Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki gsx 750 jak podłączyć gaźnik i odpalić motocykl po przestoju

01 Kwi 2012 17:58 15415 27
  • Poziom 11  
    Witam...
    Proszę o pomoc w forumowiczów zmotoryzowanych jak i tych którzy nie jeżdżą a mogą pomóc ;p;p
    Mianowicie posiadam motocykl Suzuki z lat około 88r tak mi się wydaje... Otrzymałem go w częściach i chcę go odpalić po 4letnim postoju... Silnik kreci iskra jest na wszystkich świecach choć trochę słaba ale nie wiem co może być tego przyczyną... chciałbym zamontować gaźnik który był wymontowany z motocykla i tu jest mały problem...Nie wiem jak podłączyć do niego przewody paliwowe ponieważ z kranika wychodzą dwa przewody paliwowe a trzeci z czujnika poziomu paliwa, natomiast z gaźnika wychodzą również 3 przewody paliwowe i nie wiem jak je razem połączyć to znaczy który z czym ;/;/
    Dodam jeszcze ze kolejny przewód wychodzący z nad głowicy silnika z również gdzieś musi być podłączony...
    Oto zdjęcie z zaznaczonymi miejscami na przewody paliwowe ...

    Suzuki gsx 750 jak podłączyć gaźnik i odpalić motocykl po przestoju Suzuki gsx 750 jak podłączyć gaźnik i odpalić motocykl po przestoju
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 17  
    Zobacz cy przewód pokazany na drugim zdjęciu Jest podłączony do modułu zapłonowego.
    Jeśli tak to podłączasz go do prawej rurki zaznaczonej na czerwono.
    Do lewej czerwonej podłączasz jeden przewód z kranika.natomiast w środek do zielonego podłączasz drugi przewód z kranika - ten z którego poleci paliwo.
    Pozdrawiam.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    Do modułu idą same przewody elektryczne ... nie ma miejsca żeby podłączyć rurkę.

    Suzuki gsx 750 jak podłączyć gaźnik i odpalić motocykl po przestoju
  • Poziom 17  
    To zobacz dokąd idzie ta rurka - wtedy pomyślimy jak ja zagospodarować...
  • Poziom 11  
    Mam odkręcić pokrywę od zaworów ??... bo tak ona właśnie sie kończy a tek koniec co palcem jest wskazany nie wiem gdzie idzie bo jest dość krótki wiec sięgnie pewnie tylko do założonego gaźnika .
  • Poziom 17  
    Jeśli ta rurka idzie do silnika to pewnie odma i podłącza się ja do filtra powietrza
  • Poziom 11  
    Możliwe bo jest dość dużego przekroju a właśnie byłem zobaczyć i w obudowie filtra powietrza jest miejsce na wsuniecie tego przewodu... nie wziąłem tego pod uwagę ;p...
    Powiedz czy ma to jakiś wpływ na odpalenie ??musi być filtr założony czy mogę bez obaw próbować odpalić bez filtra powietrza ??
  • Poziom 25  
    Motojuza co ty za herezje opowiadasz??Chyba nie miałeś do czynienia z japońskimi motocyklami..
    Aropce, słuchaj:
    środkowy króciec zespołu gaźnikow (są tam 4 gaźniki) zaznaczony zieloną strzałką to dopływ paliwa do gaźników-tu podłącz wężyk od kranika, ten dolotowy powinien być większej srednicy. Kranik jest typu podciśnieniowego, tzn paliwo w pozycji ON i RES będzie z niego wypływało tylko wtedy gdy ten drugi wężyk (cieńszy) będzie podłączony do źrodla podciśnienia-w tym przypadku pod króciec ssący pracującego silnika (musisz przyjrzeć się króćcom ssącym-przeważnie drugi ma miejsce na wężyk) . Możesz na próbę zassać ustami powietrze poprzez ten wężyk, wtedy kranik otworzy wypływ paliwa. Trzecia pozycja kranika PRI służy do zalania gaźników paliwem, np po ich czyszczeniu-w tej pozycji paliwo wypływa z kranika cały czas, niezależnie od podciśnienia w cienkim wężyku.
    Te dwa króćce zaznaczone na czerwono to odpowietrzenie komór pływakowych-zakłada się na nie wężyki i wypuszcza wolno gdzies w dół w tył motocykla.
    Jeśli chodzi o drugie zdjęcie-to wężyk odpowietrzenia silnika, tzw odma-podłączasz go pod airbox (tzn obudowę filtra powietrza)
    A tak w ogóle ściągnij sobie serwisówkę, tam dowiesz się wiele o motocyklu. W razie dalszych pytań postaram się pomóc
  • Poziom 32  
    Ot i cyborg mnie ubiegł ,aropce zrób jak pisze cyborg tylko nie zapomnij o założeniu podciśnień najpierw na PRI, zalej gaźniki i odpal, potem na ON lub RES jak mało paliwa a Motojuza do szkoły :D ,powodzenia
  • Poziom 11  
    Dziękuję cyber39 za zainteresowanie...
    Niestety dziś już nic nie zrobię bo się ściemnia więc jutro dam znać co poczyniłem...
    Niestety nie ma miejsca na przewód podciśnieniowy w króćcu dolotowym (rozumiem że miedzy cylindrami a gaźnikiem chyba ze z cylindra wychodzi miejsce na przewód podciśnieniowy i tego nie zauważyłem )
    cyborg39 powiedz mi jeszcze:
    1. czy filtr powietrza jest potrzebny do odpalenia?
    2. czy muszę zalać gaźniki i odpalić przez bak czy mogę poprzez przewody nalać paliwa bezpośrednio do gaźnika tym wejściem na zielono zaznaczonym ?
    3.jest w baku jeszcze 3 miejsce na przewód który znajduje się w czujniku poziomu paliwa ... wiec brakuje przewodu by go podłączyć ?;/
    pozdrawiam;p
  • Poziom 32  
    ad1-nie
    ad2-nie możesz podać z oddzielnej bańki ale na zielonym wejściu.
    ad3- to pewnie podciśnienie z dolotu .
  • Poziom 25  
    To moze dodam jeszcze cos od siebie:
    ad. 1- w zasadzie nie, ale motocykl bedzie się dławił przy większym dodaniu gazu
    ad. 2- tak jak wopor mowi-podaj paliwo z jakiejs butelki np
    ad. 3- to jest zapewne odpowietrzenie zbiornika paliwa, zaklada sie tam wezyk tak samo jak pod te krocce zaznaczone na czerwono w gaznikach
    P.S. Dopiero spojrzalem na trzecia fotke, to jest GS a nie GSX..
  • Poziom 11  
    Wszystko możliwe że GS, bo na tabliczce znamionowej jest napisane GS72, wiec nie wiedziałem jak dokładnie mam na to patrzeć.
    Co do wcześniejszej zagadki z wężykami, to znalazłem jednam miejsce na przewód podciśnienia w dolocie na 2 gaźniku zaraz przy króćcu ... nie zwróciłem na to miejsce uwagi...zwracam honor;p;p;p
    Zrobiłem panowie tak jak radziliście z ''butelki'' ale nastąpił problem bo chyba z gaźnika nie chce zassać paliwa jedynie motocykl ładnie zagada jak podleje mu pod świece strzykawkę benzyny i wtedy zacznie się wkręcać na obroty przez chwilę i zdechnie... do suchych gaźników wlałem około 250ml paliwa i zaworek się zamknął
    -mam pytanie teraz takie, czy miejsce na wężyk podciśnienia z dolotu ma być zamknięty, bo w końcu łapie lewe powietrze na ten cylinder ale z drugiej strony na 3 powinien odpalić i sobie radzić na wolnych obrotach. Może macie jakieś pomysły aby go odpalić. Przypominam że motocykl stał około 4-5 lat pod plandeką, pod wiatą i to nie u mnie, więc nie mam pojęcia co się z nim działo... skoro po strzykawce zagadał to wina leży pewnie po stronie gaźników (proszę mnie poprawić jeśli się mylę co do tej kwestii.
  • Poziom 25  
    Krociec ten do podcisnienia kranika zaslep oczywiscie (mozesz na niego zalozyc wezyk a w drugi koniec wezyka srubke). Gaźniki należy rozmontować i dokładnie wyczyścić (każdy po kolei) zwracając szczególną uwagę na układ biegu jałowego oraz ssania (tam są kanały i dysze o małych średnicach i najczęściej są zatkane). Na końcu sprawdz stan paliwa w komorach pływakowych (lub wysokość pływaków podpartych na zaworkach iglicowych), ewentualnie wyreguluj, ustaw śrubkę składu mieszanki wg serwisówki i motocykl powinien odpalić normalnie
  • Poziom 11  
    A w jaki sposób mogę zmierzyć poziom paliwa w komorze pływakowej czy jest prawidłowy...
    Jeśli rozkręcę gaźnik na części pierwsze to złożę go i ustawię bez pomocy jakiś specjalnych sprzętów takich jak wakometr czy cos takiego ??? wystarczą mi wkrętaki do przeczyszczenia ???
  • Poziom 25  
    Pojemnik do mycia, benzyna ekstrakcyjna, carbcleaner w sprayu, kompresor z pistoletem. Najlepiej poszukaj serwisowki, gazniki to bardzo wazny element w motocyklu japonskim (w zasadzie w kazdym ), wiec zrob to dokladnie. Wartosci wysokosci plywakow postaram sie znalezc wieczorem i napisac

    Niestety nie znalazłem wysokości pływaków dla twoich gaźników (GS-y mialy 2 rodzaje, mam tylko dla tych starszych). Sprawdz jakie masz wysokości i w razie gdyby były nie równe to ustaw wszędzie tak samo wg jednego, do odpalenia wystarczy a jak będzie w czasie pracy nie takie to zawsze możesz skorygować. Ustawienie śrubki składu mieszanki to 3,5 obrotu (musisz wkręcić do oporu-z czuciem- i potem wykręcić o 3,5 obrotu. Ewentualna korekcja po testach.
    Jak prawidłowo wykonasz czyszczenie to motocykl powinien odpalić.
    Jeszcze jedna rada-jak wykręcisz do czyszczenia tą śrubkę składu mieszanki, to pod nią jest sprężynka, potem podkładka stalowa i na końcu o-ring o rozmiarze 3x1 (do wyjęcia o-ringu zrob sobie malutki haczyk z cienkiego drutu-zapewne bedzie "wklejony" w otworze). O-ringi te najlepiej wymień na nowe żeby uniknąć problemów z regulacją gaźników
  • Poziom 11  
    Jeśli dostane tylko gdzieś takie o-rongi to będą nowe;p
    znalazłem fajna stronę na temat czyszczenia gaźników suzuki, regulacji i wiele innych cennych porad

    http://translate.googleusercontent.com/transl...in.htm&usg=ALkJrhju9W03iDNCMNWX9unZxF4-UIv9Fg

    Przepraszam Cyborg że zadaje takie beznadziejne pytania ale mam jeszcze jedno ;)
    Czy do czyszczenia mam cały zespół gaźników rozkręcić na 4 czy nie opłaca sie i lepiej w całości je czyścić ??
    A o-ringi oczywiście kupie nowe jeśli je tylko gdzieś dostanę

    Dziękuję chłopaki za rady ... mało mam praktyki jeśli chodzi o takie motocykle w końcu to nie to samo co WSK-a czy MZ-etka z którymi do tej pory sie bujałem hehe...
    Pozdrawiam;p
  • Poziom 25  
    Jak miałem kiedyś GS-a to tez dużo korzystałem z tej strony ;) Gaźnikow nie musisz rozdzielać, wystarczy że odkręcisz komory pływakowe i pokrywy przepustnic. Zwróć uwagę na stan membran gumowych i rób każdy gaźnik po kolei żeby nie pomieszać części
  • Poziom 11  
    Gaźniki wyczyszczone. Należało im sie czyszczenie ponieważ miały rdzawy syf w środku...membrany są ok nawet w miarę elastyczne jeszcze są ;p
    zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś, środek do gaźników bardzo dobrze sie spisał...Jednak tego małego o-ringu nie zmieniłem ponieważ juz były sklepy zamknięte jak to czyściłem ale myślę że wytrzyma... jak składałem na tym wkręcanym stożku tą sprężynkę i podkładkę to ten o-rong ciasno wszedł i trzymał wszystko wiem może będzie dobrze.
    Jutro będę je zakładał do motocykla i martwi mnie czy mieszanka bedzie dobrze ustawiona... zanim wykręciłem daną regulację dawki to wkręciłem ją do końca i wszystkie miały około 3 obroty +- .Jak myślisz dam rade uruchomić go chociaż żeby chodził nierówno ale żeby chodził ????
  • Poziom 25  
    Mysle ze odpalisz, a podczas eksploatacji dowiesz sie czy trzeba zrobic jakies korekty w ustawieniach. 3,5 obrotu to ustawienie fabryczne, czasami robi sie korekty pod konkretny egzemplarz (glownie zalezne od zuzycia silnika, gaznikow)
  • Poziom 11  
    Witam... Gaźnik już n miejscu uszczelniłem króćce silikonem silnikowym i teraz tak pierwsza próba nie powiodła się juz straciłem nadzieję że odpali ale za kolejnym razem z ciekawości zakryłem okno pierwszego gaźnika by zobaczyć czy zasysa powietrze i tak kilka razy przytkałem i co mnie zdziwiło zaskoczył, zakryłem 2 i lepiej wiec dorobiłem sobie klapkę na wszystkie i przy kręceniu zasłaniam i otwieram na zmianę aż załapie i wejdzie na obroty juz bez problemu ale jak nie dam mu dość gazu to zgaśnie. A podczas pracy bardzo pluje paliwem w stronę filtra powietrza... co mogę zrobić by odpalał bez klapki??? Zauważyłem że przepustnica sie otwiera ale tłok z iglicą nie unosi się bo nie ma ciśnienia by go podnieś... Filtra nie zakładałem, ssania też nie bo cały czas jest delikatnie wyciągnięte a paliwo podaję z butelki...
    Co mogę teraz zrobić by chodził chociaż na wolnych obrotach i bez tlapki na dolocie ???
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Musisz po pierwsze zalozyc airbox (obudowe filtra)-ma ona duze znaczenie, zachodza w niej zjawiska odbicia powietrza zasysanego do cylindrow. Po drugie zrob porzadek ze ssaniem-bez niego rowniez silnik nie odpali prawidlowo. Trzecia sprawa-jesli masz nieszczelne krocce to rowniez silnik nie bedzie prawidlowo pracowal, ani odpalal. Powiem ci ze uszczelnienie silikonem na dlugo nie wystarczy-u siebie mialem rowniez twarde, sparciale krocce i to bylo jednym z powodow sprzedazy motocykla-cena nowych kroccow jest niestety zaporowa, ok 300 zl/szt (o ile w ogole dostaniesz nowe do swojego modelu)
  • Poziom 11  
    Zależy mi by motocykl odpalił jak narazie później będe sie bawił w ulepszanie... ssanie założę ale zauważyłem że trochę jest cały czas wyciągnięte... Zaś w filtrze zlasowała sie ta gąbka którą był oklejony wkład wiec nie wiem czy bez tego mam założyć czy dorobić taka gąbkę.
    Zauważyłem jak zakrywałem doloty że dwa środkowe gaźniki plują paliwem na zewnątrz a dwa zewnętrzne nie... są całkiem suche robi to jaką różnice ???

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Już wszystkie gaźniki są mokre wiec jest ok po założeniu linki ssania chyba sie ''naprawiły''i teraz lepiej pracuje silnik-równiej ale nadal tylko przy ostrym gazowaniu i gaśnie po chwili;/ .
    Jutro będę dorabiał króćce z podobnego materiału i założę obudowę filtra zobaczymy czy coś sie zmieni...
  • Poziom 25  
    Jak to dorabial krocce? Przeciez ich nie da sie dorobic domowym sposobem..A co do wkladu filtrujacego-nalezaloby kupic nowy a nie dorabiac gabke, taki filtr musi miec wlasciwa przepustowosc..
  • Poziom 11  
    Mam pewien pomysł właśnie jak dorobić te króćce tanim sposobem a czy się patent sprawdzi to sie okaże jeśli nie to będę myślał o zakupie gotowych ale oby nie skoro mam tyle zapłacić za takie pierdółki...Wkład filtra jednak chyba kupie... nie jest taki drogi jak myślałem...Niestety dziś z racji świąt nie mogłem znaleźć materiału na króćce wiec muszę sie z tym wstrzymać na po świętach ;p
    Zauważyłem już wcześniej na bloku silnika że jest wytłoczone GS 850 i jakieś numery... wiec jest to 850 a nie 750 tak jak do tej pory myślałem????czy sie mylę ??
  • Poziom 25  
    Jeżeli tak jest na bloku to to zapewne jest 850, GS to byla cała seria blźniaczych silników, 850 była jednak napędzana kardanem a 750 łańcuchem-po tym też możesz rozpoznać
  • Poziom 11  
    Jest kardan więc jak mówisz jest to GS 850.
  • Poziom 11  
    Motocykl chodzi i to nawet całkiem ładnie. Wkręca sie na obroty i pracuje na wolnych obrotach o co najbardziej mi chodziło... Co go gaźnika to minimalnie mógłby
    być lepiej wyregulowany ale ja juz nie będę chyba tego zmieniał bo nie zabardzo wiem jak to wyregulować.
    Miałeś rację z tym filtrem wystarczyło założyć kompletny filter i nie ten motor...króciec dorobiłem tak jak mówiłem choć nie wiem ile casu wytrzymają ale myslę że się trochę pojeździ a kosztowało mnie to 6zł i materiału mam jeszcze na co najmniej 4 ;p;p ciężko było założyć cały filter z braku miejsca ale udało sie...
    teraz muszę cały układ hamulcowy wyczyścić i uruchomić bo trochę się zapiekł...
    Cyborg jesteś wielki bardzo mi pomogłeś ... sam bym nadal stał w miejscu bez żadnego postępu
    Dzięki Cuborg39
    pozdrawiam...