Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Wtryskowa z 1.9 TDI 1Z do 1.9 TD AAZ.

kamiladam4 09 Lut 2012 22:52 9985 19
  • #1 09 Lut 2012 22:52
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Witam wszystkich przeglądając ostatnio fora internetowe trafiłem na taki temat chodzi o to że ktoś napisał że pompa wtryskowa z 1.9 TDI silnik 1Z pasuje do 1.9 TD silnik AAZ oczywiście po podmianie góry pompy na tą z silnika AAZ myślę żę to raczej niemożliwe bo to całkiem inne silniki TDI jest na bezpośrednim wtrysku a AAZ z wtryskiem do komory wstępnej. W AAZ jest ssanie na linkę a w TDI elektronika wszystkim steruje na pewno inne jest ciśnienie paliwa i tak dalej. Jak dla mnie to raczej nie możliwe a wy co myślicie na ten temat ??? Pytam z czystej ciekawości ale jak by to było możliwe to kupił bym pompę z 1.9 TDI przerobił i wstawił do mojego AAZ z racji tego że łatwiej kupić dobrą pompę z 1.9TDI niż do 1.9 TD AAZ :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

    0 19
  • #2 09 Lut 2012 22:57
    robokop
    Moderator Samochody

    A co się Tobie stało z oryginalną pompą?

    0
  • #3 11 Lut 2012 11:33
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Z mojej pompy cieknie ropa a mam drugą sprawną z silnika TDI. Wracając do tematu wie ktoś cokolwiek na ten temat proszę o odpowiedzi.

    0
  • #4 11 Lut 2012 16:34
    elektryku
    Poziom 16  

    kamiladam4 napisał:
    Z mojej pompy cieknie ropa

    Komplet uszczelek, to 80 zł, jest sens się bawić?

    Co do pytania, jak rozwiążesz sterowanie pompą, ssanie to zakładaj.

    0
  • Pomocny post
    #5 11 Lut 2012 16:53
    robokop
    Moderator Samochody

    No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną ciśnieniowo, bądź przez szczątkowy sterownik, w 1Z elektroniką? Lepiej zainwestować w naprawę oryginalnej pompy, niż bawić się z niepewnym efektem w przeróbki.

    0
  • #6 11 Lut 2012 16:59
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Uszczelki wymieniałem i nic mi to nie dało dlatego zdecydowałem się na takiego moda oczywiście jeżeli to jest możliwe. Co do sterowania dawką to po wymianie góry pompy powinno być to rozwiązane tak mi się przynajmniej wydaje tylko nie wiem co z ssaniem.

    1
  • #7 11 Lut 2012 17:07
    elektryku
    Poziom 16  

    kamiladam4 napisał:

    Uszczelki wymieniałem i nic mi to nie dało

    Które konkretnie wymieniałeś?

    0
  • #8 11 Lut 2012 17:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Skąd masz wyciek z pod nastawnika czy rozdzielacza?

    0
  • #9 11 Lut 2012 17:14
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Dobra rozumiem nie da rady w takim razie muszę jeszcze raz wyciągnąć swoją starą pompę i spróbować uszczelnić. Dzięki za opinie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wyciek mam z tyłu pompy tam gdzie jest cięgno ssania.

    0
  • #10 11 Lut 2012 17:22
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Rozumiem, chcesz przełożyć z nowszego do starszego.

    Dawałeś ją gdzieś do uszczelnienia czy sam próbowałeś?

    0
  • #11 11 Lut 2012 17:36
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Sam wymieniłem na nowe oryginalne uszczelniacze.

    0
  • #12 11 Lut 2012 17:37
    elektryku
    Poziom 16  

    Jak zmieniałaś obie, to ciekawi mnie jak ustawiłeś dawkę?

    0
  • Pomocny post
    #13 11 Lut 2012 17:51
    domex32
    Moderator na urlopie...

    elektryku napisał:
    Jak zmieniałaś obie, to ciekawi mnie jak ustawiłeś dawkę?


    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    A próbowałeś gdzieś z tym do zakładu? Co by coś zaradzili?

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Lut 2012 18:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Na pewno nie próbował, bo za drogo uszczelnienie zwykłej pompy to koło 4 stówek.

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Lut 2012 22:59
    elektryku
    Poziom 16  

    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.

    0
  • #16 12 Lut 2012 04:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    elektryku napisał:
    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.


    To nie temat o ustawianiu pompy tylko o uszczelnieniu.

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.
    Moim zdaniem najlepsza metoda, bo kilka pomp juz poprawiałem po ustawieniu na stole.

    Moderowany przez manta:

    Vagiem ustawiasz pompę w AAZ? To opisz jak, chętnie zapoznam się z tą metodą.
    Czekam na odpowiedz.

    0
  • #17 12 Lut 2012 10:53
    elektryku
    Poziom 16  

    domex32 napisał:

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.

    VAGiem w AAZ powiadasz? A gdzie go wpinasz?

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Lut 2012 11:11
    mercedesik
    Poziom 25  

    Ciekawe bo pompę z td rozbieram w drobny mak i składam i nic tam nie reguluje i działa jak przed rozbiórką.
    "Pompiarz" przy tej robocie nawet na stół tego nie zapina, 20 minut i po uszczelnieniu.
    Jedynie co może stanowić problem to wytarta tulejka dźwigni gazu, i nowy oring nie pomoże.

    0
  • #19 12 Lut 2012 11:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    domex32 napisał:
    elektryku napisał:
    domex32 napisał:



    Poczytaj w googlach jak się ustawia dawkę, tutaj problem tyczy się wycieku z pompy.

    Na oko to i ja mogę ustawić. Jak się coś robi, to porządnie. Ja zawsze zmieniam uszczelki sam, zawożę do pompiarza, 70 ustawienie i fabryka.


    To nie temat o ustawianiu pompy tylko o uszczelnieniu.

    Dla ścisłości, ja ustawiam pompę na aucie, odczytując wartosci na vagu.
    Moim zdaniem najlepsza metoda, bo kilka pomp juz poprawiałem po ustawieniu na stole.

    [mod="manta"]Vagiem ustawiasz pompę w AAZ? To opisz jak, chętnie zapoznam się z tą metodą.
    Czekam na odpowiedz.


    Pisałem o TDI, nie o TD, mimo że teamt dotyczy tej drugiej grupy silników.

    Zakręciłem się trochę. Mój błąd :!:

    0
  • #20 14 Lut 2012 08:35
    kamiladam4
    Poziom 10  

    No właśnie jak tam kolega wyżej napisał uszczelnienie pompy może kosztować sporo kasy z doświadczenia wiem że taki cwaniak który zajmuje się pompami za wyminę dwóch uszczelniaczy potrafi skasować kilka stówek a koszt materiałów to powiedzmy 5 zł dlatego nie chce płacić za coś co tak naprawdę nie powinno tyle kosztować. Dzięki wszystkim za pomoc wiedzę że raczej mój plan nie wypali może kupie całą pompę od AAZ tylko że z LDA bo moja którą aktualnie posiadam w aucie to tzw ECO Pompa czyli bez LDA. A mam jeszcze jedno pytanie czy pompa z LDA daje znaczny wzrost mocy oczywiście mam na myśli seryjną pompę bez toczonego bost pina :)

    0