Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II - uruchomienie samochodu

05 Mar 2012 20:33 26385 17
  • Poziom 2  
    Witam,

    Jestem nowym użytkownikiem Renault Megane II z 2003 roku. Proszę wybaczyć brak fachowego słownictwa, itp., ale jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o samochody. Otóż mam następującą sytuację. Mój samochód ma funkcję "hands free" i odpala się przyciskiem Start/Stop. Karty z kluczykiem nie muszę nigdzie wkładać, wystarczy że mam ją przy sobie. Byłam nim dziś w pracy i nie było żadnych problemów, ale godzinę temu chciałam gdzieś podjechać ale po naciśnięciu przycisku Start, nic się nie zadziało, tzn. zapaliły się odpowiednie kontrolki ale nadal mam zblokowaną przez immobilajzer kierownicę, miga kontrolka do immobilajzera, oraz napis SERVICE... Co to może być??? dodam że zamykanie i otwieranie samochodu z karty działa. Silnik oczywiście nawet nie mruknął...:/
  • Texa PolandTexa Poland
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie zostawiłaś auta na skręconych kołach? Włóż kartę tam gdzie trzeba, sprzęgło, guziczek i w tym momencie poszarp kierownicą (z głową :D).

    Nie odpalisz póki blokada kierownicy się nie odblokuje, jeśli powyższy sposób nie pomoże, oddaj auto do fachowca, nic więcej nie zrobisz bo jak sama stwierdziłaś:

    agati33 napisał:
    jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o samochody
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Zostawiłam na skręconych kołach.... idę sprawdzić. Dzięki:)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nic z tego, po wejściu do samochodu wyświetla się napis standardowo "press start" a później "sterring locked" - po zrobieniu tego o czym pisałeś wyswietla się " remove card" kierownica nadal zablokowana ... i tak w kółko...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to jeszcze inaczej.

    Jeśli masz koła skręcone w lewo, dociągnij jeszcze kierownicę w lewo, jeśli w prawo to dociągnij w prawo i wtedy wduś przycisk start/stop.
  • Poziom 9  
    przemo9826--może jeszcze tu zaglądasz-mam taki sam problem jak wyzej opisany.Koła w wozie nie są skrecone w żadą stronę.Naps-sterowanie zablokowane.Kierownica nie jest zablokowana.Auto się tylko otwiera i zamyka ale nie odpala.Mechanik przyjechał i stwierdził,ze to wina karty-muszę nową dorobić-koszt min 500 i musi mi holować auto na warsztat.Dzwoniłam do serwisu kart-tam mi powiedzieli,ze to na pewno jest problem z blokadą kierownicy a nie z karta.Poradzisz mi coś?Mąż jest doś zdolnym domorosłym mechanikiem-to znaczy,że z byle czym do mechanika nie latamy.Ale teraz nie wiem jak sprawdzić co to jest,żeby nie zapłacić tysiąca za naprawę-bo jak facet zrobi karte i okaże się,ze to nie było to,to i tak mi wciśnie kit,ze wszystko było złe.
  • Poziom 36  
    Clipem można sprawdzić co nie co , zanim się zaczną kosztowne bezsensowne wymiany "po kolei"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdecydowanie taniej będzie jak zadzwonisz i przyjedzie ktoś, kto zrobi diagnozę. Nim wyprujecie pół auta i i tak trzeba będzie oddać fachowcowi. Niestety tu bez sprzętu i wiedzy nie podziałasz.
  • Poziom 9  
    I o to chodzi-wezwany mechanik najpierw był bezradny,potem stwierdził,ze to wymaga wymiany karty-ale przyjechał bez komputera i stwierdził to po kilkuminutach siedzenia w aucie.Ja natomiast wykonalam telefon do Poznania,gdzie dotrabiają karty i w ogóle zajmuja sie naprawami-i tam -tylko na telefoniczny opis-powiedziano mi,ze to niekoniecznie wymaga wymiany karty,ze może to być problem z puszką w kolumnie kierownicy.Niestety,małzonek zajrzał tam,zle poddał się,bo zupełnie tego nie zna-ostatnio mieliśmy stare ,dobre Volvo i nie było tam tyle elektroniki.Myslałam,że może są to jakieś typowe objawy i wiadomo mniej więcej co to może być-i tylko o to michodzi-muszę wiedzieć gdzie szukać powodu,bo jak zapłacę za nową kartę,to w trakcie okaże się,ze jeszcze coś innego wyszło-czyli zapłace podwójnie za czyjąś niekompetencję.Niestety naoglądałam się programów typu USTERKA i widziałam,jak można dopasowywać konieczności naprawy do własnej niewiedzy.A,ze z kasa u mnie cienko-muszę wyeliminować takie podchody.A i tak nie wiem,na czym polega sprawdzanie czipem???Co za czip,-??????

    Dodano po 1 [minuty]:

    miało być clipem----co to takiego?-coby na głupa nie wyjść?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wezwij dobrego fachowca, nie pana Henia z garażu, zapłacisz raz, zrobi to co powinien. Nie musisz wiedzieć co to Clip (komputer diagnostyczny dedykowany do Renault), nie musisz się o nic martwić. Faktycznie nie musi to być karta. Jak pisałem,
    Pawel wawa napisał:
    Niestety tu bez sprzętu i wiedzy nie podziałasz.
    teresa stepniak napisał:
    ,małzonek zajrzał tam,zle poddał się
    Sprawdza się w 100%. I nie oglądaj za dużo programów typu "Usterka", bo stracisz całkowicie wiarę w ludzi.
  • Poziom 9  
    Problem polega na tym,ze mechanik polecany przez wszystkich i najprawdopodobniej jedyny,który może mi to w mojej mieścinie naprawić wali od razu z grubej rury-karta do wymiany-u niego za 500 a do tego holowanie auta do warsztatu.Niestety serwis jest 30 km dalej-a ci od razu zaczęli od lawety.
    A to nie musi byc karta.Dzięki wszystkim za rady.Mam jeszcze pytanko-czy gdyby mechanik podłączył się komputerem do auta-wyskoczyłoby konkretnie co jest uszkodzone?(bo facet przyjechał do mnie bez komputera i tym mnie zniechecił).
  • Poziom 36  
    teresa stepniak napisał:
    do tego holowanie auta do warsztatu.


    Nie ma innej możliwości przemieszczenia auta.
    teresa stepniak napisał:

    Mam jeszcze pytanko-czy gdyby mechanik podłączył się komputerem do auta-wyskoczyłoby konkretnie co jest uszkodzone?


    Po sprawdzeniu zasilań , jest olbrzymia szansa na to że uda się odczytać niewłaściwy stan w sterownikach.

    teresa stepniak napisał:
    ,bo jak zapłacę za nową kartę,to w trakcie okaże się,ze jeszcze coś innego wyszło-czyli zapłace podwójnie za czyjąś niekompetencję

    Weryfikacja usterki polega na znalezieniu uszkodzenia i przyczyny, za to płacisz , potem zostaje ustalenie kosztów części -albo regeneracji i ich wymiany.
    Jeżeli coś wymieniamy to ma to usunąć usterkę , wyjątkiem jest (dość rzadka sytuacja) kiedy uszkodzeniu uległ więcej niż jeden element, z tym musisz się niestety też liczyć...
    Pan z "garażu" zabiera sobie na pamiątkę części kupione niezasadnie i tyle....

    Piszcie w końcu skąd jesteście , będzie łatwiej pomóc , chociaż kierując pod dobry adres
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cześć Tereska :D

    Po pierwsze pisownię popraw, spacje interpunkcja itd.

    Jeśli auto zamyka i otwiera oraz nie pali się dioda immo (ten czerwony punkt na środku deski który miga po wyciągnięciu karty) nie jest to wina karty, jeśli nawet to łatwo to wyeliminować używając drugiej karty, ale niech zgadnę - nie macie.....

    Jeśli kierownica nie jest zablokowana to można wykręcić blokadę, klucz TX 30 albo 40, odkręcić śrubę w prawo, i spróbować pomóc ryglowi się wydostać. To tyle co możecie sami zrobić.
  • Poziom 18  
    Mam obecnie dokładnie taką megankę jak twoja na warsztacie. Też nie odpala.

    To co ci mogę powiedzieć tak ogólnie tylko (bo pytasz o ogóły nie o szczegóły) to to że jesli mechanik po którego zadzwoniłaś wsiada do tego samochodu i od tak poprostu mówi że jak to auto nie odpala to znaczy że mu sie karta zdeprogramowała to na pewno zmień mechanika zanim zapłacisz mu duże pieniadze po nic.

    To auto które mam na warsztacie przyjechało z innego warsztatu gdzie klient zapłacił bardzo duzo pieniędzy i nic to nie zmieniło.

    Jesli chodzi o lawetę to się tak jej nie bój. Jesli mieszkasz w małym mieście i nie ma tam nikogo kto by ci to auto ogarnął to taniej ci wyjdzie zapłącić za lawetę (przecież nie musisz brac od razu najdroższą z autopomocy) i zawieźć do kogoś kto ci to auto dobrze zdiagnozuje i zapłacisz tylko za to co niezbędne.

    Jak już znajdziesz mechanika to staraj się mu zadawać mądre pytania - jesli otrzymasz logiczne odpowiedzi to jest duża szansa że ten mechanik ci naprawi to auto szybko i relatywnie tanio. Logiczne odpowiedzi - to nie muszą być takie które będą w pełni zrozumiałe dla ciebie ale takie które będą wskazywać że myślenie mechanika opiera sie na pewnej logice.

    Powodzenia
  • Poziom 9  
    Dzięki przemo.Tak myślałam,że mechanik bez podłączenia komputera ferujący wyro to pomyłka.Niestety,nie wiem jakie pytania zadawać.To okropne auto mam od miesiąca i prawie od początku problemy.Na wolnych obrotach raz pracuje równo,raz trzęsie jak traktor,pali niemilosiernie dużo po mieście,puszcza czarny dym po dodaniu gazu-a teraz i to.Przedtem miałam stare dobre Volvo i nie bylo takich problemów.A części do Meganki strasznie drogie.Natychmiast odsprzedałabym to auto.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Sorry=dzięki car centre
  • Poziom 2  
    Hej panowie,chciałem sie dołączyc bo nie moge nigdzie znaleśc odpowiedzi.
    Moja lalka startuje bez żadnej karty,ale wydaje mi sie że zjada aku.Moze jakieś podpowiedzi.dzięki.Dodam ze zwiozłem ją na lawecie z pękniętym paskiem i niewiele wiem o jej przeszłości.
  • Poziom 34  
    Cytat:
    ale wydaje mi sie że zjada aku.Moze jakieś podpowiedzi

    Miernik i zmierzyć pobór prądu na postoju.
  • Poziom 36  
    octav napisał:
    .Dodam ze zwiozłem ją na lawecie z pękniętym paskiem i niewiele wiem o jej przeszłości.


    Już wiesz dużo.
    Jaki pasek pękł ? Sprawdź pobory jak radzi kolega i stan akumulatora po ładowaniu.
    Akumulator przewidziany do tego modelu ?
  • Poziom 2  
    hehe dzięki za podpowiedzi.Rozsypała sie pompa wodna-poleciały kulki z łożyska i rozerwało pasek.Wszystko poskładane ale na ciepłym silniku przerwy w spalaniu 3 cylinder-usterka mechaniczna.20%różnicy na cisnieniu między 124 a 3.Musiało być wcześniej mi się wydaje i kuleje czasami,choć wciąż 3 jest na zielonym polu..To znaczy nie daje rady wyrównac takiej różnicy.Przyznam że kupiłem ją dla zabawy-bo siedzienie przed monitorem mnie wykańcza:).Wracając do tematu 2 pilot był pod siedzeniem i wydaje mi się że nie rozłanczał zapłonu-dlatego odpalał bez karty:)głupia sprawa LOL :D