Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz BLOW ZR350A ADRENALINE 800W po podgłośnieniu zapala się Protection

21 Sie 2012 23:03 7131 11
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich!
    proszę o pomoc posiadam wzmacniacz (tak jak w temacie) BLOW adrenaline razem z skrzynią blow Adrenaline W-10 wszystko pięknie ładnie gra ale nagle gdy się podgłośni mocniej wzmacniacz przestaje grać i zapala się czerwona lampka "protection" wzmacniacz posiada:
    2x bezpiecznik 20A
    2 Wyjścia na głośniki 2x50W 4ohm
    1 wyjście na subwoofer 1x150w 4ohm
    proszę o pomoc może ktoś doradzi jak sobie z tym poradzić bo ja już rozkładam ręce :cry: :cry:
    dołączam schemat jak to jest podłączone Wzmacniacz BLOW ZR350A ADRENALINE 800W po podgłośnieniu zapala się Protection Wzmacniacz BLOW ZR350A ADRENALINE 800W po podgłośnieniu zapala się Protection Wzmacniacz BLOW ZR350A ADRENALINE 800W po podgłośnieniu zapala się Protection
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Witam,
    ralfik825 napisał:
    ale nagle gdy się podgłośni mocniej wzmacniacz przestaje grać i zapala się czerwona lampka "protection"

    Co nagle to po diable;) Przy takim pod głośnieniu pojawiają sie przestery i uruchamia sie wtedy zabezpieczenie przed DC na wyjściu, aby nie uszkodzić głośników. Rozwiązaniem problemu jest wolniejsze podgłaśnianie.
    pzdr.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    znaczy można pogłaśniać wolniej jest to samo ale dziwna rzeczą jest to ze jak silnik w samochodzie pracuje trzeba troszkę ściszyć bo zapali się protection jednak na postoju można posłuchać trochę głośniej a dało możne by się jakoś wyrzucić to zabezpieczenie z tamtad??albo coś poradzić na to
  • Poziom 18  
    A na 100% jesteś pewien że nie masz gdzieś przetartego przewodu do któregoś głośnika i nie ma zwarcia z masą ?
    Gdyby były dość mocne przestery, raczej głośniki by się pierwsze "wyłączyły" na stałe.
    Sprawdzone w praktyce :-)
  • Serwisant
    Problem jest w zasilaniu. Gdy napięcie spadnie poniżej progu ustawionego przez firmę to tak właśnie będzie. Zmień kable zasilające na porządne lub po prostu źródło zasilania.
  • Poziom 8  
    kable idą bardzo grube akumulator tez ma 900A myślałem żeby może dać kondensator do niego co o tym sadzicie chyba ze ktoś poradzi jak to odłączyć to zabezpieczenie
  • Poziom 38  
    ralfik825 napisał:
    myślałem żeby może dać kondensator do niego

    Oczywiście, przecież to on zapobiega spadkom napięcia.
  • Poziom 8  
    BILGO napisał:
    ralfik825 napisał:
    myślałem żeby może dać kondensator do niego

    Oczywiście, przecież to on zapobiega spadkom napięcia.

    a co jeżeli to nie pomoże to beda tylko na darmo wydane pieniądze lepiej jakby ktoś wiedział to te zabezpieczenie wyrzucić z tamtad
  • Poziom 18  
    Zostaw te zabezpieczenia w spokoju, bo se narobisz większych problemów.
    Szukaj przyczyny problemu, a nie likwiduj jego skutki.
    Przyłóż miernik do złącz wzmacniacza i pomierz napięcie, podczas postoju i pracy silnika, oraz z różnymi poziomami siły głosu.
  • Poziom 39  
    Nominalne napięcie pracy wzmacniacza to wbrew pozorom nie 12 a 14V.
    Pomiary na postoju i cienkich przewodach będą skutkowały protectem - ale to małe piwo...

    To że akumulator jest "z kombajnu" nie znaczy że jest w pełni sprawny.
    To że przewody są ze spawarki nie znaczy że mają dobry styk.

    Może zapala się protect nie od spadku napięcia tylko któryś głośnik made in china ma przypaloną cewkę... jeśli głośniki są tej samej klasy co wzmacniacz to najlepiej iść do cyganki może powie co jest źle .

    Realna moc tego cuda techniki to ok 200W.
  • Poziom 8  
    spróbuje zmierzyć prąd przy uruchomionym silniku i na postoju wtedy podzielę się wynikami

    Poprawione Szefie!
  • Poziom 8  
    dzwiedziu napisał:
    Zostaw te zabezpieczenia w spokoju, bo se narobisz większych problemów.
    Szukaj przyczyny problemu, a nie likwiduj jego skutki.
    Przyłóż miernik do złącz wzmacniacza i pomierz napięcie, podczas postoju i pracy silnika, oraz z różnymi poziomami siły głosu.

    przepraszam za nieobecność ale zrobiłem tak jak kolega wyżej napisał przy akumulatorze przy bassach napięcie spadało do 11,85V a przy wzmacniaczu do 10,5V pomogło zarobienie styków od nowa dziękuje za pomoc temat uważam za zamknięty