Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali

Arturo86 29 Mar 2012 11:32 33889 43
  • #1 29 Mar 2012 11:32
    Arturo86
    Poziom 7  

    Witam, jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość za niedociągnięcia...
    mam golfa IV jak w temacie mój problem zaczął się od tego że ciężko palił na dogrzanym silniku, postał przez noc i od strzała zapalał a jest dość ciepło więc świece nawet pewie nie grzeję bo nie ma potrzeby... sprawdziłem vagiem i okazało się że kąt wtrysku jest sporo przyśpieszony grupa 000 pozycja 2 było około 180. byłem u mechanika kąt jest teraz idealnie pokazuje 048-052 na tdi timing żółta linia pokrywa się niemal z niebieską. Na tą chwile sytuacja wygląda tak, że jak silnik jest dogrzany pali lepiej ale bez szału natomiast na zimnym musze go pokręcić troche~około 2s czyli w tą strone jest strasznie a palił od strzała na zimnym. Świece niedawno wymieniałem wszystkie na beru aku raczej sprawny rozrząd na znakach Vag com ani poski vag nie pokazują żadnych błędów. Czy ktoś może mi pomóc bo nichciałbym jeżdzić po serwisach...?

    0 29
  • #2 29 Mar 2012 13:42
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Niepotrzebnie grzebałeś kątem.Rozrusznik spróbuj najpierw zrobić.Tulejka duża w głowicy i porządne czyszczenie przewodów na rozruszniku i masy na skrzyni. Pomaga 9 na 10.

    1
  • #3 29 Mar 2012 23:18
    Arturo86
    Poziom 7  

    Ustawianie kąta coś pomogło - silnik pracuje dużo ciszej niż przedtem. Dziś wracając z pracy odpalił od strzała, ale było dużo chłodniej, kilka stopni na dworze i padał deszcz. Czy to ma coś do rzeczy, że im zimniej, tym lepiej mi pali? Bo już na dogrzanym troszkę kręcić trzeba. A co do rozrusznika, to może być coś na rzeczy, bo jakby dziwnie się wieszał, sprawdzę to...

    2
  • #4 30 Mar 2012 14:47
    Richad63
    Poziom 9  

    Witam. Jeżeli ciężko zapala jak autko jeszcze nie ostygło a po dłuższym postoju pali z bomby to sprawdz kostkę stacyjki ( ok 30zł ) na 90%. taki przypadek miał miejsce w Golfie III blaszki w kostce są temu winne.

    0
  • #5 30 Mar 2012 15:15
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak gasną kontrolki przy rozruchu to tak.

    1
  • #6 31 Mar 2012 10:52
    Richad63
    Poziom 9  

    Jak pisałem wyżej w Golfie III wszystko z kontrolkami było OK a......przyczyną była kostka.

    0
  • #7 31 Mar 2012 12:16
    Arturo86
    Poziom 7  

    tak na dobrą sprawe to jak postoi, raz pali od strzała a innym razem troszke pokręcić trzeba. Możliwe że andrzej20001 ma racje ponieważ ten rozrusznik jest podejrzany jakiś czas temu wogóle sie nie odezwał a czasami przy zapalaniu jakby wieszał sie... Oddam go więc do regeneracji bo i tak musze coś z tym zrobić i zobaczymy co dalej będzie

    2
  • #8 18 Kwi 2012 14:04
    Arturo86
    Poziom 7  

    rozrusznik sprawdzany przez fachowca i nic nie było szczotki jak nowe tylko wyczyścił i nasmarował. Rozrusznik fruwa a auto dalej pali jak chce... Ten pan doradził mi również żeby zmienić dawke rozruchową paliwa czy da sie to zrobić vagiem?? ewentualnie ktoś ma jakiś inny pomysł???

    0
  • #9 18 Kwi 2012 21:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To zmień kodowanie ECU na automat.

    0
  • #10 18 Kwi 2012 21:50
    Arturo86
    Poziom 7  

    Jak już wspominałem jestem mało doświadczony w tych sprawach więc mam prośbe do kolegi Andrzeja czy mógłby wyjaśnić co da mi ta zmiana kodowania na czym ona polega i czym lub gdzie to sie robi czyżby na vagu?? Nadmienie że próbowałem dziś odpinać czujnik cieczy chłodzącej i zapalić go, sterownik powinien podać większą dawke na rozruch plus długie grzanie świec... Efekt jestł ponieważ zapala lepiej ale bez rewelacji tak za 3 obrotem. Co myślicie o mapowaniu sterownika w tym konkretnym przypadu???

    0
  • #11 18 Kwi 2012 23:19
    przemandero
    Poziom 9  

    Zdejmij kostkę od czujnika temperatury jak będzie ciepły i będzie miał ten problem z paleniem. Jeśli odpali tak jak powinien z pierwszego to znaczy że trzeba będzie korekcje dawki startowej machnąć.


    EDIT: Nie doczytałem. Widać już to zrobiłeś. Trzeba by przejrzeć na kompie wszystkie parametry.

    0
  • #12 19 Kwi 2012 00:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże, wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.

    1
  • #13 19 Kwi 2012 11:20
    Arturo86
    Poziom 7  

    zwiększyłem dawkę startową na maxa za pomocą vag com była wartość 32768 a najwięcej dało się ustawić 33268 i tak zrobiłem poprawa jest napewno ale to nie to bo potrafi ładnie odpalić... mam możliwość zrobienia jakiś zrzutów za pomocą vaga tylko musiałbym wiedzieć których grup no i czy na basic settings czy measuring???
    Piszecie o zmianie kodowania na automat co ona mi da?? czy czasem nie zwiększy się dawka startowa?? jeśli tak to to samo chyba na vagu zrobiłem... Jak już wcześniej napisałem na czym polega zmiana kodowania itd??? Przepraszam że tak dużo pytam ale nie nadążam za tymi terminologiami :(

    0
  • #14 19 Kwi 2012 14:08
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zmiana kodowania sterownika silnika nie zwiększa dawki paliwa, zmienia za to próg podawania paliwa, paliwo podawane jest już od 100 obr na minute.

    Ale powiem Ci że kolega ma ALH i też różnie pali, a wykluczyliśmy wtryski, rozrusznik, akumulator, masy na silniku, czyściliśmy nastawnik w pompie, kodowanie też zmienialiśmy, ale szału nie było, po zmianie zaczynał poszarpywać przy niższych obrotach, zaczynam się coraz bardziej przekonywać że te auta po prostu tak mają, zużywa się pompa, wtryski oraz głowica, i czasem po prostu musi dwa razy obrócić zanim zaskoczy.

    -1
  • #15 20 Kwi 2012 12:19
    Arturo86
    Poziom 7  

    Wczoraj pobawiłem się na vagu i porobiłem kilka zrzutów oraz pełny autoscan kto jest obeznany prosze o komentarz co do tych pomiarów może tam coś niepokojącego ktoś zobaczy. Jestem jeszcze laikiem co do diagnostyki ale jedna rzecz rzuciła mi się w oczy otóż grupa 003 blok 3 tam w dziwny sposób zmienia się wartość na screenie jest akutat 440.0 mg/str ale po jakiejś chwili zmienia się niemal o połowe w dół i po chwili znowu rośnie... tak ma być???

    wynik autoscanu vagiem:

    VAG-COM Version: Release 409.1-US


    Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
    Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 018 BL
    Component: 1,9l R4 EDC 0010SG 2128
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 00046
    No fault code found.
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 1J0 907 379 G
    Component: ABS 20 IE CAN 0001
    Coding: 03304
    Shop #: WSC 00046
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Skipping Address 15-Airbags

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments
    Controller: 1J0 919 861 B
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V17
    Coding: 00142
    Shop #: WSC 00046
    Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X0938872
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv.
    Controller: 1J0 959 799 Q
    Component: 4C Zentral-SG Komf. 0001
    Coding: 04097
    Shop #: WSC 00046
    4 Faults Found:
    00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
    27-00 - Implausible Signal
    00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)
    35-10 - - - Intermittent
    00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------

    oraz zrzuty

    Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali

    0
  • #16 20 Kwi 2012 15:15
    gregorianin
    Poziom 27  

    1. Rozgrzej silnik do pełnej temperatury
    2. Zgaś i włącz sam zapłon
    3. Podłącz VAG-a i uruchom logowanie kanału 005
    4. Kręć aż odpali
    5. Pokaż logi,

    0
  • #17 20 Kwi 2012 23:21
    Arturo86
    Poziom 7  

    chodzi o grupe 005 tak??

    0
  • #19 22 Kwi 2012 18:43
    Arturo86
    Poziom 7  

    Mam te logi z grupy 005 tylko że za każdym razem co innego pokazywało w zależności od obrotów silnika. Tak czy siak zrobiłem zrzuty pierwszych wartości jakie sie pokazały po włączeniu silnika. ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??


    Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali

    0
  • #20 27 Kwi 2012 19:36
    Arturo86
    Poziom 7  

    nikt nie ma więcej pomysłów

    0
  • #21 28 Kwi 2012 00:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No jak mamy mieć pomysły jak nie wrzuciłeś logów tylko screeny.

    Poczytaj w googlach jak się robi logi, wykonaj je i wrzuć na forum.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Arturo86 napisał:
    Witam, jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość za niedociągnięcia...
    mam golfa IV jak w temacie mój problem zaczął się od tego że ciężko palił na dogrzanym silniku, postał przez noc i od strzała zapalał a jest dość ciepło więc świece nawet pewie nie grzeję bo nie ma potrzeby... sprawdziłem vagiem i okazało się że kąt wtrysku jest sporo przyśpieszony grupa 000 pozycja 2 było około 180. byłem u mechanika kąt jest teraz idealnie pokazuje 048-052 na tdi timing żółta linia pokrywa się niemal z niebieską. Na tą chwile sytuacja wygląda tak, że jak silnik jest dogrzany pali lepiej ale bez szału natomiast na zimnym musze go pokręcić troche~około 2s czyli w tą strone jest strasznie a palił od strzała na zimnym. Świece niedawno wymieniałem wszystkie na beru aku raczej sprawny rozrząd na znakach Vag com ani poski vag nie pokazują żadnych błędów. Czy ktoś może mi pomóc bo nichciałbym jeżdzić po serwisach...?


    Czytając dokładnie ten post, obawiam się że problem jest w samej pompie, jak kąt był wyprzedzony na około 5 stopni odpalał dobrze na zimnym, jak ustawiłeś właściwie, przestał, więc moim zdaniem pompa nie jest w stanie utrzymać wymaganego kąta podczas rozruchu(jest zwyczajnie zużyta).

    0
  • #22 05 Cze 2012 09:47
    gregorianin
    Poziom 27  

    Pawel wawa napisał:
    Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże,

    Dając takie wskazówki na forum narażasz ludzi na koszty związane z uszkodzeniem koła DMF oraz nieprawidłową pracą silnika na takim kodowaniu - to tak primo.

    Pawel wawa napisał:
    wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.



    Sekundo - Jakie impulsy na wtryski? To silnik na pompie wtryskowej, co prawda produkowany "dopiero" od dwudziestu lat ale jak takiego gdzieś dorwiesz to postaraj się mu pod maskę zaglądnąć.

    Arturo86 napisał:
    nikt nie ma więcej pomysłów

    Wrzuć logi bo będziesz się bujał bez końca po mechanikach i wydasz fortune, na przeróżne ich pomysły. To że silnik trochę ciężej zapala na zimno teraz to jest zrozumiałe, opóźniłeś mu kąt dość znacznie, ustaw mu statycznie ~70 (czyli trochę wcześniej niż oryginalnie) i będzie OK.

    0
  • #23 05 Cze 2012 19:13
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    ainal napisał:
    awel wawa napisał:
    wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.



    Sekundo - Jakie impulsy na wtryski? To silnik na pompie wtryskowej, co prawda produkowany "dopiero" od dwudziestu lat ale jak takiego gdzieś dorwiesz to postaraj się mu pod maskę zaglądnąć.


    Fakt tu strzeliłem pomyłkę z silnikiem AXR. Każdemu może się zdarzyć. Dziwne, że nie wyłapałeś tego w kwietniu tylko teraz się obruszasz. Czyżby ktoś dopiero teraz pozwolił Ci zajrzeć pod maskę samochodu?

    ainal napisał:
    Pawel wawa napisał:
    Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże,

    Dając takie wskazówki na forum narażasz ludzi na koszty związane z uszkodzeniem koła DMF oraz nieprawidłową pracą silnika na takim kodowaniu - to tak primo.


    Przy tym silniku to faktycznie bez znaczenia. Natomiast do celów próbnych, zwłaszcza wykluczenia rozrusznika nic się nie stanie. Nie rozleci się koło DMF. Testowane wielokrotnie i na własnych samochodach. Moje silniki pracują prawidłowo.
    Natomiast zgadzam się, że jest to leczenie objawów a nie przyczyny, niemniej żyjemy w takich warunkach ekonomicznych, że nie każdy ma zamiar inwestować w drogie naprawy.

    0
  • #24 06 Cze 2012 08:46
    gregorianin
    Poziom 27  

    Pawel wawa napisał:
    Fakt tu strzeliłem pomyłkę z silnikiem AXR. Każdemu może się zdarzyć. Dziwne, że nie wyłapałeś tego w kwietniu tylko teraz się obruszasz. Czyżby ktoś dopiero teraz pozwolił Ci zajrzeć pod maskę samochodu?


    Widzisz, moje życie to nie tylko siedzenie na forum...

    Pawel wawa napisał:
    Przy tym silniku to faktycznie bez znaczenia. Natomiast do celów próbnych, zwłaszcza wykluczenia rozrusznika nic się nie stanie. Nie rozleci się koło DMF. Testowane wielokrotnie i na własnych samochodach. Moje silniki pracują prawidłowo.


    Pawle... nie napisałeś aby to zrobić tylko na próbę, nie każdy to zrozumie, potem znajdzie taką informację na forum i pomyśli że tak można, co gorsza, takie wypowiedzi autorytetów jak Ty są wskazówką dla wielu mechaników jak "naprawić" komuś auto i zgarnąć kasę, problem w tym że to wali po kieszeni zwykłych klientów.

    Pawel wawa napisał:
    Natomiast zgadzam się, że jest to leczenie objawów a nie przyczyny, niemniej żyjemy w takich warunkach ekonomicznych, że nie każdy ma zamiar inwestować w drogie naprawy.


    Jak ktoś ma auto kupione ponad swoje możliwości finansowe to już jego problem, obaj natomiast dobrze wiemy że naprawa takiej przypadłości nie jest jakoś szczególnie kosztowna.

    Pozdrawiam

    0
  • #25 27 Cze 2012 21:12
    Marcin6607
    Poziom 2  

    Witam
    Przerabiałem ten temat już w trzech autach AGR ALH AXR i powodem jest zapiekanie szczotek rozrusznika, nie pomagała naprawa rozrusznika w ASO ponieważ stwierdzili iż szczotki są OK i wymieniali tylko tulejki. Wystarczy zeszlifować powierzchnie styku szczotek lub je wymienić {koszt całego szczotkotrzymacza 25zł}. Nie ma potrzeby wyciągania całego rozrusznika. Sprawa prosta a pomaga!!!

    0
  • #26 01 Lip 2012 23:13
    Sławuś
    Poziom 13  

    A może by tak zajrzeć do klapy dopływu powietrza ? Potrafi się zacinać po zgaszeniu silnika i narobic zamieszania, do uniemożliwienia uruchomienia włącznie. Napisz też, ile czasu musisz kręcić zanim zapalisz ten silnik, bo jak 1,2 sek to nie ma o co walczyć. Pozdrawiam !

    1
  • #27 15 Lip 2012 20:19
    glapsson
    Poziom 17  

    Sprawa jest prosta .. do przepisania mapy rozruchu silnika sprawdziłem dwa softy dla 018BL i oba mają tak samo.
    498 i 499
    587 i 588

    resztę widać na mapach poniżej
    silniczek trzeba rozkręcić rozrusznikiem do 250rpm prawie żeby pojawił sie wtrysk dawki

    Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali Golf IV 1.9 tdi AGR 90KM '99 - ciężko pali

    0
  • #28 02 Paź 2012 22:28
    gruszek00
    Poziom 2  

    wystarczy wyjąć rozrusznik wyczyścic nasmarować ale nie koniecznie
    problemem jest szczotkotrzymacz a dokładnie zużyte szczotki koszt naprawy 30-40zł
    pali po tym zabiegu na dotyk

    0
  • #29 08 Gru 2012 19:18
    zaba102
    Poziom 8  

    witam mam pytanie czy temat ze zlym odpalaniem na zimnym jest opanowany ???? pytam bo mam ten sam problem.

    0
  • #30 08 Gru 2012 19:24
    glapsson
    Poziom 17  

    zaba102 napisał:
    witam mam pytanie czy temat ze zlym odpalaniem na zimnym jest opanowany ???? pytam bo mam ten sam problem.


    Jaki problem?
    Vag ustawienie rozrzadu sprawdzone?
    czujniki temperatury sprawdzone ?
    świece żarowe sprawdzone?

    a w ogóle zapomniałem zapytać jakiego silnika dotyczy problem ?

    z całym szacunkiem ..... brak danych.

    0
  Szukaj w 5mln produktów