Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha S1700 - Brak obrazu i jest dźwięk albo na odwrót: jest obraz, bez dźwięku

yangshuo 30 Wrz 2012 09:10 2064 6
  • #1 30 Wrz 2012 09:10
    yangshuo
    Poziom 10  

    Witam

    na początek konfiguracja

    Odtwarzacz DVD Yamaha S1700
    Amplituner Yamaha RX-V461

    Podłączenie:

    DVD - TV (Samsung full HD, 1080): hdmi
    DVD - ampli: coaxial, dodatkowo trzykanałowo podwójnymi chinchami głośniki front, główne, sourround (do odsłuchiwania płyt CD)

    Objawy: Dotychczas, bez zmiany konfiguracji podłączenia kabli, wszystko działało dobrze. Niestety, zacząłem się bawić jakością obrazu i przywróciłem w DVD ustawienia fabryczne. I tu zaczęły sie problemy:

    - można oglądać obraz, ale nie słychać dźwięku (na dvd świeci się zielona dioda HDMI)
    - kiedy wyłączę HDMI, powraca dźwięk, jednak znika obraz.

    Walczę z tym od wczoraj, ale już straciłem cierpliwość. Liczę, że ktoś na formum pomoże.

    Macie jakieś pomysły? Obstawiam coś z ustawieniami w DVD. Bo kabli nie ruszałem, a wcześniej działało...

    Dziekuję za pomoc

    Pozdrawiam

    0 6
  • Pomocny post
    #2 01 Paź 2012 15:18
    anmedia
    Poziom 39  

    Tylko i wylacznie ustawienia w DVD. Jesli laczysz kablami chinch to sa kanaly analogowe, wiec logiczne jest ze jesli jest obraz to nie ma dzwieku. Czy ten twoj amplituner ma HDMI. Szukalem w sieci i znalazlem dwa modele o tym samym oznaczeniu, czarny bez HDMI i srebrny z HDMI.
    Jesli masz HDMI we wzmacniaczu to masz mozliwosc polaczenia DVD-amplituner-TV. Jesli nie, to tak jak polaczyles jest ok. Obraz wysylasz bezposrednio na TV, a w amplitunerze wybierasz wejscie cyfrowe.
    Czasami zdazaja sie modele ktore pozwalaja na wybor wyjscia dzwieku, albo poprzez HDMI albo poprzez coaxial czy spdif. Sprawdz w odtwarzaczu w ustawieniach dzwieku jak masz wyprowadzony sygnal.
    PS nie rozumiem tego:

    yangshuo napisał:

    DVD - ampli: coaxial, dodatkowo trzykanałowo podwójnymi chinchami głośniki front, główne, sourround (do odsłuchiwania płyt CD)

    Do odsluchiwania plyt z dvd wystarczy coaxial lub optyczne polaczenie. Cala reszta jest zbedna.

    0
  • #3 01 Paź 2012 18:06
    yangshuo
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź.
    Pogrzebałem w ustawieniach DVD - już działa!
    Co się okazało: po przywróceniu ustawień fabrycznych automatycznie uznało, że dźwięk idzie kablem HDMI - w moim przypadku tak nie jest. Zrobiłem to ustawienie na OFF, pomogło.
    Jeśli chodzi o połączenie chinchami - kiedy "spec" instalował mi okablowanie, stwierdził, że dźwięk uzyskany tym sposbem będzie czystszy dla płyt CD. Stąd tak zostało. Nie wiem jaka jest przewaga tego połączenia - generalnie coaxial wtedy nie byłby potrzebny, a i tak jest...

    1
  • Pomocny post
    #4 01 Paź 2012 18:18
    anmedia
    Poziom 39  

    Polaczenie kablami chinch bylo w modzie kiedy to amplituner z wejsciem cyfrowym byl poza zasiegiem przecietnego zjadacza chleba. Ale wtedy za kabel stereo trzeba bylo zaplacic grubo ponad 300zl aby uzyskac dzwiek w miare przyzwoity. Teraz za pomoca kabla coaxialnego lub optycznego uzyskujesz dwie mozliwosci. Pierwsza to dzwiek bezstratny z CD (plyta CD w odtwarzaczu DVD) a drugie brak koniecznosci dodatkowego okablowania dla dzwieku przestrzennego.
    Owszem polaczenie analogowe bedzie mialo sens w przypadku gdybys chcial nagrywac na kasete czy inny nosnik analogowy, poniewaz amplituner nie zamieni wejscia A/D lub D/A.

    Co wiecej za pomoca polaczenia cyfrowego mozesz rowniez odsluchiwac plyt audio w systemie surround (DTS audio - specjalnie spreparowana plyta) lub Audio-HD z plyt DVD. W przypadku kabli analogowych uzyskalbys tylko stereo, lub surroung generowany z DSP.

    0
  • #5 01 Paź 2012 18:24
    yangshuo
    Poziom 10  

    Dzięki! Mam jeszcze ostatnie pytanie przy tej okazji - jeśli obecnie mam i coaxiala i chinche, to w takim razie jak ostatecznie przekazywany jest dźwięk? Właśnie pozbyłem się chinchów - i dźwięk idzie coaxialem. W takim razie zupełnie tkwiły tam bez sensu...

    0
  • Pomocny post
    #6 01 Paź 2012 18:32
    anmedia
    Poziom 39  

    Dokladnie, ale tak jak napisalem wczesniej chincze sie przydadza gdybys chcial nagrac material na jakies urzadzenie analogowe. Wtedy podlanczas chincze bezposrednio DVD-np. magnetofon kasetowy, lub DVD - amplituner - magnetofon kasetowy (wszystko chincze). Wtedy jak najbardzie przydatne sa te kableki. W przypadku polaczenia (cyfrowe) DVD- amplituner i (analogowe) amplituner - magnetofon , nie uzyskasz dzwieku.

    Zwroc uwage, czesto ale nie zawsze producenci stosuja na jednym wejsciu np AV1 mozesz podpiac urzadzenie cyfrowe i analogowe. Wtedy w menu amplitunera wybierasz czy chcesz coaxial, optyczne, czy analogowe, podobnie do tego co miales w DVD. (To odpowiedz na Twoje pytanie)

    0
  • #7 01 Paź 2012 19:01
    yangshuo
    Poziom 10  

    Ok, dzięki - teraz już wszystko jasne.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo