Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku

04 Lis 2009 08:37 169540 118
  • Poziom 9  
    Witam.
    Trochę nieswojo się tutaj czuję, bo jestem kobietą, do tego blondynką ale to ostatnia moja deska ratunku bo mechanicy rozkładają ręce.
    Otóż mam VW Golfa TDI 110KM 2001 r., który od roku źle pali na zimnym silniku. Nie jest to nagminne, czasami potrafi zapalić bez zarzutu, ale to rzadkość.
    Jeździłam już do wielu mechaników i żaden nie umiał mi pomóc.
    Sprawdzane były:
    - świece żarowe,
    - wszystkie filtry (wymieniane na bieżąco)
    - pompowtryski badane był na Vag'u(chyba) w salonie skody, gdzie komputer wykrył błąd czujnika temperatury silnika, który został wymieniony a problem niestety pozostał,
    - pompa paliwowo-wtryskowa( ta co jest przy silniku) została wymontowana i założona druga aby sprawdzić czy problem nie tkwi właśnie w niej, niestety :-(

    Ktoś sugerował mi, że jest to problem z paliwem, które odpływa podczas dłuższego postoju, bo zaworek zwrotny raz się zamyka raz nie.
    Bardzo znamienne jest, że auto funkcjonowało bez zarzutu do momentu naprawy w pewnym zamojskim zakładzie, gdzie wymienili mi maglownicę i jeszcze z pół samochodu przy okazji.
    Bo ja blondynka się nie znam więc można mnie oskubać( to usłyszał mój chłopak przypadkiem z ust tego wybitnego "mechaniora").
    Bardzo proszę o pomoc, jestem kobietą i nie znam się zupełnie a mam serdecznie dość piłowania go z rana.
    Może ktoś poleci mi uczciwego fachowca od diesla w Lublinie lub okolicy.
    Dbam bardzo o moje auto i chciałabym nim jeszcze trochę pojeździć.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    dziwna sytuacja ale ja na pani miejscu sprawdziłbym kat wtrysku bo przyczyna moze lezec w dawce rozruchowej
  • Poziom 39  
    grzechu307 czy ty widzisz co wypisujesz.
  • Poziom 14  
    Jaki przebieg samochodu, czy on napewno jest na pompowtryskach, jakie oznaczenie ma silnik?
  • Poziom 12  
    ///
    jak juz odpali to ma podwyzszone obroty ??????
  • Poziom 9  
    A czy ktoś sprawdzał ciśnienie sprężania?
    Może " siedzi" uszczelka pod głowicą.
  • Poziom 18  
    jeśli daignozowany VAGiem był, przez autoryzowany serwis (myśle, że tam chłopaki wiedzą co robią :D ) to chyba, widzieli co się dzieje. Jeżeli stwierdzili, że wszystko ok, co nie grało, naprawili, to również sprawdziłbym ciśnienie sprężania oraz rozrusznik lub akumlator.

    na ciepłym jest ok? ładnie pali?
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję za odzew :-)
    Z góry przepraszam za ignorancję i brak fachowego słownictwa, ale skoro się odważyłam tu napisać to również odpowiem na pytania.
    Jest na pompowtryskach - oznaczenie silnika TDI( DI czerwone), oryginalny przebieg 230 tys, auto jest bardzo, bardzo zadbane więc nie ma mowy o zaniedbaniu przy wymianie części, płynów itd.
    Po zapaleniu nie ma podwyższonych obrotów ale czasami nierówno chwilkę pracuje
    Na ciepłym pali bardzo dobrze, nie pali z rana (5 razy w tygodniu), częściej gdy jest duża wilgotność i pada deszcz, choć parkuje w garażu więc nie wiem skąd czuje jak jest na dworze:-)
    Jutro zmieniam akumulator, więc zobaczę co się będzie działo.
    Pozdrawiam i dziękuję za rady oraz wyrozumiałość.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    koledze, który pytał o oznaczenie silnika chodziło o kod silnika trzy litrowy (tak przypuszczam), np. AWX, AVF, jednak jeśli nie znasz to nie wysilaj się, bo nie wiem czy on coś da.

    Jeśli dobrze pali na ciepłym to nie wiem czy da coś wymiana aku, czy rozrusznika, bo z reguły właśnie jak na ciepłym długo trzeba kręcić to są takie przyczyny.
    Również, gdyby ciśnienie sprężania było zbyt nieskie to na ciepłym też by nie palił dobrze.

    Poczekaj jeszcze może znajdzie się ktoś, kto trafi w przyczynę, bo na tym forum jest kilku Panów z dużo wiedzą i doświadczeniem.

    P.S ja jeszcze młody jestem :)
  • Poziom 14  
    Tak ,chodzilo mi o oznaczenie trzy literowe, bo cos mi nie pasuje te 110 koni na pompowtryskach, moze sie myle ale wydaje mi sie ze 110 jest na pompie rotacyjnej
  • Poziom 35  
    JANUARY111 napisał:
    Tak ,chodzilo mi o oznaczenie trzy literowe, bo cos mi nie pasuje te 110 koni na pompowtryskach, moze sie myle ale wydaje mi sie ze 110 jest na pompie rotacyjnej


    Nie mylisz się JANUARY111, silnik o mocy 110 KM to silnik z pompą rotacyjną, który może mieć symbol AHF lub ASV natomiast silnik na pompowtryskach o mocy 100 KM ma symbol ATD, o mocy 115 KM - symbol AJM lub jeśli samochód koleżanki jest po kwietniu 2001 to może mieć również symbol AXR (100 KM) lub nawet ASZ (130 KM). W tej sytuacji ciężko jest stwierdzić z jakim mamy do czynienia bo, z jednej strony mamy info, że ma czerwone DI (choć literki to może sobie każdy zmienić bo są klejone) a z drugiej mamy info, że pompa paliwowa-wtryskowa była podmieniana a w silnikach PD nie ma pomp wtryskowych, w każdym jednak razie do sprawdzenia i skorygowania będzie albo kąt wyprzedzenia początku tłoczenia (kąt wtrysku w silnikach VP) lub kąt synchronizacji (w silnikach PD).
    Proponuję aby koleżanka zerknęła we wnękę w bagażniku na koło zapasowe, tam przyklejona jest do wnęki nalepka kwadratowa biała na której znajdują się istotne informacje m.in. o symbolu silnika i odczytała jaki ma, nalepka wygląda tak i objaśnione są poszczególne oznaczenia :
    Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silnikuGolf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku
  • Poziom 9  
    Jutro wcześniej wstanę i przed wyjazdem do pracy sprawdzę wszystkie parametry i dane i je tutaj opiszę.
    No cóż symbole przez Was przytoczone są mi zupełnie obce.
  • Poziom 18  
    jeśli jest czerwone DI i założymy, że nikt nie zmienił literek to pewnie będzie ASZ (131 KM) i jest on na pompowtryskach, a koleżanka wcześniej napisała, że była zmieniona "pompa wtryskowo-paliwowa" nie wiem jak to rozumieć, ale skoro to pompowtryski to myślę, że chodzi o elektryczną pompę paliwa, a nie o pompę wtryskową VP.
    A pozatym co wam da kod silnika, przecież koleżanka wam nie wrzuci logów, a skoro była w autoryzowanym sewisie to chyba tam widzieli co się dzieje, chociaż też nie do końca wiadomo...

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha teraz widzę, w pierwszym poście jest napisane 110 KM to faktycznie nie może być na pompkach :D

    to w takim razie jest niezbędny kod silnika
    przepraszam za zamieszanie nie doczytałem na początku
  • Poziom 35  
    rh.rally napisał:
    skoro była w autoryzowanym sewisie to chyba tam widzieli co się dzieje, chociaż też nie do końca wiadomo...


    To ostatnie stwierdzenie oddaje istotę sprawy. Kompetencja pracowników ASO i polityka ASO względem podejścia do klienta zgłaszającego usterkę samochodum pozostawia wiele do życzenia. Osobiście odradzam wizyty w ASO - dla nich liczy się zysk i potencjalny nabywca nowego samochodu a nie klient z problemem.
  • Poziom 9  
    A więc już wszystko wiem.
    Sprawdzałam te oznaczenia u siebie i wychodzi na to, że nie wiedziałam czym jeżdżę, aż wstyd się przyznać:-(
    Silnik: ATD
    Moc: 74KW
    Na silniku mam Tdi(Di czerwone)i nikt tego nie zmieniał wcześniej, tego jestem pewna.
    O tym, że moje auto miało mieć 110KM słyszałam od mojego chłopaka(w sumie dobrze, że go pogoniłam), który wyciągnął takie wnioski na podstawie tych czerwonych literek Di... no coments.

    Dodam jeszcze, że jak źle zapala to objaw jest taki, że kręci ok 5 sekund, trochę nim rzuca jakby się zapowietrzał i jakby nie palił na wszystkie 'gary' .
    Rozrusznik kręci spoko, a dziś akumulator wymieniam bo już jest stary( ale nie z powodu tego złego zapalnia).

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do obsługi w ASO w Skodzie to... miało być po znajomości wszystko sprawdzone, tak dokładnie.
    I co?
    Zapłaciłam 300zł, usterka jest nadal,wymienili coś co nie było przyczyną tego złego zapalnia a znajomek ze Skody miał go ponownie zabrać na VAg.
    I od sierpnia czekam na telefon od niego w sprawie wolnego terminu.
    Nic dodać nic ujć.
    Grunt to kompetencja, chęci i słowność!!!!!!!!

    Dodano po 9 [minuty]:

    do rh.rally
    Co do pompy to była wymieniana ta z przodu przy silniku i mój mechanik nazywał ją "pompa wtryskowa", stąd też ja powielam to nazewnictwo.

    "A poza tym co wam da kod silnika, przecież koleżanka wam nie wrzuci logów, a skoro była w autoryzowanym sewisie to chyba tam widzieli co się dzieje, chociaż też nie do końca wiadomo... "
    Ja Wam wszystko wrzucę, jestem uparta z natury tylko trzeba mi powiedzieć, gdzie mam potrzebnych danych szukać :-)
    Tak jak wczoraj któryś z Was zamieścił fotkę z dokładnym umiejscowieniem naklejki, która określa parametry mojego auta.
    I poszło :-)
    A więc co to są te loga i gdzie ich mam szukać?????
    Jestem zdeterminowana jak widać!!!!I muszę odkryć przyczynę z Waszą pomocą oczywiście :-)
    P.S W marcu będzie 2 lata jak nie pali-dokładnie policzyłam
  • Poziom 39  
    Silnik ATD ma 74 kW czyli 101 KM.
  • Poziom 18  
    To jak ATD to jest na pompowtryskach to jak mechanik chciał tam wymienić pompę wtryskową :D

    Logi robi się za pomocą VAGa (czyli trzeba mieć kabel i program), dla jednorazowego zrobienia logów, się raczej chyba nie opłaci, jak bardzo chcesz to podjedź do kogoś kto wie co to są logi i jak je zrobić (tylko nie do takiego kogoś kto w PD chce pompe wtryskową wymienić), niech zrobi statyczne i dynamiczne wypowie się na ich temat, po czym daj mu pendrive'a i poproś o wrzucenie ich.
    Potem możesz je zamieścić to ocenimy :)

    Co do fachowców z ASO to może zbyt nawinie powiedziałem, żeby im ufać.
    Jednak oceniłem ich tak jak to powinno być, ja jak komuś coś robie to wszelkich starań dokładam, żeby było dobrze, a jak mnie coś przerasta to odmawiam, lub szukam porad u bardziej doświadczonych.
  • Poziom 14  
    Ja bym jeszcze raz sprawdzil swiece zarowe ,okablowanie i sterowanie nimi.U mnie bylo tak ze wypalony byl styk w fajce i jedna nie grzala
  • Poziom 9  
    Otóż mam już nowy akumulator i jest prawie tak samo :-(
    Może z jedną różnicą, otóż dziś rano zapalił ślicznie i po 3 sekunadach zgasł. Przy powtórnym odpaleniu objawy jak wcześniej, telepawki, dławienie się, wyczuwalny brak palenia na wszystkich garach itd. Na moje oko to świece nie są bo odpalił ładnie( kiedyś było gorzej za pierwszym razem ale może przez stary akumulator) ale tak jakby paliwa mu brakowało do palenia choć ja jestem totalny laik. Próbuję podpompować pedałem przy zapalaniu ale zero reakcji :-( więc już nic nie wiem.

    Muszę też dodać, iż auto mam 3 rok i od jakiegoś czasu słyszę rano jak przekręcę kluczyk w stacyjce bardzo głośno pracującą pompę paliwową tą w zbiorniku. Nie wiem czy to prawidłowe, ale kiedyś tego nie było. Była słyszalna ale znacznie mniej a teraz słychać jakby 'pluła' znacznie głośniej. Mój tata mówił, że to dziwny dzwięk, którego wcześniej nie było ale on też z mechaniką pojazdową nie ma nic wspólnego, więc z całym szacunkiem dla taty ale może to się trochę rozmijać z prawdą.

    A więc koledzy reasumując (poprawiajcie jeśli mylnie coś zrozumiałam)
    - muszę pojechać raz jeszcze na Vag i ustalić te loga,
    -sprawdzić ciśnienie sprężania, któro określi czy nie padła uszczelka pod głowicą.

    Tak sobie przypominam, że mechanik przy wymianie tej pompy z przodu coś mi wspominał o bardzo nieznacznym wycieku oleju z silnika, gdzieś na tylnej ścianie. Ale on nie wiedział, dokładnie skąd to cieknie, zapytał czy mi ubywa oleju ( nie ubywa) i powiedział, że z racji małej ilości wycieku nie ma sobie co tym głowy zawracać póki co.
    Czy może mieć to związek z tym złym zapalniem ?
    Pozdrawiam .
  • Poziom 18  
    wg mnie tym wyciekiem na razie nie ma się co przejmować.

    jeśli chodzi o to złe palenie to myśle, że coś z paliwem nie tak, tymbardziej jak piszesz, że pompa paliwa głośno pracuje (inaczej niż wcześniej).

    Jeszcze jedno, w silniku z pompowtryskiwaczami nie ma pompy wtryskowej, są tzw. właśnie pompowtryski na każdym cylindrze, do których paliwo podawane jest właśnie przez pompę, która mówisz, że pracuje głośniej niż kiedyś.
    Dlatego albo mechanik, który twierdzi, że Ci wymienił pompę wtryskową, która jest z przodu, albo Cię oszukał, naciągnął, albo ten samochód nie jest na pompowtryskach czyli ma zwykłą pompę wtryskową VP!!!

    czy kiedykolwiek w aucie był zmieniany silnik, skoro jest to ATD to jest na pompowtryskach i nie ma pompy wtryskowej z przodu!

    odpowiadając, tak jeśli masz możliwość podjedź na VAGa i poproś o zrobienie logów.
    a ciśnienie sprężania, można sprawdzić, bo jeśli to nie wina złej dawki paliwa, to wtedy stawiałbym na ciśnienie sprężania.
  • Poziom 9  
    Ok postaram się jeszcze doprecyzować to co napisałam wcześniej o tych pompach moich :-)

    Mój mechanik był bardzo uczciwy bo nie naciągał mnie na koszty( mówił, że koszt regeneracji to 900zł) i założył na próbę drugą, dobrą pompę wtryskową ( nie wiem co to była dokładnie za część, on tak to nazywał, jest to położone z przodu, obok silnika i właśnie jak ją montował to zobaczył ten wyciek oleju). Dodam jeszcze, że zrobił to po tym jak ja wspomniałam mu, że czytałam na forum motoryzacyjnym, że przyczyną niezapalania może być zaworek zwrotny, który się nie domyka i paliowo odpływa.

    A to co słyszę rano po przekręceniu kluczyków to 'coś' co jest w baku lub gdzieś obok bo odgłos jest wyraźnie z tyłu samochodu i też wydaje mi się, że jest to rodzaj pompy paliwowej, która podaje paliwo na rozruch.I ten dzwięk jest bardzo wyraźny, lekko skrzeczący jakby były problemy z wtłoczeniem paliwa w przewody doprowadzające go do silnika.

    Dziękuję wszystkim co uczestniczą w dyskusji i chcą pomóc:D
  • Poziom 29  
    Zrób zdjęcie silnika i osobno tej naklejki na osłonie paska rozrządu.
  • Poziom 14  
    Bardzo czesta przyczyna w TDI jest uszkodzenie zaworka filtra paliwa (podgrzewacza) oraz oringow na tym zaworku co powoduje zapowietrzanie sie ,koszt zaworka ok 60zl bosch
    Załączniki:
  • Poziom 35  
    mel_laguska napisał:
    Mój mechanik był bardzo uczciwy bo nie naciągał mnie na koszty( mówił, że koszt regeneracji to 900zł) i założył na próbę drugą, dobrą pompę wtryskową ( nie wiem co to była dokładnie za część, on tak to nazywał, jest to położone z przodu, obok silnika i właśnie jak ją montował to zobaczył ten wyciek oleju).

    A to co słyszę rano po przekręceniu kluczyków to 'coś' co jest w baku lub gdzieś obok bo odgłos jest wyraźnie z tyłu samochodu i też wydaje mi się, że jest to rodzaj pompy paliwowej, która podaje paliwo na rozruch.


    Sęk w tym, że mechanik, mimo swojej uczciwości, nie potrafi obchodzić się dieslem,
    nie musisz też wklejać fotki swojego silnika bo i tak już wiadomo, że jest to silnik na pompowtryskiwaczach gdyż w przypadku gdyby był to TDI na rotacyjnej pompie wtryskowej to nie słyszałabyś pracy wstępnej pompy paliwa, która właśnie w silnikach PD znajduje się w baku, mechanik pomylił nazewnictwo i nazwał pompą wtryskową pompę tandem, która znajduje się z prawej strony głowicy (jest to pompa podwójna : podciśnienia i paliwa, tłocząca paliwo do pompowtryskiwaczy), nie wiem czy mechanik faktycznie zauważył jakiś niewielki wyciek oleju podczas jej demontażu czy nie był świadomy tego, że po jej zdemontowaniu z głowicy wyleci naturalną rzeczą trochę oleju. Niepotrzebnie też ją demontował skoro nie miała ona widocznych wycieków i trochę dziwi mnie też fakt, że nie zajrzał do wstępnej pompy paliwa w baku skoro wyraźnie słyszysz jej nienormalną pracę. Musisz niestety zmienić mechanika - zdaję sobie sprawę, że nie jest to takie proste by trafić na kompetentnego i taniego ale wystarczy zadać mu parę pytań kontrolnych by się zorientować czy on sam się orientuje w temacie i będzie w stanie pomóc - m.in. czy dysponuje interfejsem diagnostycznym, czy wie co to są logi dynamiczne i czy będzie je w stanie wykonać, zgrać Ci je na pendrive'a i czy rozpozna jaki masz silnik po podniesieniu maski - jeśli nie będzie w stanie odpowiedzieć na te pytania to nawet nie zabieraj sobie ani jemu zbędnego czasu i szukaj dalej wytrwale, odradzam również wizytę w ASO VW bo zedrą Cię z kasy do kości.
  • Poziom 9  
    Miałem kilka podobnych przypadków. Po analizie objawów proponuje sprawdzić przekaźnik 109, opisywany jako pompy paliwa ale z niego wychodzi zasilanie na czujnik położenia wałka rozrządu.Przekaźnik w serwisie kosztuje około 70zł.Jednak przed wymianą sprawdzić czy na ten czujnik dochodzi zasilanie 12V w trakcie kręcenia. Golfa,którego mieliśmy miał podobne objawy i po wymianie przekaźnika pali 100/100.
    Pod warunkiem, że jest to silnik na pompowtryskach !!!!
  • Poziom 35  
    AUTO-MECH napisał:
    Po analizie objawów proponuje sprawdzić przekaźnik 109, opisywany jako pompy paliwa ale z niego wychodzi zasilanie na czujnik położenia wałka rozrządu.


    Objawem niesprawnego przekaźnika 109 jest brak zapalenia się kontrolki podgrzewania świec żarowych wraz z pozostałymi po przekręceniu kluczyka w pozycję ON - to po pierwsze, po drugie przekaźnik 109 nie jest opisywany jako ten od pompy paliwa tylko od zasilania sterownika silnika, od pompy jest przekaźnik 167, po trzecie przekaźnik nie ma nic wspólnego z czujnikiem G28, G28 jest połączony tylko i wyłacznie ze sterownikiem silnika, więc to nie to co proponujesz sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Ale przed wymianą tego przekaźnika nie pojawiało się zasilanie na czujniku położenia wałka rozrządu a po wymianie zasilanie było po każdym przekręceniu stacyjki.I przed wymianą auto raz paliło na dotyk a w większości nie. W momencie gdy nie chciało zapalić częsło silnikiem jakby nie dostawał paliwa.Auto po wymianie jeździ już pół roku bez zarzutu.
  • Poziom 35  
    Zrozum tylko jedno, jeśli przekaźnik 109 nie będzie przewodził prądu to i sterownik silnika nie będzie miał zasilania a to sterownik silnika daje zasilanie na G28 tak samo jak na cewki pompowtryskiwaczy, pewnie nawet nie zwróciłeś uwagi, że jak silnik nie zapalał to nie zapaliła się nawet na moment kontrolka świec żarowych więc tu nie chodzi tylko o G28.
  • Poziom 33  
    Ta tzw. laguska niech sobie zajrzy w krok. A wy tak wierzycie, aż chce się zaśpiewać- gdzie te chłopy!
  • Poziom 9  
    Bardzo dziekuję wszystkim za pomoc i cenne rady. Spisałam sugerowane usterki i będę szukać rzetelnego zakładu, gdzie pojadę i od razu wyliczę co mają sprawdzić.
    Z nowym akumulatorem jest dokładnie tak samo 3 poranek z kolei. Odpala ślicznie ale gaśnie po 3,4 sekundach.

    do enauto
    Dziś zrobię zdjęcie i je tu wrzucę, ale najpierw muszę poprosić kolegę aby mi pokazał gdzie jest rozrząd :D
    do sztomel
    Po przekęceniu kluczyka do pozycji ON wszystkie kontrolki się zapalją prawidłowo
    (również kontrolka gotowości świec żarowych itd)

    P.S Oczywiście jeśli już ktoś mi usunie tą usterkę to podzielę się z Wami aby pomóc komuś innemu, może.