Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CORSA C 1.2 TWINPORT ODCZYT Z OPCOMA 2 RÓŻNE PRĘDKOŚCI SILNIKA

adrianCB 15 May 2012 19:52 5743 10
Eltrox Hurton
  • #1
    adrianCB
    Level 10  
    Witam serdecznie
    Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu nic nie zmienia... Dalej druga prędkość jest dwa razy większa i błędna tym samym. Drążę temat ponieważ Corsa raz pali od razu, a raz trzeba ją pokręcić parę sekund. A może i na to ktoś ma pomysł?
    Poza tym wskazanie z czujnika położenia dezaktywacji portu jest stałe i wynosi 4,5V. Nie zmienia się podczas testu. Czy ktoś wie w jakich granicach powinno oscylować. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Dodano po 59 [minuty]:

    Dołączam zrzut do pliku z OP-COMa

    Dane z bloków pomiarowych:

    Napięcie akumulatora,14.2 V
    Glówny przekaznik,Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.97 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.88 V
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.16 V
    Obliczona pozycja przepustnicy,6 %
    Położenie przepustnicy,Bieg jalowy


    Prędkość silnika,911 obr/min


    Pożądana prędkość jałowa,920 obr/min
    Przepływomierz powietrza,1.55 V
    Przepływomierz powietrza,13 kg/h
    Temperatura cieczy chłodzącej,3.55 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,21 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,3.47 V
    Temperatura powietrza wlotowego,22 °C
    Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.96 V
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),600 kPa
    Sensor zbiornika paliwa,0.94 V
    Sensor zbiornika paliwa,40 Mala predkosc
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
    Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
    B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
    B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),469 mV
    B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
    B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
    B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
    B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
    B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
    B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
    O2 Pętla sensora,Otwarte
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
    Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
    Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
    Pozostały stan oleju,127 %
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
    Status zapłonu,Zał 12V
    Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,6 %
    Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V


    Prędkość silnika,1 822 obr/min


    Czas wtrysku,5.4 ms
    Kat zwarcia styków,1.6 ms
    Kat wyprzedzenia zaplonu,-1.7 CA
    B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.4 mV
    Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
    Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
    Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
    Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
    Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
    Wzbogacenie siły,Nieaktywny
    Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
    Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
    Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,11
    Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
    Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
    Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
    BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
    Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
    BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
    Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay
  • Eltrox Hurton
  • #2
    mody1
    Level 16  
    jeden jest z wałka a drugi z wału dlatego dwukrotna różnica
  • Eltrox Hurton
  • #3
    adrianCB
    Level 10  
    Ale jak odłączę czujnik położenia wałka rozrządu to dalej jest to samo...

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Poza tym jak podłączyłem inną Corsę (też 1.2 16v ale bez twinportu) to w obu blokach prędkość silnika była taka sama.... Tylko nie wiem czy były różne rodzaje czujników, czy to komp głupieje i 2 razy większą prędkość podaje....
  • #4
    Makalon
    Level 16  
    Piszesz, że jedno pokazuje 750 drugie zaś 1500, które jest wał, a które wałek? jak jest na obrotomierzu?
    Jeżeli na obrotomierzu masz 1500 to wał też ma 1500, to wtedy wałek musi miec 750. W silniku czterosuwowym na jeden pełen cykl przypadają dwa obroty wału
  • #5
    adrianCB
    Level 10  
    Na obrotomierzu jest tak jak na pierwszym wskazaniu czyli np. 750, wiec jest ok. Bardziej mnie zastanawia właśnie interpretacja wyników z OP-COMa, dlaczego dwie różne wartości prędkości obrotowej? Myślę, że może to mieszać w kompie auta... Bo po podłączeniu pod profesjonalny tester nie chce wchodzić w poszczególne funkcje bo nie widzi wolnych obrotów silnika... również dostaje dwie sprzeczne informacje. Poza tym skoro te dwie prędkości pochodzą z dwóch różnych czujników, to dlaczego po odłączeniu czujnika wałka rozrządu nadal są obie? Może coś jeszcze liczy prędkość silnika?
  • #6
    Makalon
    Level 16  
    Jeżeli na obrotomierzu jest 750 to wałek powinien miec połowę tego.
    Pewnie alternator jeszcze mierzy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W tórym miejscu jest sterownik? Opel lubi wlożyc sterownik w najmniej odpowiednie(mała kolizja i po ecu) i odizolowane od warunków atmosferycznych miejsce. Sprawdz wiązkę do niego.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    adrianCB wrote:
    Kat zwarcia styków,1.6 ms

    Nie ma to jak zajebiste tłumaczenie w i tak już niedorobionym programie. :)
    A ten "profesjonalny tester" to jaki?

    Zrób taki zrzut ale na rozgrzanym silniku.
  • #8
    adrianCB
    Level 10  
    Witam
    Tej marki tego profesjonalnego nie znam, ale z zewnątrz identyczny z tym:
    http://allegro.pl/tester-diagnostyczny-launch-x431-master-swidnica-i2323494972.html

    Poniżej zrzut danych z rozgrzanego silnika podczas jazdy:


    Dane z bloków pomiarowych:

    Napięcie akumulatora,14.0 V
    Glówny przekaznik,Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),1.36 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.66 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,11 %
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Nieaktywny
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,1.09 V
    TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,3.92 V
    Obliczona pozycja przepustnicy,13 %
    Położenie przepustnicy,Obciaz. czesc.

    Prędkość silnika,2 286 obr/min

    Pożądana prędkość jałowa,730 obr/min
    Przepływomierz powietrza,2.12 V
    Przepływomierz powietrza,30 kg/h
    Temperatura cieczy chłodzącej,0.99 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,89 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,3.37 V
    Temperatura powietrza wlotowego,24 °C
    Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.04 V
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),660 kPa
    Sensor zbiornika paliwa,0.94 V
    Sensor zbiornika paliwa,40 Mala predkosc
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
    Prędkość pojazdu,42 km/h
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Aktywny
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),2.65 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
    Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
    B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
    B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),176 mV
    B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
    B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
    B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),706 mV
    B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Bogata
    B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
    B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
    O2 Pętla sensora,Zamknięte
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
    Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
    Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
    Pozostały stan oleju,127 %
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
    Status zapłonu,Zał 12V
    Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,12 %
    Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V

    Prędkość silnika,4 572 obr/min

    Czas wtrysku,5.1 ms
    Kat zwarcia styków,1.6 ms
    Kat wyprzedzenia zaplonu,29.6 CA
    B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),1.7 mV
    Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
    Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
    Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
    Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
    Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
    Wzbogacenie siły,Nieaktywny
    Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
    Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
    Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
    Puls prędkości pojazdu,Odebrane
    Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
    Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
    BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
    Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
    BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
    Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay


    Tutaj również dwie różne prędkości obrotowe...
    Jeśli chodzi o usytuowanie komputera to jest zaraz obok kolektora na wysokości głowicy. Złącza już obejrzałem, potraktowałem nawet kontakt-sprayem ale nic się nie zmieniło. Ani lepiej ani gorzej.
    Ciekawe czy te dwie różne prędkości obrotowe silnika, mogą wpływać na jego odpalanie (to że raz odpala ok, a raz trzeba pokręcić chwilę).
    Pozdrawiam i czekam na dalsze pomysły.
  • #9
    damdam

    Level 34  
    Aleś się uczepił tego parametru...jak czujnik wałka działa, to podaje rzeczywistą wartość, jak go odepniesz to podstawia wynik z dzielenia prędkości obrotowej wału/2...

    Weź ten profesjonalny tester, i patrz na parametr obrotów wału w momencie kiedy ciężko pali.
  • #10
    adrianCB
    Level 10  
    No tak ale skoro ten pierwszy wynik np. 750 obr/min to rzeczywista prędkość wału korbowego to wałki rozrządu mają w tym momencie po 375 obr/min. Więc skąd ta wartość 1500 obr/min??? To mnie zastanawia, skąd ona się bierze skoro silnik pracuje na wolnych obrotach.... Jeśli faktycznie alternator też liczy prędkość obrotową silnika, to zdejmę pasek wieloklinowy i zobaczę co wtedy komp pokazuje.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous