Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RenaultLaguna,2.0 8v - Rozkrecanie Skrzyni Biegów

kuba00089 05 Sep 2012 22:33 5484 16
    kuba00089
    Level 9  
    Witam, czy wie ktoś z was jak rozebrać skrzynię biegów w Renault Laguna 94r,2.0 8v 113 koni?? Tak krok po kroku, bądź może jest jakiś schemat do tego?? Muszę ją rozebrać by sprawdzić zęby czy są całe i wyczyścić z igiełek po rozwalonym tripodzie. Dodaję,że jestem nowicjuszem i trzeba mi tłumaczyć wszystko na chłopski rozum:P Skrzynie już z auta wyjełem.
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyjełem?

Zdejmujesz kapę 5 biegu, wybijasz kołek z widełek piątego biegu, zdejmujesz widełki z wodzika wraz z przesuwką. Odkręcasz śrubę na klucz 24 albo 27 - zdejmujesz koło, odkręcasz śrubę na klucz E 12 albo E14 - zdejmujesz koło. Wykręcasz ten metalowy "kołek" przy wybieraku, odkręcasz śruby dookoła skrzyni, umiejętnie operujesz wybierakiem aby go wypiąć z wodzików jednocześnie zdejmując obudowę. Zaopatrz się w magnes, jak będziesz zdejmować obudowę polecą kulki i sprężynki z z wodzików.

To w skrócie, miłej zabawy przy składaniu :D
    kuba00089
    Level 9  
    O masakra, po przeczytaniu tego chyba sam się nie zabieram za to, heheh chyba za trudne jak na świeżaka
    Przemo9826
    Chciałem to napisać, ale odpuściłem aby nie było jaki to mod jest zły;)

Masz rację, oddaj to komuś.
    kuba00089
    Level 9  
    hehehehe jak by mi może ktoś to na chłopski rozum wytłumaczył a nawet mial jakiś schemat czy coś to i moze bym dał rade ale po takim opisie to zbladłem :PP
    Przemo9826
    Tylko że tam schemat nie wystarczy, wyczucia i odpowiedniego ułożenia elementów podczas składania nie da się opisać, ja też zanim się nauczyłem kilka sztuk składałem godzinami z całym alfabetem łaciny.

A właśnie, jakbyś rozbierał to nie ułam tego czarnego plastiku o co nie trudno, służy ono do smarowania 5 biegu.
    kuba00089