Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

02 Maj 2012 19:35 22337 25
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie,

    Mam Mercedesa A-klasa w168 (1.7CDI). Chciałbym podłączyć do niego sterownik centralnego zamka z pilota. Jestem tam fabryczny c.z. ale otwierany tylko z kluczyka (pneumatyczna pompa).
    Zakupiłem już centralke (sterownik).
    Proszę o jakąś pomoc, sugestie, gdzie się wpiąć, jakich kabli szukać (kolory), gdzie wpiąć się pod kierunkowskazy itp.
    Wiem, że mogę oddać auto do warsztatu, który to zrobi ale chce miec satysfakcje ze zrobiłem to sam.

    Z góry dziękuję.
  • Poziom 42  
    To ogólnie proste i jeśli nie potrzebujesz wodotrysków z kierunkami to właściwie całe podłączenie ogranicza się do podłączenia kilku kabelków. Zasilanie oraz przewody od zamykania/otwierania. Piloty masz zaprogramowane?
  • Poziom 12  
    Tak mam. Kiedys juz montowalem w fiacie silowniki plus pilot ale to bylo dawno. Moze ktos montowal w tym mercedesie i mi napisze konkretnie gdzie szukac itp.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.
  • Poziom 12  
    W innych tematach czytalem ze nalezy rozkrecic plastik pod nogami pasazera i tam sa te kable. Jesli dobrze rozumiem to czarny i niebieski lacze z kablami od otwierania/zamykania z centralki tak ? Do czego mogą być mi potrzebne sygnały z krańcówek ?
  • Spec od Mercedesów
    Sygnały z krańcówek? Jak by Ci przyszło na myśl zamiast centralki do sterowania zamka założyć pełny alarm. Po prostu trochę alarmów do tego auta zakładałem i wszystko łączyło się za licznikiem.
    Pod nogami pasażera natomiast nic specjalnie ciekawego nie znajdziesz.
  • Poziom 12  
    czyli proponujesz rozkrecic licznik i tam dobrac sie do kabli ? Swoja droga jak to sie rozkreca ?
  • Spec od Mercedesów
    belzebuba napisał:
    Swoja droga jak to sie rozkreca ?

    Swą dwa rodzaje - nie wiem który masz. W pierwszym trzeba zdemontować plastik deski rozdzielczej pod licznikiem i pod nim są dwa blachowkręty mocujące "muszlę" osłaniającą licznik, nowszy typ ma takie niewielkie szparki pomiędzy muszlą a deską rozdzielczą (od strony kierowcy) i tam wystarczy wsadzić wąski śrubokręt żeby zwolnić zatrzaski.
    Na forum
    http://www.mercedes.auto.com.pl/forum/index.php?sid=a801528bd772f296904fd4f27314f05c
    jest dosyć rozbudowany dział A-klasy. Jest tam opis jak dojść do licznika w celu wymiany żaróweczek podświetlających.
  • Poziom 9  
    witam
    też mam zamiar zamontować centralny zamek
    czy i jak udało się wam to zamontować ?
    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Montaż centralnego zamka w każdym aucie przebiega podobnie.
    Przynajmniej od strony kierowcy montujesz siłownik master, a w pozostałych drzwiach wg uznania.
    Jest trochę przeciągania kabli (w zasadzie to zajmuje najwięcej czasu).
    Centralkę umieszczasz najlepiej gdzieś w skrzynce bezpieczników (czy gdzieś w mniej dostępnym i widocznym miejscu).
  • Poziom 9  
    witam
    tak ale a klasa ma pneumatyczny centralny zamek i to tylko trzeba podać sygnały na kompresor ale jakie ?
    pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    Model W-168 ma sterowanie dwoma minusami.
  • Poziom 8  
    Witam mam pytanie do Gerri
    jw
    "W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są. "

    czy wszystkie te przewody znajdę z tyłu licznika w tych 2 wtyczkach które wchodzą do licznika

    model mojego auta w168 1.7cdi 2004r
  • Poziom 8  
    Rozwiązanie mojego problemu z centralnym zamkiem . mercedes w168 wersja poliftowa rok 2004

    patrząc na tył licznika

    Z wtyczki po lewej stronie kabel kolor zielony z białym sygnał zamknięcia taki sam jak kabel wyłącznika na konsoli jedyna waga przyciskiem od zamykania można również otworzyć auto.

    wtyczka po prawej stronie kabel
    brązowo zielony -sygnał otwarcia (jest to krańcówka drzwi )
    czarno fioletowy, oraz czarno zielony (takie troszkę grubsze ) to kierunki
    stały plus to czerwony z brązowym
    masa do nadwozia

    W wersji poliftowej (moja Classic) próżno szukać sterowania niebieskiego oraz czarnego we wtyczce licznika w pinie 1n oraz 2n lewej wtyczki -puste piny w ten sposób trzeba było trochę pokombinować
  • Poziom 11  
    Witam

    Model samochodu A-Klasa w168 1998r
    Mam problem z podłączeniem kierunkowskazów, ze schematu w autodacie wynika że każdy kierunkowskaz jest zasilany z osobnego wyjścia. Gdzie należy się wpiąć by nie zasilać każdego kierunku osobno, a wykorzystać wyjścia dołożonej centralki "lewy kierunek" i "prawy kierunek". Gdy zasilam kierunkowskazy zgodnie z opisami w powyższych postach działa tylko jeden wybrany kierunkowskaz a nie np wszystkie prawe lub lewe.
  • Poziom 8  
    skori - czy próbowałeś odszukać we wtyczkach licznika kabli podających impuls który zapala kontrolkę kierunków właśnie na liczniku , Ja właśnie tak zrobiłem w swoim Mercedesie
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich, ja posiadam a klasę z 1999, zakupiłem uniwersalna centralkę ale nie wiem co jak. Próbowałem jak koledzy wcześniej pisali wpiąć sie pod licznik ale niestety niebydło mi sie. Wcześniej wspomniane kolory kabli nie reagowały na otwieranie lub zamykanie. Próbowałem podpiąć sie kablami z centralki w kolorach biały i biały/czarny. Chyba ze w a klasie trzeba jakoś inaczej podłączyć centralkę. Na zdjęciach centralka która zakupiłem. Z góry dziękuje za pomoc Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka
  • Poziom 15  
    Cześć !
    Ja znowu mam inny problem Nie mogę zakodować nadajnika z pilota do centralnego Zamka Robię trzema sposobami http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=165236
    i nic. Dioda w pilocie świecie, odbiornik podobno jest w liczniku Już zamontowałem drugi licznik i nic. Pompka działa. Mogę zamykać drzwi przeciekiem na desce.
    Piszecie o krańcówkach w drzwiach. Może jakaś nie działa i dlatego centralny się nie programuje.
    Ma ktoś pomysł >?
  • Spec od Mercedesów
    Pilot oryginalny czy kupiłeś na Allegro?
  • Spec od Mercedesów
    Zapomnij. Nie ma takiej opcji. Co innego "synchronizacja" - dla oryginalnego kluczyka który "wypadł" z ciągu oryginalnych 250 kodów, a co innego kluczyk z obcego auta, który ma zupełnie inny zestaw kodów w wewnętrznej pamięci.
    Mówiąc wprost - nie zakodujesz metodą synchronizacji pilota który pochodzi z innego auta.
  • Poziom 15  
    A jak to można zakodować Czy oprogramowanie diagnostyczna ma taką opcję ?
  • Spec od Mercedesów
    Opisane sposoby synchronizacji dotyczą kluczyków na podczerwień. Jeżeli masz W168 to tam jest kluczyk radiowy i synchronizacja przebiega zupełnie inaczej. Co nie zmienia faktu ze kluczyk jest nie z tego auta i nic z tym nie zrobisz - nawet z pomocą Star Diagnose
  • Poziom 15  
    to trudno podłącze dodatkowy sterownik centralnego zamka. Jeszcze spytam Który układ scalony w odbiorniku / zegarach / jest odbiornikiem i który w pilocie?
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie
    Od prawie 3 miesięcy użytkuje Mercedesa Vaneo 2001 rok. Mam w nim oto taki problem którego na forum nie znalazłem szukając wielokrotnie.
    Jadąc do osób zajmujących się alarmani, zamkami słyszę jedynie tylko nie A klasa bo tam jest masakra i nie podejmują wyzwania.
    Co się dzieje: auto po naciśnięciu przycisku na pilocie otwarcia lub zamknięcia: jedynie mruga kierunkami i zaplają się światła w środku bądź gasną jak są zapalone. Wniosek - sygnał dochodzi ale-
    Drzwi żadne nie zamykają się ani nie otwierają nawet z przycisku na konsoli. Centralny z klucza w drzwiach kierowcy zamyka/otwiera drzwi i bagażnik prawidłowo - nie działa sterowanie z pilota.
    Podmieniałem z innego vaneo praktycznie wszystko prócz przewodów (przycisk na konsoli, moduł immobilisera i moduł sterowania). Nic to nie zmienia. Efekt identyczny - mruga a nie zamyka/otwiera.
    Podłączenie pod SD wywala mi błąd Przewodu sterującego (zabezpieczenie, odbezpieczenie) Sprawdź przewód pod kątem przerwy.
    Pytanie skąd dokąd idzie dany przewód sterujący - jaki ma kolor i z której wiązki przewodów za deską. Licznik i wiązki widoczne na zdjęciach po rozebraniu.
    Dodam że nie mam pompki tylko centralny jest elektryczny.

    Z podpięcia SD auto też nie zamyka i nie otwiera pojazdu (sygnalizuje kierunkami i lampkami w środku ale nie zamyka/otwiera auta).

    Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

    Dodano po 8 [godziny] 57 [minuty]:

    Nie do końca pasuje mi ten licznik bo z SD wychodzi mi błąd poduszek a żarówka się nie świeci, inny też jest nr seryjny licznika niż ten podany po rozkodowniu a stronie https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB414700...odel=414700&group=54&subgroup=240&language=en

    Powinien być nr
    do A4144460021
    a ja mam:
    A1685404011

    Kolega ma diesla więc nie wkładam zegarów bo obrotomierz nie pasuje itd. Może tu jest coś nie tak??? Poprzedni właściciel nie do ogarnięcia - auto z komisu więc liczę na Państwa ; )

    Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka
  • Poziom 2  
    Witam.Mam w168 2002 rok 1,9 benzyna zalorzylem dodatkowy sterownik zamka firmy bloker wszystko dziala tylko dlaczego przyciskiem zamykania moge otworzyc auto i na odwrót