Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - nie dochodzi paliwo do listwy

david121 13 Feb 2012 19:27 12706 18
Bosch
  • #1
    david121
    Level 2  
    witam posiadam Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD i mam problem nie dochodzi paliwo do listwy wtryskowej mianowicie dochodzi ale w minimalne ilosci .
    auto zapala tylko za pomoca plaka , jak juz zapali to jedzie normalnie wkreca sie na obroty tylko na luzie glosnie klekocze i skacza obroty miedzy 700 a 1000 zawor cisnieniowy na listwie sprawdzalem jest dobry prosze o pomoc dzieki
    ----jednak auto jak przekroczy 2500 obrotow gasnie i tylko za pomoca plaka odpala dziekuje za doychczasowe odpowiedzi pozdrawiam
  • Bosch
  • #2
    piter12-15
    Level 7  
    Nie rozumiem co to znaczy pali za pomocą plaka. i czy nie powinieneś zacząć od początku czyli od filtru paliwa i całego układu zasilania paliwa do pompy a nie zaczynać od zaworu nadmiaru ciśnienia (bo chyba o ten chodzi) no ale jestem jeszcze młody i głupi i mogę się mylić
  • #3
    kortyleski
    Level 43  
    Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia?
  • Helpful post
    #4
    Zbychul
    Level 21  
    Coś niejasny ten opis - w jednym miejscu piszesz, że paliwo słabo dochodzi, w drugim, że jedzie i wkręca się na obroty.
    Jak coś chcesz konkretnego na listwie sprawdzać to jedynie ciśnienie paliwa na listwie - masz tam czujnik Boscha trójpinowy.
    Napięcie pomiędzy pin1 a pin2 powinny być (nie falujące):
    ok. 0,6-0,7 V przy rozruchu
    ok. 1,2 V na wolnych obrotach na postoju
    max ok 3,6 V - ale to max obciążenie.

    Z falujących obrotów, głośniejszej pracy i odpalania na plaka stawiam na padnięty wtrysk/wtryski.
    Miałem podobnie, no może mniejsze falowania i okazało się, że wtryski nawet do regeneracji się nie nadawały. Jeśli tak jest u Ciebie to szykuj duuuuużą kasę.
  • #5
    vw82
    Level 10  
    sprawdz pompe wstepna w baku
    jakie cisnienie na listwie pokazuje komputer
  • #6
    rzgajek
    Level 10  
    Mam podobny problem co w opisie na początku wątku, czyli Voyager 2,5CRD odpala na "plaka", jak odpali chodzi do momentu mocniejszego dodania gazu i wtedy gaśnie. Dałem samochód do BOSCHA w Poznaniu. Diagnoza fachowców padła na wtryski. Zapłacone 2200zł. Auto dokładnie tak samo się zachowuje tyle że odpala i nierówno czasami chodzi na wolnych obrotach. Szef Boscha stwierdził że dalej nie poradzi sobie z tematem i odesłał mnie do elektronika na oscyloskop bo to coś elektrycznego i nie chce mnie dalej niszczyć finansowo. Dodam że CHECK się nie świeci. W tej chwili stoi u elektronika. Proszę o jakieś sugestie bo te pogrążanie się w koszty mnie przerasta. O dokładnym przebiegu co dalej będe informował żeby następni nie ładowali pieniędzy w niepotrzebne rzeczy. Dziękuje.
  • Bosch
  • #7
    Zbychul
    Level 21  
    1. Ale po "depnięciu" w chwili gdy zgaśnie masz gong i check świecący ?
    2. Sprawdź czy nie ma błędów - tzw. kluczykowanie.
    3. Sprawdź, czy w czasie gdy nierówno pracuje na wolnych i włączysz mu lekkie obciążenie w postaci sprężarki klimatyzacji będzie pracował równiej.
    4. Który serwis w naszym Poznaniu ?
  • #8
    rzgajek
    Level 10  
    W momencie zganięcia silnik przestaje chodzić i świecą tylko kontrolki tak jak na początku przy przekluczonym kluczyku przed odpaleniem. Co do warsztatu to ul.Mogileńska a u elektronika w tej chwili jest u fachowców na Madziarskiej. Nie wiem co to kluczykowanie więc jakbyś podpowiedział będe wdzięczny.
  • #9
    Hans30
    Level 27  
    Starczył by ci dobry mechanik , który wie jak działa silnik na common railu.
    Moim zdaniem wystarczy prawidłowa diagnoza , tyle że do tego wymagana jest wiedza. Jakie masz ciśnienie na listwie? Jeden z przedmówców opisał ci napięcia na czujniku sprawdziłeś ?
    Zbychul Jakie znaczenie ma który to serwis ?
    Bardziej sensowne byłoby zastanowienie się nad tym dlaczego sobie nie poradzili z problemem.
  • #10
    Zbychul
    Level 21  
    Jesteś pewien, że jak zgaśnie sam w czasie pracy to bez gongu ???
    bo jeśli komputer wyłącza silnik z powodu błędnego odczytania ciśnienia na listwie (czy z innych czujników silnika - chociażby przepływomierza) to powinien być gong i kontrolka.
    Dość dziwne jeśli tego nie ma.
    Na Mogileńskiej kiedyś byłem - są całkiem w porządku.
    Kluczykowanie:
    Kody błędów doczytuje się na wyswietlacz LCD licznika kilometrow (tablica zegarow)
    - W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
    - Kody doczytujemy patrzac na pojawiajace sie kody PXXXX.
    Z tym, że nie wszystkie auta dają się odczytać - np. mój nie.
    Jeśli Tobie się uda to je podaj i zobaczymy co mu dolega.
    Aha jeśli elektryk kumaty, to wie że zwykłymi skanerami tego silnika nie odczyta ( DRBIII)

    Co do Madziarskiej to mam "takie sobie" wspomnienia - (kasa, kasa)
  • #11
    rzgajek
    Level 10  
    W piątek odebrałem auto z Madziarskiej. Generalnie nie było potrzeby robić wtrysków żeby samochód odpalał i jeździł, ale muszę przyznać że wtryski zrobione na Mogileńskiej przydało się zrobić bo lały napewno. Teraz nie dymi ani trochę więc nie zaszkodziło bo i tak by klękły za jakiś krótki czas. Na Madziarskiej stwierdzono że pompa wstępna wariowała. Przy odpalaniu dawała małe ciśnienie a podczas pracy silnika przy przyśpieszaniu powinna podać potrzebne paliwo co jakiś czas ale się nie załączała. W tej chwili auto ma na stałe przez przekażniki włączoną pompę wstępną przez cały czas. Auto chodzi jak przeciąg. Zrobiłem już troszk kilometrów i jest ok. Pewnie wstępną będe musiał kupić ale narazie jeżdze z podłączoną na stałe. Spalić się nie powinna. Zobaczymy co dalej jak pojadę np.nad morze..... :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i jeszcze jedno.......... po kluczykowaniu P0100. Taki kod wyskakuje. Potem robią się kreski. Czy idzie ten bład skasować bez komputera?????

    Dodano po 6 [minuty]:

    W Autodata P0100 to przepływomierz. Teraz to już wogóle jestem głupi........ auto chodzi bez zarzutu
  • #12
    Zbychul
    Level 21  
    Najważniejsze, że jeździ :D
    A swoją drogą muszę u siebie sprawdzić, czy przy dużych obciążeniach komputer załącza pompę wstępną, bo z Instrukcji FSMa wynika, że tylko ma działać przy rozruchu. A z tego by wynikało, że to jest przyczyną niemożności uruchomienia, ale już gaśnięcia - nie :?:
    Tak z ciekawości - ile wzięli za naprawę ?

    P0100,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka"
    kasować nie trzeba - samo zniknie jak nie będzie tej usterki.
    Przepływomierz Bosch: Mapsensor 0 281 002 205.
    Do skontolowania napięcia pomiędzy PIN 3 a PIN 5:
    Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - nie dochodzi paliwo do listwy
    temp. powietrza ok. 16-20st.C oczywiścnie na postoju bez obciążenia
  • #13
    rzgajek
    Level 10  
    Bardzo Tobie dziękuje za dużą ilość przydatnych informacji. Wzięli 800zł ale że chciałem fakturę (koszty) zapłaciłem plus Vat. Irytuje mnie troszkę sytuacja z tym że pompa wstępna ma też się uruchamiać przy dużych obciążeniach. Jak się czegoś dowiesz to proszę o info. Co do przepływki to napewno w poniedziałek zaatakuje temat i sprawdze napięcia zgodnie z tabelą. Jeżeli będziesz potrzebował pomocy w związku z mechaniką, zbieżnością kół, wymianą rozrządów, sprzęgła itp. daj znać a napewno za pomoc dostaniesz u mnie na os.Warszawskim spore rabaty na części oraz robociznę. Mamy także podstawowe przeglądy techniczne więc zapraszam. Z elektroniki jestem noga :).
  • #14
    Zbychul
    Level 21  
    Dzięki :D będę pamiętał.
    No i jest tak jak myślałem - pompa wstępna paliwa pracuje tylko do momentu odpalenia silnika i żadnego załączania w czasie pracy silnika ( obojętnie w jakich warunkach ).
    Tak więc fachmani na Madziarskiej oddali jeżdżące auto i tu mają "+" ale zamiast rozwiązać problem, obeszli go.
    Bo problemem jest w/g mnie zapowietrzanie się układu paliwowego po niskiej stronie ciśnienia czyt. pomiędzy bakiem, a pompą główną. I w tej sytuacji stale pracująca pompa wstępna zapobiega zaciąganiu "lewego" powietrza.
  • #15
    rzgajek
    Level 10  
    Dokładnie coś takiego mi powiedzieli, że układ się zapowietrza. Dlatego też jak odpalam mam chwilkę poczekać i potem odpalać żeby nie przebierał po odpaleniu. Jak wiesz jak podejść do tematu żeby pompa nie musiała chodzić a auto żeby sie nie zapowietrzało to podpowiedz mi co zrobić. Jak uważasz że dasz sobie radę to jestem w stanie zapłacić żeby to zrobić dobrze, lub co jest uszkodzone i co by trzeba wymienić. Będe wdzięczny.
  • #16
    Zbychul
    Level 21  
    :D jedynie mogę służyć dobrą radą. Zawodowo zajmuję się czymś zupełnie innym, i aby mieć trochę wolnego czasu musiałbym się chyba sklonować :D
    Generalnie z tego co wiem, (bo odpukać nie musiałem tego w swoim robić) to nieszczelności należy szukać w filtrze paliwa, choć i zawór jednokierunkowy przy pompie wstępnej może też szwankować i dawać podobny objaw, chociaż to drugie to tylko przy odpalaniu - z tego wniosek, że raczej filtr (może na uszczelce, albo pęknięta obudowa).
  • #17
    rzgajek
    Level 10  
    Z tym klonowaniem to prawie tak jak ja. Ciągle biegiem. Takie głupie czasy. Dziękuje za pomoc i zajrze w te nieszczęsne nieszczelności. Jeszcze raz bardzo dziękuje.
  • #18
    rzgajek
    Level 10  
    Jeszcze jeden temat. Sprawdziłem te Volty na przepływomierzu odnośnie błędu P0100. Okazuje się że między Pinem3 a Pinem5 przy 1000obrotach mam zaledwie 1.05V a przy obrotach 2000 = 1,54V. Czy można po tym wnioskować że jest uszkodzony przepływomierz???? Jak można go zreanimować a jeżeli nie idzie to czy używany z gwarancją coś pomoże.???? Podczas chodzenia auto wyczuwalnie dla mojego ucha faluje. Na wskażniku obrotomierza jest to prawie niewidoczne. Proszę Ciebie po raz ostatni o jakąś opinie. Kod po kluczykowaniu tak jak pisałem P0100
  • #19
    Zbychul
    Level 21  
    Luzik :D - po to jest forum, żeby sobie pomagać. Jak będę coś wiedział to zawsze z chęcią podpowiem.
    Napięcia to mizerota totalna :cry: nie ma się co dziwić, że błąd pokazuje. Można rozebrać przepływomierz tzn. wyciągnąć wkład i spróbować go przemyć, ale nie sądzę że przy takich napięciach jeszcze coś pomoże. A na wszelki wypadek nim kupisz nowy sprawdź czy na PIN 4 (względem masy czyli PIN 3) jest napięcie dokładnie 5V i na PIN 2 napięcie takie jak na aku.
    Oczywiście mierzymy w czasie pracy silnika (ja osobiście za pomocą wbitych w przewody szpilek krawieckich).
    Kupiłem nowy Boscha przez internet:
    Link . za 112 Euro - nie bawiłem się w używki bo jakoś nie miałem przekonania do nich. Jeśli zaś jest to regenerowany to co innego.