Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL-przekaźnik świateł drogowych

06 Sty 2012 11:00 9713 14
  • Poziom 33  
    Auto z 2004r, pytanie czy światła drogowe zasilane są poprzez przekaźnik? Jeśli tak, to który to jest. Z jakiego miejsca w okolicy przekaźników podpiąć się +po stacyjce- obciążenie prądowe rzędu 5-7A?
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Nie ma przekaźnika w tym modelu
  • Poziom 33  
    dariusz pawela napisał:
    Co chcesz zrobić ?

    Chcę podpiąc taki moduł:http://motoallegro.pl/swiatla-dzienne-modul-nie-chinskie-ledy-zobacz-i2010317716.html
    Sprzedawca sugeruje wpięcie się równoległe w obwód świateł drogowych, uważam to za błąd dlatego szukam przekaźnika aby wpiąc się z tego modułu w obwód świateł drogowych ale już po przekaźniku. Inną opcją byłoby zastosowanie diod, ale całość chcę upchnąć pod deską i obawiam się grzania tych diod podczas normalnej pracy świateł drogowych. Inna opcja to pozostaje zastosowanie przekaźnika dodatkowego, jeśl taki nie istnieje i taka opcja najbardziej mi pasuje. Poprostu chcę zainstalować moduł z głową dając ponadto zasilanie po stacyjce a nie jak sugeruje sprzedawca aby wprost z akumulatora. Dodatkowo przydałoby się zastosować na przewodach zasilających żarówki świateł drogowych dodatkowych bezpieczników. Nie cierpię druciarstwa i stąd moje zapytania.
  • Poziom 21  
    dokładnie jak pisze sprzedawca, wpinasz równolegle z długimi w kabinie i śmiga, problemem może być że będzie Ci się lekko żarzyć kontrolka od długich, ale to nawet dobrze bo wiesz że działają
  • Poziom 21  
    nie musisz montować tego po maską , w kabinie będzie lepiej i bezpieczniej . a zasilanie zamiast stałego plusa weźmiesz po stacyjce z zacisku 75 x , masa wiadomo i wbijasz się w dwa przewody od dlugich świateł na których możesz dołożyć jeszcze swoje bezpieczniki np 5A bo w oryginale jest jeden wspólny na zasilaniu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Ale cudujecie. Chcesz przekaźnik, daj przekaźnik, chcesz bezpiecznik, daj bezpiecznik, chcesz pod maską, wsadź w puszke sterownika, chcesz pod deską wsadź pod deską o czym tu debatować ?
  • Poziom 38  
    Biały lub żółty grubszy przewód wychodzący z pająka (jeden to krótki drugi długie, nie pamiętam który), lub podepnij w skrzynce bezpiecznikowej. Te szybkozłączki wyrzuć do kosza i wszystko polutuj.
  • Poziom 29  
    Indyczes napisał:
    Chcę podpiąc taki moduł:http://motoallegro.pl/swiatla-dzienne-modul-nie-chinskie-ledy-zobacz-i2010317716.html
    Sprzedawca sugeruje wpięcie się równoległe w obwód świateł drogowych, uważam to za błąd dlatego szukam przekaźnika aby wpiąc się z tego modułu w obwód świateł drogowych ale już po przekaźniku. Inną opcją byłoby zastosowanie diod, ale całość chcę upchnąć pod deską i obawiam się grzania tych diod podczas normalnej pracy świateł drogowych. Inna opcja to pozostaje zastosowanie przekaźnika dodatkowego, jeśl taki nie istnieje i taka opcja najbardziej mi pasuje. Poprostu chcę zainstalować moduł z głową dając ponadto zasilanie po stacyjce a nie jak sugeruje sprzedawca aby wprost z akumulatora. Dodatkowo przydałoby się zastosować na przewodach zasilających żarówki świateł drogowych dodatkowych bezpieczników. Nie cierpię druciarstwa i stąd moje zapytania.

    Możesz mi powiedzieć kto Ci wybije na twoich lampach literki DRL ? Zgodnie z przepisami to ten zestaw jest o kant ......Załóż dodatkowe lampy świateł dziennych z homologacją i odpowiednio wysteruj np modułem do samoczynnego włączania świateł mijania (tak by po włączeniu świateł pozycyjnych dzienne były wyłączane).
  • Poziom 38  
    Z pewnego forum:


    Wysłałem maila do ITS-u, jako do jedynej krajowej jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych oświetlenia, o treści:
    Cytuj:
    Dzień dobry

    Interesowałaby mnie możliwość wydania opinii o spełnianiu przez oświetlenie samochodowe wymagań homologacyjnych dla danego typu oświetlenia w przypadku, gdy homologacja ta nie została nadana przez producenta.
    Chodzi mi dokładnie o wykorzystanie świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej po zastosowaniu układu obniżającego moc do około 30% wartości znamionowej.
    Czy jest w ogóle możliwe wydanie takiego świadectwa stwierdzającego, że zastosowane oświetlenie posiada wszystkie parametry wymagane w tym przypadku dla świateł do jazdy dziennej?
    Czy po wydaniu takiej opinii można dane oświetlenie legalnie użytkować na terenie kraju?
    Jaki jest przybliżony koszt takiej opinii?

    Z poważaniem,
    ...


    Na co otrzymałem odpowiedź:
    Cytuj:
    Witam,

    Niestety wykorzystanie świateł drogowych z układem obniżającym moc jako świateł do jazdy dziennej nie jest możliwe z następujących powodów:
    - w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy na zgodność z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji wg wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej,
    - wydanie opinii o spełnieniu ww. wymagań nie umożliwi stosowania lampy na pojeździe poruszającym się drogach publicznych. Jedyną drogą jest wystąpienie o homologację lampy wg Regulaminu nr 87, ale o to może ubiegać się jedynie producent lub jego upoważniony przedstawiciel,
    - światło drogowe nie spełni wymagań stawianym światłom do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci wąsko, a światło do jazdy dziennej szeroko). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać dopuszczalnego maksimum światłości dopuszczalnego dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji (wnioski te wynikają z badań, które wykonałem gdy wprowadzono światła do jazdy dziennej). Ponadto obniżenie napięcia zasilania żarówki światła drogowego powoduje zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego.


    Pozdrawiam,
    Piotr Kaźmierczak
  • Użytkownik usunął konto