Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo G570, zawiasy na gwarancję?

22 Sty 2012 22:54 40599 57
  • Poziom 17  
    Witam
    Proszę mi powiedzieć czy jeżeli zawiasy w laptopie się rozleciały, do tego stopnia że nie da się normalnie otworzyć i zamknąć monitora, to czy obejmuje to gwarancja?

    Lenovo G570, zawiasy na gwarancję? Lenovo G570, zawiasy na gwarancję? Lenovo G570, zawiasy na gwarancję?

    Laptop został kupiony w Katowicach w Sferis i się zastanawiam czy oddawać do sklepu czy bezpośrednio do serwisu wysyłać?
    Pozdrawiam
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Myślę, że najłatwiej zadzwonić do serwisu i spytać co zrobić, na karcie gwarancyjnej powinien być numer telefonu do callcenter producenta.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Te zawiasy rozleciały się raczej nie z Twojej winy, więc jest to jeżeli nie jest to zrobione z Twojej winy to teoretycznie powinni takie coś przyjąć na gwarancję.
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 17  
    andrzej3393 napisał:
    Myślę, że najłatwiej zadzwonić do serwisu i spytać co zrobić, na karcie gwarancyjnej powinien być numer telefonu do callcenter producenta.


    Powinien być numer, ale nic nie ma niestety.
    Jest jedynie telefon do USA.

    hazerwwo napisał:
    Te zawiasy rozleciały się raczej nie z Twojej winy, więc jest to jeżeli nie jest to zrobione z Twojej winy to teoretycznie powinni takie coś przyjąć na gwarancję.


    Zawiasy rozleciały się nie z mojej winy. Laptop ma 4 miesiące i użytkuje go kobieta, która o niego dba.
  • Poziom 16  
    Tutaj jest lista numerów serwisów Lenovo, wystarczy wybrać swój sprzęt i odszukać Polskę na liście:)
  • Poziom 9  
    Mam ten sam problem laptop kupiony dwa i pol miesiąca temu w Media. Lewy zawias pękł. Myślę,że to mogla być wada fabryczna. Nigdy nie był otwierany poza kąt 100 stopni, nigdy też mi nie spadł czy coś w podobnym stylu. A strzelił przy normalnym otwieraniu. Przy reklamowaniu go w Media od gościa się dowiedziałem, że uszkodzeń mechanicznych gwarancja lenovo nie obejmuje. I może się okazać,że bede musiał wyłożyć 500 zł za wymianę całej obudowy,bo inaczej podobno tego nie wymieniają.No dobra tylko czy to można nazwać uszkodzeniem mechanicznym??Wg to nic innego jak wada fabryczna rozumiem jeśli komuś padnie zawias po 2 latach,ale nie po dwóch miesiącach!!!

    Niedawno wyczytałem w instrukcji dołączonej do laptopa,że gwarancja w lenovo na zawiasy,części plastikowe itp. to 90 dni. Mam nadzieje,że to wymienia w ramach gwarancji. Narazie czekam na info z Media.
  • Poziom 38  
    patrykov42 napisał:
    rozumiem jeśli komuś padnie zawias po 2 latach,ale nie po dwóch miesiącach!!!
    No nie powiedziałbym. Jeżeli na siłę otworzysz mocno lapka to zawias wyłamie się za pierwszym razem . A w serwisie nie mają podstaw aby uwierzyć , że obchodziłeś się z nim delikatniutko .
  • Poziom 9  
    No ok tylko według mnie to każdy kto kupuje laptopa dla własnego użytku stara się o Niego dbać, gdyż chce,aby mu służył przez kilka lat. A ja się z Nim jak z jajkiem obchodziłem. Chuchałem i dmuchałem na Niego jak na małe dziecko.

    Zapomniałem dodać,że pod zawiasem,czyli od spodu obudowy brakowało śruby. Zauważył to facet u którego to reklamowałem. Ale teraz nie wiem czy jej nie było od nowości czy wyleciała później. Mogło to być przyczyna pęknięcia zawiasu zobaczymy co odpowiedzą w Lenovo jestem ciekawy.

    A kupując laptopa doradzano mi bym brał te z najszerszymi zawiasami:/...a ja się uparłem na G570 bo ładnie wyglądał wizualnie :(
  • Poziom 13  
    Witam. Oddaj go na gwarancji. Przykładowo oddałem kiedyś Asus'a 14" z delikatniej rozjechaną obudową. Wymiana - zawiasów, obudowy górnej, obudowy górnej i dolnej matrycy. Wszystko na gwarancji.
  • Poziom 9  
    Tak też zrobiłem i oddałem go na gwarancji. Teraz czekam na informacje z ich strony.
  • Poziom 12  
    temat troche starawy, w każdym razie też mam lenovo, ale inny model. Mój znajomy podobnie. Co ciekawe oboje mieliśmy problem z prawym zawiasem, który po zamknięciu klapy można było docisnąć i słychać było trzask. Z racji innej awarii w lapku wysłałem go na gwarancje opisując też problem z zawiasem i naprawili bez najmniejszego problemu. Wszystko chodzi ładnie.
  • Poziom 11  
    Witam
    Trafiłem na ten temat, gdyż rano spotkało mnie to samo. Dziwnym trafem od strony wadliwie sprawującego się zawiasu brakowało od spodu śrubki. Wykręciłem z mniej newralgicznego miejsca i przełożyłem w miejsce na wysokości zawiasu, co usztywniło na tyle konstrukcję, że problem sam się rozwiązał.
  • Poziom 9  
    Laptop wrócił z serwisu naprawiony zawias,a właściwie wymieniona została dolna obudowa. Wszystko w ramach gwarancji.
  • Poziom 14  
    To już nie pierwszy model Lenovo z problemem zawiasów. Wysłałem 3 tygodnie temu G570 do serwisu i jakoś nie widać końca naprawy. Jeden z gorszych serwisów - infolinia podaje numer do serwisu twierdząc, że nie ma informacji na temat naprawy. Serwis nie udziela informacji o naprawie i kieruje na infolinię. Wycofałem się właśnie ze sprzedaży Lenovo całkowicie i odradzam każdemu zakup sprzętu tej marki.
  • Poziom 11  
    Temat może stary, ale "jary".Mam na serwisie też takiego g570 z wyłamanymi zawiasami z obudowy.Lenovo ma błędy konstrukcyjne w produkcji zawiasów nie tylko w tym modelu (egzemplarz ma 3 miechy).Kiedyś mieliśmy około 5 lapków y530 - to była istna walka z "serwisem" Lenovo - nie chcieli uznać gwarancyjnie.Mam nadzieję że lenovo zrezygnuje z ich usług, tak jak kiedyś Toshiba podziękowała firmie AC SERWIS - już nie istnieje.
  • Poziom 14  
    Serwis uznał reklamację (laptop dwumiesięczny).Niestety czas naprawy tragedia - 8 tygodni.
  • Poziom 11  
    Będąc w anglii kupiłem go na amazonie uk, około po dwóch miesiącach mam to samo cały zawias z Kensigtonem lata, właśnie zgłosiłem awarie do lenovo, mam nadzieję, że się szybko uwiną.
    Ogólnie to najpierw napisałem do Amazona, tam bez problemu mogę odesłać i zwrócą całą kasę włącznie z przesyłką z Polski. Nawet się zastanawiałem nad kupnem G580, bo prawie taki sam + choćby z usb 3.0 , ale najważniejsze to pozbawiony tej wady. I najlepsze wysyłka do Polski jest za darmo :)
  • Poziom 11  
    Przepraszam, że piszę jeden pod drugim.
    Mianowicie nie spodziewałem się tak szybkiej naprawy gwarancyjnej w serwisie Lenovo !
    2.11 (Piątek) - zgłosiłem usterkę telefonicznie, wystarczy podać nr seryjny i dane wysyłkowe
    5.11 (Pon) - kurier odbiera laptopa
    6.11 - Sprzęt dociera do serwisu (w Bydgoszczy)
    7.11 - Rano dostaję meila, że laptop został wysłany
    8.11 - Kurier dostarcza naprawionego Laptopa wraz z kartką o informacji naprawczej
    Zajęło to łącznie 5 dni. Jestem pod wrażeniem. Nie mam pojęcia jak jest w innych serwisach, ale ludzie z serwisu uporali się z tym w jeden dzień, więc jeśli macie jakiś problem z laptopem i jest na gwarancji to warto wysłać do naprawy
  • Poziom 11  
    @KL1992

    Nie dziw się.Tak jak pisałem w lipcu, podejrzewałem że zmieni się serwis Laptopów serii Ideapad - miałem rację.Teraz już jest normalnie i bez problemów.Co ciekawe, firma która wcześniej serwisowała Toshibę - AC SERWIS przestała istnieć, a firma serwisująca Lenovo z serii Ideapad istnieje, choć laptopów serii Ideapad firmy Lenovo już nie serwisuje,
  • Poziom 2  
    Witam,

    G570 Lenovo - rozwiązanie problemu z zawiasem.

    Poszukajcie dobrze brakującej śrubki i... ją wkręćcie obok zawiasu. Miałem ten sam problem i to pomogło. Banał. :-)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Pytaniem jest, czy ten laptop takowe śrubki posiadał. Jednak popieram - wkręcenie śrubek pomoże. Otwarty laptop doprowadzał mnie do stresu. Najpierw posypał się jeden zawias, rozluźnił się, opadł na dół... Z drugiem zaczęło dziać się podobnie. Nadmierny wysiłek dla sprzętu spowodowany tymi usterkami, doprowadził do dużego przegrzewania się i powolniejszej pracy leptopa. Odważyłam się odkręcić śrubki przy baterii i wg zaleceń dotyczących innego laptka Lenovo - podważyć zawiasy, żeby coś podokręcać. Na szczęście dla mnie zatrzaski tak mocno trzymały, że dałam sobie z tym spokój. Przy okazji tej zabawy odkryłam przy zawiasach dwa wejścia pozbawione śrubek. Pytanie - czy zgubiłam je, czy też ich tam nie było i mocniejsze wygięcie monitora spowodowało nadwyrężenie konstrukcji... Na ryzyko odkręciłam z innego miejsca w obudowie dwie śrubki, uniosłam zawiasy, zatrzasnęłam zatrzaski w nich poluzowane i ponownie zamontowałam śrubki... ale tym razem przy zawiasach. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że jest to rozwiązanie tymczasowe, ponieważ po coś te śrubki w innych miejscach zostały wkręcone :) najważniejsze jest dla mnie jednak to, że monitor wrócił na swoje miejsce, laptek działa i już wiem, co muszę zrobić, żeby ponownie dostać się do obudowy przy zawiasach w celu przeczyszczenia ich powietrzem i ulżenia mojej Lence w pracy»
  • Poziom 2  
    powiedzcie mi gdzie tą dodatkową śrubkę dokręcić tutaj gdzie jest on ado zawiasu - nie daje efektu, wypadła całkiem razem z nakrętką, czy jak odręcę wszystkie śrubki bo boku to się do niego dostanę?
  • Poziom 17  
    Niestety samo wkręcenie śrubek nie pomoże na dłuższą metę. Rozwiązaniem jest odpowiednie klejenie obudowy, albo jej wymiana (aczkolwiek z uwagi na wadliwą konstrukcję, po wymianie i tak najlepiej jeszcze nową obudowę wzmocnić w miejscu zawiasów).
    Jeśli ktoś byłby zainteresowany to zajmuję się takimi naprawami.
  • Poziom 2  
    a jak ją solidnie podkleić , bo u mnie okazało się że wyłamał się cały plastik potrzymujący zawias, wypadło wszystko wraz z malutką nakrętką
  • Poziom 17  
    Po pierwsze bez rozebrania całej obudowy i laptopa na części się nie obędzie.
    Po drugie jest do tego potrzebny specjalistyczny klej (ja używam specjalnej mieszanki kleju z mojej produkcji dodatkami utwardzającymi).
    Po trzecie potrzebna będzie multiszlifierka, żeby po sklejeniu odpowiednio obrobić i dopasować obudowę do zawiasów.
  • Poziom 9  
    I jak? Gwarancja uznana? Bo właśnie lewy zawias mi poszedł sisic i nie wiem czy wysyłać go na gwarancję czy też nie. W sumie miesiąc temu ponad był już u nich, ale to z innym problemem ;_;
  • Poziom 9  
    U mnie też dziś poszedł lewy zawias identycznie jak na zdjęciu, wcześniej się poluzował dokręciłem śrubkę ale teraz mogę sobie kręcić i kręcić. Interesuje mnie czy naprawia mi to na gwarancji czy nie, bo zawiasy znalazłem za 50zł z przesyłką.
  • Poziom 2  
    zawiasy w g570 są na gwarancji, a dokladnie.... nie zawiasy a dolna i górna obudowa czyli TOP i BASE odpowiedzialne za rozwarstwienie sie obudowy (jak na foto wyżej) ;), dodam tylko że każda nieautoryzowana naprawa, czyli klejenie itp wiąże się z utrata gwarancji.
  • Poziom 29  
    W tym modelu nie padają zawiasy - tylko ich umocowanie w dolnej części obudowy (co widać na zdjęciach autora wątku). Niestety w tych modelach obudowa jest dość kiepska. Więc radzę odesłać na gwarancję - możliwe , że teraz serwisy montują już poprawione obudowy. Samodzielna naprawa zakończy się klejeniem gwintów pod zawiasy i wzmocnieniem obudowy.
  • Poziom 9  
    A więc tak:
    w poniedziałek kurier odebrał laptopa (wysłałem go do serwisu)
    dziś tj. czwartek laptop wrócił do mnie o ile zawiasy zostały wymienione o tyle pojawił się nowy problem, którego wcześniej nie było - laptop raz się ładuje a raz nie. Jak by ktoś co jakiś czas wkładał wtyczkę do prądu, a raz ją wyciągał.
    Na rozpisce serwisowej jest zaznaczone że wymienili:
    - Przewód zasilający
    - Płyta główna
    - Obudowa / elementy obudowy wymienione.

    Chyba trzeba będzie znów wysłać laptop do serwisu, tylko pytanie z jaką usterką znów wróci.
    ps. jak wyciągnę kabelek zasilający z laptopa, to laptop się wyłącza jak uruchomię to wyskakuje procedura po błędzie windows - czyli uruchom normalnie itd....