Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Megane 2 immobilizer - Nie odpala brak zapłonu nieaktywna blokada kierownicy

qwertypoiu 31 Mar 2020 18:26 5868 21
lampy.pl
  • #1
    qwertypoiu
    Level 11  
    Witam.
    Problem z megane 2 2003r benzyna. Brak reakcji na przycisk start.
    Nie da rady właczyć zapłonu.
    Jak karta nie włożona to:
    światła można normalnie włączyć (pozycja,mijania długie), awaryjne , jest oświetlenie wewnątrz, centralny zamek działa, klakson.

    W momencie włożenia karty i wciśnięcia "start" bez naciskania sprzęgła można dodatkowo włączyć elektryczne szyby, światło stop.
    Brak zasilania sterowników, diagnostyka za pomocą złącza OBD wykazała tylko błąd + po zapłonie.
    Czytnik rozpoznaje kartę. Wyświetlacz pokazuje kierownica nie zablokowana "włóż kartę", gdy wkładam komenda znika i pojawia sie "wciśnij sprzęgło i przycisk start" lub hamulec i start. Po wciśnięciu sprzęgła i przycisku "start" tylko cyknie w module po lewej stronie.
    Rozrusznik się nie kręci, po wciśnięciu przycisku "start" żadnych innych reakcji poza komunikatem na wyświetlaczu: "kierownica nie odblokowana" i zaświeca się lampka "serwis" i pojawia się komunikat "wyjmij kartę z czytnika". Po wyjęciu karty komunikat że kierownica się nie zablokowała i znów na chwilę mignie lampka "serwis" i tyle.
    Kontrolka immobilizera miga cały czas tak samo niezależnie czy karta włożona czy wyjęta.
    Jeśli chodzi o blokadę kierownicy to jest odblokowana i brak reakcji podczas próby uruchomienia auta.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    milejow
    Level 43  
    Uszkodzona blokada kierownicy, brak sygnału zwrotnego o odblokowaniu, dopóki blokada nie wyśle sygnału, UCH nie włączy zapłonu.
  • #3
    Doktorr
    Level 35  
    Zainteresowałbym się na początek skrzynką bezpieczników pod maską. Trzeba powypinać wszystkie wtyczki szczególnie te dwie małe które siedzą najgłębiej i zobaczyć czy nie dostała się tam woda.
  • #4
    qwertypoiu
    Level 11  
    Tak też właśnie wyczytałem na forum renault, że często za takie zachowanie się elektroniki auta odpowiada właśnie blokada kierownicy.
    Na portalu aukcyjnym znalazłem kilka ogłoszeń z odkodowaną blokadą, ale jeden objaw mnie nurtuje, piszą w opisach aukcji że przy uszkodzeniu tejże blokady kontrolka od immo świeci ciągłym światłem a u mnie miga mniej więcej co 1 sek. Czy to ma znaczenie?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Obydwie skrzynki obejrzałem od środka, wyglądają jak nowe, żadnych nalotów zacieków i zimnych lutów.
  • #5
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Na akumulatorze na klenie + masz dodatkowe "przejścia" podaj z "1go pinu" na "3ci pin" napięcie powinno zapalic na każdym z tych pinów powinien być + po zapłonie jeżeli nie ma tam + nie odpali wystarczy to zmostkowac
    Oczywiście nie jest to naprawa doraźna tylko tymczasowa w celu uruchomienia auta
  • #6
    qwertypoiu
    Level 11  
    Przy klemie akumulatora "+ " bezpieczniki dobre na każdym pinie 12V.
    Rozebrałem blokadę, wszystko mechanicznie sprawne, silniczek sprawny (wyjęty i przetestowany w 2 kierunkach obrotów pod zasilaczem).
  • lampy.pl
  • #7
    koleś kit
    Level 39  
    A sprawdziłeś stan akumulatora?Często przy słabym akumulatorze są takie akcje w blokadą.Na pewno w uch nie było błędu blokady?
  • #8
    qwertypoiu
    Level 11  
    Akumulator sprawny, naładowany 12.6V na multimetrze wskazuje. Próbowałem zakręcić bezpośrednio rozrusznikiem, przez kostkę PPM1 na 3 pinie podałem + z aku i kręci normalnie.
    Sprawdziłem dziś też multimetrem włączniki na pedałach sprzęgła i hamulca, łączą normalnie.
  • #9
    Doktorr
    Level 35  
    Megane 2 immobilizer - Nie odpala brak zapłonu nieaktywna blokada kierownicy W module pod maską pin 3 zaznaczony na czerwono , po wyjęciu wtyczki i podaniu na ten pin we wtyczce plusa rozrusznik musi kręcić. Jeżeli nie to problem jest z samym rozrusznikiem masą, grubym plusem , akumulatorem lub zablokowanym silnikiem.
  • #10
    qwertypoiu
    Level 11  
    Gdzieś wyczytałem że można załączyć zapłon gdy włączy się jakikolwiek bieg i naciśnie hamulec a potem start przez 10 sek. U mnie ta opcja nie działa.
  • Helpful post
    #11
    koleś kit
    Level 39  
    Zapłon włącza się trzymając start przez 10s po włożeniu karty.Zobacz błędy w uch bo blokada uszkodzona nie puści zapłonu.
  • #12
    qwertypoiu
    Level 11  
    Niestety sposób na załączenie nie działa, tym samym brak pełnej komunikacji ze sterownikami przez obd. Dioda immo miga cały czas niezależnie czy karta włożona czy nie. Znalazłem informacje na necie, że gdy nie ma komunikacji z poduszką z powodu przerwania taśmy w kierownicy to też meganka nie zapali ze względów bezpieczeństwa. Tak podobno ten typ ma. Czy to prawda?
  • Helpful post
    #13
    genek1000
    Level 35  
    qwertypoiu wrote:
    Znalazłem informacje na necie, że gdy nie ma komunikacji z poduszką z powodu przerwania taśmy w kierownicy to też meganka nie zapali ze względów bezpieczeństwa. Tak podobno ten typ ma. Czy to prawda?

    Bzdura jakiej już dawno nie słyszałem :shocked!:
    qwertypoiu wrote:
    Rozebrałem blokadę, wszystko mechanicznie sprawne, silniczek sprawny (wyjęty i przetestowany w 2 kierunkach obrotów pod zasilaczem).
    .
    I tu prawdopodobnie po tej operacji mamy blokadę do wymiany :cry:
    qwertypoiu wrote:
    Gdzieś wyczytałem że można załączyć zapłon gdy włączy się jakikolwiek bieg i naciśnie hamulec a potem start przez 10 sek. U mnie ta opcja nie działa.

    Zadziała tylko i wyłącznie w 100 % sprawnym systemie blokady rozruchu :D
    qwertypoiu wrote:
    Niestety sposób na załączenie nie działa, tym samym brak pełnej komunikacji ze sterownikami przez obd

    Do komunikacji z modułem UCH w celu diagnozy nie jest potrzebne włączenie zapłonu . :D
  • #14
    qwertypoiu
    Level 11  
    A co z diodą immo? Czy przy uszkodzonej blokadzie nie powinna świecić ciągłym światłem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    W sterowniku bez błędów.
  • Helpful post
    #15
    koleś kit
    Level 39  
    Ciebie interesuje UCH.Tam widać wszystko w parametrach jak i błędy.Mam nadzieje że o tym sterowniku mówisz.Diodę immo zostaw w spokoju.Czym to czytasz?
  • #16
    qwertypoiu
    Level 11  
    Czytam delphi
  • Helpful post
    #17
    milejow
    Level 43  
    Dioda immo sygnalizuje problem dopiero po włączeniu zapłonu ale uszkodzona blokada blokuje włączenie go, stąd dioda zachowuje się normalnie.Po rozebraniu blokady trzeba ją w odpowiedni sposób ustawić i złożyć,inaczej nie zadziała.
  • #18
    qwertypoiu
    Level 11  
    Zamówiłem czystą blokadę, jak przyjdzie dam znac czy pomogło.
    Scenarisz działań podczas wymiany będzie wyglądał nastęująco:
    Przed wymianą odłączę akumulator, potem odepnę starą blokadę, założę nową, podepnę akumulator. Następnie zamknę i otworzę auto centralnym. Otworzę drzwi, wsiadam, wkładam karte, i w tym momencie blokada powinna się zakodować. Następnie wyciągam kartę, blokada powinna zaryglować kierownicę. Znowu wkladam karte, blokada puszcza, naciskam start, auto odpala.
    Czy tak powinna wyglądać adaptacja nowej blokady?
  • Helpful post
    #19
    milejow
    Level 43  
    Nie odpowiem jaka jest procedura bo miałem kilka przypadków uszkodzenia blokady ale wszystkie były na tle mechanicznym,naprawa polegała na przełożeniu elektroniki blokady do sprawnego mechanizmu i odpowiednim jego zmontowaniu(w blokadzie jest potencjometr który musi poruszać się w całym zakresie podczas pracy blokady)
  • Helpful post
    #20
    genek1000
    Level 35  
    Zakodowanie blokady następuje podczas pierwszego włączeniu zapłonu .
    Nie trzeba wsiadać /wysiadać / zamykać / otwierać / tańczyć i spluwać przez ramię :D
  • #21
    qwertypoiu
    Level 11  
    Wymiana blokady na "czystą" załatwiło sprawę.
  • #22
    qwertypoiu
    Level 11  
    Wymiana blokady kierownicy na inną ze skasowaną pamięcią rozwiązało problem. Megane 2 immobilizer - Nie odpala brak zapłonu nieaktywna blokada kierownicy Megane 2 immobilizer - Nie odpala brak zapłonu nieaktywna blokada kierownicy