Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD usterka listwy - nie odpala

MichuMP5 14 Lip 2009 20:16 30688 17
  • #1 14 Lip 2009 20:16
    MichuMP5
    Poziom 9  

    Mam Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD , ktory przestal odpalac. Najpierw miał tylko niewielkie problemy (dlugo krecil silnikiem) az nagle przestal odpalac. Jeden mechanik powiedial ze to wina pompwtryskow, oddal je do regeneracji po czym okazalo sie ze jeden jest walniety i kupil drugi ale nadal nic ( samochod stal u niego 6 tygodni). Zapala tylko na samostart lub placka, powyzej 3 tys obrotow gasnie.

    Moze juz ktos mial taki problem, prosze o pomoc :cry:[

    1 17
  • #2 14 Lip 2009 21:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Lip 2009 23:39
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Witam. Pierwsza sprawa to jest uklad Common rail więc tam nie ma pompowtrysków. Druga sprawa masz problem z przepływem paliwa.

    0
  • #4 14 Lip 2009 23:46
    WBART
    Poziom 18  

    po pierwsze trzeba sprawdzić cisnienie paliwa , bo wygląda na pompę wysokiego ciśnienia

    1
  • #5 15 Lip 2009 09:49
    MichuMP5
    Poziom 9  

    cisnienie jest odpowiednie . sprawdzane było u mechanika.
    pompa działa prawidłowo.
    jedynie to na listwie wtryskowej lej paliwo przelewem, a wyszukalem wczesniej ze nie powinno nic leciec.

    1
  • Pomocny post
    #6 16 Lip 2009 21:36
    zwc-mistrz
    Poziom 10  

    Witam !
    jeżeli jeszcze ktoś ma problem z odpalaniem chryslera to odpowiadam:
    najczęstszą przyczyną tego jest spadek ciśnienia na szynie (common rail ) zasilającej. - nie ma co podpinać pod komputer bo to nic nie da - u mnie komputer nic nie pokazywał. W wypadku zbyt niskiego ciśnienia komputer nie otworzy wtrysków i samochód nie odpali . Jest to wynikiem uszkodzenia zaworu przelewowego na szynie . Uwaga !! ASC za zdjagnozowanie usterki bierze nawet do 1000zł a za wymianę szyny 7 300zł. Sam diagnozujesz to w 5 minut .
    1.zdejmujesz pokrywę silnika ( 3 śruby m6 - klucz 10-tka )
    Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD usterka listwy - nie odpala
    2. po zdjęciu pokrywy masz przed sobą szynę na wierzchu silnika .
    na końcu szyny ( prawa strona -jest króciec z wężykiem gumowym przelewowym ( lekko nasadzony
    bez opaski )
    Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD usterka listwy - nie odpala
    3. zdejmujesz wężyk ( zatkaj go palcem bo podczas rozruchu będzie przez niego wracało paliwo) i patrzysz podczas rozruchu silnika ( ktoś musi zamielić ) czy z króćca na szynie z którego zdjąłeś wężyk cieknie paliwo ?

    Jeżeli cieknie -to zawór wysiadł - trzeba go regenerować . Gdy jest ok. to nie powinno nic nawet kapać .
    Ja miałem ten przypadek -kupiłem szynę jak głupi po czym starą ze złości rozebrałem zregenerowałem sobie zawór ( jestem mechanikiem konstruktorem) i chodzi na starej jak burza już pół roku a nową wożę w bagażniku .
    jak ktoś ma problem ze szyną piszcie ( regeneruję od tego czasy szyny –pół roku gwarancji +faktura VAT )
    konstruktor.wcislo(malpa)op.pl

    9
  • #7 17 Lip 2009 09:34
    MichuMP5
    Poziom 9  

    Dzieki ;) Na podstawie twoich poprzednich postów na ten sam temat sprawdzilem swoje autko i to jest wlasnie listwa a dokładnie zawór w listwie. trzeba go tylko wumienic i wszystko bedzie ok.
    Jeszcze raz dzieki :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ja jeszcze dodam ze zeby to dokladnie sprawdzic wystarczy zatkac przelew z listwy ( trzeba duzo siły) i spróbowac odpalic. Jezeli sie uda to jest zawór. Trzeba tez pamiętac zeby nie trzimac go zbyt długo na gazie bo na listwie wystepuje duze cisnienie. Ja tak zrobilem i odpalił za pierwszym razem bez zadnych kłopotów. Wymieniłem zawór i smiga jak trzeba.

    2
  • #8 13 Gru 2009 19:40
    vicos
    Poziom 2  

    Witam.
    Przeczytałem, że kupiłeś zawór przelewowy na listwę wtryskową.
    Posiadam Chryslera Voyagera 2.5 CRD 2001 140 KM.
    Czy mógłbyś mi dać jakieś namiary, gdzie mógłbym kupić sobie taki zawór?
    Pozdrawiam.
    Wiktor.
    P.S. Proszę o pilny kontakt, sprawa bardzo pilna.
    Dziękuję

    3
  • #9 17 Gru 2009 00:44
    schuvi
    Poziom 9  

    A czy ten zawor to to cos co wyglada na srube M10 wkrecona w listwe nag kroccem po prawej stronie???
    pozdrawiam

    1
  • #10 17 Gru 2009 10:01
    vicos
    Poziom 2  

    Witam.
    Dokładnie tak, tylko po sprawdzeniu okazało się, że jednak to nie to i nadal jestem w kropce.
    Na zimnym silniku przy minusowej temperaturze nie chce odpalać, a jak już odpali to kopci na biało przez jakiś czas a potem wszystko jest OK. Ponowne odpalenie i pali na dotyk, przy plusowej temperaturze tego nie ma.
    Pozdrawiam

    3
  • #11 17 Gru 2009 19:51
    schuvi
    Poziom 9  

    A moze mi ktos przyslac fotke czujnika i zaworu regulacji cisnienia?
    Wiem tylko ze czujnik jest gdzies kolo zbiorniczka od serva a zawor na pompie.
    Lub macie moze numery katalogowe tych elementow?

    schuvi.corp(malpa)gmx.at

    dzieki i pozdrawiam

    2
  • #12 20 Gru 2009 22:15
    Ireneusz Sikorski
    Poziom 10  

    Witam, moj (2.5 CRD) gaśnie przy dodaniu gazu a nawet na luzie. Zatankowałem do pełna na Orlenie przejechałem ok. 80 km i nazajutrz zgasł mi podczas wyprzedzania - jakieś 120 km/h. Powtórzyło się to kilka razy na 30 km odcinku. Następnego dnia, czyli dziś, gaśnie najczęściej powyżej 2000 obrotów, a czasem nawet na wolnym biegu. Teraz typowanie przyczyny - woda w układzie, pompa CR czy parafina?

    0
  • #13 28 Gru 2009 15:13
    pekor
    Poziom 9  

    Sprawdź przelewy we wtryskiwaczach. zwykle to przez nie schodzi ciśnienie z układu a jeżeli zaworki nie trzymają to nie pozostaje nic innego jak tylko regeneracja wtryskiwaczy (koszt ok 250 - 300 zł/szt) nowy to wydatek ok 1500-1800 zł

    0
  • #14 17 Mar 2010 10:18
    wapniack
    Poziom 1  

    Witam
    Tez mam z tym problem, serwis przy okazji chce mi wymienic tez inne czesci.
    Robil ktos to juz i ile to kosztowalo, w sensie regeneracji tego zaworu??

    0
  • #15 16 Wrz 2010 12:45
    pekor
    Poziom 9  

    Nie regeneruje się zaworków tylko wtryskiwacze. Zaworki są we wtryskiwaczach. Koszt jak wcześniej wspomniałem to 250 - 300 zł

    0
  • #16 06 Gru 2010 22:53
    jasiu71
    Poziom 10  

    Nie wiem czy pomogę. Mój 2,8 crd gasł przy hamowaniu jak był zimy i potem po 3 kręceniu zapalał. Okazało się w serwisie, że nadpaliły się styki na filtrze? podgrzewaczu? paliwa. Może warto sprawdzić...

    0
  • #17 02 Lut 2012 17:58
    Arecky69
    Poziom 1  

    jasiu71 napisał:
    Nie wiem czy pomogę. Mój 2,8 crd gasł przy hamowaniu jak był zimy i potem po 3 kręceniu zapalał. Okazało się w serwisie, że nadpaliły się styki na filtrze? podgrzewaczu? paliwa. Może warto sprawdzić...


    Ja wlasnie tez zamowilem podgrzewacz (pompa) razem z filtrem za 90 Euro oryginal.:

    http://www.ebay.de/itm/170770501169?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Zobaczymy czy wyzdrowieje bo padl podczas jazdy i nie pali ;)

    2
  • #18 02 Lip 2017 17:44
    arekbar1
    Poziom 2  

    Ireneusz Sikorski napisał:
    Witam, moj (2.5 CRD) gaśnie przy dodaniu gazu a nawet na luzie. Zatankowałem do pełna na Orlenie przejechałem ok. 80 km i nazajutrz zgasł mi podczas wyprzedzania - jakieś 120 km/h. Powtórzyło się to kilka razy na 30 km odcinku. Następnego dnia, czyli dziś, gaśnie najczęściej powyżej 2000 obrotów, a czasem nawet na wolnym biegu. Teraz typowanie przyczyny - woda w układzie, pompa CR czy parafina?


    Widzę że data postu jest zamierzchła i z pewnością kolega "Ireneusz Sikorski" już sobie poradził, ale zdecydowałem się odpowiedzieć, ponieważ nikt nie podał rozwiązania, a mogłaby się przydać innym.
    Jeśli gaśnie przy przekroczeniu 2000 obrotów to na 99% to wina brudnego paliwa, z którego to zanieczyszczenia zatkały filtr paliwa. Należy go wymienić i sprawdzić czystość pozostałej infrastruktury paliwowej. Paliwo ze zbiornika również należy wymienić.

    2