logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Budowa prostego robota z części komputerowych z odzysku – od czego zacząć?

Coglet 23 Gru 2004 13:12 20106 38
Najlepsze odpowiedzi

Jak zacząć budować bardzo prostego robota z odzyskanych części komputerowych, jeśli nie mam jeszcze doświadczenia?

Zacznij nie od „robota z PC”, tylko od bardzo prostego robota-zabawki: jeżdżącego po pokoju i reagującego na przeszkody albo nie spadającego ze stołu. Najpierw opanuj mechanikę, podstawy elektroniki i programowania, a dopiero potem przechodź do czujników, transmisji danych i bardziej złożonych funkcji [#1092640][#3584398][#3579221] Do takich pierwszych projektów forumowicze polecają mikrokontrolery, np. PIC, albo kontrolery typu Logo-Siemens i ADAM, bo nadają się lepiej niż same części PC [#1081925] Jeśli chcesz najprostsze sterowanie silnikami z komputera, można użyć portu LPT i układu ULN2803; w Pascalu/Delphi da się pisać na port przez adres 0x378 i procedury wejścia/wyjścia bajtu [#1101282][#1102231] Nie zaczynaj od analizy mowy, autonomii czy kamery na żywo, bo to jest dużo trudniejsze i wymaga znacznie większego doświadczenia [#3578826]
Podsumowanie wygenerowane przez AI na podstawie treści dyskusji.
  • #1 1081734
    Coglet
    Poziom 1  
    mam prosbe chce zrobic samodzielnego robota z komputerowych
    czesci a nie wiem jak sie do tego zabrac jestem w tym
    kompletnie zielony. ma ktos jakis shemat tak by zacząc
    od jakiegos prostego tobota???????? pomocy oczekuje
  • #2 1081925
    Mr. CEWKA
    Poziom 17  
    Ocena: 13
    Co ten robot miał by robić ?