Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

belzebuba 02 May 2012 19:35 29831 34
Optex
  • #1
    belzebuba
    Level 12  
    Witam serdecznie,

    Mam Mercedesa A-klasa w168 (1.7CDI). Chciałbym podłączyć do niego sterownik centralnego zamka z pilota. Jestem tam fabryczny c.z. ale otwierany tylko z kluczyka (pneumatyczna pompa).
    Zakupiłem już centralke (sterownik).
    Proszę o jakąś pomoc, sugestie, gdzie się wpiąć, jakich kabli szukać (kolory), gdzie wpiąć się pod kierunkowskazy itp.
    Wiem, że mogę oddać auto do warsztatu, który to zrobi ale chce miec satysfakcje ze zrobiłem to sam.

    Z góry dziękuję.
  • Optex
  • #2
    11111olo
    Level 42  
    To ogólnie proste i jeśli nie potrzebujesz wodotrysków z kierunkami to właściwie całe podłączenie ogranicza się do podłączenia kilku kabelków. Zasilanie oraz przewody od zamykania/otwierania. Piloty masz zaprogramowane?
  • Optex
  • #3
    belzebuba
    Level 12  
    Tak mam. Kiedys juz montowalem w fiacie silowniki plus pilot ale to bylo dawno. Moze ktos montowal w tym mercedesie i mi napisze konkretnie gdzie szukac itp.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.
  • #5
    belzebuba
    Level 12  
    W innych tematach czytalem ze nalezy rozkrecic plastik pod nogami pasazera i tam sa te kable. Jesli dobrze rozumiem to czarny i niebieski lacze z kablami od otwierania/zamykania z centralki tak ? Do czego mogą być mi potrzebne sygnały z krańcówek ?
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Sygnały z krańcówek? Jak by Ci przyszło na myśl zamiast centralki do sterowania zamka założyć pełny alarm. Po prostu trochę alarmów do tego auta zakładałem i wszystko łączyło się za licznikiem.
    Pod nogami pasażera natomiast nic specjalnie ciekawego nie znajdziesz.
  • #7
    belzebuba
    Level 12  
    czyli proponujesz rozkrecic licznik i tam dobrac sie do kabli ? Swoja droga jak to sie rozkreca ?
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    belzebuba wrote:
    Swoja droga jak to sie rozkreca ?

    Swą dwa rodzaje - nie wiem który masz. W pierwszym trzeba zdemontować plastik deski rozdzielczej pod licznikiem i pod nim są dwa blachowkręty mocujące "muszlę" osłaniającą licznik, nowszy typ ma takie niewielkie szparki pomiędzy muszlą a deską rozdzielczą (od strony kierowcy) i tam wystarczy wsadzić wąski śrubokręt żeby zwolnić zatrzaski.
    Na forum
    http://www.mercedes.auto.com.pl/forum/index.php?sid=a801528bd772f296904fd4f27314f05c
    jest dosyć rozbudowany dział A-klasy. Jest tam opis jak dojść do licznika w celu wymiany żaróweczek podświetlających.
  • #9
    soltek225
    Level 10  
    witam
    też mam zamiar zamontować centralny zamek
    czy i jak udało się wam to zamontować ?
    pozdrawiam
  • #10
    11111olo
    Level 42  
    Montaż centralnego zamka w każdym aucie przebiega podobnie.
    Przynajmniej od strony kierowcy montujesz siłownik master, a w pozostałych drzwiach wg uznania.
    Jest trochę przeciągania kabli (w zasadzie to zajmuje najwięcej czasu).
    Centralkę umieszczasz najlepiej gdzieś w skrzynce bezpieczników (czy gdzieś w mniej dostępnym i widocznym miejscu).
  • #11
    soltek225
    Level 10  
    witam
    tak ale a klasa ma pneumatyczny centralny zamek i to tylko trzeba podać sygnały na kompresor ale jakie ?
    pozdrawiam
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Model W-168 ma sterowanie dwoma minusami.
  • #13
    konrad_biala
    Level 9  
    Witam mam pytanie do Gerri
    jw
    "W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem.
    Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są. "

    czy wszystkie te przewody znajdę z tyłu licznika w tych 2 wtyczkach które wchodzą do licznika

    model mojego auta w168 1.7cdi 2004r
  • #14
    konrad_biala
    Level 9  
    Rozwiązanie mojego problemu z centralnym zamkiem . mercedes w168 wersja poliftowa rok 2004

    patrząc na tył licznika

    Z wtyczki po lewej stronie kabel kolor zielony z białym sygnał zamknięcia taki sam jak kabel wyłącznika na konsoli jedyna waga przyciskiem od zamykania można również otworzyć auto.

    wtyczka po prawej stronie kabel
    brązowo zielony -sygnał otwarcia (jest to krańcówka drzwi )
    czarno fioletowy, oraz czarno zielony (takie troszkę grubsze ) to kierunki
    stały plus to czerwony z brązowym
    masa do nadwozia

    W wersji poliftowej (moja Classic) próżno szukać sterowania niebieskiego oraz czarnego we wtyczce licznika w pinie 1n oraz 2n lewej wtyczki -puste piny w ten sposób trzeba było trochę pokombinować
  • #15
    skori
    Level 11  
    Witam

    Model samochodu A-Klasa w168 1998r
    Mam problem z podłączeniem kierunkowskazów, ze schematu w autodacie wynika że każdy kierunkowskaz jest zasilany z osobnego wyjścia. Gdzie należy się wpiąć by nie zasilać każdego kierunku osobno, a wykorzystać wyjścia dołożonej centralki "lewy kierunek" i "prawy kierunek". Gdy zasilam kierunkowskazy zgodnie z opisami w powyższych postach działa tylko jeden wybrany kierunkowskaz a nie np wszystkie prawe lub lewe.
  • #16
    konrad_biala
    Level 9  
    skori - czy próbowałeś odszukać we wtyczkach licznika kabli podających impuls który zapala kontrolkę kierunków właśnie na liczniku , Ja właśnie tak zrobiłem w swoim Mercedesie
  • #17
    studencik231
    Level 1  
    Witam wszystkich, ja posiadam a klasę z 1999, zakupiłem uniwersalna centralkę ale nie wiem co jak. Próbowałem jak koledzy wcześniej pisali wpiąć sie pod licznik ale niestety niebydło mi sie. Wcześniej wspomniane kolory kabli nie reagowały na otwieranie lub zamykanie. Próbowałem podpiąć sie kablami z centralki w kolorach biały i biały/czarny. Chyba ze w a klasie trzeba jakoś inaczej podłączyć centralkę. Na zdjęciach centralka która zakupiłem. Z góry dziękuje za pomoc Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka
  • #18
    robo1973
    Level 15  
    Cześć !
    Ja znowu mam inny problem Nie mogę zakodować nadajnika z pilota do centralnego Zamka Robię trzema sposobami http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=165236
    i nic. Dioda w pilocie świecie, odbiornik podobno jest w liczniku Już zamontowałem drugi licznik i nic. Pompka działa. Mogę zamykać drzwi przeciekiem na desce.
    Piszecie o krańcówkach w drzwiach. Może jakaś nie działa i dlatego centralny się nie programuje.
    Ma ktoś pomysł >?
  • #19
    Gerri
    Mercedes specialist
    Pilot oryginalny czy kupiłeś na Allegro?
  • #21
    Gerri
    Mercedes specialist
    Zapomnij. Nie ma takiej opcji. Co innego "synchronizacja" - dla oryginalnego kluczyka który "wypadł" z ciągu oryginalnych 250 kodów, a co innego kluczyk z obcego auta, który ma zupełnie inny zestaw kodów w wewnętrznej pamięci.
    Mówiąc wprost - nie zakodujesz metodą synchronizacji pilota który pochodzi z innego auta.
  • #22
    robo1973
    Level 15  
    A jak to można zakodować Czy oprogramowanie diagnostyczna ma taką opcję ?
  • #23
    Gerri
    Mercedes specialist
    Opisane sposoby synchronizacji dotyczą kluczyków na podczerwień. Jeżeli masz W168 to tam jest kluczyk radiowy i synchronizacja przebiega zupełnie inaczej. Co nie zmienia faktu ze kluczyk jest nie z tego auta i nic z tym nie zrobisz - nawet z pomocą Star Diagnose
  • #24
    robo1973
    Level 15  
    to trudno podłącze dodatkowy sterownik centralnego zamka. Jeszcze spytam Który układ scalony w odbiorniku / zegarach / jest odbiornikiem i który w pilocie?
  • #25
    cygan_19
    Level 1  
    Witam serdecznie
    Od prawie 3 miesięcy użytkuje Mercedesa Vaneo 2001 rok. Mam w nim oto taki problem którego na forum nie znalazłem szukając wielokrotnie.
    Jadąc do osób zajmujących się alarmani, zamkami słyszę jedynie tylko nie A klasa bo tam jest masakra i nie podejmują wyzwania.
    Co się dzieje: auto po naciśnięciu przycisku na pilocie otwarcia lub zamknięcia: jedynie mruga kierunkami i zaplają się światła w środku bądź gasną jak są zapalone. Wniosek - sygnał dochodzi ale-
    Drzwi żadne nie zamykają się ani nie otwierają nawet z przycisku na konsoli. Centralny z klucza w drzwiach kierowcy zamyka/otwiera drzwi i bagażnik prawidłowo - nie działa sterowanie z pilota.
    Podmieniałem z innego vaneo praktycznie wszystko prócz przewodów (przycisk na konsoli, moduł immobilisera i moduł sterowania). Nic to nie zmienia. Efekt identyczny - mruga a nie zamyka/otwiera.
    Podłączenie pod SD wywala mi błąd Przewodu sterującego (zabezpieczenie, odbezpieczenie) Sprawdź przewód pod kątem przerwy.
    Pytanie skąd dokąd idzie dany przewód sterujący - jaki ma kolor i z której wiązki przewodów za deską. Licznik i wiązki widoczne na zdjęciach po rozebraniu.
    Dodam że nie mam pompki tylko centralny jest elektryczny.

    Z podpięcia SD auto też nie zamyka i nie otwiera pojazdu (sygnalizuje kierunkami i lampkami w środku ale nie zamyka/otwiera auta).

    Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

    Dodano po 8 [godziny] 57 [minuty]:

    Nie do końca pasuje mi ten licznik bo z SD wychodzi mi błąd poduszek a żarówka się nie świeci, inny też jest nr seryjny licznika niż ten podany po rozkodowniu a stronie https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB414700...odel=414700&group=54&subgroup=240&language=en

    Powinien być nr
    do A4144460021
    a ja mam:
    A1685404011

    Kolega ma diesla więc nie wkładam zegarów bo obrotomierz nie pasuje itd. Może tu jest coś nie tak??? Poprzedni właściciel nie do ogarnięcia - auto z komisu więc liczę na Państwa ; )

    Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka
  • #26
    zyzek1
    Level 2  
    Witam.Mam w168 2002 rok 1,9 benzyna zalorzylem dodatkowy sterownik zamka firmy bloker wszystko dziala tylko dlaczego przyciskiem zamykania moge otworzyc auto i na odwrót
  • #27
    labaj
    Level 10  
    Witam
    Proszę o pomoc bo już nie daję rady.
    Mam Mercedesa A-klasę 1,7 cdi w 168 rok 2000.
    Problem jest z otwieraniem samochodu z pilota. Zrobiło się tak po ulewie gdzie padało 2 dni.
    Wcześniej jak trochę popadało to też nie chciało działać otwieranie na pilota ale jak trochę słonko poświeciło to wszystko wracało do normy.
    Teraz niestety już nie wróciło.
    Oczywiści kluczykiem otworzę tylko drzwi kierowcy ale zaraz włącza się alarm i niestety auta nie mogę odpalić.
    Odłączyłem akumulator, myślałem może że po kilku godzinach jak postoi bez podłączenia to coś się naprawi, nic z tego, alarm wyje i wyje a pilot nadal nie działa.
    Mam 2 piloty i oba mrugają niebieską diodą więc wnioskuję że działają.
    Podejrzenie padło na pompkę pneumatyczną, która jest w bagażniku więc kupiłem drugą i podmieniłem, nic się nie zmieniło, później szukałem przekaźnika, po znalezieniu (jest on w komorze silnika) sprawdziłem go i jest dobry, nawet zrobiłem bajpas bo myślałem że brak jest wysterowania przekaźnika ale nic to nie daje.
    Gdzieś czytałem że sterownik jest za licznikiem, rozkręciłem i wyjąłem licznik i oprócz 2 wiązek przewodów nie znalazłem.
    Nie mam pojęcia co jeszcze mogę sprawdzić i co się stało.
    Co i w jakiej kolejności sprawdzać.
    Proszę o jakąś sugestię bo auto stoi, cały czas muszę odłączać akumulator żeby alarm nie wył i nie można go nawet odpalić.
  • #28
    Gerri
    Mercedes specialist
    labaj wrote:
    Mam 2 piloty i oba mrugają niebieską diodą
    Może zacznijmy od tego: to jest układ oryginalny czy dołożony? Jakoś sobie nie kojarzę, żeby oryginalne piloty świeciły na niebiesko. Na innym forum rozpisujesz się długo i ciekawie na ten temat, a dalej nie wiadomo na temat rzeczy podstawowych. Jak możesz zamieść zdjęcie tych pilotów.
  • #29
    labaj
    Level 10  
    Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka Mercedes A-klasa W168 - Montaż centralnego zamka

    Dzięki za zainteresowanie.
    Dodałem zdjęcia pilotów oczywiście nie są w oryginalnych obudowach ale diody świecą na niebiesko.
    Według vin układ powinien być oryginalny, ale na pewno coś było robione.
    Jeżeli chodzi o piloty to używany był pr5aktycznie jeden, ale na 100% sprawne były oba.
    Nadmienię że jak lekko popadało to też był problem z otwarciem samochodu ale jakoś to przechodziło, teraz po ulewach szlag go trafił całkowicie.
    Patrzyłem czy gdzieś nie jest mokro albo zalane, ale nic nie widać.
    może centralka po prostu padła.
    Z rzeczy które zauważyłem to to że przy pompce w bagażniku w oryginale są 3 przewody i sama pompka (silniczek) podłączony jest do płytki, a u mnie są 3 przewody do płytki ale do pompki (silniczka idą osobne przewody.
    Sprawdzałem silniczek podając 12V i działa, płytki samej od sterowania pompką nie umiem sprawdzić więc ją kupiłem i wymieniłem, co nic nie dało.
    Przyszło mi do głowy jeszcze po prostu odsunąć wykładzinę idącą wzdłuż auta (od tyłu do przodu i sprawdzić przewody jednocześnie dowiem się gdzie to cholerstwo całe idzie.
    Co o tym myślisz.
    Może trzeba kupić jakiś uniwersalny centralny zamek i wymienić? Tylko jaki.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dokładnie jest napisane w vin że 880 SYSTEM ZAMKÓW Z ODDZIAŁEM NA PODCZERWIEŃ.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przyszło mi do głowy to że podczerwieni gołym okiem nie widać a w moich pilotach światełko jest widoczne, tego nie rozumem.
  • #30
    Gerri
    Mercedes specialist
    A możesz jeszcze podać vin?