Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

włącz/wyłącz na odleglosc i przez ściane

04 Sty 2005 01:27 3055 7
  • Poziom 19  
    Poszukuje schematu włącznika ktorym moznaby sterowac np z odleglosci 10 /15 metrow przez sciane. Czyli cos na zasadzie pilota i odbiornika ale nie na podczerwien bo wiadomo przez sciane nie przejdzie. Chcialbym aby to sterowalo przekaznikiem na jakies 3-5 volt. Wiecej wymagan nie mam :) pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Przy takich zalożeniach nie będzie prosto. Najprostsza metoda to sterowanie radiowe. Może być na przykład coś na częstotliwości troszkę powyżej zakresu FM. Można by również wykorzystać układ ze starych walkie-takie kupowanych kiedyś jako CB-Radio dla dzieci (zasięg około 10m w budynku) na wyjściu jednego zamiast głośniczka dołączyć przekaźnik, drugie (pilot) ustawić w tryb nadawania na stałe i sterować podając sygnał morse`a. Wersja może nieco barbarzyńska ale działa.
  • Poziom 19  
    W sumie to mi sie podoba ten pomysl i chyba kupno takiego zestawu bedzie w porownywalnej cenie co zrobienie czegos podobnego. szkoda tylko ze to tule miejsca moze zając. Jak do tej pory to nie widzialem czegos o malych gabarytach. Ale pomysl fajny. Poczekam moze ktos zaproponuje cor równi ciekawego :)
  • Poziom 27  
    Witam...
    Jesli nie chce sie Tobie grzebac wszystkiego samemu to moze jakis zestaw do samodzielnego matarzu np: http://www.jabel.com.pl/j_zest/j_218s.htm cena okolo 80zl. Popatrz takze na stronie AVT http://sklep.avt.com.pl/ w dzial KITY.

    Mozna zbudowac cos takiego samodzielnie oparte na mikroprocesorze i modulach nadawczo odbiorczych na 433MHz, wowczas mozesz miec wiecej kanalow
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Zainteresowal mnie pomysl ten w technologii 433. Jesli cena bylaby podobna to lepiej isc z techniką do przodu. Zaraz sie rozejrze po elektrodzie za takim schematem ale jakby ktos mial takie schematy pod reką to prosze o link.
  • Poziom 27  
    Ten pomysl na 433MHz to to samo co podalem w linku ze strony www.jabel.com.pl (zestaw do samodzielnego montarzu) tyle ze w ten zestaw jest oparty na module 220MHz.

    Tu masz schemat tego zestawu o ktorym mowie http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZENJ0/ZENJ2180.htm jednak jesli chcesz to robic samemu to bedzie b.trudne wykonanie nadajnika (strojenie tej czestotliwosci jest dosc klopotliwe) dlatego tez przy zakupie KITU pilot jest juz zlozony.

    Jesli chodzi o moduly 433MHz to kosztuja one ~15zl/SZT

    Mozesz takze kupic sterownik zamka centralnego na pilota do samochodu np. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37878100

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    tu masz schemat .
    Koder to kostka MC 145026, dekoder ..028. Pamiętaj o ustawieniu takiego samego kodu na nóżkach.
    W czasie sygnału, poziom wysoki na wyjściu dekodera steruje licznikiem 4017, zapamiętującym pierwsze przyciśnięcie nadawania. Poziom wysoki na wyprowadzeniu 3 zaniknie po drugim przyciśnięciu nadawania w nadajniku. Przekaźnik 1 ma działanie bistabilne. raz załącza - drugi raz wyłącza.Natomiast działanie przekaźnika 2 chwilowe. Zasięg urządzenia to ok. 30 m w budynku
    Sprawdź tylko napięcie zasilania dla nadajnika i odbiornika, ponieważ schemat ma charakter uniwersalny.

    Gotowy moduł nadajnika i odbiornika 433MHz kupisz w firmie Soyter. tam też znajdziesz szerszą dokumentację do nadajników itp.

    http://www.soyter.com.pl/index.php?pid=29