Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Głowica termostatyczna z programatorem

negatyw001 02 Feb 2012 22:45 7527 25
  • #1
    negatyw001
    Level 13  
    Witam
    Posiadam biurko narożnikowe, które częściowo przysłania grzejnik. Na domiar złego, głowica grzejnika, znajduje się w kącie. Dostęp do niej - przypomina działanie peryskopu :)

    Z tego powodu, oraz ze względów ekonomicznych (zaprogramowanie niższej temperatury, gdy nie ma mnie w domu), myślę o zakupie czegoś takiego:
    http://allegro...
    Jeśli to się sprawdzi, podobny zestaw chcę zakupić i do innych pomieszczeń.

    Głowica + czujnik temperatury w jednym troszkę przekłamuje, gdyż mierzy temperaturę przy samym grzejniku - a nie w pomieszczeniu. Dlatego zdecydowałem się na zakup tegoż OSOBNO.

    Czy takie urządzenia, radzą sobie z tematem czas letni/zimowy i odwrotnie?
    Ten zestaw:
    http://allegro...
    ma wyraźnie w opisie:
    "Automatyczne przełączanie - czas letni/zimowy"
    choć oczywiście DCF'a nie posiada :)

    Posiada ktoś z Was coś takiego?
    Co polecacie? Jakieś podpowiedzi i sugestie?

    Pozdrawiam
    Negatyw
    Moderated By mirrzo:

    Usunąłem linki do aukcji

  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    negatyw001
    Level 13  
    Marka konkretna. To fakt.

    Zastanawiam się jednak, czy rozwiązania z czujnikiem na komodzie czy ścianie - nie są bardziej prawdomówne? Przecież przy samym grzejniku jest zawsze cieplej...
    A w tym rozwiązaniu - jest wszystko razem.
  • #4
    SadhuR
    Level 2  
    Głowica termostatyczna z programatorem (nie wiem czy każdy typ) posiada funkcję - Temperatura Odniesienia, do skorygowania różnicy temperatur między grzejnikem ( czujnikiem głowicy ) a dowolnym miejscem w pomieszczeniu. Głowica ktorą posiadam ma zakres korekcji +/- 3.5 stopnia.
  • #5
    negatyw001
    Level 13  
    Mnie do zakupu czegoś takiego - zmusza sytuacja.
    Po prostu mam masakryczny dostęp do głowicy:
    Głowica termostatyczna z programatorem

    Dlatego element sterujący głowicą, wolę mieć bardziej pod ręką :)

    P.S. Dowiedziałem się już, że przełączanie czasu letni/zimowy, posiada i ten zestaw, który chcę zakupić.
  • #6
    negatyw001
    Level 13  
    Dowiedziałem się, że głowica będzie pasować do:
    Quote:
    Głowica pasuje do zaworów w rozmiarze M30 x 1,5 następujących producentów: Heimeier, MNG, Junkers, Landis&Gyr “Duodyr”, Honeywell-Braukmann, Oventrop, Schlosser, Simplex, Valf Sanayii, Mertik Maxitrol, Watts, Wingenroth (Wiroflex), R.B.M., Tiemme, Jaga.


    Jak (jako laik) mogę to na szybko sprawdzić?
  • #7
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Takie zabudowanie grzejnika meblami może zakłócić ogrzewanie pomieszczenia (nie tylko dizałanie głowicy)!!! Grzejniki nie powinny być zabudowane meblami ani nawet zasłonięte ciężkimi kotarami.
  • #8
    negatyw001
    Level 13  
    Moje pokoje są wielokątami nieforemnymi, a na zdjęciu widzisz jedyny kąt prosty w pokoju. Powiem zatem jedno - dzięki za rady, ale inaczej się nie da.
    Wbrew pozorom - sam grzejnik jest zasłonięty (jego górna część) może w 1/4. Tak więc nie jest aż tak źle i w pokoju jest naprawdę ciepło.

    P.S. Wróćmy do meritum, czyli M30x1,5 :)
    Ale widzę, że w opisie produktu mam:
    Quote:
    Głowica termostatyczna z adapterem Danfoss

    To pewnie to w folii:
    Głowica termostatyczna z programatorem

    Czyli pewnie będzie to pasować - czego bym nie miał w domu? :)
  • #9
    Starkes
    Level 19  
    Czy to wysteruje Ci też kocioł, czy tylko zamknie / otworzy grzejnik?
  • #10
    saskia
    Level 39  
    To jest sterowanie zaworem , z kotlem to nie ma nic wspolnego.

    Sadze ze to zda egzamin. Jednak nie wypowiadam sie na temat jakosci i niezawodnosci urzadzenia, gdyz tego konkretnego modelu nie znam.
    Jesli interesuje cie bardziej niezawodne sterowanie to poszukaj w necie termostatu z zewnetrznym zbiorniczkiem na kapilarze, dziela identycznie jak obecna twoja glowica ktora masz przy grzejniku, lecz sam zbiorniczek z regulacja mozesz zamontowac na scianie do 1,5 m od grzejnika i nie trzeba do tego zadnych baterii ktore moga wysiasc kiedy nie ma cie przez kilka dni w domu.
    Nalezy uwazac na rurke (kapilare) aby jej nie uszkodzic.
    Musze dodac ze jest to dosc drogi osprzet moze kosztowac w kraju (przypuszczenie ) ok. 400-500 zl.
  • #11
    negatyw001
    Level 13  
    Quote:
    nie trzeba do tego zadnych baterii ktore moga wysiasc kiedy nie ma cie przez kilka dni w domu

    Czy sprawdzałeś to w praktyce, czy zbudowałeś swoją teorię na przypuszczeniach (mitach)?
  • #12
    saskia
    Level 39  
    Dodam ze sam mam dokladnie takie samo usytuowanie grzejnika i biurka, ale mimo iz robie hydraulike prawie na co dzien, nie mam czasu na zmiany u siebie, mimo to jesli zmienial bym to, to na taka glowice o ktorej piszesz, tzn. na baterie, bo od 2 lat codziennie (przynajmniej wieczorem) jestem przy biurku :-(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podejrzewasz mnie o mitomanie?
    Jesli tak to juz mnie tu nie ma.
  • #13
    negatyw001
    Level 13  
    Nie sądzę, aby system zjadł baterie (czy też akumulatorki, które można tutaj stosować) w kilka dni. No chyba, że ktoś z Was to TESTOWAŁ i zaprzeczy?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Quote:
    Podejrzewasz mnie o mitomanie?

    Nie i nie rób proszę wideł z igły :)
  • #14
    saskia
    Level 39  
    Nie chodzi o rozladowanie w kilka dni lecz o moment kiedy urzadzenie zasygnalizuje rozladowanie (z wyprzedzeniem) a wtedy akurat nie ma nikogo w domu (biurze) aby zmienil baterie, a po powrocie moze okazac sie ze jest juz "pozamiatane", albo jeszcze gorzej treba faktycznie pozamiatac caly sprzet.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Widel z igly sie nie da zrobic, ale igly z widel , jak najbardziej. :-)
  • #15
    negatyw001
    Level 13  
    Czyli od momentu zasygnalizowania - mamy kilka dni do całkowitego wydojenia baterii? O jakim pozamiataniu myślisz? Byłeś świadkiem takich sytuacji?

    Zostaw te widły tam, gdzie stoją :)
  • #16
    saskia
    Level 39  
    Wszystko zalezy od tego co i jak masz zainstalowane.
    Ja tego nie wiem, wiec dmucham na zimne.
    Jak mawiaja moi sasiedzi "better be safe than sorry".
  • #17
    negatyw001
    Level 13  
    Quote:
    Ja tego nie wiem, wiec dmucham na zimne.

    Wiesz, bo wrzuciłem fotkę wyżej. Tak to u mnie wygląda.
    A tu masz dalszy obraz sytuacji:
    Głowica termostatyczna z programatorem
  • #18
    saskia
    Level 39  
    Ja zrzucilem wszystkie kable (przedluzacze ) na podloge, bo wyzej sie grzeja zwiekszajac opory, a tym samym zmieniaja parametry zasilania, np. kompa.
    Bliskie umiejscowienie grzejnika zle wplywa na procesory (tego ci nie musze chyba tlumaczyc, choc syn wstawil mi dodatkowe chlodzenie do tzw. "over clocking" procesora).
    Staram sie utrzymac przestrzen do wysokosci min. 20 cm od podlogi kompletnie pusta, oczywiscie kable daja w miare dobry przeplyw powietrza.
    A gora jest otwarta za biurkiem i powietrze ogrzane grzejnikiem przechodzi swobodnie w gore wzdluz zaluzji (dodatkowe ocieplenie :-) )
  • #19
    Starkes
    Level 19  
    saskia wrote:
    To jest sterowanie zaworem , z kotlem to nie ma nic wspolnego


    OK - nie wiedziałem - dlatego pytałem.

    Ja mam 4 głowice Honeywell HR-20 i bardzo sobie chwalę.
    Jak kupowałem były "2 systemy" - jeden jako głowice nazwijmy to "stand alone" - (te które mam) i takich jest mnóstwo innych producentów.

    I drugi, który potrafił "spiąć" bodajże do 8 takich głowic bezprzewodowo.
    Tzn w momencie kiedy głowica "owierała grzejnik" wysyłała też bezprzewodowo informacje do centralki "potrzebuję grzania", a centralka uruchamiała kocioł.

    Ja niestety mam te zwykłe (stand alone) - same jako takie sprawują się świetnie, ale mają jedną wadę. Jak nagrzeję kominkiem na dole to w miejscu, które normalnie jest najchłodniejsze (korytarz) - robi się ciepło i sterownik wyłącza kocioł.
    Podczas gdy na zapleczu łazienki jest zimno i tam przydałoby się grzanie, ale nie ma "zasilania ciepłem z kotła" i głowica może sobie otwierać zawór a i tak nic to nie da...

    Mam te głowice już ze 3 albo 4 lata i jeszcze nie wymieniałem baterii, a "żywotność baterii" była podawana na 2 lata.
  • #20
    negatyw001
    Level 13  
    Nie mam kompa zbyt wyścigowego. A swoją drogą mam 4 dobre wentyle w samej obudowie + wydajny wentyl na procku i na podwyższoną temperaturę - nie narzekam :)
  • #21
    saskia
    Level 39  
    Starkes, wlasnie teraz gdy minal okres 2 lat moze ci sie przydazyc ze skubane wysiada wlasnie gdy nie bedzie cie w domu.
    Z tym zamiataniem mialem na mysli zamarzniecie grzejnika lub rur, trzeba byloby to pozmiatac i wymienic.
  • #22
    Starkes
    Level 19  
    Saskia - oczywiście przed wyjazdem na ferie - wymienię wszystkie, ale teraz specjalnie czekam aby zobaczyć kiedy i jak to się stanie.

    How to control a HR20 thermostat per iPhone

    Myślę o modernizacji mojego układu CO z wykorzystaniem tych głowic (wysterowanie pieca (przepraszam - kotła) on/off tymi głowicami), dodatkowo monitoring kotła i zmiana temperatury czynnika w zależności od warunków pogodowych oraz pory dnia.

    Tu są nawet fajne projekty, ale na razie nie miałem czasu i potrzebowałbym wsparcia experta (którym nie jestem ;-).

    url=http://embdev.net/topic/158895#new i
    http://embdev.net/topic/118781
  • #23
    saskia
    Level 39  
    Z tego co wiem te polaczenia telefoniczne dzialaja jedynie jako impuls i wszystko byloby OK. gdyby nie pewne "ale" otoz nigdzie nie doczytalem sie o sygnale zwrotnym potwierdzajacym takie czy inne zalaczenie.
    Chodzi o to ze dzwoniac nie masz pewnosci czy w przypadku przerwanego polaczenia (zakloconego) nie zmienily sie ustawienia i dzwoniac ponownie nie wrocimy do poprzedniego, a tym samym tracimy kontrole nad tym kiedy jest np. ON a kiedy OFF.
  • #24
    negatyw001
    Level 13  
    Pytanko do praktyków.
    Jaki to standard? M 30x1,5?
    Głowica termostatyczna z programatorem

    Głowica termostatyczna z programatorem

    Głowica termostatyczna z programatorem
  • #25
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Masz suwmiarkę ? Możesz zatem zmierzyć. Średnica, to 30 mm a skok 1,5 mm
    Sąsiadujące typoszeregi skoków, to 1,25 i 1,75 mm zatem nie powinieneś mieć problemu z pomiarem
  • #26
    negatyw001
    Level 13  
    Suwmiarki niestety nie posiadam. Liczyłem na to, że da się to ocenić na oko :)