Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z akumulatorem w Lanosie.

manfred86 05 Mar 2012 07:11 4277 24
  • #1 05 Mar 2012 07:11
    manfred86
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.

    Jakoś w styczniu odkupiłem od dziadka Lanosa 1.5 16v (100KM). I w sumie kupiłem go tylko dlatego, że od nowości auto jest w rodzinie (wiem co go bolało i wiem, że każda usterka była robiona od razu).

    W listopadzie był wymieniany w nim akumulator na nówkę.

    Parę dni temu miałem sytuację, że zakopałem się autem nieopodal teściów (droga gruntowa nieutwardzona + mnóstwo wody zrobiło swoje). Próbowałem się wydostać i wkręcałem auto na coraz wyższe obroty (na cud chyba liczyłem). Żona zauwazyła że z pod maski poszedł dym (nie jakiś intensywny ani niepokojący w mojej ocenie). Zgasiłem więc auto i otworzyłem maskę żeby komora się ostudziła. W końcu zadzwoniłem po pewnego rolnika i wyciagnął mnie ciągnikiem. Tego dnia jeszcze jeździłem autem normalnie. Następnego już w ogóle nie dawał oznak życia. Czy to, że dostał swoje dnia poprzedniego mogło wpłynąć na rozładowanie/przeładowanie akumulatora?

    Nadmienię, że od wczoraj popołudnia go ładuję i na prostowniku wskazówka nieznacznie opadła (z pozycji maksymalnego rozładowania) a akumulator ma zabudowane jakieś dziwne węże (nie widziałem jeszcze nigdzie takiego wynalazku).

    Proszę o pomoc co mam robić. Czy to akumulator jest już do dupy (mimo, krótkiego okresu uzytkowania) czy problemu szukać gdzie indziej?

    Dodam jeszcze, że przy największych mrozach samochód odpalał od tzw strzała czyli za pierwszym razem.

    1 24
  • #2 05 Mar 2012 08:01
    Fazi87
    Poziom 24  

    sprawdź napięcie akumulatora, różne rzeczy mogły się stać...

    0
  • #3 05 Mar 2012 09:00
    12pawel
    Poziom 33  

    Musisz sprawdzić tak jak napisał kolega wyżej napięcie akumulatora oraz prąd pobierany przez instalację z akumulatora, bo być może przerwałeś jakiś przewód i teraz styka gdzieś do masy i rozładowuje akumulator.

    0
  • #4 05 Mar 2012 09:20
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 05 Mar 2012 09:42
    ED11
    Poziom 14  

    Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze.
    Możliwe że masz uszkodzony regulator ładowania akumulatora i "wygotował" się elektrolit stąd ten dym przy wysokich obrotach.
    Jeśli ubytki są niewielkie to uzupełnij wodą destylowaną.
    Po objawach wnioskuję jednak że elektrolitu już może nie być i czeka Cię regeneracja akumulatora i wymiana regulatora ładowania.

    0
  • #6 05 Mar 2012 13:34
    manfred86
    Poziom 10  

    czy przy uszkodzonym regulatorze ładowania nie powinna świecić odpowiednia ikona na desce? nic mi nie świeciło.

    elektrolit nie może się wygotować tylko woda z całej mieszanki.

    Zorientowałem się w sklepie motoryzacyjnym. Doleję wody destylowanej, spróbuję go naładować, jak się uda to podjadę do fachowców, żeby wszystko pomierzyli. Wtedy zobaczę co dalej z tym fantem zrobić.

    0
  • #7 05 Mar 2012 22:58
    ED11
    Poziom 14  

    Nic nie zaświeci się jeśli uszkodzenie regulatora polega na zbyt gwałtownym ładowaniu.
    Kontrolka wskazuje tylko brak ładowania.
    Cały elektrolit gotuje się a ubywa głównie wody ale bywa że mieszanka wykipi.
    Wtedy pozostaje tylko regeneracja.

    0
  • #8 06 Mar 2012 06:57
    manfred86
    Poziom 10  

    dolałem wody destylowanej, podłączyłem ponownie prostownik, jedyny objaw, że "coś się dzieje" to fakt, że płyn w celach bąbelkuje. Wskaźnik na prostowniku dalej w pozycji "rozładowany"... Chyba akuma ch*j strzelił.

    0
  • #9 06 Mar 2012 09:12
    zydanet83
    Poziom 14  

    Moim zdaniem aku . Tak jak napisałeś jest do d.... Ale radzę sprawdzić wspominany wyżej regulator . Nie koniecznie musi być zepsuty ale może podawać za duży prąd ładowania który powoduje uszkodzenie aku . , a szkoda by było nowy uszkodzić . Jeśli chodzi o dym , to raczej nie wina usterki pewnie jak gazowałeś rozgrzany silnik poszedł w reakcje z olejem , błotem itp... Ale radze zajechać do elektryka tam se wymień aku. , a w gratisie on pomierzy ci wszystko .

    0
  • #10 06 Mar 2012 11:44
    12pawel
    Poziom 33  

    manfred86 napisał:
    dolałem wody destylowanej, podłączyłem ponownie prostownik, jedyny objaw, że "coś się dzieje" to fakt, że płyn w celach bąbelkuje. Wskaźnik na prostowniku dalej w pozycji "rozładowany"... Chyba akuma ch*j strzelił.

    A przy ładowaniu jakie masz napięcie na zaciskach akumulatora? To że lekko "bąbelkuje" przy ładowaniu to normalny objaw. Może trzeba go dłużej podładować jeszcze.

    0
  • #11 06 Mar 2012 18:12
    manfred86
    Poziom 10  

    Więc tak. Prawdopodobnie prostownik jest do dupy a właściwie jego wskaźnik. Mimo, że pokazywał stan niemalże całkowitego rozładowania, akumulator odłączyłem i zaniosłem do auta. Samochód odpalił od strzała. Od razu podjechałem do warsztatu gdzie zajmują się akumulatorami i miły pan mi wszystko pomierzył. Stwierdził, że akumulator jest w super stanie. Natomiast nie ma ładowania. miernik pokazywał mu wartość 13,7 niezależnie od tego czy silnik pracował na jałowym biegu czy był wkręcony na obroty. Dowiedziałem się też u tego pana że podczas ładowania ta wartość powinna się wahać od 13,9-14,5 a więc mam troszkę za mało i prawdopodobnie za jakiś czas znowu akumulator się rozładuje.

    Jestem na etapie szukania dobrego i niedrogiego elektryka samochodowego. (może ktoś ma kogoś do polecenia ze Śląska? najlepiej okolice Gliwic, Zabrza)

    0
  • #12 07 Mar 2012 14:09
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 08 Mar 2012 02:32
    zydanet83
    Poziom 14  

    rozwiązanie jest bajecznie proste .... jeśli nie masz ładowania to :
    a) regulator napięcia - niepowinien dużo kosztować
    b) usterka alternatora - uzwojenie , diody itp. Zakup używanego nie powinna być droga

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na allegro najtańszy alternator masz po 50 zł , regulator po 20 zł .... Ja bym się nie bawił z elektrykami i kupił używany alternator i wymienił sam go . Za pomiary pan skasuje cie około 40 zł czyli prawie tyle co używany alternator .. Ale decyzja należy do ciebie pozdr.

    0
  • #14 08 Mar 2012 07:53
    12pawel
    Poziom 33  

    Tylko że kolega już wykonał pomiary i elektryk stwierdził ładowanie na poziomie 13,7V. Ciekawe tylko gdzie te napiecie było mierzone czy na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze. Być może alternator jest sprawny (bo nie "sieje" napięciem tylko trzyma te 13,7V), a tylko połączenia z akumulatorem lekko zaśniedziały i występuje lekki spadek napięcia.

    0
  • #15 08 Mar 2012 08:50
    manfred86
    Poziom 10  

    Kontrolka ładowania przy włączeniu zapłonu świeci. Podczas pracy silnika nie.

    Nie znam się na tym i nawet nie wiem jak wygląda regulator napięcia.
    Ładowania gościu na pewno nie mierzył na alternatorze... Chyba na akumulatorze.

    0
  • #16 08 Mar 2012 09:10
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 08 Mar 2012 09:49
    manfred86
    Poziom 10  

    Brzmi groźnie :) boję się takie coś zrobić :)

    0
  • #18 08 Mar 2012 10:08
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 08 Mar 2012 11:25
    manfred86
    Poziom 10  

    W sumie biorąc to na logikę nic mi się nie może stać. Z autem też nie. Inaczej jakbym się pomylił i przyłożył przewód do +


    2 zasadnicze pytania.
    1. Ten przewód to ma być drut, linka czy bez znaczenia?
    2. Załóżmy że zadziała to tak jak przewidujesz. Na czym miałaby zatem polegać naprawa?

    0
  • #20 08 Mar 2012 11:34
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 08 Mar 2012 11:44
    manfred86
    Poziom 10  

    Ale kabel 2,5mm* będzie za słaby do oceny? Pytam bo taki mi został po remoncie mieszkania. Jeśli stwierdze "kiepską masę" to co dalej? Szukać wszystkich miejsc gdzie może być odprowadzona masa i sprawdzić stan tych połączeń? Ewentualnie poprawić je?

    0
  • #22 08 Mar 2012 12:04
    zydanet83
    Poziom 14  

    Kolega wyżej ma racje co do masy ... ( liczyłem że chodź troszkę znasz się na pojazdach - a z tego co widzę , że twoja wiedza jest na poziomie mojej żony ). Wystarczy że przeczyścisz masę - Kabel połączony do (-) aku. No i przeczyść oba klemy aku . ( przesmaruj wazeliną ) .
    Po czym sprawdź poziom naładowania aku . ( bez połączenia z klemami ) , połącz klemy odpal silnik i sprawdź ile ma aku. Następnie włącz światła , dmuchawę i sprawdź jaki poziom napięcia jest na klemach .

    0
  • #23 08 Mar 2012 12:18
    manfred86
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedzi. Będę się bawił.
    Zydanet bardziej się bawie mechanika. O elektryce nie mam prawie żadnego pojęcia...

    0
  • #24 08 Mar 2012 15:53
    12pawel
    Poziom 33  

    Griszka0001 napisał:
    Przewodem o przekroju min. 4mm* połącz klemę (-) z dobrze przewodzącą dostępną metalową częścią silnika, najlepiej przyłóż do aluminiowej obudowy alternatora jeśli jest taka możliwość. Jak zobaczysz różnićę ,że jeśniej świecą światła to może uda się bez kosztów naprawić usterkę.

    Chyba nie wierzysz w to że człowiek potrafi zobaczyć różnicę w świeceniu żarówek jeśli napięcie skoczy z 13,7V do tych nawet 14,4V.
    Trzeba sprawdzić napięcie bezpośrednio na alternatorze oraz bezpośrednio na klemach akumulatora. Jeśli wskazania się różnią to należy przeczyścić styki przewodów(ewentualnie wymienić).

    0
  • #25 08 Mar 2012 16:36
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów