Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Grandtour-nie odbijają klocki w tylnym zacisku

Nix 25 Sty 2012 22:14 8365 17
  • #1 25 Sty 2012 22:14
    Nix
    Poziom 21  

    Witam!
    W mojej Megi I 2000r, benzyna 1,6 16V, 107KM, nie odbijają klocki w prawym tylnym kole-( oczywiście tarcze).
    Auto w takim stanie kupiłem i już raz robiłem przegląd i czyszczenie tego zacisku/tarczy/ klocków ale zaledwie 3 tygodnie było ok a teraz dalej wyraźnie grzeje się tarcza.

    Tarcza i klocki czyste, w b. dobrym stanie, prowadnice pływającego zacisku nasmarowane, chodzą luźno, osłony gumowe prowadnic ok, osłona tłoczka cała. Zastanawia mnie to iż tłoczek wkręca się tylko przy użyciu naprawdę dużej siły, a przecież powinien wkręcać się swobodnie ręką ? Czy to być problem z wyrobionym gwintem tłoczka ?
    Jak ugryźć taki temat ?

    pzdr! Nix

    0 17
  • #2 25 Sty 2012 22:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Sty 2012 23:01
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, same klocki swobodnie się przesuwają. Co do smaru to czy to może być
    "uniwersalny smar do tłoczków i cylinderków" w tubce ? Czy musi być teflonowy ?

    I czy żeby zaaplikować to trzeba całkowicie wyjąć tłoczek( wtedy odpowietrzanie konieczne ), czy wystarczy go powiedzmy do połowy wysunąć ?

    1
  • #4 26 Sty 2012 07:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Sty 2012 16:46
    toku74
    Poziom 31  

    Wyjmowanie "do połowy" może nie pomóc. Wyjmij cały, sprawdź osłonę tłoczka, uszczelkę tłoczka i dokładnie obejrzyj, czy rdza nie podeszła pod osłonkę i uszczelkę tłoczka co może powodować blokowanie. Sprawdź też prowadniki zacisku, ale w inny sposób. Wyjmij klocki i przykręć sam zacisk. Wtedy zobacz, czy przesuwa się on swobodnie. Może być tak, że pojedynczo prowadniki chodzą luźno, a skręcone zaciskiem blokują się.

    0
  • #6 26 Sty 2012 16:52
    Nix
    Poziom 21  

    Wyjąłem tłoczek, troszkę brudu i lekkich śladów zacierania było, wyczyściłem do połysku papierkiem wodnym 2000 i tłoczek jest jak nowy. Natomiast aluminiowe gniazdo tłoka wygląda nieciekawie, bo ma wyraźne ślady zatarć. To wygląda jak niechlujnie wykonana fabrycznie powierzchnia wewnętrzna cylinderka, bo te ślady są cylindryczne, ( tak jakby od noża tokarskiego) a przecież tłoczek zacierając się zrobiłby ślady poprzeczne.

    Czy zatem mogę w środku także go podszlifować papierkiem? Boję się o kwestię zanieczyszczenia w środku- będzie to trochę cieżko usunąć definitywnie.

    pzdr! Nix

    0
  • #7 26 Sty 2012 17:05
    toku74
    Poziom 31  

    Nie pamietam, czy Twój zacisk jest z ręcznym. Wyjęcie tłoczka, wyjęcie uszczelki tłoczka, wyczyszczenie prowadnicy tłoczka -górnej krawędzi, bo wątpie, aby dolna /pod uszczelką miała bród/ i montaż po umyciu. Wypłukać zacisk w środku wodą /płyn hamulcowy absorbuje wodę i dobrze się spłukuje/, wydmuchać, przepłukać płynem hamulcowym i składać. Żadna filozofia, ale jak masz wątpliwości to daj to do zrobienia komuś kto ma pojęcie, bo...... to hamulce.

    0
  • #8 26 Sty 2012 17:11
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, to oczywiście zacisk z ręcznym. W tej chwili jest już złożony i odpowietrzony, odbijanie klocków jest dużo lepsze, ale dalej nie jest prawidłowe, bo po przejechaniu 4km w mieście tarcza jest wyraźnie gorąca, a wszystkie 3 szt. pozostałe zimne.

    Skoro można płukać wodą, to doprowadzę także powierzchnię wewnętrzną cylinderka do ładu i złożę ponownie. Co masz na myśli piszcząc o "prowadnicy tłoczka" ?

    Przy okazji- czy odpowietrzanie w wersji z ABS powinno się wykonywać w odwrotnej kolejności do "zwykłego" odpowietrzania? Taka odwrotna kolejność( tj. od najbliższego koła do najdalszego) zalecana jest np w Oplu Astrze I- mam serwisówkę.

    pzdr! Nix

    0
  • #9 26 Sty 2012 18:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 26 Sty 2012 18:16
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, linka ręcznego jest ok, powraca.

    0
  • #11 26 Sty 2012 18:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 26 Sty 2012 19:32
    Nix
    Poziom 21  

    Nie, linka jest nawet ciut ciut za luźna, po prostu klocki nie odbijają wystarczająco, co chyba powoduje nadal zbyt ciężko chodzący tłoczek. Czy faktycznie tłoczek powinien się dać swobodnie wkręcić ręką ? W tej chwili dalej ręką nie da rady go wkręcić, ale wchodził już wyraźnie lżej niż przed rozbiórką.

    0
  • #13 26 Sty 2012 20:07
    hobbista
    Poziom 17  

    To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.

    0
  • #14 26 Sty 2012 20:09
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Może przewód giętki puchnie i nie pozwala na swobodne powracanie płynu hamulcowego.

    0
  • #15 26 Sty 2012 20:20
    Bula i spula
    Poziom 18  

    hobbista napisał:
    To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.

    Dokładnie. Przechodziłem to samo. Smarowałem wszystko co możliwe, wymieniłem przewód elastyczny, a wina jest w uszczelniaczu (nie mylić z uszczelką kurzową). Jak wyjmiesz uszczelniacz to musisz dokładnie tam poskrobać żeby było na błysk w tym rowku, a jak to nie pomoże to zostaje nowy uszczelniacz. Tłoczek po czyszczeniu ma wchodzić lekko ręką, ja mogłem go po naprawie wcisnąć jednym palcem.

    0
  • #16 26 Sty 2012 22:03
    Nix
    Poziom 21  

    hobbista napisał:
    ... znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka ...


    Co to znaczy do d...y? Nie przepuszcza, więc co spuchła i jest za ciasna ? Bo mówimy o wewnętrznej uszczelce, nie o osłonce oczywiście.

    Sparciały przewód giętki też biorę po uwagę, ale najpierw chcę spolerować wewnętrzną powierzchnię cylinderka.

    0
  • #17 26 Sty 2012 22:36
    toku74
    Poziom 31  

    Tak. Mogła spuchnąć. Wyczyść cylinderek jak mówisz. Przewód wyeliminujesz odkręcając odpowietrznik i wtedy próbując wcisnąć.

    0
  • #18 26 Sty 2012 23:23
    Nix
    Poziom 21  

    Tak zrobię, z tym że wcisnąć tłoczka tak "normalnie" się nie da u mnie bo jest gwint do ham. ręcznego, natomiast trzeba go wkręcać.

    EDIT: Zakupiłem zestaw naprawczy -kpl. gumek, teraz tłoczek wchodzi gładko, teraz kolej na odpowietrzanie- pytałem kilka postów wyżej o kolejność odpowietrzania w Megane z ABS, ale odpowiedzi brak...

    pzdr! Nix

    0