Witam serdecznie
Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu nic nie zmienia... Dalej druga prędkość jest dwa razy większa i błędna tym samym. Drążę temat ponieważ Corsa raz pali od razu, a raz trzeba ją pokręcić parę sekund. A może i na to ktoś ma pomysł?
Poza tym wskazanie z czujnika położenia dezaktywacji portu jest stałe i wynosi 4,5V. Nie zmienia się podczas testu. Czy ktoś wie w jakich granicach powinno oscylować. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
Dodano po 59 [minuty]:
Dołączam zrzut do pliku z OP-COMa
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.2 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.97 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.88 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.16 V
Obliczona pozycja przepustnicy,6 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,911 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,920 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.55 V
Przepływomierz powietrza,13 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,3.55 V
Temperatura cieczy chłodzącej,21 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.47 V
Temperatura powietrza wlotowego,22 °C
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.96 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),600 kPa
Sensor zbiornika paliwa,0.94 V
Sensor zbiornika paliwa,40 Mala predkosc
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),469 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
Pozostały stan oleju,127 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
Status zapłonu,Zał 12V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,6 %
Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V
Prędkość silnika,1 822 obr/min
Czas wtrysku,5.4 ms
Kat zwarcia styków,1.6 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,-1.7 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.4 mV
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,11
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay
Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu nic nie zmienia... Dalej druga prędkość jest dwa razy większa i błędna tym samym. Drążę temat ponieważ Corsa raz pali od razu, a raz trzeba ją pokręcić parę sekund. A może i na to ktoś ma pomysł?
Poza tym wskazanie z czujnika położenia dezaktywacji portu jest stałe i wynosi 4,5V. Nie zmienia się podczas testu. Czy ktoś wie w jakich granicach powinno oscylować. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
Dodano po 59 [minuty]:
Dołączam zrzut do pliku z OP-COMa
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.2 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.97 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.88 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.16 V
Obliczona pozycja przepustnicy,6 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,911 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,920 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.55 V
Przepływomierz powietrza,13 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,3.55 V
Temperatura cieczy chłodzącej,21 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.47 V
Temperatura powietrza wlotowego,22 °C
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.96 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),600 kPa
Sensor zbiornika paliwa,0.94 V
Sensor zbiornika paliwa,40 Mala predkosc
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),469 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
Pozostały stan oleju,127 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
Status zapłonu,Zał 12V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,6 %
Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V
Prędkość silnika,1 822 obr/min
Czas wtrysku,5.4 ms
Kat zwarcia styków,1.6 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,-1.7 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.4 mV
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,11
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay