Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

F7P?(???????)

seros22 29 Gru 2004 03:10 3300 7
  • #1 29 Gru 2004 03:10
    seros22
    Poziom 10  

    siema rozbieram silnik 1,8 16v z renaulta(99KW)w celu badawczo-poznawczo-tuningowym i nigdzie nie moge znalezc zadnych schematow nawet do najmniejszej czesci.jakby ktos mial jakies opisy,rysunki,schematy,wykresy,zdiecia,itd.(kazde od chlodnicy przez silnik do siedzen i tylnej lampy)najlepiej mechaniczne i elektryczne to ja nawet meila zostawie seros22(malpa)op.pl i z gory podziekuje.
    wyciagnalem juz kolektor dolot. listwe wtryskowa przepustnice i walki,no i mam juz pare nierozwiazanych zagadek?

    1na przepustnicy jest taki pizdryk ktory ją podgrzewa gdy auto jest zimne no i pytanie takie:czy moge podlaczyc tam taka diodke ktora bedzie gasla gdy silnik sie nagrzeie i jak to zrobic(oczywiscie diodka na konsoli)i czy jest to dobre rozwiazanie by sie dowiedziec czy silnik jest juz gotów do wycisku.

    2wyjalem waleczki z glowicy i zapomnialem ktory jest do wlotu aktory do wylotu czy da sie to sprawdzic(nie odkrecilem zeń kol zebatych)no i oczywiscie walki mi na nastepny dzien pordzewialy,czy papier2000 i przechowywanie ich potem w oleju opalowym zalatwi sprawe?

    3.a moze ktos wie czy ta glowica ma taki sam roztaw otworow jak corradoG60 ponoc taki sam jak w golfie 1,8.albo czy podejdzie tam supercharger od G60?albo jakie turbo tam moge uzyc?

    4 czy to jest dobre miejsce na te pytania:)?

    PS:silnik jest w renault R5(740kg):p,no i moge zrobic tam wszystko bo i tak rozbieram go na czesci pierwsze,wiec chetnie poznam kazdy nawet zwariowany pomysl

    dzieki

    pozdro i WYPASNEJ ZABAWY SYLWESTROWEJ ZYCZE
    (???????)- ozdobnik?[h]

  • #2 30 Gru 2004 00:14
    kkkrolik
    Poziom 2  

    schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka)

    ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz
    ad2 zobacz w książce j.w.
    ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń)

    - turbina np garett T25
    - intercooler np od renault 21 turbo vw 19 tdi itp
    - wtryskiwacze - polecam 21 turbo
    - wyższa uszczelka pod głowice ( trzeba obniżyć stopień sprężania )
    - nowe mapy wtrysku w org. sterowniku lub "piggyback"
    - kolektor wydechowy do zrobienia
    - chłodnica oleju - wskazana
    - łączniki , węże , smarowanie turbiny - do zrobienia

    co w zamian ?

    210 koni przy 0,8 bar 6,2 s do 100km/h :)

    pozdrawiam i życzę powodzenia

  • #3 30 Gru 2004 21:05
    seros22
    Poziom 10  

    Poszukam ksiazki do coupe2,0 tylko mam nadzieje ze jest tam znacznie wiecej niz w wogole mi nie przydatnej(prawie nic o mechanice f7p)"sam naprawiam moj samochod renault19"

    ten"pizdryk"jest do podgrzewania przepustnicy,a czujnik jej polozenia to chyba standard przy wtryskach:-) wstawilbym fote ale nie wiem jak:(

    to T25 jest strasznie drogie jak na samochod ktory kosztowal3500 a chlodnice(chlodniczke)oleju mam w standardzie(odchodza tam weze z glownej chlodnicy i wchodza obok filtra oleju.

    chce to zrobic wsumie tanio mam nadzieje ze poprawa fabryki mi cos pomoze ale co poprawiac oprucz polerki kanalow dolot+wylot i planowania glowicy(tez nie wiem ile zeby zabardzo tego nie odczula konstrukcja),mysle jak tu przyspieszys zaplon no i wogle ogladam kazda czesc dwa dni i mysle jak ja dopracowac

    dzieki za informacje o turbo jak bym zlapal cos niedrogiego to chetnie bym to zamienil na kazdy inny rodzaj poprawy osiągow w koncu turbo to turbo i to byloby najlepsze rozwiązanie ale te koszta hmm.....

    dzieki jeszcze raz i czekam na inny bo chyba jeszcze ktos tu cos jednak wie o tym silniku.nawet bym sobie cos zdawnloadowal ale nie ma tu chyba nic o f7p?czy jest?

    pozdro

  • Pomocny post
    #4 02 Sty 2005 16:50
    kkkrolik
    Poziom 2  

    Ta książka jest o wszystkich meganach a silnik 2.0 16v jest tak opisany jak np f3n w książce o której piszesz (tzn nieźle)
    - ten podgrzewacz to zastanawiająca rzecz może wstawili coś nietypowego ? ; jeszcze sprawdze.
    - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze
    Jak chcesz coś z tego silinika wyciągnąć to niestety musisz coś dać od siebie , poprawisz, spolerujesz itp. duperele a efekt marny dodasz mocy w górnym zakresie obrotów i niewiele zyskasz. (poza większym spalaniem).
    Turbina nie musi być nowa !!!
    Cokolwiek nie zrobisz , radzę jeszcze wymienić sprzęgło ; chociaż na wersję od turbo diesla.
    Ja kupiłem teraz C2 1.6 16v VTS 125 Km, i ten sam problem co przy każdym mocnym wolnossącym benzyniaku (ciągnie na górze) , byle gówniany tdi lepiej startuje (brakuje momentu).
    Reasumując niedługo cytryna będzie C2 turbo :)
    POZDRO

  • Pomocny post
    #5 04 Sty 2005 00:30
    the_driver
    Poziom 12  

    seros22 napisał:

    2wyjalem waleczki z glowicy i zapomnialem ktory jest do wlotu aktory do wylotu czy da się to sprawdzic(nie odkrecilem zeń kol zebatych)no i oczywiscie walki mi na nastepny dzien pordzewialy,czy papier2000 i przechowywanie ich potem w oleju opalowym zalatwi sprawe?


    Zalac olejem. Polecam tanszy olej mineralny i po pewnym czasie "rdza" sama zejdzie. Olej opalowy odradzam poniewaz zawiera stosunkowo duza ilosc siarki

    seros22 napisał:

    3.a moze ktos wie czy ta glowica ma taki sam roztaw otworow jak corradoG60 ponoc taki sam jak w golfie 1,8.albo czy podejdzie tam supercharger od G60?albo jakie turbo tam moge uzyc?


    G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac sie uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc silnik, turbina, chlodnica, silnik). Jesli zastosujesz stosunkowow duze doladowanie konieczne bedzie zalozenie dodatkowego wtryskiwacza, ew. wymiana seryjnych na wieksze. Zwiekszania cisnienia paliwa nie polecam (wtryskiwacze tego nie lubia, tzn pracy poza ich nominalnym zakresem).
    Jaka turbinke bym wybral.... Hmmm... 16G BIG!!!!! Sterowanie bleedem i bedzie ok. Zestroic bedzie to mozna na SMT-6 lub V-tech Blue Box (ten drugi lepszy bo mozesz sobie sterowac elektronicznym bleedem. Dolozenie blow-off'a lub dump'a to groszowe sprawy. (Pamietaj blow-off przed intercoolerem!!!!!!!). Intercooler latwo dobierzesz. Jesli modyfikacje bedziesz przeprowadzal sam to cena modyfikacji powinna sie zamknac w 5000-6000tys zl. (Chodzi mi o DOBRA instalacje turbo) W firmie okolo 10000 zl.

    Jesli chcesz sie bawic polecam odprezyc silnik do kolo 8,7-8,5 i zastosowac cisnienie dol powyzej 1.0 bara (to wariant HARDCORE, ale skoro chesz zwariowany pomysl.. to masz). Druga listwa wtryskow, sterowana z piggy back (jak juz pisalem SMT-6 luba V-tech). CZYSTO TEORETYCZNIE przy st spr. 8,7 przy 1.0 bar silnik powinien mnie okolo 230 PS.


    HEW NAJS FAN!!

    Pozdrawiam
    Kuba Kogut

    Kogut MotroSport

  • #6 06 Sty 2005 17:58
    seros22
    Poziom 10  

    [quote="kkkrolik"]
    - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze

    wspomagania nie mam a weze z cieczą chlodzaca wchodza i wychodza przy filtrze oleju wiec chyba jest to jednak chlodnica oleju

    tak mysle czy polerowac kanaly w dolocie bo slyszalem zaby nie bo paliwo splywa do cylindrow i potem slabo z rozruchem ale skoro mam wtryski glowicy wiec chyba moge spolerowac przynajmniej do tego miejsca gdzie zaczyna byc dostarczane paliwo??
    a sprzeglo i tak musze wymienic bo sie skonczylo i tak se mysle jakie byloby niedrogie i dosc mocne?
    a co do spalania to moze byc nawet duze bo chyba i tak predzej czy pozniej wsadze tam gaz moze nawet sekwencyjny.

    powodzenia z cytrynką i koniecznie napisz jak Ci to wyszlo
    pozdro

    Dodano po 11 [minuty]:

    [quote="the_driver"]

    G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc silnik, turbina, chlodnica, silnik). Jesli zastosujesz stosunkowow duze doladowanie konieczne bedzie zalozenie dodatkowego wtryskiwacza, ew. wymiana seryjnych na wieksze. Zwiekszania cisnienia paliwa nie polecam (wtryskiwacze tego nie lubia, tzn pracy poza ich nominalnym zakresem).
    Jaka turbinke bym wybral.... Hmmm... 16G BIG!!!!! Sterowanie bleedem i bedzie ok. Zestroic bedzie to mozna na SMT-6 lub V-tech Blue Box (ten drugi lepszy bo mozesz sobie sterowac elektronicznym bleedem. Dolozenie blow-off'a lub dump'a to groszowe sprawy. (Pamietaj blow-off przed intercoolerem!!!!!!!). Intercooler latwo dobierzesz. Jesli modyfikacje bedziesz przeprowadzal sam to cena modyfikacji powinna się zamknac w 5000-6000tys zl. (Chodzi mi o DOBRA instalacje turbo) W firmie okolo 10000 zl.

    Jesli chcesz się bawic polecam odprezyc silnik do kolo 8,7-8,5 i zastosowac cisnienie dol powyzej 1.0 bara (to wariant HARDCORE, ale skoro chesz zwariowany pomysl.. to masz). Druga listwa wtryskow, sterowana z piggy back (jak juz pisalem SMT-6 luba V-tech). CZYSTO TEORETYCZNIE przy st spr. 8,7 przy 1.0 bar silnik powinien mnie okolo 230 PS.


    kurde ale siana bede musial wlozyc w turbo a turbine mechaniczna z g60 bede mial za poldarmo tylko mysle co oprucz calej sprezarki musialbym jeszcze wyciagnac.

    dzieki zapomysl z odrdzewieniem walkow jesli to zadziala i nie bedzie zadnych wrzerow i nie bede musial ich szlifowac(zmniejszac rozmiarow krzywek) to super.ale mam nastepny problem sciagnalem glowice i pordzewialy mi tuleje cylindryczne:/,a mam kwas do alu felg ktory mnie kusi zeby go uzyc,czy tyz moze lepiej wlac tam mineralnym?


    dzieki pozdro

    czekam niecierpliwie az ktos napisze"sluchaj mam opis silnika f7p wszystkie wymiary i podlączenia,rysunki techniczne i opis jak go przerobic zeby zamienil sie w potwora"ale chyba sie raczej nie doczekam nie?:((
    nara

  • #7 07 Sty 2005 00:51
    the_driver
    Poziom 12  

    [quote="seros22"][quote="kkkrolik"]
    - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze

    wspomagania nie mam a weze z cieczą chlodzaca wchodza i wychodza przy filtrze oleju wiec chyba jest to jednak chlodnica oleju

    tak mysle czy polerowac kanaly w dolocie bo slyszalem zaby nie bo paliwo splywa do cylindrow i potem slabo z rozruchem ale skoro mam wtryski glowicy wiec chyba moge spolerowac przynajmniej do tego miejsca gdzie zaczyna byc dostarczane paliwo??
    a sprzeglo i tak musze wymienic bo się skonczylo i tak se mysle jakie byloby niedrogie i dosc mocne?
    a co do spalania to moze byc nawet duze bo chyba i tak predzej czy pozniej wsadze tam gaz moze nawet sekwencyjny.

    powodzenia z cytrynką i koniecznie napisz jak Ci to wyszlo
    pozdro

    Dodano po 11 [minuty]:

    the_driver napisał:


    G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc silnik, turbina, chlodnica, silnik). Jesli zastosujesz stosunkowow duze doladowanie konieczne bedzie zalozenie dodatkowego wtryskiwacza, ew. wymiana seryjnych na wieksze. Zwiekszania cisnienia paliwa nie polecam (wtryskiwacze tego nie lubia, tzn pracy poza ich nominalnym zakresem).
    Jaka turbinke bym wybral.... Hmmm... 16G BIG!!!!! Sterowanie bleedem i bedzie ok. Zestroic bedzie to mozna na SMT-6 lub V-tech Blue Box (ten drugi lepszy bo mozesz sobie sterowac elektronicznym bleedem. Dolozenie blow-off'a lub dump'a to groszowe sprawy. (Pamietaj blow-off przed intercoolerem!!!!!!!). Intercooler latwo dobierzesz. Jesli modyfikacje bedziesz przeprowadzal sam to cena modyfikacji powinna się zamknac w 5000-6000tys zl. (Chodzi mi o DOBRA instalacje turbo) W firmie okolo 10000 zl.

    Jesli chcesz się bawic polecam odprezyc silnik do kolo 8,7-8,5 i zastosowac cisnienie dol powyzej 1.0 bara (to wariant HARDCORE, ale skoro chesz zwariowany pomysl.. to masz). Druga listwa wtryskow, sterowana z piggy back (jak juz pisalem SMT-6 luba V-tech). CZYSTO TEORETYCZNIE przy st spr. 8,7 przy 1.0 bar silnik powinien mnie okolo 230 PS.


    kurde ale siana bede musial wlozyc w turbo a turbine mechaniczna z g60 bede mial za poldarmo tylko mysle co oprucz calej sprezarki musialbym jeszcze wyciagnac.

    dzieki zapomysl z odrdzewieniem walkow jesli to zadziala i nie bedzie zadnych wrzerow i nie bede musial ich szlifowac(zmniejszac rozmiarow krzywek) to super.ale mam nastepny problem sciagnalem glowice i pordzewialy mi tuleje cylindryczne:/,a mam kwas do alu felg ktory mnie kusi zeby go uzyc,czy tyz moze lepiej wlac tam mineralnym?


    dzieki pozdro

    czekam niecierpliwie az ktos napisze"sluchaj mam opis silnika f7p wszystkie wymiary i podlączenia,rysunki techniczne i opis jak go przerobic zeby zamienil się w potwora"ale chyba się raczej nie doczekam nie?:((
    nara


    Mineralka w cylindry i czekaj. To jest korozzja typowo powierzchniowa... Nie powinno im NIC byc. ZADNEGO KWASU. Szkoda silnika. Pamietaj colowiek wyjmiesz z silnika z czescie mechanicznych (panewki, tloski, sworznie, pierscienie) ZAWSZE wkladaj je do oleju. Nawet tego najtanszego mineralnego. Zadna czesci silnika nie moze byc przechowywana "na sucho".

    Co do polerki kanalów... Wydech na LUSTRO. Kolektor dolotowy na LUSTRO, poprawiajac jego ksztalt w celu poprawienia przeplywu. Od miejsca w ktorym sa wtryskiwacze, dalej polerujesz wszystko na LUSTRO, poprawiajac ich ksztalt, a pozniej od miejsca mocowania wtryskiwaczy matowisz kanaly, zeby rysy na gladzi kanalu byly poprzeczne do kierunku przeplywu mieszanki. Kiedy polerowalem wszystko na lustro, jednak doswiadczalnie potwierdzilem stara prawde, ze kanaly od miejsca wtryskiwaczy powinne byc zmatowione. Szczegolnie gdy masz duze wtryski. Fakt, ze matowa powierzchnia pogarsza przeplyw przy sciankach kanalow, ale nie masz problemu skrapalnia sie paliwa (problem ten jest odczuwalny w roznym stopniu w roznych silnikach). Pamietaj, ze obrabiajac kanaly w glowicy musisz poprawic ich ksztalt. Dobrze bedzie rowniez dopasowac polaczenie glowica, kolektory. TO NAPRAWDE daje efekty ktore czasami sa zaskakujace. Po takiej obrobce dobrze bedzie auto zestroic zwiekszajac dawke paliwa, bo moze sie okazac ze auto bedzie dosc ubogie... szczegolnie ze ten silnik steruje dawka po MAP-ie a nie po przeplywce. (chyba sie nie myle, a jesli tak to przepraszam). Jesli masz odwage, sprzet i wystarczajaco duzo umiejetnosci, wypoleruj komore spalania. Poprawi to odpornosc na spalanie stukowe, co umozliwi Ci stosowanie wiekszego wyprzedzenia kata zaplonu. Zmierz objetosc komory spalania i policz RZECZYWISTY stopien sprzezania. Jesli skladasz POTWORA wolnossacego. Mozesz pokusic sie o planowanie glowicy. Stopien sprezania 11-11,5 powinien byc ok, dla seryjnego walka. Wtedy KONIECZNA bedzie korekta sterowania, ale nie na piggy backu, tylko chipem, bo trzeba bedzie poprawic mapy podstawowe zaplonu i mapy jego korekcji. Gdy zamierzasz zmieniac walki na okolo 280st i dalej masz zamiar budowac POTWORA, stopien sprezania moze siegnac 12. Wtedy konieczne bedzie stojenie auta na hamowni obciazeniowej i przy wykorzystaniu AFR'a. Stosowania ostrzejszych walkow mozesz uzupelnic stoczeniem kola zamachowego. Bedzie lepiej sie krecil na gorze. Pewna utrata elastycznosci na dole bedzie nieunikniona. Z kola zamachowego material zbieraj blisko wienca. Wtedy przy malej zmianie jego masy i wlasnosci wytrzymalosciowych spowodujesz znaczy spadek jego momentu bezwladnosci.

    Aha zapomnialbym, jesli zmienisz walki na walki o wiekszym wzniosie zaworow, to moze sie okazac zmiana przepustnicy, seryjna moze byc mala. Musisz to policzyc. Jeszcze jedna wazna rzecz. Pamietaj przy zmianie walka na i planowaniu glowicy musisz sprawdzic czy ustawienie takie nie bedzie kolizyjne, jesli tak musisz wykonac podfrezowania na zawory. Minimalna odleglosc zawor-tlok musi wynosci 2,5 mm. Wykonujac podfrezowania nie zapomnij ujac ich w przy obliczaniu stopnia sprezania. Czasami po podfrezowaniu tlokow dobrze jest je pooksydowac. Oksydowanie wykonaj do wysokosci pierwszego pierscienia. Uchroni to silnik przed udarami cieplnymi.

    Milej zabawy.

    Ja na Twoim miejscu robilbym z tego silnika wolnossacego POTWORA. G-lader jest malow wydajny i okaze sie ze np auto leci na pysk na szyje z momentem i moca powyzej pewnych obrotow po osiagniu pewnej mocy bo G-lader wiecej "nie wyda" i zacznie dzialac jako grzalka a nie sprzezarka.

    Pozdrawiam

    Kuba Kogut

    ps. Jesli popelnilem jakis blad to przepraszam - pozno jest. Jutro poprawie.

  • #8 08 Sty 2005 22:44
    the_driver
    Poziom 12  

    Przepraszam zauwazylem blad... Tlokow sie nie oksyduje. Chodzilo mi o anodowanie twarde.
    Prepraszam za blad ale pozno bylo.

    pozdrawiam
    Kuba Kogut