Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 E5 kody błędów COO, APS, CTS...

adamstanczak 09 Sty 2012 10:09 10060 6
  • #1 09 Sty 2012 10:09
    adamstanczak
    Poziom 2  

    Witam, poszukuję rozwinięcia kodów błędów :

    COO 558
    COO 570

    APS 169

    CTS 15
    CTS 5

    EMS 5657
    EMS 135

    VIS 40

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam,Adam

    0 6
  • Pomocny post
    #2 09 Sty 2012 15:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    COO 558 - sygnal predkosci pojazdu z czujnika predkosci lub tachografu przekroczyl dopuszczalny zakres

    COO 570 - komunikacja miedzy koordynatorem a tachografem zostala przerwana - usterka w obwodzie zoltej szyny CAN, zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania tachografu,
    usterka tachografu

    APS 169 - CAN - brak komunikatu lub nieprawidlowy komunikat z jednostki sterujacej silnikiem - sprawdz przewody CAN, szyne CAN i ECU silnika

    EMS 5657 - nieprawidlowe wylaczenie ECU silnika. Zasilanie 30 zostalo odlaczone predzej niz 15.

    EMS 135 - cisnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porownaniu z cisnieniem znamionowym dla roznych warunkow roboczych.

    VIS 40 - brak komunikatu CAN z tachografu

    3
  • #3 09 Sty 2012 16:23
    adamstanczak
    Poziom 2  

    Wielkie dzięki za pomoc.

    0
  • #4 12 Mar 2016 16:53
    mungonoob
    Poziom 9  

    Jesli chodzi o Aps 169
    gdzie to mam szukać ??
    Scania r 420 hpi 2005r.
    nr jednostki przy tym błędzie 1754021

    2
  • #5 12 Mar 2016 20:46
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Prawdo podobnie uszkodzony masz przewód we wiązce pomiędzy kabiną a ramą.

    CAN

    Brak komunikatu lub nieprawidłowy komunikat z jednostki sterującej silnikiem.

    Niewiarygodna komunikacja CAN, usterka szyny CAN lub usterka jednostki sterującej silnikiem.

    Jednostka sterująca do sterowania pracą sprężarki korzysta z fabrycznie zaprogramowanych wartości. Regeneracja odbywa się po każdej operacji rozładowania obciążenia. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza.

    Sprawdź, czy są lub były aktywne kody usterek 185 i 313. Jeśli nie, można wykluczyć usterkę komunikacji CAN z jednostką APS.
    1. Sprawdź kody usterek w jednostce sterującej silnika i usuń ich przyczyny.
    2. Sprawdź sieć CAN do jednostki sterującej silnika.
    3. Sprawdź sieć CAN do jednostki APS.

    1
  • #6 12 Mar 2016 21:09
    krisek66
    Poziom 11  

    Sprawdź przekaźnik wysokiego napięcia. Pierwszy i trzeci. Jak patrzysz na bezpieczniki to ten u góry od lewej strony. Są to przekaźniki 30A i też miałem takie cyrki.

    1
  • #7 13 Mar 2016 10:18
    mungonoob
    Poziom 9  

    Sytuacja wygląda tak pierwszy objaw był w bardzo mocną śnieżyce.Podczas jazdy zaczął dawać dźwięk że nie ma ciśnienia ekran na czerwono i wykrzyknik i światła stop świecić . Zgasiłem silnik od nowa zapaliłem i po problemie i teraz co jakiś czas to wyskakuje.

    szaman108 napisał:


    Sprawdź, czy są lub były aktywne kody usterek 185 i 313. Jeśli nie, można wykluczyć usterkę komunikacji CAN z jednostką APS.
    1. Sprawdź kody usterek w jednostce sterującej silnika i usuń ich przyczyny.
    2. Sprawdź sieć CAN do jednostki sterującej silnika.
    3. Sprawdź sieć CAN do jednostki APS.


    W aps występuje tylko ten błąd 169. Po liczbie powtórzeń domyślam sie żę o niego chodzi bo aps to jest układ od powietrza.
    W jednostce sterującej coo mam jeden aktywny blad dotyczacy klimatyzacji i oprucz tego nie aktywne coo 45 5 49 34 47 52 28 w małej ilości powtórzeń od 1> 6
    Przewody będę sprawdzał bliżej świąt.

    krisek66 ten 3 przekaźnik coś mi się nie podoba z mienie go na zamienik

    0