Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie silnika jednofazowego

07 Sep 2012 17:28 7599 13
  • Level 13  
    Witam. Po długiej przerwie z elektroniką wracam z pytaniem. Otóż znalazłem dwa silniki jeden od odkurzacza drugi od miksera. Chciałbym z któregoś zrobić mini szlifierkę taśmową. Regulator predkości zrobię poźniej projekt z avt. Jednak mam problem otóż:
    1) Jak podłączyć ten kondensator do silnika z miksera?
    2) Jak podłączyć ten silnik z odkurzacza, głównie chodzi mi o te dwa kable czerwone). Podłączenie silnika jednofazowego
    Podłączenie silnika jednofazowego
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 38  
    Ten silnik nie potrzebuje kondensatora dla rozruchu i pracy, jest to rodzaj filtru p. zakłóceniowego.
    Silniki takie są wysokoobrotowe i moim zdaniem nie nadają się specjalnie do takiego zastosowania, zwłaszcza bez regulatora.
    Na tym filtrze jest schemat podłączenia,jeśli jest tam cewka, to szeregowo z sasilaniem i symbol ziemi do obudowy silnika (sztuczna masa) o ile pamietam.
    Jeśli sam kondensator, to do zacisków L i N.
  • Level 13  
    Jak pisałem regulator zrobię. Chcę dać kondensator przeciw zakłóceniowy bo coś iskrzy na komutatorze. Kondensator jest przykręcany do obudowy. Silnik działa tam na schemacie są obroty niskie i wysokie. Ale o kondensatorze nic nie ma.
  • Level 38  
    Iskrzenie na komutatorze, to specjalnośc tych wysokoobrotowych silników.
    Kolor niebieski to normalka.
    Musiał bym to widzieć, poza tym kondensator tego nie usunie.
  • Level 13  
    Iskrzenie nie jest aż aż tak duże. Co do silnika z odkurzacza to działa, wystarczyło podłączyć go po prostu do kostki widocznej na zdjęciu :| Jednak ciekawi mnie do czego są dwa czerwone kable?
  • Level 38  
    Trudno mi powiedzieć, a co do filtra, to tam już jest jak widzę.
  • Level 13  
    Tak w silniku z odkurzacza jest filtr. Co mogę powiedzieć, jedynie mogę wrzucić jakieś dokladniejsze zdjecia przedstawiające owe kable.
  • Level 38  
    Jeden jest podłączony do zasilania (szczotka)- tyle widać a drugi nie widać, całkiem możliwe, że był tam jeszcze jeden kondensator.
  • Tube devices specialist
    kwantor wrote:
    Jeden jest podłączony do zasilania (szczotka)- tyle widać a drugi nie widać, całkiem możliwe, że był tam jeszcze jeden kondensator.


    Raczej jakaś niskonapięciowa żarówka kontrolna karmiąca się spadkiem napięcia na części uzwojenia stojana. Bo bocznikowanie stojana dla zmiany prędkości obrotowej nie ma raczej racji bytu w odkurzaczu (co innego w mikserze).
  • Level 38  
    Bardzo możliwe , że karmiła się lampka wskazująca konieczność zmiany worka.
  • Level 13  
    To nie jednak nie odkurzacz a froterka :P
  • Level 36  
    Silniki odkurzaczy są skrajnie wysokoobrotowe, dlatego nie bardzo sobie wyobrażam zastosowanie takiego silnika do szlifierki taśmowej. Skoro już ok. 1960 roku silniki rosyjskich odkurzaczy kręciły się ponad 12 tys. obr. min. (lub więcej), to do dopiero dziś w markowych odkurzaczach. Napewno obroty są w okolicach 20 tys./min. Co innego np. silnik indukcyjny jednofazowy. Mają one znacznie wolniejsze obroty (nigdy nie więcej niż 3000 obr./min, a zwykle w granicach 1400-1500 obr./min). Silniki takie były np. w dawnych pralkach wirnikowych (nie trzeba wysokich obrotów), są w lodówkach. Tyle, że silnik indukcyjny przy danej mocy jest większy i cięższy niż komutatorowy. Silniki indukcyjne są także trwałe.