logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak opanować rysunki złożeniowe na studiach mechatroniki? Szukam źródeł nauki.

Przemulala 19 Maj 2012 21:06 3009 6
REKLAMA
  • #1 10914428
    Przemulala
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam!

Co prawda zdaję sobie sprawę z faktu, że jest to forum głównie dla elektroników, ale jednocześnie wiem, że wypowiada się na nim bardzo szerokie grono osób ze znajomością różnych dziedzin techniki.

Moje pytanie dotyczy grafiki inżynierskiej - głównie tematu rysunków złożeniowych. Studiuję mechatronikę na pierwszym roku, a w programie znajduje się taki przedmiot jak GRI, który, chcąc nie chcąc, muszę zaliczyć. Jak się zapewne domyślacie, nie jest to niestety moja mocna strona.

Chciałbym zapytać, czy możecie polecić mi jakieś źródła nauki, może sposób podejścia do tematu? Najbardziej denerwuje mnie to, że nie spotkałem się z jakimś zbiorem reguł (na przykładach), który omawiałby kiedy coś wymiaruję tak, a kiedy tak - przez to zawsze w mojej pracy znajdują się błędy, bo okazuje się, że np. jakąś tam tulejkę toczy się tak a nie inaczej, co zmienia bazę wymiarową. I inne tego typu historie - osoby zorientowane w temacie zapewne wiedzą co mam na myśli.

Zaznaczam, że nie chodzi o zagadnienia typu przenikanie, a współpracujące, proste elementy (np. tuleja, płytka, koło pasowe itp.).

Mam nadzieję, że temat umieszczam w dobrym miejscu - jeśli tak nie jest, najmocniej przepraszam, nie mogłem się dopatrzeć działu bardziej zbliżonego do mojego problemu.
  • REKLAMA
  • #2 10914572
    rochóń
    Poziom 15  
    Ocena: 11