Witam !
Mam problem z samochodem Suzuki Grand Vitara r.2002, silnik 2.0TD 8v HDI oznaczenie RHZ .
Do rzeczy.
Podczas próby gwałtownego - dynamicznego ruszenia z miejsca, gdy zdarzy mi się lekko "zaryć" np. podczas wskakiwania na drogę szybkiego ruchu, auto wyświetla kontrolkę engine check (lampke MIL). Obroty zaczynają same gwałtownie rosnąć i utrzymywać na poziomie 3000 bez naciskania pedału przyspieszenia potem auto przestaje szaleć ale nadal trzyma obroty rzędu 1100.
Nie dzieje się to podczas zwykłego powolnego ruszania. Kiedy podłączyłem ELM 327, pokazały się błędy:
P0220 - Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - usterka, oraz dwa niezidentyfikowane przez program P008C i P00CC.
Wg. danych z internetu dwa kolejne błędy oznaczają Obwód wtryskiwacza - usterka i Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka. Naprawdę sytuacja powoduje u mnie zbaranienie bo dzieje się tak tylko przy ruszaniu gwałtownym. Podczas łagodnego wykulania się nic się nie dzieje. Podczas jazdy po trasie także nic, można sobie autem szarpać tańczyć po pedale gazu i kontrolka się nie zapala. Naprawdę nie wiem od czego zacząć i jak powiązać ze sobą te 2 problemy które mają tak dziwny rezultat. Proszę o poradę od czego zacząć, albo co należy zrobić ?
Mam problem z samochodem Suzuki Grand Vitara r.2002, silnik 2.0TD 8v HDI oznaczenie RHZ .
Do rzeczy.
Podczas próby gwałtownego - dynamicznego ruszenia z miejsca, gdy zdarzy mi się lekko "zaryć" np. podczas wskakiwania na drogę szybkiego ruchu, auto wyświetla kontrolkę engine check (lampke MIL). Obroty zaczynają same gwałtownie rosnąć i utrzymywać na poziomie 3000 bez naciskania pedału przyspieszenia potem auto przestaje szaleć ale nadal trzyma obroty rzędu 1100.
Nie dzieje się to podczas zwykłego powolnego ruszania. Kiedy podłączyłem ELM 327, pokazały się błędy:
P0220 - Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - usterka, oraz dwa niezidentyfikowane przez program P008C i P00CC.
Wg. danych z internetu dwa kolejne błędy oznaczają Obwód wtryskiwacza - usterka i Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka. Naprawdę sytuacja powoduje u mnie zbaranienie bo dzieje się tak tylko przy ruszaniu gwałtownym. Podczas łagodnego wykulania się nic się nie dzieje. Podczas jazdy po trasie także nic, można sobie autem szarpać tańczyć po pedale gazu i kontrolka się nie zapala. Naprawdę nie wiem od czego zacząć i jak powiązać ze sobą te 2 problemy które mają tak dziwny rezultat. Proszę o poradę od czego zacząć, albo co należy zrobić ?