Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA 430 AS TRONIC - Nie działa automat tylko biegi wybierane manualnie

06 Paź 2012 19:52 19200 27
  • Poziom 16  
    Mam problem z Manem TGA 430 As tronic auto nie chce jechać na automacie po 5 sek po uruchomieniu silnika przechodzi w tryb manualny i na nim można jechać, a automatu już nie uruchomi. Przy włożeniu pierwszego biegu podczas ruszania jest mocne uderzenie kiedy bieg zostaje włączony aż szarpnie całym samochodem. W serwisie sprawdzili brak błędów sprzęgło ok.
    Czy ta skrzynia posiada jakiś dodatkowy hamulec jak np I shift
    Pozdrawiam
  • Specjalista - DAF Trucks
    jest w AsTronicu transmittion brake i często płytki się wycierają.A w czasie zmiany biegów w górę nie masz wrażenia, że on dłużej niż zwykle zmienia bieg? To by wskazywało właśnie na zużycie hamulca przekładniowego.
    Przy zmianie biegów w dół (redukowanie) AsTronic ECU synchronizuje prędkości wałków poprzez przegazówkę silnikiem przy przymkniętym sprzęgle (Tak jak się to w maluchu robiło, żeby włożyc jedynkę w czasie jazdy/toczenia się bez zgrzytu)
    Przy zmianie w górę AsTronic ECU wyhamowuje wałek sprzęgłowy i pośredni skrzyni poprzez właśnie hamulec przekładniowy.
    Wytarcie płytek w hamulcu objawia się właśnie szarpnięciem przy wybraniu biegu ale także i wydłużonym czasem zmian biegów w górę.
    Ta sama skrzynia w DAF-ie ma tak zaprogramowany software, że przy ruszaniu ECU nie wyda komendy do siłownika wybieraków o załączeniu biegu dopóki prędkość wałka sprzęgłowego nie jestna poziomie lekko już tylko obracającego się.Jak wałek kręci się z prędkością koła zamachowego , to nie wrzuci biegu bo widzi, że sprzęgło ciągnie i rejestruje kod błędu sprzęgła.Ale tak jest w DAFie, i chociarz skrzynie są takie same to software w Manie jest inne- to już było przerabiane.
  • Poziom 16  
    OK dzięki za odpowiedz, jutro będziemy próbować dostać się do tego hamulca a skrzynia i tak wyjęta, bo serwis obstawiał na sprzęgło ale w nim wszystko jest w porządku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ja miałem identyczny problem ze swoją skrzynią. Brak błędów w sterowniku skrzyni biegów.

    Podmieniłem sterownik od takiego samego samochodu i skrzynia pracuje bez żadnych zastrzeżeń.Jak włączyłeś bieg i ruszałeś to delikatnie ruszył czy wyrwał??. Nie potrzebnie wyciągałeś skrzynie.
  • Poziom 16  
    I tak trzeb wymienić uszczelniacz na wale. Auto rusza dość ostro ale miał tak od kiedy było kupione czyli jakiś 150tyś km i wszystko było normalnie i jest tylko ten automat przestał działać.
  • Poziom 10  
    To tak nie może być.
    Zobacz czy na wysprzęgliku kable nie są przetarte albo skorodowane.
  • Poziom 16  
    Ok jutro posprawdzam jak będziemy składać wszystko.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    EBS tachograf i silnik OK?
    Zebyscie widzieli jak skonstruowana jest ta skrzynia biegów, to w życiu nigdy byście jej już nie rozbierali. :D
  • Poziom 16  
    serwis_gh napisał:
    EBS tachograf i silnik OK?
    Zebyscie widzieli jak skonstruowana jest ta skrzynia biegów, to w życiu nigdy byście jej już nie rozbierali. :D


    Serwis nie stwierdził żadnych błędów.

    Nie rozbierałem skrzyni sprawdziliśmy jedynie sprzęgło i te tarczki więc się nie wypowiem jak się ją składa ale wiem jak składa się volvo sro 2400 jeżeli porównywalnie to mogę sobie wyobrazić.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Może to być hamulec wałka pośredniego np membrana.
    Bardzo pomocny jest test położenia wodzików (MAN CATS), lub przynajmniej wartości z odczytów położeń czujników(Texa).
    Jeśli od razu zrzuca na manual to podejrzewam na nieprawidłowe ustawienie poza zakres jakiegoś parametru (czujnik drogi sprzęgła, czujnik obrotów na sterowniku wewątrz no i magistrala TCAN i ewentualnie jakieś błedy które wysypują automatyczne włączanie biegów (TCU).
    Generalnie w górę jeśli zgrzyta podczas włączania biegów to coś z hamulcem a w dół coś z silnikiem - ale podczas jazdy.
    Po zdjęciu wybieraków z komputerem sprawdzić dokładnie czy wodziki nie są wytarte w obudowie, to chyba jedyna usterka jaka mi się przytrafiła w takiej skrzyni i to z 2004 roku.
    Podczas składania zwrócić uwagę na znaki na wałkach pośrednich i symetrię zębatek na wałku głównym.
  • Poziom 16  
    Auto ruszyło problem był z przycierającym się tłoczkiem w wybieraku, i wszystko wróciło do normy.
    Są gdzieś dostępne zestawy naprawcze do tych wybieraków albo jakaś schemat?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Panowie pomóżcie...

    U mnie problem jest w DAFIE XF, podczas włączenia na D lub na RL strasznie szarpnie jakby auto chciało jechać do przodu/tyłu ale trzyma go hamulec, jak już przestanie w momencie gdy chce ruszyć i dodaje gazu to auto rwie zamiast delikatnie się zaczynać toczyć.

    Wymieniłem zawór redukcyjny, sprzęgło bez docisku, wysprzęglik oraz potencjometr gazu i nie ma poprawy...

    Wgrywany był także nowy program do skrzyni.

    Może ktoś mi jeszcze rozjaśni co to są te płytki hamulca bo tego nie mogę zlokalizować.
  • Poziom 10  
    kolego a mozesz mi na obrazku lub jakos lopatologicznie przedstawic ten HAMULEC PRZEKŁADNIOWY oraz te płytki hamulcowe za choinke nie wiem co to jest
  • Specjalista - DAF Trucks
    dostęp jest od strony sprzęgła koło widełek wyłączających pod dekielkiem.Nie mam teraz żadnej fotki bo jestem w domu a nie w firmie.Jutro poszperam w Workshop manual on-line albo w materiałach ze szkoleń.
    Z resztą jutro będę w Thame na spotkaniu to może strzelę fotkę telefonem skrzyni AsTronic na stojaku w części laboratoryjnej Technical Training Departament.
  • Poziom 10  
    dziś wymieniłem cięgno które jest za wysprzęglikiem i jak ręką odjął (na tą chwilę), aż sam w to wątpie ale jak na tą chwilę to wszystko chodzi bez zarzutu.

    Zaraz auto rusza w trasę jutro zobaczymy czy problem się pojawi znów czy już będzie OK.
  • Poziom 14  
    może nie na temat ale mma krutkie pytanko do specy od as-tronica. czy to normlne ze nie wchodzi N jak odpale auto i ma niskie cisnienie ? Musze dopompowac i uruchomic silnik jeszcze raz jak juz cisnieni jest oki. Ale zdarza sie tez nieraz tak ze nie wskoczy N jak odplam auto z odpowednim cisnieniem powiedzmy 8atm. Od czego to sie ma czy to oznaka jakichs problemów czy poprostu tak musi byc ?

  • Poziom 19  
    witam bardziej sprecyzuj pytanie i czy odpalasz auto bez N w trybie awaryjnym czy normalnie
  • Poziom 14  
    normalnie odpalam był silnik wyłaczony na N i po odpaleniu nie łapie N bo powiedzmy po nocy cisninie schodzi do 5. pompuje do 10 wyłaczam silnik i ponownie odpalam i juz wskakuje na N. Czasem zdarza sie ze powiedzmy wyłaczam silnik ma wtedy 8-9 atm w zbiornikach po chwili uruchamiam i tez nie wskoczy N ale to juz sporadycznie.

  • Poziom 19  
    zrobiłbym porządną diagnostykę komputerowa i monitoringi miałem taki przypadek był problem w wybieraku
  • Poziom 16  
    kolego masz kasete sterującą do wymiany lub jesli potrafisz sam naprawić to do naprawy wodziki w tej kasecie
  • Poziom 17  
    Jeśli mocno szarpie przy wrzucaniu biegu to sprawdź czujnik obrotów wałka sprzęgła
    i test hamulca skrzyni miałem taki przypadek czujnik zwierał do masy
    a w kompie pokazywał obroty wałka ale okazało się to mylne bo jeśli brak sygnału z czujnika to podstawia w to miejsce obroty silnika .
    Test hamulca wszystko wyjaśnił ( całkowicie nie hamował ) po podstawieniu czujnika wszystko wróciło do normy.

    Drugim problemem może byś wysprzęglik nie trzyma tłok siłownika można przetestować luzując z boku siłownika śrubkę na klucz 17 wcisnąć siłownik do końca
    i dokręcić śrubę no i obserwować czy po czasie sam się nie wysuwa jeśli się wysunie
    to jest nieszczelny i do wymiany.


    Moderowany przez robokop:

    Wątek wyczyściłem ze zbędnych postów. Proszę sobie darować dyskusje typu "wiem ale nie powiem" itp. i trzymać się tematu przewodniego - bo może zrobić się nieprzyjemnie. Forum służy wymianie informacji, a nie przechwałkom i dogryzaniu innym. Ktoś nie ma ochoty pomóc radą - to niech się wstrzyma od głosu. Dziękuję za uwagę.

  • Poziom 2  
    Witaj TomasAGC.mam ten sam problem z AS_TRONIKIEM.Napisz jaka była przyczyna.Pozdrawiam

    Dodano po 13 [minuty]:

    Po odpaleniu silnika i ustawieniu na D skrzynia szarpie i jest tylko w trybie manualnym
  • Poziom 16  
    W moim przypadku przyczyną był wybierak.
  • Poziom 2  
    Dzięki.chyba tylko to zostało do sprawdzenia

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Wymienilem;czujnik,wysprzeglik,lewarek,i przełacznik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    instalacja elektryczna też jest OK
  • Poziom 2  
    Witam jeszcze raz.Powymianie wybieraka,skrzynia działa.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam