Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rysunki złożeniowe - jak się tego nauczyć?

19 Maj 2012 21:06 2436 6
  • Poziom 8  
    Witam!

Co prawda zdaję sobie sprawę z faktu, że jest to forum głównie dla elektroników, ale jednocześnie wiem, że wypowiada się na nim bardzo szerokie grono osób ze znajomością różnych dziedzin techniki.

Moje pytanie dotyczy grafiki inżynierskiej - głównie tematu rysunków złożeniowych. Studiuję mechatronikę na pierwszym roku, a w programie znajduje się taki przedmiot jak GRI, który, chcąc nie chcąc, muszę zaliczyć. Jak się zapewne domyślacie, nie jest to niestety moja mocna strona.

Chciałbym zapytać, czy możecie polecić mi jakieś źródła nauki, może sposób podejścia do tematu? Najbardziej denerwuje mnie to, że nie spotkałem się z jakimś zbiorem reguł (na przykładach), który omawiałby kiedy coś wymiaruję tak, a kiedy tak - przez to zawsze w mojej pracy znajdują się błędy, bo okazuje się, że np. jakąś tam tulejkę toczy się tak a nie inaczej, co zmienia bazę wymiarową. I inne tego typu historie - osoby zorientowane w temacie zapewne wiedzą co mam na myśli.

Zaznaczam, że nie chodzi o zagadnienia typu przenikanie, a współpracujące, proste elementy (np. tuleja, płytka, koło pasowe itp.).

Mam nadzieję, że temat umieszczam w dobrym miejscu - jeśli tak nie jest, najmocniej przepraszam, nie mogłem się dopatrzeć działu bardziej zbliżonego do mojego problemu.
  • Poziom 14  
    Masz na myśli rysunki wykonawcze, do prawidłowego rysowania i wymiarowania potrzeba też trochę wiedzy czy doświadczenia z technologii maszyn itd. Zacznij od książki Rysunek Techniczny Maszynowy, Tadeusza Dobrzańskiego (dla technikum). Ale wierzyć mi się nie chce że nie podano Wam literatury na początku przedmiotu. W czytelni książek też pewnie nie brakuje...
  • Poziom 8