Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki gsxr 750 cieknący gaźnik, przerywacz kierunkowskazów, łańcuch.

20 Kwi 2012 00:14 3927 11
  • Poziom 9  
    Witam, mam dość spory problem.

    Co zrobiłem = W zimie z kolegą wyjąłem gaźnik w celu wyczyszczenia go (rok 1987, pomyślałem że wypadałoby). Złożyliśmy wszystko tak jak trzeba bo kolega jest mechanikiem od samochodów więc kojarzy o co chodzi. W międzyczasie zakupiłem nowe filtry powietrza, stożkowe. Wyjąłem komorę filtru powietrza, wraz z filtrem prowadzącą do gaźników i zastąpiłem je gaźnikami.

    Problem = Przy postoju silnik chodzi elegancko (wiadomo synchro trzeba zrobić jeszcze). Ale gdy zwiększę obroty do 7-10tys. to już przerywa "tak jakby za dużo miał tego powietrza" - tak mówił ten mój kolega.

    Pytanie = Czy to może być wina gaźnika czy może coś nie tak z kablami zapłonowymi, świecami? (nie chce grzebać przy następnym jak nie będę pewny czy to nie wina gaźników.

    Proszę o wszelkie rady (ale tylko tych co się naprawdę znają!)

    troche zdjęć z czyszczenia i nowe filtry photobucket.com/albums/w431/i6or/suzuki
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Wyrzuć te filtry daleko za siebie i zamontuj fabryczną obudowę filtra powietrza i fabryczny nowy filtr. Serwis gaźników nie polega tylko na ich wymyciu. Gaźniki motocykla wymagają regulacji, elementów, które podlegają regulacji jest kilka i nie da się dokonać tego poprawnie bez odpowiedniego sprzętu, którego koszt przewyższa wartość Twojego motocykla. Dodatkowo należy zweryfikować ich stan pod kątem zużycia.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Za cenę tych pseudo filtrów kupiłbyś oryginalny wkład do airboxu który zapewnia odpowiednia wartość podciśnienia w gaźnikach, czystość powietrza i było by ok.
    Jesli już coś kombinować w celu zwiększenia mocy to zakup wkładu K&N i zestawu Dynajet. W zależności od rodzaju tuningu mamy kilka wersji -stage 1,2,3 zestawu. W skład zestawu wchodzą poza filtrem K&N dysze główne, sprężyny przepustnic podciśnieniowych i nowe iglice. podejrzewam ze ceny zestawu Dynajet jest poza twoja możliwością finansową więc wróć do oryginalnego wkładu filtra np Hiflo, Champion itp. i pojedź na regulację składu mieszanki i synchronizacje gaźników do dobrego serwisu motocyklowego. Mechaników samochodowych goń od moto z daleka bo w większości przypadków więcej zrobią złego niż dobrego.
    Poza tym ściągnij z netu serwisowke do swojego moto, tam będziesz miał podstawowe nastawy regulacyjne gaźników, wielkość dysz, poziom paliwa w komorach pływakowych itd.
    W czasie serwisu gaźników poza samym myciem, sprawdza się wszystkie uszczelnienia. Jesli zaworki iglicowe pływaków maja odciśnięty okrąg w gumce to nadają się do wymiany. Dodatkowo wymienia się oringi uszczelniające gniazda zaworków w korpusach gaźników.
    Oringi kupisz tanio w sklepach z częściami do maszyn rolniczych, zaworki, uszczelki itp w Larssonie, Klasie, Intercarsie i ASO Suzuki (ale cena powala).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Ok wszystko już gra, dzisiaj założyłem air boxa i śmiga extra - jak to olejak.

    Nie zgodziłbym się na stożki gdybym ich nie widział u niektórych użytkowników na youtube, jest tam mnóstwo motocykli ze stożkami przy gaźniku, dlatego pomyślałem że to nic złego.

    W każdym razie dzięki wszystkim za cenne informacje.

    A tak pytanie z innej beczki. Jak rozpoznać że zębatka jest już do wymiany?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Zestaw napędowy wymienia się w całości. Nie wymieniasz zębatki zdawczej bez wymiany łańcucha i zębatki na kole bo niema to sensu, całość zużywa się podobnie jeśli poszczególne elementy sa dobrych firm.
    Zestaw wymieniasz wtedy, gdy zęby na kołach łańcuchowych maja kształt zębów rekina, w łańcuchu są luźne tulejki, ogniwa maja luz, widać brak uszczelek w ogniwach, kończy się naciąg łańcucha (nie skracamy o ogniwo tylko wymiana) lub łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty.
    Łańcuchy dobrych firm to DID i RK. Reszty nie polecam.
    Zębatka zdawcza firmy Afam lub Sunstar, tył może być JT. JT na przód jest za słabe, może być konieczność wymiany zębatki kilka razy zanim łańcuch się skończy.
    Pamiętaj, że kupując tani zestaw zapłacisz potem dwa razy bo szybko padnie, możliwe że po 5000km będzie się nadawał do wymiany, a DID wytrzyma 20000-30000. Do motocykla tej pojemności i mocy nie wolno stosować łańcuchów łączonych zapinką. Łańcuch powinien być zakuty. Jesli nie jest zakuty fabrycznie, to w zestawie jest zakuwka do samodzielnego zakucia.
    Łańcuch trzeba systematycznie myć wyłącznie w nafcie (nigdy w benzynie czy ropie) lub specjalnym płynie do mycia łańcuchów. Potem po dokładnym oczyszczeniu i wytarciu należy go posmarować smarem do łańcuchów ( nie Towott'a czy innym podobnym) można smarować olejem przekładniowym np. hipolem za pomocą pędzelka. Potem nadmiar oleju czyścimy szmatą. Stosowanie odpowiednich środków ma na celu ochronę gumowych uszczelek w ogniwach łańcucha. Łańcuch serwisujemy co ok 1500km. Jesli jeździmy w deszczu to częściej.
  • Poziom 9  
    Otóż mam jeszcze problem z gaźnikiem, na postoju przez noc wyciekła z niego benzyna z przewodu pod gaźnikiem,
    FILM >>>
    Link


    2 sprawa to przerywacz kierunkowskazów który zakupiłem na allegro, nie wiem czy jest nie sprawny czy ja źle podłączyłem. Z motocykla mam 2 różne kable i a w przerywaczu 3 gniazda, i nie wiem czy zmostkować coś tam czy jak?


    Suzuki gsxr 750 cieknący gaźnik, przerywacz kierunkowskazów, łańcuch.


    3 sprawa to zdjęcie mojego napędu - czy zębatka jeszcze pojedzie ten sezon ?

    Suzuki gsxr 750 cieknący gaźnik, przerywacz kierunkowskazów, łańcuch.

    A do smarowania łańcucha używam ten preparat

    Suzuki gsxr 750 cieknący gaźnik, przerywacz kierunkowskazów, łańcuch.


    Przepraszam że tak wszystko w jednym poście ale dużo ludzi się tu zna na motorach i szukam pomocy, a że bida z nyndzą, to robię wszystko sam :)
  • Poziom 27  
    W gaźniku nie domyka się zaworek iglicowy.
    Przerywacz podłącz pod B i E, trzeci zostaw.
    Zębatka jeszcze spoko, ten sezon spokojnie pojeździsz.
  • Poziom 39  
    1. Dokręcić śrubę spustową, względnie wymienić oring na niej. Myślę że w tym gaźniku nie powinno być przelewu, ale jeżeli przelew posiada, to wówczas konieczne będzie odkręcenie pokrywy komory pływakowej na gaźnikach zamontowanych na silniku. Konieczny będzie dobry wkrętak krótki PH2, trochę siły i rozwagi, by nie uszkodzić łebków śrub. W dalszej kolejności pływak, zaworek iglicowy i poziom paliwa do kontroli.
    2. W przerywaczu do zacisku "E" podłączyć dodatkowo masę. Pozostałe przewody, zazwyczaj czarny do zacisku "B" (15 - zasilanie po stacyjce), szary do zacisku "L" (49 - przełącznik kierunkowskazów).
    3. Zębatka wygląda na dobrą, ale łańcuch ewidentnie smaru nie widział.
    4. Nie spotkałem się z tym preparatem. Sądzę że klon WD-40. Takie preparaty mogą spowodować pękanie oringów w łańcuchu, przez co łańcuch nadaje się na złom. Najtańsza opcja to mycie w nafcie oświetleniowej i smarowanie zwykłym Hipolem.
  • Poziom 9  
    Jeśli dokręcę śrubę spustową to czy nie spowoduje to jakiejś większej awarii ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    i6or napisał:
    Jeśli dokręcę śrubę spustową to czy nie spowoduje to jakiejś większej awarii ?


    Śrubę trzeba poluzować, podstawiając wcześniej jakiś pojemniczek i spuścić paliwo z tego gaźnika. Potem dopiero dokręcić z wyczuciem śrubę kluczykiem nasadowym , nie pamiętam 7 lub 8mm. Nie robić tego wkrętakiem bo łatwo uszkodzisz łeb śruby.

    Przelew gaźników jest połączony razem i powinien być wyprowadzony wężem pod silnik. Spełnia on też zadanie wyrównania ciśnienia pomiędzy komora pływakową a gardzielą gaźnika. Wyciek nie jest z przelewu.
  • Poziom 9  
    BANANvanDYK napisał:

    2. W przerywaczu do zacisku "E" podłączyć dodatkowo masę. Pozostałe przewody, zazwyczaj czarny do zacisku "B" (15 - zasilanie po stacyjce), szary do zacisku "L" (49 - przełącznik kierunkowskazów).


    E podłączyłem do " - " w akumulatorze a reszte do B i L i dupa.

    Dodam że jak złącze 2 kable bez przerywacza to kierunek świeci nieustannie.


    Z innej beczki: Jak wykryć że gaźniki są nie-zsynchronizowane ? Za dużo pali (20zł=27km) i jak jade stałą prędkością to przerywają delikatnie obroty i przy hamowaniu biegami paliwo nie jest spalane i strzela z rury ale tak cicho lecz wyczuwalnie.