Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

belzebuba 02 Maj 2012 19:35 18845 23
  • #1 02 Maj 2012 19:35
    belzebuba
    Poziom 12  

    Witam serdecznie,

    Mam Mercedesa A-klasa w168 (1.7CDI). Chciałbym podłączyć do niego sterownik centralnego zamka z pilota. Jestem tam fabryczny c.z. ale otwierany tylko z kluczyka (pneumatyczna pompa).
    Zakupiłem już centralke (sterownik).
    Proszę o jakąś pomoc, sugestie, gdzie się wpiąć, jakich kabli szukać (kolory), gdzie wpiąć się pod kierunkowskazy itp.
    Wiem, że mogę oddać auto do warsztatu, który to zrobi ale chce miec satysfakcje ze zrobiłem to sam.

    Z góry dziękuję.

    5 23
  • #2 02 Maj 2012 20:01
    11111olo
    Poziom 43  

    To ogólnie proste i jeśli nie potrzebujesz wodotrysków z kierunkami to właściwie całe podłączenie ogranicza się do podłączenia kilku kabelków. Zasilanie oraz przewody od zamykania/otwierania. Piloty masz zaprogramowane?

    0
  • #3 02 Maj 2012 20:07
    belzebuba
    Poziom 12  

    Tak mam. Kiedys juz montowalem w fiacie silowniki plus pilot ale to bylo dawno. Moze ktos montowal w tym mercedesie i mi napisze konkretnie gdzie szukac itp.

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Maj 2012 21:30
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.

    0
  • #5 02 Maj 2012 22:52
    belzebuba
    Poziom 12  

    W innych tematach czytalem ze nalezy rozkrecic plastik pod nogami pasazera i tam sa te kable. Jesli dobrze rozumiem to czarny i niebieski lacze z kablami od otwierania/zamykania z centralki tak ? Do czego mogą być mi potrzebne sygnały z krańcówek ?

    2
  • #6 02 Maj 2012 23:13
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Sygnały z krańcówek? Jak by Ci przyszło na myśl zamiast centralki do sterowania zamka założyć pełny alarm. Po prostu trochę alarmów do tego auta zakładałem i wszystko łączyło się za licznikiem.
    Pod nogami pasażera natomiast nic specjalnie ciekawego nie znajdziesz.

    2
  • #7 02 Maj 2012 23:24
    belzebuba
    Poziom 12  

    czyli proponujesz rozkrecic licznik i tam dobrac sie do kabli ? Swoja droga jak to sie rozkreca ?

    0
  • #8 03 Maj 2012 08:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    belzebuba napisał:
    Swoja droga jak to sie rozkreca ?

    Swą dwa rodzaje - nie wiem który masz. W pierwszym trzeba zdemontować plastik deski rozdzielczej pod licznikiem i pod nim są dwa blachowkręty mocujące "muszlę" osłaniającą licznik, nowszy typ ma takie niewielkie szparki pomiędzy muszlą a deską rozdzielczą (od strony kierowcy) i tam wystarczy wsadzić wąski śrubokręt żeby zwolnić zatrzaski.
    Na forum
    http://www.mercedes.auto.com.pl/forum/index.php?sid=a801528bd772f296904fd4f27314f05c
    jest dosyć rozbudowany dział A-klasy. Jest tam opis jak dojść do licznika w celu wymiany żaróweczek podświetlających.

    0
  • #9 12 Gru 2013 20:23
    soltek225
    Poziom 8  

    witam
    też mam zamiar zamontować centralny zamek
    czy i jak udało się wam to zamontować ?
    pozdrawiam

    1
  • #10 12 Gru 2013 21:43
    11111olo
    Poziom 43  

    Montaż centralnego zamka w każdym aucie przebiega podobnie.
    Przynajmniej od strony kierowcy montujesz siłownik master, a w pozostałych drzwiach wg uznania.
    Jest trochę przeciągania kabli (w zasadzie to zajmuje najwięcej czasu).
    Centralkę umieszczasz najlepiej gdzieś w skrzynce bezpieczników (czy gdzieś w mniej dostępnym i widocznym miejscu).

    3
  • #11 13 Gru 2013 07:42
    soltek225
    Poziom 8  

    witam
    tak ale a klasa ma pneumatyczny centralny zamek i to tylko trzeba podać sygnały na kompresor ale jakie ?
    pozdrawiam

    3
  • #12 13 Gru 2013 07:52
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Model W-168 ma sterowanie dwoma minusami.

    4
  • #13 01 Sty 2014 18:24
    konrad_biala
    Poziom 7  

    Witam mam pytanie do Gerri
    jw
    "W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są. "

    czy wszystkie te przewody znajdę z tyłu licznika w tych 2 wtyczkach które wchodzą do licznika

    model mojego auta w168 1.7cdi 2004r

    2
  • #14 11 Sty 2014 13:23
    konrad_biala
    Poziom 7  

    Rozwiązanie mojego problemu z centralnym zamkiem . mercedes w168 wersja poliftowa rok 2004

    patrząc na tył licznika

    Z wtyczki po lewej stronie kabel kolor zielony z białym sygnał zamknięcia taki sam jak kabel wyłącznika na konsoli jedyna waga przyciskiem od zamykania można również otworzyć auto.

    wtyczka po prawej stronie kabel
    brązowo zielony -sygnał otwarcia (jest to krańcówka drzwi )
    czarno fioletowy, oraz czarno zielony (takie troszkę grubsze ) to kierunki
    stały plus to czerwony z brązowym
    masa do nadwozia

    W wersji poliftowej (moja Classic) próżno szukać sterowania niebieskiego oraz czarnego we wtyczce licznika w pinie 1n oraz 2n lewej wtyczki -puste piny w ten sposób trzeba było trochę pokombinować

    2
  • #15 27 Lut 2014 17:16
    skori
    Poziom 11  

    Witam

    Model samochodu A-Klasa w168 1998r
    Mam problem z podłączeniem kierunkowskazów, ze schematu w autodacie wynika że każdy kierunkowskaz jest zasilany z osobnego wyjścia. Gdzie należy się wpiąć by nie zasilać każdego kierunku osobno, a wykorzystać wyjścia dołożonej centralki "lewy kierunek" i "prawy kierunek". Gdy zasilam kierunkowskazy zgodnie z opisami w powyższych postach działa tylko jeden wybrany kierunkowskaz a nie np wszystkie prawe lub lewe.

    2
  • #16 27 Lut 2014 20:49
    konrad_biala
    Poziom 7  

    skori - czy próbowałeś odszukać we wtyczkach licznika kabli podających impuls który zapala kontrolkę kierunków właśnie na liczniku , Ja właśnie tak zrobiłem w swoim Mercedesie

    0
  • #17 03 Gru 2015 16:57
    studencik231
    Poziom 1  

    Witam wszystkich, ja posiadam a klasę z 1999, zakupiłem uniwersalna centralkę ale nie wiem co jak. Próbowałem jak koledzy wcześniej pisali wpiąć sie pod licznik ale niestety niebydło mi sie. Wcześniej wspomniane kolory kabli nie reagowały na otwieranie lub zamykanie. Próbowałem podpiąć sie kablami z centralki w kolorach biały i biały/czarny. Chyba ze w a klasie trzeba jakoś inaczej podłączyć centralkę. Na zdjęciach centralka która zakupiłem. Z góry dziękuje za pomoc Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

    2
  • #18 23 Lis 2017 17:09
    robo1973
    Poziom 14  

    Cześć !
    Ja znowu mam inny problem Nie mogę zakodować nadajnika z pilota do centralnego Zamka Robię trzema sposobami http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=165236
    i nic. Dioda w pilocie świecie, odbiornik podobno jest w liczniku Już zamontowałem drugi licznik i nic. Pompka działa. Mogę zamykać drzwi przeciekiem na desce.
    Piszecie o krańcówkach w drzwiach. Może jakaś nie działa i dlatego centralny się nie programuje.
    Ma ktoś pomysł >?

    0
  • #19 23 Lis 2017 20:16
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pilot oryginalny czy kupiłeś na Allegro?

    0
  • #21 23 Lis 2017 21:46
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Zapomnij. Nie ma takiej opcji. Co innego "synchronizacja" - dla oryginalnego kluczyka który "wypadł" z ciągu oryginalnych 250 kodów, a co innego kluczyk z obcego auta, który ma zupełnie inny zestaw kodów w wewnętrznej pamięci.
    Mówiąc wprost - nie zakodujesz metodą synchronizacji pilota który pochodzi z innego auta.

    0
  • #22 24 Lis 2017 07:18
    robo1973
    Poziom 14  

    A jak to można zakodować Czy oprogramowanie diagnostyczna ma taką opcję ?

    0
  • #23 24 Lis 2017 07:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Opisane sposoby synchronizacji dotyczą kluczyków na podczerwień. Jeżeli masz W168 to tam jest kluczyk radiowy i synchronizacja przebiega zupełnie inaczej. Co nie zmienia faktu ze kluczyk jest nie z tego auta i nic z tym nie zrobisz - nawet z pomocą Star Diagnose

    0
  • #24 24 Lis 2017 11:48
    robo1973
    Poziom 14  

    to trudno podłącze dodatkowy sterownik centralnego zamka. Jeszcze spytam Który układ scalony w odbiorniku / zegarach / jest odbiornikiem i który w pilocie?

    0
  Szukaj w 5mln produktów