Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z pracą silnika Ibiza 97r 1,4 AEX

bulii666 21 Jan 2012 00:14 4368 7
  • #1
    bulii666
    Level 2  
    Witam.

    Posiadam Seata Ibizę 97r silnik 1.4 AEX przebieg 135 000 (na pełnym wtrysku)


    auto kupiłem pół roku temu od dziadka który miał je od nowości. silnik bardzo dziwnie chodził lecz kupując auto myślałem ze to wina kabli wysokiego napięcia bo były w tragicznym stanie. Auto podpiełem pod VAG'a - jedynie błąd adaptacji przepustnicy. po wykonaniu adaptacji bez zmian
    Silnik pracuje na 3 cylindrach na wolnych obrotach, bardzo nim trzęsie dławi się lecz moc ma dobrą przyspieszenie również.

    Wymieniłem:

    Kable wysokiego napięcia
    Kopułkę
    Palec
    Cewkę zapłonową
    świece NGK
    Rozrząd kompletny

    Uszczelkę pod głowicą ( było masło pod korkiem )

    Czujnik cieczy chłodzącej
    Termostat



    Silnik chodzi jak chodził bez zmian dalej na 3 cylindry.
    Na gazie i na benzynie chodzi tak samo.
    Kompresja była sprawdzana wszystko ok
    tłoki pierścienie uszczelniacze wszystko w jak najlepszym porządku

    Jedynie co zauważyłem że jak wypnę kabel z aparatu zapłonowego z 3 cylindra silnik chodzi tak samo nie ma różnicy w pracy silnika. lecz iska niby na kablu od aparatu zapłonowego jest, gruba niebieska.

    Przepustnica była czyszczona nie było reakcji.
    Kable były zamieniane świeca też na 3 cylindrze też brak reakcji.


    Dziś po podpięciu Vag'a takie błędy

    1087
    uszkodzenie w ustawieniach podstawowych - BŁĄD SPORADYCZNY

    1087
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


    Proszę o pomoc może ktoś zna rozwiązanie zagadki...

    Mój mechanik nie ma pojęcia... a mam dość wymieniania rzeczy zbędnych metodą " a może to to"
  • #2
    enauto
    Level 29  
    Sprawdź skąd jest brane podciśnienie na serwo, czy przypadkiem nie z dolotu na trzeci cylinder ?
  • #3
    bulii666
    Level 2  
    Kolego a jak mam to sprawdzić...
  • #4
    enauto
    Level 29  
    Popatrz na rurkę idącą do serwa (hamulca) od silnika.
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Swiecę wymieniałeś/ zamieniałeś? Co tu da szukanie vagiem, nie pali jeden cylinder i tu trzeba szukać.
    Ciekaw jestem, czy to prawda z tym ciśnieniem w cylindrze.
    Z tym serwem, może być trafione, zagnij, zaślep ten przewód na chwilę.
  • #6
    bulii666
    Level 2  
    Dzięki za info wymieniłem ten przewód podciśnienia i skaczące obroty ustały, lecz silnik nadal dziwnie chodzi.

    Więc...

    Pojechałem do serwisu i podłączyli mi samochód pod kompa...

    Wyskoczyły 2 błędy..

    Błąd nastaw podstawowych ---- > lecz nie da się zrobić adaptacji (nie mam pojęcia dlaczego)

    i drugi błąd

    Ze coś źle z nastawami sondy lambda ----> lecz nie da się zrobić nastaw podst. ( też nie mam pojęcia dlaczego)

    Wiec facet z serwisu powiedział że wydaje mu się że wtryski leją i są zapieczone.
    ( ja mu odpowiedziałem ze auto chodzi na gazie a to pełny wtrysk i ma osobne wtryski ale on by zaczął od tego i to u nich kosztuje 2000zł -> wyśmiałem go)

    To powiedział ze może sterownik silnika --->

    :| Co wy na to ???
  • #7
    enauto
    Level 29  
    bulii666 wrote:
    ( ja mu odpowiedziałem ze auto chodzi na gazie a to pełny wtrysk i ma osobne wtryski ale on by zaczął od tego i to u nich kosztuje 2000zł -> wyśmiałem go)

    bulii666 wrote:
    Co wy na to ???

    Już nic.
  • #8
    lukasz506
    Level 19  
    jak zdjąłeś głowice to jak wyglądał tłok na tym trzecim cylindrze? Nie był tam opadnięty czy coś? A zawory od trzeciego cylindra jak pracują jak kręciłeś paskiem? Nie zawiesiły się czasem? Kompresje na tym cylindrze dobrze zmierzyleś