logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrealizować sterowanie oświetleniem zewnętrznym z regulacją czasu?

jac_m86 03 Paź 2012 21:30 2265 15
REKLAMA
  • #1 11374651
    jac_m86
    Poziom 2  
    Witam

Jestem początkującym na forum aczkolwiek często czytałem różne posty wcześniej.

Jestem elektrykiem i mam problem ze sterowaniem oświetlenia a mianowicie.

Jak zrealizować takie sterowanie oświetlenia

Oświetlenie zewnętrzne które powinno zapalać się o zmroku i powiedzmy świecić około 2 do 4 godzin (powiedzmy regulowane). Dodatkowo żeby istniała możliwość załączenia ręcznego.

Instalacja jest już wykonana brakuje jedynie modułów wykonawczych tzn jest jeden wyłącznik zmierzchowy. Oświetlenie jednak jest zapalone całą noc. Chciałbym założyć coś na szynę th 35 tylko nie wiem co :).

Jedyna prośba proszę nie krzyczeć jak coś niezrozumiale napisałem :).
  • REKLAMA
  • #3 11374700
    ankowalik
    Poziom 24  
    Ocena: 143
    Dodaj przekaźnik czasowy na 2, czy ile trzeba godzin.
  • #4 11374708
    namex
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    pomyśl o czymś takim, ja jestem zadowolony
    PCZ-525
  • REKLAMA
  • #5 11374715
    retrofood
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 4789
    Przekaźnik programowalny dowolnej firmy.
    I nie pisz, że nietypowe. To jest jak najbardziej typowe. Da się ustawić na soboty i niedziele inaczej niż w tygodniu. Koszt - ok 100 PLN.
  • REKLAMA
  • #6 11374727
    jac_m86
    Poziom 2  
    Jedno pytanie jak to będzie działać tzn.
    wył. zmierzchowy załącza przekaźnik i on działa powiedzmy 2 godz. rozłącza ale zmierzchowy znów załącza tak ?? Bo zmierzchówka nie daje impulsu tylko ciągły sygnał
  • #7 11374751
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka
    Ocena: 4287