Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Wtryskowa z 1.9 TDI 1Z do 1.9 TD AAZ.

09 Lut 2012 22:52 11263 19
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich przeglądając ostatnio fora internetowe trafiłem na taki temat chodzi o to że ktoś napisał że pompa wtryskowa z 1.9 TDI silnik 1Z pasuje do 1.9 TD silnik AAZ oczywiście po podmianie góry pompy na tą z silnika AAZ myślę żę to raczej niemożliwe bo to całkiem inne silniki TDI jest na bezpośrednim wtrysku a AAZ z wtryskiem do komory wstępnej. W AAZ jest ssanie na linkę a w TDI elektronika wszystkim steruje na pewno inne jest ciśnienie paliwa i tak dalej. Jak dla mnie to raczej nie możliwe a wy co myślicie na ten temat ??? Pytam z czystej ciekawości ale jak by to było możliwe to kupił bym pompę z 1.9 TDI przerobił i wstawił do mojego AAZ z racji tego że łatwiej kupić dobrą pompę z 1.9TDI niż do 1.9 TD AAZ :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
  • Poziom 10  
    Z mojej pompy cieknie ropa a mam drugą sprawną z silnika TDI. Wracając do tematu wie ktoś cokolwiek na ten temat proszę o odpowiedzi.
  • Poziom 16  
    kamiladam4 napisał:
    Z mojej pompy cieknie ropa

    Komplet uszczelek, to 80 zł, jest sens się bawić?

    Co do pytania, jak rozwiążesz sterowanie pompą, ssanie to zakładaj.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną ciśnieniowo, bądź przez szczątkowy sterownik, w 1Z elektroniką? Lepiej zainwestować w naprawę oryginalnej pompy, niż bawić się z niepewnym efektem w przeróbki.
  • Poziom 10  
    Uszczelki wymieniałem i nic mi to nie dało dlatego zdecydowałem się na takiego moda oczywiście jeżeli to jest możliwe. Co do sterowania dawką to po wymianie góry pompy powinno być to rozwiązane tak mi się przynajmniej wydaje tylko nie wiem co z ssaniem.
  • Poziom 16  
    kamiladam4 napisał:

    Uszczelki wymieniałem i nic mi to nie dało

    Które konkretnie wymieniałeś?
  • Moderator Samochody
    Skąd masz wyciek z pod nastawnika czy rozdzielacza?
  • Poziom 10  
    Dobra rozumiem nie da rady w takim razie muszę jeszcze raz wyciągnąć swoją starą pompę i spróbować uszczelnić. Dzięki za opinie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wyciek mam z tyłu pompy tam gdzie jest cięgno ssania.
  • Moderator Samochody
    Rozumiem, chcesz przełożyć z nowszego do starszego.

    Dawałeś ją gdzieś do uszczelnienia czy sam próbowałeś?
  • Poziom 10  
    Sam wymieniłem na nowe oryginalne uszczelniacze.
  • Poziom 16  
    Jak zmieniałaś obie, to ciekawi mnie jak ustawiłeś dawkę?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    elektryku napisał:
    Jak zmieniałaś obie, to ciekawi mnie jak ustawiłeś dawkę?


    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    A próbowałeś gdzieś z tym do zakładu? Co by coś zaradzili?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.
  • Moderator Samochody
    elektryku napisał:
    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.


    To nie temat o ustawianiu pompy tylko o uszczelnieniu.

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.
    Moim zdaniem najlepsza metoda, bo kilka pomp juz poprawiałem po ustawieniu na stole.

    Moderowany przez manta:

    Vagiem ustawiasz pompę w AAZ? To opisz jak, chętnie zapoznam się z tą metodą.
    Czekam na odpowiedz.

  • Poziom 16  
    domex32 napisał:

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.

    VAGiem w AAZ powiadasz? A gdzie go wpinasz?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Ciekawe bo pompę z td rozbieram w drobny mak i składam i nic tam nie reguluje i działa jak przed rozbiórką.
    "Pompiarz" przy tej robocie nawet na stół tego nie zapina, 20 minut i po uszczelnieniu.
    Jedynie co może stanowić problem to wytarta tulejka dźwigni gazu, i nowy oring nie pomoże.
  • Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    elektryku napisał:
    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.


    To nie temat o ustawianiu pompy tylko o uszczelnieniu.

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.
    Moim zdaniem najlepsza metoda, bo kilka pomp juz poprawiałem po ustawieniu na stole.

    [mod="manta"]Vagiem ustawiasz pompę w AAZ? To opisz jak, chętnie zapoznam się z tą metodą.
    Czekam na odpowiedz.


    Pisałem o TDI, nie o TD, mimo że teamt dotyczy tej drugiej grupy silników.

    Zakręciłem się trochę. Mój błąd :!:
  • Poziom 10  
    No właśnie jak tam kolega wyżej napisał uszczelnienie pompy może kosztować sporo kasy z doświadczenia wiem że taki cwaniak który zajmuje się pompami za wyminę dwóch uszczelniaczy potrafi skasować kilka stówek a koszt materiałów to powiedzmy 5 zł dlatego nie chce płacić za coś co tak naprawdę nie powinno tyle kosztować. Dzięki wszystkim za pomoc wiedzę że raczej mój plan nie wypali może kupie całą pompę od AAZ tylko że z LDA bo moja którą aktualnie posiadam w aucie to tzw ECO Pompa czyli bez LDA. A mam jeszcze jedno pytanie czy pompa z LDA daje znaczny wzrost mocy oczywiście mam na myśli seryjną pompę bez toczonego bost pina :)