Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ile czasu serwis ma na naprawę telefonu komórkowego.

Jerzy mechanik 29 Sie 2012 13:04 48900 11
  • #1 29 Sie 2012 13:04
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    Witam nie wiem czy to dobry dział z tym pytaniem ale jak co proszę mnie poprawić.Sprawa wygląda następująco oddałem do naprawy telefon w salonie play dnia 9.07.2012 gdzie do serwisu dotarł 16.07.2012 zgłoszona usterka to pęknięte szkło jednego z aparatów telefon na gwarancji (liczyłem się z kosztami naprawy ewidentnie moja wina} .W dniu 7.08.2012 sms że mogę odebrać telefon naprawiony co się okazuje szkło jak było tak jest pęknięte a w protokóle serwisowym info że ja zgłaszałem (czego nie zgłaszałem)że zawiesza i wyłącza się wyświetlacz i to wszystko mi wymieniono na nowe wcale i nie potrzebnie sam gość z salonu play w szoku widząc protokół bo osobiście przyjmował telefon do naprawy.Więc telefonu nie odebrałem a ponowna wysyłka i protokół że proszę o naprawę tego co zgłaszałem za pierwszym razem dziś już 29 sierpień a telefonu niema na stronie serwisu foto telefonu i opis że w trakcie naprawy serwisowej .Pytanie moje jest takie czy ja czasem nie mogę już w tym przypadku wołać o nowy telefon bo kiedyś oddałem laptopa na gwarancje zakupionego w markecie i tam został przekroczony czas gwarancji i dostałem nowy sprzęt .W tym przypadku nie mam żadnej informacji co do czasu naprawy producent HTC nic nie podał w karcie gwarancyjnej. Bardzo proszę o pomoc .

    1 11
  • Pomocny post
    #2 29 Sie 2012 13:09
    gruktel

    Poziom 32  

    Od ponownego oddania do serwisu (kiedy dotarł do serwisu), serwis na naprawę ma 14 dni roboczych (od poniedziałku do piątku) jeśli się nie mylę to jeśli części są nie osiągalne na terenie polski i serwis musi je sprowadzić np: od producenta czas ten może się wydłużyć.

    1
  • #3 29 Sie 2012 13:27
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    Napisałem też do serwisu kiedy to naprawią bez odpowiedzi jakiejkolwiek o tym żeby się dodzwonić można zapomnieć .W późniejszym czasie podam nazwę tego pseudo serwisu na razie się wstrzymam .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Rozumiem ale telefonu nie odebrałem z winy serwisu miałem go w dłoni 3minuty bez sensu miałem odbierać jak usterka nadal była .Został odesłany tego samego dnia z protokółem opisu usterki cyt;Klient dnia dzisiejszego otrzymał telefon z serwisu w poprzedniej naprawie miało być wymienione szkło jednej z tylnych kamer bo tylko to było uszkodzone.W telefonie natomiast wymieniono całkowicie sprawny wyświetlacz.Klient prosi o wymianę uszkodzonego szkła tylnej kamery czyli usterkę którą zgłaszał poprzednio a nie została naprawiona.

    Dodano po 8 [minuty]:

    gruktel napisał:
    Od ponownego oddania do serwisu (kiedy dotarł do serwisu), serwis na naprawę ma 14 dni roboczych (od poniedziałku do piątku) jeśli się nie mylę to jeśli części są nie osiągalne na terenie polski i serwis musi je sprowadzić np: od producenta czas ten może się wydłużyć.
    Mam nadzieję że na statek z Taywanu nie będę czekać ale patrząc na daty to pomału do gdyni powinien dopłynąć

    2
  • #4 29 Sie 2012 13:34
    kokolino1
    Poziom 10  

    No zgoda. Serwis ma 14 dni ale na naprawę gwarancyjną, a w tym przypadku chyba mowa o uszklodzeniu mechanicznym nie podlegającym naprawie gwarancyjnej.

    -1
  • #5 29 Sie 2012 13:47
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    kokolino1 napisał:
    No zgoda. Serwis ma 14 dni ale na naprawę gwarancyjną, a w tym przypadku chyba mowa o uszklodzeniu mechanicznym nie podlegającym naprawie gwarancyjnej.
    Owszem ale to chyba nie znaczy że rok go mogą trzymać mogłem mieć część za 75zl i przekładka 50zł ale nie chciałem utracić gwarancji dlatego tam go oddałem znaczy do punktu play gdzie kupiłem serwis to oni sami wybierają.Nic czekam dalej efekty końcowe opisze tutaj .

    2
  • #6 29 Sie 2012 15:53
    lukmar
    Poziom 29  

    Jerzy mechanik napisał:
    W tym przypadku nie mam żadnej informacji co do czasu naprawy producent HTC nic nie podał w karcie gwarancyjnej. Bardzo proszę o pomoc .


    A czy na karcie gwarancyjnej nie ma czasami napisu "Warunki gwarancji podane są w oddzielnej broszurze "Gwarancja"".
    Tam pewnie masz wszystko ładnie opisane.

    Co do 14 dni roboczych to owszem są ale w ciągu tych dni serwis musi udzielić informacji na temat czy naprawa zostanie wykonana w ramach gwarancji, jeżeli nie dają informacji to wtedy znaczy że gwarancja została przyjęta i nawet jeżeli uszkodzenie jest z twojej winy to muszą naprawić.
    W większości kart gwarancyjnych pisze że usterka zostanie bezpłatnie usunięta w ciągu 14 dni roboczych ALE okres naprawy może się wydłużyć z przyczyn niezależnych od serwisu takich jak brak części itd. Więc zgodnie z warunkami naprawa może trwać nawet rok czasu :) Co się jednak nie zdarza, serwis tez chce się jak najszybciej pozbyć telefonu.

    Czas naprawy wydłuża przeważnie przesyłka do serwisu np Play przekazuje jakiemuś serwisowi lokalnemu on odbiera telefony tylko 2 razy w tygodniu, tamten serwis robi wstępną diagnozę i przesyła do kolejnego serwisu itd.
    Więc najlepiej telefonik zawsze wysyłać sobie samemu, wchodzimy na stronkę zgłaszamy reklamacje, na kolejny dzień przyjeżdża do nas kurier odbiera telefon i odwozi z powrotem na wskazany adres.

    Teraz nic nie zrobisz musisz czekać, jedyny plus tego że jak minęło 14 dni roboczych i nie dostałeś info to telefonik muszą Ci zrobić w ramach gwarancji.

    Nic naprawy raczej nie przyśpieszy, nowego telefonu tez nie możesz żądać, gdyż nowy telefon przysługuje się dopiero wtedy kiedy serwis uzna to za stosowne, czyli np. nie potrafi usunąć usterki bądź naprawiana usterka nagminnie się powtarza.

    Jeżeli wiesz co to za serwis gdzie on poszedł to wejdź na ich stronę www znajdź kontakt i zadzwoń tam, na pewno ktoś udzieli Ci informacji.

    0
  • #7 29 Sie 2012 21:14
    JALA
    Poziom 28  

    lukmar napisał:
    W większości kart gwarancyjnych pisze że usterka zostanie bezpłatnie usunięta w ciągu 14 dni roboczych ALE okres naprawy może się wydłużyć z przyczyn niezależnych od serwisu takich jak brak części itd. Więc zgodnie z warunkami naprawa może trwać nawet rok czas


    Taki zapis to akurat jest nieważny z mocy prawa...

    A wracając do Twojego pytania:

    Jerzy mechanik napisał:
    Owszem ale to chyba nie znaczy że rok go mogą trzymać


    Jak oddajesz auto na serwis celem naprawy, a Ci się "obijają" to idziesz, zabierasz auto i oddajesz gdzieś indziej. Nikt ci nie każe czekać rok czy ileś tam. Nie ma żadnych limitów ustawowych w jakich zleceniobiorca ma wykonać usługę. To sam zleceniodawca ze zleceniobiorca ustalają między sobą lub wynika to z jakiś warunków np wykonania usług.

    1
  • #8 30 Sie 2012 10:18
    lukmar
    Poziom 29  

    JALA napisał:

    Taki zapis to akurat jest nieważny z mocy prawa...


    A możesz powiedzieć dlaczego to jest nieważne z mocy prawa ?
    Z tego co się orientowałem to nigdzie w prawach konsumenta nie ma zapisane że naprawa musi być zrobiona w ciągu 14 dni, jest zapis o ustosunkowaniu się od zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni a potem czas jest nie określony.

    0
  • #9 30 Sie 2012 11:02
    JALA
    Poziom 28  

    Ustawa mówi o terminach "niezwłocznie" - co kogo obchodzi co Ty musisz zrobić. wyobrażasz sobie sytuacje, że oddajesz auto do naprawy w ramach gwarancji, a Pan Ci mówi, "ok, proszę wpaść za pół roku bo czekamy na coś tam" ;)

    2
  • #10 30 Sie 2012 13:32
    Pocieszny
    Poziom 38  

    Jest jeszcze różnica czy oddałeś telefon w ramach gwarancji czy niezgodności towaru z umową. Jeżeli gwarancji, to gwarant (producent) ustala zasady, na jakich Ci naprawi telefon. W drugim przypadku odpowiada wobec Ciebie sprzedawca, a nie producent i wtedy obowiązuje ten termin 14 dni.

    0
  • #11 05 Wrz 2012 23:50
    lukmar
    Poziom 29  

    JALA napisał:
    Ustawa mówi o terminach "niezwłocznie" - co kogo obchodzi co Ty musisz zrobić. wyobrażasz sobie sytuacje, że oddajesz auto do naprawy w ramach gwarancji, a Pan Ci mówi, "ok, proszę wpaść za pół roku bo czekamy na coś tam" ;)



    No nikt tu nie mówi o terminach pół roku, bo jest to grubo naciągnięte to raz a dwa serwis też się chce pozbyć jak najszybciej zalegającego telefonu. Ale według mnie i nie tylko mnie bo nawet na stronach związanych z obroną praw konsumenta wszyscy piszą że nie ma 14 dni roboczych na naprawę. Jest 14 dni roboczych na powiadomienie o tym czy reklamacja została uwzględniona a potem w czasie "odpowiednim" czytaj twoje "niezwłocznie" telefon zostanie naprawiony i nie ma tutaj ściśle określonego czasu, więc jak nie ma czasu to "niezwłocznie" może trwać nawet i pół roku.

    A co do wyobrażania to nie ma sobie co wyobrażać :D Bo w naszym państwie dużo można sobie wyobrażać a rzeczywistość niestety jest zupełnie inna nie mówiąc brzydko brutalna :D

    0
  • #12 06 Wrz 2012 02:27
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    Telefon wrócił do mnie po naprawie usterki mechanicznej z usterką oprogramowania nowszy Android opisuje to w innym wątku .Naprawa tak długo trwała bo Play i Regenersis nie mieli kontaktu meilowego że sobą .Ci wysłali kosztorys naprawy który nie dotarł.Żałosne zamykam temat.

    2