Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtr dolnoprzepustowy. Jak zrobić? Czy ktoś ma schemat?

26 Gru 2004 17:01 2473 7
  • Poziom 10  
    Witam.
    Na wstępie powiem że nie wiedziałem do jakiego działu ten post się nadaje więc daje go tutaj(mam nadzieje,że nikogo to nie zdenerwuje)
    A teraz mój problem :jestem początkujący i nigdy nie robiłem filtra(ale wiem jak działa) teraz zbudowałem subwoofer i musze zrobić filtr dolnoprzepustowy(pasywny,12dB/okt),czy ktoś ma schemat (ew. jak wykonać taki filtr)ktory byłby łatwy w wykonaniu dla początkującego.
    A teraz parametry:głośnik-4Ω,wzmacniacz 75W z możliwością regulacji 4-8Ω.
    Za odpowiedzi z góry dziękuje.
  • Poziom 22  
    Moc wzmacniacza nie ma tu wiele do powiedzenia. Schemat jest tyu www.carton.glt.pl na tej stronie jest ale filtra aktywnego, aaaaaa zapomniałem www.diyaudio.pl tu napewno będzie. Nigdy nie robiłeś filtra a tak wogóle to zrobiłes jakąś rzecz elektryczną? :P Ten temat powinien powędrować do działu AKUSTYKA.
  • Poziom 13  
    oczywiscie ze pomiedzy wzmaka i glosnik
  • Poziom 22  
    kogie napisał:
    oczywiscie ze pomiedzy wzmaka i glosnik
    do tego filtru można podłączyć sygnał ze zmacniacza lub sygnał z przedwzmacniacz
  • Poziom 18  
    skoro ma byc pasywny to potrzebna jest cewka w szereg i kondensator rownolegle, problem w tym, ze cewka bedzie bardzo duza i w zwiazku z tym droga, w dodatku filtr taki pozre troche mocy wzmacniacza i zwiekszy Qts glosnika, ale jesli nie czujesz sie na silach do zrobienia filtra aktywnego albo nie da sie za bardzo go dodac do wzmacniacza to policz sobie wartosci elementow filtra pasywnego jakims kalkulatorem do zwrotnic np. winisd ma taka opcje (bedziesz musial podac czestotliwosc graniczna im nizsza tym wieksza cewka wyjdzie)

pozdrawiam
  • Poziom 10