady, ze jeden by zagral lepiej, skoro mówisz ze to takie pompy, to Jeden naprawde fajnie by grał?? Mozna zniszczyc ta skrzynie :( (przedzielić, zbudowac nowa pod jeden głosnik) a drugi na sprzedarz. Jesli jest taki problem ze wzmacniaczem. Nie jestem bardzo wymagajacy, Kupilem podwójnego gdyż była OKAZJA. A teraz problem. Podaj swoja rade.

    Dzieki.
  • Level 26  
    Wszystko zależy od $$$ :) Ten wzmacniacz jest sporo za słaby, bo taki Pioneer potrafi sporo przyjąć i sporo zamieszania narobić :) Ogólnie głośnik pod wolniejszą muzykę to jest (trochę wolny), jeden w budzie BR, do tego dobry wzmacniacz (ogólnie około 600 prawdziwych wat) i jest pompa do robienia wiatru :) Ogólnie 2 sztuki jak dla mnie to za wiele (sam widzisz, że zasilić 2 sztuki to nie mały koszt, pobór prądu w aucie spory, elektrownia musi być dobra itp.). Ten wzmacniacz, który nabyłeś był by ok, gdyby głośniki miały po 200 - 250 rms, a niedowatowany głośnik gra jak dla mnie kiepsko. Osobiście zostawił bym 1 sztukę, policzył jej odpowiedniego BR, zasilił jak należy i posłuchał efektu - jak będzie Ci mało, to dorobisz drugą budę pod drugą sztukę i wtedy będziesz się martwił :) o zasilenie. Wzmacniacz jak uszkodzony, to i tak go zwrócisz, więc rozglądaj się za czymś innym. Nie znam wszystkich marek, które możesz tam nabyć, więc ciężko coś doradzić.
  • Level 26  
    2 sztuki to już naprawdę potrafi ładnie uszczelki wyciskać, ale jak dla mnie słuchać tego się nie da :) Szybkie bum bum bum na dzielnicy, ale dłużej, to już katorga... Sztuka w BR zrobi i tak niemało. Elektrownia w aucie podstawa i musi być sprawna, a jak byś włożył potężniejsze mono, do tego 2 suby, to i alternator (nie wiem jaki w sumie masz, bo może wystarczający), ale te mono, które Ci pisałem potrafi 170 amper opanować, więc dużo. Zrób granie na 1 Pionku i zobaczysz co to potrafi ;)
  • Level 9  
    Wielkie dzikie, tak zrobie, poczytam, poogladam, oblicze skrzynie, zbuduje, chodz z materiałami tutaj mysle ze bedzie problem. Ale cos skombinuje. Jesli tak mi radzisz, a znasz sie napewno lepiej wiec mysle ze w zupełnosci mi wystarczy. Ten wzmacniacz jednak chodzi, ale mysle ze cos z okablowaniem jest, ze wchodzi w protect mode Staram sie zwrocic go. Ale duzo musze poczytac o skrzynii, bo widze ze sa strojenia, litraze, no i jeszcze wymiary zeby jakos wygladało. Mysle ze cos zrobie. Wielkie dzieki.

    Tutaj moge troszeczke przyblizyc co mozna kupic w GB ze wzmacniaczy.

    Nowych jest wiecej, [BOSS AUDIO (jakis naciagany BOSS mi sie wydaje) BSE (podróba boss chyba, angole to kupuja bo tanio) PYLE, VIBE, LANZAR VIBE, MUTANT, FLI, AUNA!!!, EDGE, KENWOOD. i pare jakis bez nazw. To w sumie tyle z nówek.

    Z uzywek, [KENWOOD (chyba jakies dobre mono (stary wyglad) 800RMS, pare JBL GTO, Phoenix Gold, JL Audio. Tyle.

    JEDEN Blaupunkt jest jakis słaby.
    Pioneer pare słabych.

    Ciezko cos wybrac.
    Jak myslisz co najlepsze??
  • Level 26  
    Phoenix Gold dobre wzmacniacze, ale nie wiem jaki, bo to ważne, JL Audio jak najbardziej, Kenwood jest jak najbardziej do przyjęcia, nawet JBL jakieś mono lub 2 kanały jak mocne też może być. Wszystko mówię o firmach, a jak posiadają odpowiedni power, to oczywiście się nadają, w przeciwieństwie do reszty sprzętów (wiadomo, że każda z firm może mieć w ofercie jakieś dobre modele).