logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Interkom na LM386L - problem z kondensatorami i trzaskami w słuchawkach

p4rtyz4nt 17 Maj 2012 19:43 2070 9
REKLAMA
  • #1 10907694
    p4rtyz4nt
    Poziom 10  
    Ocena: 5
    Witam. Jestem początkującym elektronikiem był mi potrzebny interkom do samochodu/motoru zbudowałem układ z liku:
    http://www.krzysztofg.elb.vectranet.pl/projekty/interkom.htm
    ale nie działa. problem polega na tym że w opisie jest podane ze potrzebuję kondensatorów 2.2mF a na schemacie 2.2uF(zastosowałem 2.2uF) idąc dalej zamiat kondensatorów C5 i C9 100mF użyłem 100nF. Problem polega na tym że jak podłączam łuchawki do mikrofonu to przy wtykaniu słyszę trzask. Natomiast jak podłączam słuchawki do słuchawek to nic nie słyszę układy lm3866l działają bo kupiłem 6szt i jest niemożliwe żeby były wszystkie popsute. Płytkę wykonałem termotransferem z pliku.

Interkom na LM386L - problem z kondensatorami i trzaskami w słuchawkach Interkom na LM386L - problem z kondensatorami i trzaskami w słuchawkach

jakby ktoś mógłby zaznaczyć mi na płytce co mam zmienić byłbym bardzo wdzięczny. Bo jest to też zaliczenie do szkoły.
  • REKLAMA
  • #2 10908000
    kaka0204
    Poziom 28  
    Ocena: 153
    p4rtyz4nt napisał:
    C5 i C9 100mF użyłem 100nF.

Spróbuj dać 100µF.
  • #3 10908135
    p4rtyz4nt
    Poziom 10  
    to coś może zmienić?
  • REKLAMA
  • #4 10908195
    kaka0204
    Poziom 28  
    Ocena: 153
    Wiele osób pisze, że 100µF to 100mF. Wymień i się przekonaj.
  • REKLAMA
  • #5 10908290
    p4rtyz4nt
    Poziom 10  
    Wymieniłem i nadal układ milczy. Gdy wkładam wtyk od słuchawek sprawnych w 100% do gniazda na mikrofon słyszę przy wkładaniu trzask. Natomiast jak podłączam wszystko ok, to układ w ogóle nie daje znaku życia, a miał być on na zaliczenie i do rajdówki. Brakuje mi już cierpliwości, żebym się znał troszkę bardziej...